Tienkäyttäjän on noudatettava olosuhteiden edellyttämää
huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi*
(Tieliikennelaki 3.4.1981/267, 3 §).
Eli olitpa sitten oikeassa tai et niin saat aina sakot jos ajat kolarin tai jalankulkijan päälle. Liikenteenvaarantamisesta siis rapsahtaa sakot.
Itse jouduin tämän toteamaan kun pyöräilijä ajoi mun eteen. Olin alle 10m päästä pyörätiestä ja jätkä vastaantulijoitten puolella kun huomasin hänet. Kaistojen välissä oli keskijakaaja jossa mies olisi pitänyt jäädä odottamaan mutta ajoikin suoraan auton eteen. Kukaan, ei kukaan olisi saanut autoa pysähtymään siinä ajassa tai sillä matkalla. Nyt saan 400-900 euron sakot toisen töppäilystä. Joten älkää vaan uskoko että olette kuivilla vaikka joku tuleekin päin punaisia.
Muistutus kaikille tienkäyttäjille
5
414
Vastaukset
- ja pyöräilijöitä
joten muistakaa se rakkaat kanssaihmiset.
- Tanevaan
Tämä vaan osoittaa sen,että kannattaa kiihdyttää näissä paikoissa niin ne samat lainrikkojat ei ainakaan toista kertaa törmäile.Rangaistus on kuitenkin sama.
- Äijälä
Jo olet sinäkin melkoinen suhari. Aijot siis tehdä samoin kuin se minulle pysyvästi mieleen jäänyt huopahdentien tapaus, josa toimitusjohtaja kaahasi päin punaisia yli viereisen autojonon suoraan suojatiellä pikku Janitan päälle v. 2002 syyskuussa.
Minä lähestyn suojatietä aina nopeutta hiljentäen, sillä suojatie on jalankulkijoille etuoikeutettu väylä.
Oppikaa te kunnioittamaan suojatietä.
Tajuaahan tuon jo vähempijärkinenkin, että kun ollaan lähestymässä suojatietä, niin vauhtia pitää hiljentää ja pysähtyä, vaikkei jalankulkija vielä suojatiellä oliskaan.
Koetetaanpa opetella yhtä kohteliaiksi, kuin belgiassa tai norjassa, missä autot pysähtyy aina suojatien edessä.
En tiedä, olenko normaali, mutta minusta on mukava pysähtyä ja antaa suojatiellä menijöiden mennä ensiksi. Muutenkin olen epänormaali, sillä tykkään kaikista liikennesäännöistä ja rajoituksista.
Liikennerajoitukset eivät minua vituta ollenkaan, vaan kanssaautoilijat, jotka niitä rikkovat.
- käytä
tietä. Vain hashista, koskenkorvaa, tupakkia, irstaita naisia ja toisinaan käytän myös kiljua kun rahat loppuu.
- Äijälä
Totta sinä joskus käytät bussia, tai dösää, jos olet sieltä pääkaupunkiseudulta.
Hyvä, kun et käytä omaa autoa, sillä huumeissa ajavat ovat arvaamattomia.
Minä en käytä noista mitään, mitä sinä käytät.
Naisia kyllä käytän, mutta en irstaita ja rahat ei ole minulla koskaan loppu, sillä tilipäivä on joka toinen viikko.
En kyllä pane rahojani turhuuksiin. Autoiluun nyt kyllä menee paljon, jotta se olis iso summa, minkä ssästäis, jos ei tarvitsis pitää autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1084876Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143972Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371364
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1711361En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145