Mitä mieltä olette transseksuaalisuudesta? Sisälläni on syntymästäni asti ollut tyttö. Olen mies ja haluan vaihtaa sukupuoleni naiseksi. Minulla on tilanteita, joissa käyttäydyn kuten nainen ja minua harmittaa se, että olen syntynyt mieheksi. Olen testaillut sukupuolen tunnistus testeillä, että minä todellakin olen nainen ja minun käyttäytymiseni on kaukana miehen käyttäytymisestä. Kävin jollakin uskonnollisella sivulla, jossa transseksuaalisuus luokitellaan hirvittäväksi synniksi. Tuntuu aika pahalta. Kertokaa mikä on totuus teidän mielestänne?
Transseksuaalisuus?
11
1421
Vastaukset
- ........................
...että nykyaikana ihmisen on muutenkin helpompi samastua mieleensä kuin kehoonsa. Jos koet mielesi naisen mieleksi, on luonnollista että haluaisit kehonkin olevan naispuolinen.
Raamattu ei, vanhana ja 2000 v sitten vallinneita käsityksiä kuvaavana kirjana, sano mitään transseksualismiin. Kristinuskossa tärkeintä on se mitä Jeesus sanoo, eikä Jeesuskaan ole missään sanonut että et saa vaihtaa sukupuolta, tai et saa olla sitä tai tätä. Rakkaudestahan hän vain sanoi että tehkää... jne. ja rakastakaa vihollista kuin itseänne... Missään mitä hän sanoo ei löydy pohjaa niille vihamielisille kommenteille mitä jotkut joskus esittävät niitä kohtaan jotka eivät ole seksuaalisesti tai sosiaalisesti heteroita.
Kehottaisin ottamaan yhteyttä niihin tahoihin jotka auttavat ihmistä siinä prosessissa mikä sukupuolen vaihdossa tulee kysymykseen. Siihenhän kuuluu esim. psykologisia tutkimuksia, joissa selvitetään perusteellisesti että onko sinun tapauksessasi varsinainen kirurgia aiheellinen.
Käsittäisin että ainakin Tampereen yliopistollinen sairaala hoitaa transseksuaaleja, ehkäpä sieltä voi asiaa tiedustella (tai netistä katsoa kotisivujansa).- ???
5 moos. löytyy kohta, jossa sanotaan, että se, että mies pukeutuu naiseksi on Jumalalle auhistus... eli kai Raamattu transseksuaalisuutta vastustaa?
- ........................
??? kirjoitti:
5 moos. löytyy kohta, jossa sanotaan, että se, että mies pukeutuu naiseksi on Jumalalle auhistus... eli kai Raamattu transseksuaalisuutta vastustaa?
Se joka pukeutuu vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin on TRANSVESTIITTI.
Se joka haluaa vaihtaa sukupuoltaan on TRANSSEKSUAALI.
Mooseksen laki kylläkin kieltää myös simpukoiden ja sian syömisen, ja käskee kivittää raiskatun naisen mikäli tämä ei ole huutanut apua. Et silleen. - laki pois
??? kirjoitti:
kristyille ei kuule Mooseksen laki
- Rike
??? kirjoitti:
Mooseksen viidennessa kirjassa kiellettyä on myös harjalintujen ja lepakoiden syönti.
- ts-
........................ kirjoitti:
Se joka pukeutuu vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin on TRANSVESTIITTI.
Se joka haluaa vaihtaa sukupuoltaan on TRANSSEKSUAALI.
Mooseksen laki kylläkin kieltää myös simpukoiden ja sian syömisen, ja käskee kivittää raiskatun naisen mikäli tämä ei ole huutanut apua. Et silleen."Se joka haluaa vaihtaa sukupuoltaan on TRANSSEKSUAALI."
Jos vaikka puhuttaisi asioista niitten oikeilla nimillä, ensinnäkin TRANSSEKSUAALI on vääristynyt käännös englannin kielen sanasta transsexual joka vääristää sanan samaan sarjaan homoseksuaalien kanssa. trans ilmiö ei suoraan liity seksuaalisuuteen millään lailla. Transilmiöissä on kyseessä sukupuolen kokeminen - ei seksuaalisuus. Transseksuaali sanasta voitaisiin jo vähitelle oppia luopumaan ja käyttää oikeaa termia TRANSSUKUPUOLINEN. Et silleen...
- TeePussi
uskon, että sisälläsi on varmasti ristiriita joka repii sinua. Seuraava kuulostaa tuomitsemiselta, mutta en tuomitse sinua. Elät varmaan hankalassa tilanteessa. Pyrin vastaamaan sinulle sen ymmärryksen mukaan mikä minulle on tästää asiasta. Mutta se saattaa olla vääräkin.
Uskovaisena uskon kumminkin, että Jumala on tiennyt ja antanut tarkoituksella lapselle joko miehen elimet tai naisen. Ja he ovat joko miehiä tai naisia. Ei miehiä naisen ruumiissa, eikä naista miehen ruumiissa.
