Helsingin "mutka"?

Reikäpää

Olen muuttamassa ja Helsinkiin ja minua on varoitettua muuttamasta "mutkan" lähelle, jossa vissiin jaetaan huumeneuloja hörhöille. Missä tämä "mutka" tarkalleen sijaitsee? Ilmeisesti jossain Kalliossa tai Sörnäisissä, mutta millä kadulla?

9

3362

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutkaa

kutsutaan Kurviksi. Jos sinua häiritsevät nuo huumehörhöiksi kutsumasi ihmiset tai vaikka alkoholistit, ei sinun kannata muuttaa lähellekään Kalliota tai Sörnäisiä. Esim. Vaasanaukion ympäristö Sörkan metroaseman tuntumassa on erityisen vältettävä paikka sinulle.

• Muuttanut

Hämeentien ja Helsinginkadun risteystä on kutsuttu vuosikymmenien ajan Kurviksi. Vai on se nykyisin Mutka?

Risteyksessä oli pitkään Elannon isännöimä baari nimeltä Kurvi. Onkohan se ollut nimeltään myös Melba?

Asuin lähes koko 1970-luvun parin sadan metrin päässä Kurvista, Hesari 8:ssa, Alkoa/Tenhoa (Tenkkaa) vastapäätä. Poismuutto oli edessä, kun yksiö kävi pieneksi kolmelle (ja on totuuden nimessä sanottava, ettei Kallion/Sörkan kivierämaa ole kaikkein paras alue lapsiperheelle muutenkaan).

Yksin ja kaksin ihan laatuunkäypää asuinaluetta siihen aikaan! En tuntenut eikä vaimonikaan tuntenut oloaan uhatuksi. Liekö sitten 26 poissaolovuotta muuttanut seutua paljonkin?

• ei ei ei

KURVI!

• Kurvissa

pärjää. Mutka, eli Kurvia tarkoittanet. Itse olen asunut Kurvin seudulla jo yli 20 vuotta ja hyvin olen viihtynyt. Kaikki palvelut on kävelyetäisyyden päässä, bussit, ratikat ja metroasema kotioven vieressä. Keskustaan esim. pääsee 5 minuutissa metrolla.
      Huumehörhöt ovat ainut haittatekijä, mutta niitä löytyy ympäri kaupunkia, mm. lähiöistä, jotka ovat pahempia paikkoja asua kuin Kallio. Kalliossa ei ole nuorisojengejä porukkaa piinaamassa, kuten itäisissä lähiöissä tai Vantaalla ja Espoossa.

Asuntojen hinnoissa Kallio on samaa luokkaa Töölön kanssa, heti kalleimpien asuinalueiden - Eira, Kaivopuisto, Punavuori - jälkeen.
      Ai niin, Kurvi sijaitsee heti Sörnäisten metroaseman luona, Helsinginkadun ja Hämeentien kulmassa.
      Tervetuloa Helsinkiin, minne sitten asetutkin!

• Kurvi

"Mutkaksi" en ole kuullut sitä kenenkään kutsuvan. Paikan nimi on Kurvi, ja se on Sörnäisten metroaseman kohdalla.

Aikoinaan tienoolla oli huumeneulojen jakopiste, mutta se on lakkautettu.

Huumehörhö hakee neulansa vaikka Tallinnasta. Ja mitä rikkaampi kaupunginosa, sitä kalliimmat huumeet.

• nofeari_

itse asun agricolan kadulla ja pääosin käyn vaasanaukion s-marketissa, huumehörhöjä sieltä kyllä tosiaan löytyy, mutta muuten kallio/sörkkä on elävä paikka, enemmän mua pelottaa kulkea yöllä Töölössä, kuin Kalliossa, kalliossa on aina elämää ja missään muussa helsingin kaupungin osassa ei poliisit ole kyttäämässä joka nurkassa.

• epäilijäa

Milloinkahan se on muka lakkautettu jakelupiste siis? Tienoolla sijaitsee myös narkkien kriisipiste missä ne kertoo ongelmistaan. Ja itse aihehan on naurettava pyyske ongelmaisen keksimä "hauska" provo. Lisäksi epäilen suuresti että tänne kirjoittelsivat yli 40vuotiaat ihmiset (kuten osa vastauksista antaa ymmärtää)...

• - - -
        epäilijäa kirjoitti:

Milloinkahan se on muka lakkautettu jakelupiste siis? Tienoolla sijaitsee myös narkkien kriisipiste missä ne kertoo ongelmistaan. Ja itse aihehan on naurettava pyyske ongelmaisen keksimä "hauska" provo. Lisäksi epäilen suuresti että tänne kirjoittelsivat yli 40vuotiaat ihmiset (kuten osa vastauksista antaa ymmärtää)...

Eikös se neulamesta ole siirretty Munkkisaareen jo muutama vuosi sitten ja Sörkassa on vain joku kuntoutuspaikka, jonne eivät kamoissaan olevat pääse? Niin, ja tietenkin Kurvissa hengaavat muuten vaan kaikki ne nistit ja sekakayttäjät edelleen.

En olen 'alan naisia', joten en ole varma..

• guapo-57

tarkoitatko Kurvia?Hämeentien ja Helsinginkadun risteys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe