Optimi naisen malli

Jamppa vaan

Ulkonäöstä en puhu mitään.

Luonne:
Ei tyrkytä eikä vaadi miestä omaksumaan omia käsityksiään esim. siisteydestä, kellonajoista, tasa-arvosta. On tarvittaessa joustava ja ottaa myös muut huomioon. Osaa elää edes hiukan myös muiden ehdoilla. Ei laadi työlistoja eikä aikatauluja. Ymmärtää että työn tekee se joka työn tuloksia enemmän perää. Ymmärtää antaa miehelle liikkumavapautta ja aikaa viettää myös muiden ihmisten parissa. Ei naputa kellonajoista, ellei ole mitään erityistä suunniteltu ja sovittu. Osaa elää myös yksin ja itsenäisesti.

Niin. Näillä nyt pääsee alkuun.

7

603

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinis
      • Jamppa vaan

En. Saatika sitten kuullut.

Mistähän näitä löytäisi? Alkuunsa oma siippanikin oli optimi, mutta ajat muuttuu.

• Testannut

Jos oma mieheni ajattelisi näin, niin... olenko optimi?

>Ei tyrkytä eikä vaadi miestä omaksumaan omia käsityksiään esim. siisteydestä, kellonajoista, tasa-arvosta.

SIISTEYS: Oma mieheni on yleensä siistimpi kuin minä. Myönnettäköön, että joskus yritän saada miestä hyväksymään pienen epäjärjestyksen. EN OLE OPTIMI.

KELLONAJAT: Heh, mies on aina myöhässä, miestä saa aina odottaa, mies valvoo liian myöhään ja nukkuu liian pitkään. EN OLE OPTIMI.

TASA-ARVO: Hmm... ei kai siitä tarvitse keskustella? Onhan selvää, että kumpikin päättää omista asioistaan ja menoistaan, ja yhteisistä asioista päätetään yhdessä. Yhteinen koti on molempien vastuulla. Tästä ei tarvitse edes keskustella. OLEN OPTIMI.

>On tarvittaessa joustava ja ottaa myös muut huomioon.

Joustoa minusta löytyy ja huomioon ottamista. Sanomattakin on selvää, että odotan samaa myös mieheltä. OLEN OPTIMI.

>Osaa elää edes hiukan myös muiden ehdoilla.

Täh? Vastaus tähän riippuu siitä, mitä tällä tarkoitetaan. Lievimmillään tämä voi olla edellisessä kohdassa tarkoitettua joustavuutta ja epäitsekkyyttä, mikä on hyvä asia, mutta pahimmillaan tämä on itsensä uhraamista toisten hyväksi. Se ei ole hyvä kenellekään. Jokaisen on ensin pidettävä hyvää huolta omasta itsestään, ennen kuin pystyy edes välittämään muista. EN EHKÄ OLE OPTIMI.

>Ei laadi työlistoja eikä aikatauluja.

Tähän tarvittaisiin hieman tarkennusta. Mitä tarkoitat? EI HAJUAKAAN, OLENKO OPTIMI.

>Ymmärtää että työn tekee se joka työn tuloksia enemmän perää.

Täh? Siis että jos minä haluan, että pöydässä on ruokaa, ruoanlaitto on minun vastuullani? Tämä on tyypillistä miehen vastuuttomuutta ja itsekkyyttä. Hän ei tee mitään, mistä ei ITSE hyödy. Kyllä se sitä toisen huomioon ottamista nimenomaan on, että tekee myös toisen hyväksi ja puolesta töitä. Mikään suhde ei kestä, jos toinen tekee kaikki työt ja toinen vain laiskottelee. Käytännössä olen optimi, mutta periaatteesta minun on vastattava EN OLE OPTIMI.

>Ymmärtää antaa miehelle liikkumavapautta ja aikaa viettää myös muiden ihmisten parissa.

Ehdottomasti! Aivan kuin oma mieheni ymmärtää antaa minulle liikkumavapautta ja aikaa viettää myös muiden ihmisten parissa! Se on ehdoton suhteen säilymisen edellytys! Toista ihmistä ei voi kahlita, se on pahan alku. OLEN OPTIMI.

>Ei naputa kellonajoista, ellei ole mitään erityistä suunniteltu ja sovittu.