Ihmiset, jotka ovat epävarmoja sukupuolestaan tai eivät tunne itseään siksi miksi heidät on luotu. On mielestäni saatanan taholla eksytetty ja harhautettu. Mutta en tiedä voiko sitä sanoa synniksi. Tiedän, että tämä satuttaa sinua, mutta se on rehellinen mielipiteeni.
On tietysti lapsia oikeastikin, joilla on syntyessään molemmat sukupuolielimet. tai, että sukupuoli ei ole selvä. Silloinkin siinä on ollut Jumalalla joku tarkoitus.
Minusta tämä palsta on ehkä väärä paikka kysellä tätä asiaa. Itse yrittäisin etsiä vaikkapa uskovaisen terapeutin tai sielunhoitajan vaikkapa vapaakirkosta ja kysyä häneltä asiaa.- sexpert
Sinä väität, että transsukupuolinen ihminen on harhautettu, mutta intersukupuolisen ihmisen kaksijakoiselle sukupuolelle on tarkoitus. Nythän on niin, että myös transsukupuolinen ihminen on sukupuolisesti ristiinkehittynyt: aivotutkimukset osoittavat naisella ja naiseksi itsensä kokevalla transsukupuolisella olevan naistyyppiset aivot ja miehellä ja mieheksi itsensä kokevalla transsukupuolisella miestyyppiset aivot. Se että aivot eivät ole näkyvä sukupuolielin eivät tee niistä sen vähempää sukupuolelintä kuin lisääntymiselimistäkään. Transsukupuolisen sukupuoli on siis epäselvä, ja ihmiset jotka koittavat pakottaa transsukupuolisen elämään yksisilmäisesti lisääntymiselinten mukaisessa sukupuolessa tekevät väärän tuomion pinnallisten merkkien pohjalta.
- alkuperäinen kirjoittaja
Kysymys on tästä sivusta:
http://www.uskontie.net/petterihaipola/transsukupuolisuus.shtml - Uskon tavallani
Kukapa tietäisi Jumalan tarkoituksen? Mutta eräs ajatus on tämä:
Me miehet ja naiset kuvittelemme tietävämme mitä itsekunkin pitää olla. Olemme rajoittuneita ja tuomitsevia, ja luulemme että olemme aina oikeassa ja kaikkien on oltava kuten me. Mutta Jumala kenties aikaansaattaa silloin tällöin poikkeusyksilöitä jotka laittavat meidän "tavallisten" suvaitsevaisuuden koetukselle. Emme usein kykene näkemään että meistä kukaan ei ole tavallinen eikä mikään ainoa oikea Jumalan kuva, vaan meidät on kaikki luotu erilaisiksi. Ei ole vain kaksi leiriä joihin sielut voidaan jakaa, miehiksi ja naisiksi, vaan on yksilöiden loputon paljous!
Jumala selvästi katsoo että moninaisuus ja erilaisuus on mielenkiintoisempaa kuin yksitoikkoisuus.
Mitä merkitystä sielulle on sillä vaihtuuko sukupuoli kesken matkan, kun sanotaan että taivaassa emme ole miehiä emmekä naisia? Ei mitään. Ainoastaan me täällä maan pinnalla vaeltavat olemme testissä että suvaitsemmeko toisiamme ja rakastammeko lähimmäistä.
Vaikka tämä vaihtaisikin sukupuoltaan, vai vaikka ei vaihtaisikaan mutta ei silti samaistuisi siihen XX- tai XY-kehoon jonka alunperin sai vanhemmiltaan. Kehot syntyvät vanhemmistamme, Jumala antaa hengen.
Lääkäri joka muokkaa kehoa, saattaa auttaa ja olla siten Jumalan välikappale. Tai psykiatri joka osoittaa että leikkely ei ole tarpeellista, voi olla Jumalan työssä. Meillä ei ole siitä oikeutta päättää, ja transseksuaali itse tekee valintansa ja Jumalan tahto toteutuu hänessä tai ei.
Mielestäni olisi todella omituinen ihminen sellainen joka helvettiin tuomitsisi sukupuolen vaihdoksen perusteella. ITSE hän sinne ennemmin joutaisi, kun vihaa, syyttää ja tuomitsee.
Saatanakin on syyttäjä. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Minä taas olen sitä mieltä että tärkeintä on, että olet onnellinen. Jos koet miehen ruumiissa olon vääräksi ja ahdistavaksi, ja todella tunnet olevasi nainen, niin mielestäni sinulla on täysi oikeus etsiä ja yrittää löytää oikea sukupuolesi. Tuntemuksissasi ei ole mitään väärää.
Ei-transseksuaalinen henkilö ei tiedä, miltä tuntuu syntyä väärään ruumiiseen. Ei siinä paljon uskonnot tai syytökset (itsensä ja muiden) auta.
Kaikkea hyvää sinulle! Ota rohkeasti yhteyttä Setaan ja Transtukipisteeseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779