Ostin uuden auton (Fiat Punto) saan parin viikon päästä. Talvirenkaat mietityttää. Myyjä suosittelee kitkarenkaita, itse luottaisin nastoihin. Hinta on minulle sama.
Kummat ottaisin????
Nastat
11
1016
Vastaukset
- nastat
Minä usko kitkarenkaisiin.
Jos kitkat olis hyvät ei pilkkimiehilläkään mitään piikkejä kaulassa roikkuisi. - Masa
Jos on isompi auto luistonestolla tms. ajonvakautusjärjestelmällä, tai nelivedolla, voi harkita kitkoja.
- Jamppa1
tämän koohotuksen keskellä on se, että kitkat ja nastat ovat ominaisuuksiltaan lähestyneet huomattavasti toisiaan. Erot ovat aika pieniä, lähinnä makukysymyksiä. Kummissakin on puolensa.
- kitka_
Kitkat jos et ajele ihan korvessa joka päivä ,itse ajelen kesät talvet samoilla renkailla ,vaihdan aina syksyllä uudet kitkat ja ajan niillä myös kesän,ovat mukavan äänettömiä nastoihin verrattuna ja myös kesällä äänettömät ja parhaat pitävät renkaat ovat ajajan korvien välissä jos siellä on tyhjää niin mikä hyvänsä renkaanvalinta on huono.
- TT-Citikka
Jos ajat pääteillä pohjoisessa, niin kitkoja voi harkita. Mitä etelämpänä ajat ja mitä pienempiä teitä, niin sitä varmemmin nastarenkaat. Kitkat ovat huonoja etelän talvikeleissä - siellä kun esiintyy eniten jääkelejä ja nollan tienoilla olevia kelejä, joissa kitkat ovat heikoimmillaan.
Itse en auton alle muita kuin nastarenkaita suostu laittamaan. - pärjää
mutta kitkat vaativat selvästi enemmän ennakoivaa ajotapaa ja peilijääpinnalla ne eivät yksinkertaisesti pidä yhtään mitään. Lumella ja karhealla lumi/jääpinnalla pito on nastarenkaan veroinen.
- Jamppa1
yksinkertaista se on:
"peilijääpinnalla ne eivät yksinkertaisesti pidä yhtään mitään."
-Tein lukkojarrutuksen viikko sitten ja vieläkin olen liikkeessä, onneksi ilmanvastus on hidastanut vauhdin jo neljäänkymppiin. Torstaina mentiin aika läheltä lyhtypylvästä... - vaadi
Olen ajanut täysin huolettomasti viimeiset kymmenen vuotta kitkoilla kelillä kuin kelillä.Peilijäisellä tiellä on ajettava sekä kitkoilla että nastoilla käyvelyvauhtia.Karheaan jäähän kitkojen pehemeät lamellit pureutuvat todella hyvin-sen tuntee oikein ratissa.
- Jamppa1
vaadi kirjoitti:
Olen ajanut täysin huolettomasti viimeiset kymmenen vuotta kitkoilla kelillä kuin kelillä.Peilijäisellä tiellä on ajettava sekä kitkoilla että nastoilla käyvelyvauhtia.Karheaan jäähän kitkojen pehemeät lamellit pureutuvat todella hyvin-sen tuntee oikein ratissa.
niillä kuule pärjää. Japanilaiset ja saksalaiset kyllä pärjää mutta siellä onkin niin vähän liikennettä ja pääosin luminen maasto, ettei jäätä ollenkaan. Tätä samaa syöttää ne ketkä ei ole edes kunnon kitkoilla ajaneet.
Juu ja dieselit ne saastuttaa ja on niin laiskoja ja automaatit hajoaa herkästi. Jne, jne. puhe on halpaa... Suomalaisilla on sitten kummallisia ennakkoluuloja. Saksalaisista puolet ajaa dieselillä, japanilaisista kaikki kitkoilla ja suurin osa automaatilla.
- testi!
Aja vetävät pyörät jäiseen kuoppaan ja kastele kuoppa vedellä. Kumpi lähtee paremmin liikkeelle, osta ne!
- vinkistä.
Ostin nastat.
Näin on maailma ja testit yksinkertaisia. Ei tarvittu suurta laboratoriota, vain jäinen kuoppa, ämpärillinen vettä, naapurin Sierra nastarenkailla ja Deltan Fiat kitkarenkailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080