En toki naputa kellonajoista, jos ei ole sovittu. Mutta jos on sovittu, niin vaadin silloin kyllä, että ajoista pidetään kiinni. Sovittu ei tarkoita juhlallista vakuutusta. Siis jos sovitaan ja sopimus rikotaan, silloin naputan, koska minulla on siihen aihetta ja täysi oikeus. OLEN OPTIMI.

>Osaa elää myös yksin ja itsenäisesti.

Ilman muuta. Tätä vaadin ehdottomasti myös mieheltä! OLEN OPTIMI.

Lopputuloksena on, että viidessä tapauksessa en ole optimi tai en tiedä, olenko. Myös viidessä tapauksessa olen. Huvittava testi!

On aika kysyä vastakysymys: täytätkö itse vaatimukset, joita naiseltasi edellytät?

• Jamppa vaan

Vaan keskustelun herättäjäksi ja lisäksi se oli minun subjektiivinen arvio optimi naisesta. Olenko itse optimi mies? En kovinkaan monessa asiassa mikäli joku muu asettaa arvostelu taulukon. Itse pelaan kuten akuperäisessä viestissä esittämäni optimi nainen. Se että ihmiset on erilaisia asettaa kotityöt ja niiden jakamisen mielestäni siten, että se tekee kuka asiasta vaivaa näkee. Liittyy lähinnä siivoukseen. Minä en ymmärrä miksi minun pitäisi toisen pyynnöstä (käskystä) omassa kodissani imuroida tai pyyhkiä pölyjä jos en näe siihen mitään tarvetta. Ruuanlaitto ja pyykinpesu ovat osittain eri asioita. Miksi laittaisin ruokaa jos itse tyydyn voileipään ja makkaranpalaan. Kyllä minä teen aivan mielelläni leivän myös puolisolleni. Jos hän kuitenkin on kova kokkailemaan, niin pitääkö sitä minulta vaatia. Pesukoneet täytän kyllä ja nostelen astiat/ pyykit koneesta. Jos pyykkiä kuitenkin haluaa pestä kerran pari päivässä on se jokaisen oma asia. No ei elämäni todellisuudessa näin mustavalkoista ole. Kyllä minä teen kotitöitä puolisoni pyynnöstä. Siivoan, pesen astioita ja pyykkejä, laitan ruokaa meille molemmille. Tasa-arvokäsityksiä minulle on kuitenkin turha esittää. Itse elän ns. tossun alla.

• Testannut
        Jamppa vaan kirjoitti:

Vaan keskustelun herättäjäksi ja lisäksi se oli minun subjektiivinen arvio optimi naisesta. Olenko itse optimi mies? En kovinkaan monessa asiassa mikäli joku muu asettaa arvostelu taulukon. Itse pelaan kuten akuperäisessä viestissä esittämäni optimi nainen. Se että ihmiset on erilaisia asettaa kotityöt ja niiden jakamisen mielestäni siten, että se tekee kuka asiasta vaivaa näkee. Liittyy lähinnä siivoukseen. Minä en ymmärrä miksi minun pitäisi toisen pyynnöstä (käskystä) omassa kodissani imuroida tai pyyhkiä pölyjä jos en näe siihen mitään tarvetta. Ruuanlaitto ja pyykinpesu ovat osittain eri asioita. Miksi laittaisin ruokaa jos itse tyydyn voileipään ja makkaranpalaan. Kyllä minä teen aivan mielelläni leivän myös puolisolleni. Jos hän kuitenkin on kova kokkailemaan, niin pitääkö sitä minulta vaatia. Pesukoneet täytän kyllä ja nostelen astiat/ pyykit koneesta. Jos pyykkiä kuitenkin haluaa pestä kerran pari päivässä on se jokaisen oma asia. No ei elämäni todellisuudessa näin mustavalkoista ole. Kyllä minä teen kotitöitä puolisoni pyynnöstä. Siivoan, pesen astioita ja pyykkejä, laitan ruokaa meille molemmille. Tasa-arvokäsityksiä minulle on kuitenkin turha esittää. Itse elän ns. tossun alla.

mutta testaus oli minun valintani osallistua keskusteluun.

Juttusi perusteella et vaikuta lainkaan hullummalta mieheltä, jos tuota ruoanlaittoa ei oteta lukuun...

Minä nimittäin rakastan ruoanlaittoa ja olen itse myös kulinaristi. En vaadi mieheltä osallistumista ruoanlaittoon, mutta jos miehelle on aivan sama, syökö hän voileivän ja makkaranpalan vai minun rakkaudella valmistamaani ruokaa, niin silloin minusta kyllä tuntuu pahalta. Hyvä ruoka ja hyvä viini ovat minulle tärkeitä asioita, siivous, imurointi ja pölyjen pyyhintä välttämättömiä pahoja aina silloin, kun rupeaa liiaksi aivastuttamaan... en ole koskaan sietänyt siisteysintoilijoita. Ovatko he useammin naisia kuin miehiä? Olen tavannut kumpiakin.

Minusta sinun "vaatimuksesi", tai käsityksesi ihannenaisesta, eivät ole ollenkaan hullumpia, eikä ole lainkaan epärealistista, että tuollainen nainen on olemassa. Tasa-arvo ja feminismi ovat sanoja, joilla on monen korvassa ikävä kaiku. Ihmiset eivät koskaan ole tasa-arvoisia, eikä eriarvoisuus jakaudu sukupuolen mukaan - ainakaan aina. Sinusta kuitenkin näköjään naisella on samat oikeudet kuin itselläsikin (sanoithan, että toimit itse alkuperäisen viestisi mukaan), mikä on hyvä asia.

Jos mies sanoo, että "tasa-arvokäsityksiä minulle on turha esittää", moni nainen käsittää tuon siten, että mies pitää itseään parempana vain siksi, että on mies, tai naista alempana olentona vain siksi, että on nainen. Sinä et kuitenkaan taida sellaista tarkoittaa.

Keskustelu jatkukoon, arvoisa hyvä mies.

• nettis
        Testannut kirjoitti:

mutta testaus oli minun valintani osallistua keskusteluun.

Juttusi perusteella et vaikuta lainkaan hullummalta mieheltä, jos tuota ruoanlaittoa ei oteta lukuun...

Minä nimittäin rakastan ruoanlaittoa ja olen itse myös kulinaristi. En vaadi mieheltä osallistumista ruoanlaittoon, mutta jos miehelle on aivan sama, syökö hän voileivän ja makkaranpalan vai minun rakkaudella valmistamaani ruokaa, niin silloin minusta kyllä tuntuu pahalta. Hyvä ruoka ja hyvä viini ovat minulle tärkeitä asioita, siivous, imurointi ja pölyjen pyyhintä välttämättömiä pahoja aina silloin, kun rupeaa liiaksi aivastuttamaan... en ole koskaan sietänyt siisteysintoilijoita. Ovatko he useammin naisia kuin miehiä? Olen tavannut kumpiakin.

Minusta sinun "vaatimuksesi", tai käsityksesi ihannenaisesta, eivät ole ollenkaan hullumpia, eikä ole lainkaan epärealistista, että tuollainen nainen on olemassa. Tasa-arvo ja feminismi ovat sanoja, joilla on monen korvassa ikävä kaiku. Ihmiset eivät koskaan ole tasa-arvoisia, eikä eriarvoisuus jakaudu sukupuolen mukaan - ainakaan aina. Sinusta kuitenkin näköjään naisella on samat oikeudet kuin itselläsikin (sanoithan, että toimit itse alkuperäisen viestisi mukaan), mikä on hyvä asia.

Jos mies sanoo, että "tasa-arvokäsityksiä minulle on turha esittää", moni nainen käsittää tuon siten, että mies pitää itseään parempana vain siksi, että on mies, tai naista alempana olentona vain siksi, että on nainen. Sinä et kuitenkaan taida sellaista tarkoittaa.

Keskustelu jatkukoon, arvoisa hyvä mies.

Ei parisuhteessa voida heti olla tasa-arvoisia.
        Ihmiset ovat erilaisia ja arkipäivän toimissaan noudattavat
        eri tapoja (suhteessa kodinhoitoon, siisteyteen, ruoanlaittoon jne.)

Tasa-arvoa lisää suvaitsevaisuus.
        ainoa lääke kehittyä suhteessa on joustavuus ja se, että hyväksyy erilaisuutta.
        Eli antaa arvon toisellekin. Ei optimi-ihmistä ole olemassa,
        mutta siihen voi pyrkiä omassa suhteessaan.
        Terveisin

• sofia

hmm. mites nyt noin kriittiseksi heittäydyit....?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      56
      5995
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      57
      5452
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      111
      3813
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3802
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3735
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3176
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2914
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59