Välivuotoa Nuvasta

Elikkäs olen vaihtamassa ehkäisyä Gracial-merkkisistä pillereistä Nuvaring-renkaaseen. Mieltäni vaivaa kuitenkin yksi asia. Olen nimittäin kärsinyt pillereiden aikana (6 vuotta) välivuodoista, ja eikös se yleensä johdu liian matalasta hormonimäärästä?
Nyt haluaisin vaihtaa pillerit renkaaseen muiden sietämättömien sivuvaikusten takia, mutta mietityttää, että mitenköhän noiden välivuotojen käy. Mahtavatko ne lisääntyä? Nuvaringissähän on vielä vähemmän hormoneja... Ei aina huvittaisi kulkea side pöksyissäkään. :( Mites teillä muilla? Onko nuvaring aiheuttanut välivuotoa?
Onko muut pillereiden haitat loppunut renkaaseen siirtyessä, ja jos on, niin kuinka kauan se kesti?
2240
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Kokeilemallahan se selviää. Nuvassahan vaikutus on hyvin paikallinen, joten suoraa yhtäläisyysmerkkiä hormonimäärien välille ei voida vetää. Itse olen kokeillut 35 ja 30 ug etinyyliestradiolia sisältäviä pillereitä ja kerran aiemmin Nuvaa, ja 35 ug pillerin aikana oli välivuotoja ihan samaan tahtiin kuin näillä muillakin, eli satunnaisesti, ja sen yhden kk aikana mitä edellisen kerran ehdin Nuvaa huonolla menestyksellä kokeilla (en saanut sitä kunnolla paikalleen, hävettää tunnustaa), ei tullut vuotoa. Eli kokeile, sillähän se selviää. Monella on vaihtelevista pitoisuuksista johtuneet haitat helpottaneet renkaalla, ja onhan se mukavaa kun ei tarvitse muistaa ehkäisyä joka päivä.

Äänestä

Mulla ei nuva oo aiheuttanu mitään sivuvaikutuksia. Mulla oli pillereissä sama eli tiputtelua koko ajan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Pillereistä vaihtava kirjoitti:

Elikkäs olen vaihtamassa ehkäisyä Gracial-merkkisistä pillereistä Nuvaring-renkaaseen. Mieltäni vaivaa kuitenkin yksi asia. Olen nimittäin kärsinyt pillereiden aikana (6 vuotta) välivuodoista, ja eikös se yleensä johdu liian matalasta hormonimäärästä?
Nyt haluaisin vaihtaa pillerit renkaaseen muiden sietämättömien sivuvaikusten takia, mutta mietityttää, että mitenköhän noiden välivuotojen käy. Mahtavatko ne lisääntyä? Nuvaringissähän on vielä vähemmän hormoneja... Ei aina huvittaisi kulkea side pöksyissäkään. :( Mites teillä muilla? Onko nuvaring aiheuttanut välivuotoa?
Onko muut pillereiden haitat loppunut renkaaseen siirtyessä, ja jos on, niin kuinka kauan se kesti?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu