noritren kertokaa

uskaltaakohan

kokeilla enään?
sain siis noritrenia koska sen oli tarkoitus jelppia unensaantia.lääkityksiä kun on vahvat kortisonit ynm.mutta on siis imovanekin ja tämä noritren kirjoitettiin ilmeisesti auttamaan imovanen vaikutustako?
nyt toisesta paikasta ja toisessa hoidossa kirjoitettiin cipralex resepti jota olen elokuusta syönnyt.unihäiriö on taas tosi pahana isompien cortisonien ja sairauksien takia.mietin että mitenhän on noritren illalla imovanen kaverina kun on cipralex kuuri kuitenkin.eli onko tietoa?käyttökokemuksia?olisi ihana nukkua välillä.
muuten en noritrenista pidä kun se tuntuu puskrvan tuskanhiet ja hermostuneisuutta ja vaikkapa mitä.mikähän ihme lääke sitten onkaan:)ilmeisesti ei kovin monella käytössä?niin ja jos on niin mihin vaivaan?

21

21738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gitta

      Mikä lääkäri on kirjottanut sulle norotrenia imovanen kaveriksi????
      Vedä lääkkeet vessasta alas ja vaihda lääkäriä.

    • kortisoni

      Sekä noritren että cipralex ovat masennuslääkkeitä. Niitä ei pitäisi käyttää yhtä aikaa, vaan ensi kokeilla toista ja sitten toista riittävän pitkän aikaa. Yleensä masennuslääkkeet alkavat tehota vasta puolen vuoden kuluessa. Muutamassa viikossa tulevat sivuoireet, jos ovat tullakseen, ja menevät jos ovat mennäkseen. Minäkin olen joutunut käyttämään kortisonia ja siitä tuli niin pahat sivuvaikutukset, että nyt olen ollut muutaman viikon kokonaan ilman, ja unen laatu on parantunut. Kannattaisi kysyä kortisonillekin jotain vaihtoehtoa.

    • Ovidiu

      Aivan ymmärrettävää lääkäriltäsi, että hän on lisännyt Noritrenin unta tukevaksi lääkkeeksi.

      Trisyklisiä masennuslääkkeitä (muita mm. Triptyl, Surmontil ja Doxal) käytetään pienillä annoksilla unettomuuden hoitoon. Vasta-aiheena ei ole myöskään SSRI-lääkkeen (Sinulla Cipralex) käyttö.

      Tietysti jos sivuvaikutukset ovat inhottavat, on kyseenalaista kannattaako Noritrenia käyttää. Trisykliset masennuslääkkeet eivät periaatteessa aiheuta riippuvuutta toisin kuin varsinaiset unilääkkeet kuten Imovane.

      • imovane

        käyttää kyllä masennuslääkettä/unilääkettä.eli ei tietääkseni ole mitenkään outo yhdistelmä.niin kortisonille ei ole"korvaavaa lääkettä"ja joihinkin sairauksiin ei käy kuin se kortisooni ja kortisooni isoilla annoksilla ei unettomuuteen unilääkkeetkään taida purra.


      • Anonyymi
        imovane kirjoitti:

        käyttää kyllä masennuslääkettä/unilääkettä.eli ei tietääkseni ole mitenkään outo yhdistelmä.niin kortisonille ei ole"korvaavaa lääkettä"ja joihinkin sairauksiin ei käy kuin se kortisooni ja kortisooni isoilla annoksilla ei unettomuuteen unilääkkeetkään taida purra.

        kortisoni aine on sellaista,että luut pehmenee (olen kuullut)sain pahan tulehduksen ja käytin pitkään kortisonilääkettä.Hiukset lähti tuppoina ja kaljupää olen nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kortisoni aine on sellaista,että luut pehmenee (olen kuullut)sain pahan tulehduksen ja käytin pitkään kortisonilääkettä.Hiukset lähti tuppoina ja kaljupää olen nyt.

        Jouduitko pitkään käyttämään kortisonia, kuinka isona annoksena? Kasvoivatko hiukset uudelleen, kun lopetit lääkkeen käytön?


    • noritren?

      noritrenin käyttäjää?
      tai että on ns:unihäiriöön unilääkkeen apulääkkeenä käyttäjää?
      esimerkiksi ataraxia käytetään joskus ns:tehostamaan lääkitystä.onko tästä kokemusta?

      • hyvä lääke

        Noritren on hyvä lääke esim. unettomuuteen, ite otan noin klo 18:00 noritrenia ja keho alkaa noin 23.00 valmistautua yö puulle


      • wien
        hyvä lääke kirjoitti:

        Noritren on hyvä lääke esim. unettomuuteen, ite otan noin klo 18:00 noritrenia ja keho alkaa noin 23.00 valmistautua yö puulle

        Minulle määrättiin noritrenia univaikeuksiin ja kivun sietokykyä nostamaan 10mg. Mutta lääke ei tehoa minulla niin että saisin nukuttua aamuun asti vaan heräilen edelleenkin aamuyöstä. Pakko ottaa jonain ilta imovane että saisi nukuttua kunnolla. Onko kokemuksia näiden lääkkeiden yhteiskäytöstä? Itselleni ei ole aamuisim oikein ruoka maittanut ja on vähän kumma olo.


      • uneton
        wien kirjoitti:

        Minulle määrättiin noritrenia univaikeuksiin ja kivun sietokykyä nostamaan 10mg. Mutta lääke ei tehoa minulla niin että saisin nukuttua aamuun asti vaan heräilen edelleenkin aamuyöstä. Pakko ottaa jonain ilta imovane että saisi nukuttua kunnolla. Onko kokemuksia näiden lääkkeiden yhteiskäytöstä? Itselleni ei ole aamuisim oikein ruoka maittanut ja on vähän kumma olo.

        ite sain tänään ja vähän epäilyttää miten noi toimii kun sanoivat et ota imojen kans syön kohta kokko purkin niin eiköhön jotain taphdu ja jos ei niin syön sen imo purkinkin


      • uneton kirjoitti:

        ite sain tänään ja vähän epäilyttää miten noi toimii kun sanoivat et ota imojen kans syön kohta kokko purkin niin eiköhön jotain taphdu ja jos ei niin syön sen imo purkinkin

        hemiplegiseen migreeniin ja tuntuu kuin mieliala heittelisi aika paljon, koska olen erittäin elämäniloinen ihminen ja nykyisin mielialat heittelevät suuresti..:( Olen myös 16v ja läheiseni ovat sanoneet, että tätä ei yleensä määrätä alle 25v:lle.


      • xl
        wien kirjoitti:

        Minulle määrättiin noritrenia univaikeuksiin ja kivun sietokykyä nostamaan 10mg. Mutta lääke ei tehoa minulla niin että saisin nukuttua aamuun asti vaan heräilen edelleenkin aamuyöstä. Pakko ottaa jonain ilta imovane että saisi nukuttua kunnolla. Onko kokemuksia näiden lääkkeiden yhteiskäytöstä? Itselleni ei ole aamuisim oikein ruoka maittanut ja on vähän kumma olo.

        Minulle määrättiin noritren 25mg lähinnä yöllisiin jalkasärkyihin ja unta turvaamaan, on auttanut tosi hyvin,ilman sen kummempia sivuvaikutuksia yli 2v kestävien kipujen jälkeen. otan iltaisin2-3kpl.Lisäksi käytän citalopram 20mg ahdistukseenja toimii.


      • kokemusksesta

        atarax on antihistamiini, toimii vähän aikaa, niinkun monet muutkin siitepöly allergia lääkkeet


    • rale

      Hommaa unilääkkeeksi Levozin ni kyllä nukut

    • liian moni lääke

      Munkin pitäs aloittaa kipu ja unilääkkeeksi esim 10 mg jaonpa tarjottu myös cipralexia tueksI?

      • Varoitan

        Essitalopraamia unilääkkeeksi? :;D Lääkärisi on sekaisin. Älä helvetissä koske siihen myrkkyyn uniongelmien takia!


    • Anonyymi

      Sain kivunkynnystä nostamaan norifren 25mgx1-2 iltaisin ja parin tunnin päästä alkaa hyvin nukuttamaan otan päälle ketipinor 25 mg x 4 tbl. Olen nukahtamis lääkkeitä käyttänyt 7 vuotta joka päivä eli oon koukussa stella10mg. Hiton hyvä nukahtamislääke, mutta vaarallinen.

      • Anonyymi

        Mitä vaarallista on Stellassa ?


    • Anonyymi

      Ei saa vetää vessasta alas mitään lääkeaineita.Käyttämättömät lääkkeet on palautettava apteekkiin.Ahvenet ei lääkkeistä tykkää,eikä vesi.

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin Noritren nyt, kun välilevyn pullistuma selässä ja hermo pinteessä.

      Mä pelkään lääkkeitä. On niin hirvittävä kokemus Lyricasta, jota erehdyin syömään muutama vuosi sitten, kun oli sama vaiva eri kohdassa.

      Tähän ei nyt Burana auta! Mutta sain kyllä sairaslomaa ja itsestään se edellinenkin parani. Nyt on parempi hetki.
      Kipu ei juurikaan anna levätä, mutta pitäisikö vain sinnitellä ilman?

      Välillä en pääse liikkeelle ollenkaan. Yritän juoda ja syödä vähän, että ei tarvitse vessassa käydä. Ja on mulla sorsa tuossa, mutta pahimman kivun aikaan ei osu siihenkään.

      Tässä jo kuukauden kitunut. Niin pitäiskö vaan koettaa jatkaa ilman kovia lääkkeitä?

      Onko Noritrenistä vaikea päästä eroon, jos esim kuukauden käyttää?

      On mulle ihan outo lääke. Päätäni en haluaisi sekaisin.
      Vaikka sekoaahan tässä, kun ei nuku.

    • Anonyymi

      Noritren 25 mg aiheutti hirmu kova hikoilu yöllä kova vapina sydän tykytyksiä ynm kovat oli sivuvaikutukset ,määrättiin migreeni estoon.Lopetan en uskalla syödä kaks päivää olin sairaalassa Lääkäri suosit lopettamaan .Huh ,huh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe