onkos ketään tehnyt kolariautosta itselleen käyttöautoa?
mites rekisteröintikatsastus meni?
oliko millanen homma?
kannattaako?
Autovahinkokeskus?
32
3500
Vastaukset
- asentaja
kannattaa ostaa mahdollisiman pikku lämärin saannut nykyään ovat pirun tarkkoja katsastuksessa siitä ettei ole esim.runko saannut kipeetä ja vaativat pienissäkin kolareissa nelipyörä mittaus paperit maahantuojan mittapöytäkirjat ym.mutta sillai saa kyllä auton itselle halvemmalla jos pystyy itse tekee suurimmat työt.
- Autosta
Eipä tuossa rekisteröintikatsastuksessa mitään ihmeellistä ollut...
Ristimittauspöytäkirjan sai läheiseltä korjaamolta 300mk:n hintaan.
Homman määrä riippuu tietenkin siitä, miten pahasti on mällätty/rikottu.
Yleisesti ottaen AVK:n hinnat ovat aika pahasti yläkanttiin, mutta silloin-tällöin sattuu oikea auto oikeaan hintaan (aika harvoin), niin silloin kannattaa.
Ellei ole aikaisempaa kokemusta autojen laittamisesta, eikä tiloja ja/tai työkaluja homman tekemiseksi, niin ei kannata koska työn muilla teettäminen maksaa maltaita.- Henkka 750i
Kieltämättä olen joskus myös katsellut AVK:n sivuja "sillä silmällä" mutta hinnat ovat kautta linjan ihan mielipuolisia: autot ovat välillä jopa ehjän, katsastetun samanlaisen hintaisia.
Pitää myös muistaa, jos jotain uudempaa kärryä touhuaa, että airbagit ja niitten sensorit ja turvavöitten pyrotekniset kiristimet maksavat mansikoita kunnostaa ja nehän tietääkseni pitää olla kunnossa ennen kuin auton saa taas takaisin tielle.
Jolloin jonkun pari vuotta vanhan keulaltaan mällätyn kärryn korjauskustannuksiin tuleekin äkkiä parikyt tonnia vanhaa rahaa - tai enemmänkin - pikku peltitöitten lisäksi. Mikä hyvin selittää miksi moni "ei alkuunkaan lohduttoman" näköinen auto on lunnaiksi päätynyt.
Henkka - hinnat
Henkka 750i kirjoitti:
Kieltämättä olen joskus myös katsellut AVK:n sivuja "sillä silmällä" mutta hinnat ovat kautta linjan ihan mielipuolisia: autot ovat välillä jopa ehjän, katsastetun samanlaisen hintaisia.
Pitää myös muistaa, jos jotain uudempaa kärryä touhuaa, että airbagit ja niitten sensorit ja turvavöitten pyrotekniset kiristimet maksavat mansikoita kunnostaa ja nehän tietääkseni pitää olla kunnossa ennen kuin auton saa taas takaisin tielle.
Jolloin jonkun pari vuotta vanhan keulaltaan mällätyn kärryn korjauskustannuksiin tuleekin äkkiä parikyt tonnia vanhaa rahaa - tai enemmänkin - pikku peltitöitten lisäksi. Mikä hyvin selittää miksi moni "ei alkuunkaan lohduttoman" näköinen auto on lunnaiksi päätynyt.
Henkkamiten ihmeessä tuokin pulju vielä pärjää? Kolaroimattomia käytettyjä autoja, jotka voit koeajaa, on joka paikka täynnä. Uudempien ruttutukun autojen korjaus vaatii pätevyyttä ja on hinnakasta jo osienkin takia. Lopputuloskaan ei välttämättä ole toimintavarma.
- ¨åp0ok,mnbhui9o0p
hinnat kirjoitti:
miten ihmeessä tuokin pulju vielä pärjää? Kolaroimattomia käytettyjä autoja, jotka voit koeajaa, on joka paikka täynnä. Uudempien ruttutukun autojen korjaus vaatii pätevyyttä ja on hinnakasta jo osienkin takia. Lopputuloskaan ei välttämättä ole toimintavarma.
vain koittaa vakuutusyhtiöiden maksamista autoista jotain saada.Taitaa tän kaltainen järjestelmä vähän vähentää jokaisen autoilijan vakuutusmaksuja.Toki suurin osa pitäs purkaa ja hyödyllinen käyttää uudelleen ja kierrättää
- tyyristä-
Just kävin katsomassa Autovahinkokeskus sivuilla, hinnat on järkyttäviä auton kuntoon nähden.
Autovahinkokesksen kolari autot on sen verran ylihintaisia että korjauskuluihin menee enemmän kuin vastaavan kunnossaoleva auton hinta, tämä on täysin varma asia. Lisäksi hukkaan heitetty aika.- epäilyttävä paska
aina, turvallisuusvarusteet miten sattuu korjaus onnistumaan, tekniikan toimiminen epävarmempaa ja edelleen myynti kunnollisella hinnalla toivotonta. Näin ovat tunnustaneet AVK:n miehet itsekin. Kumma että jobbaus on sallittua, parempi olisi paalata romut.
- remontti-repe
epäilyttävä paska kirjoitti:
aina, turvallisuusvarusteet miten sattuu korjaus onnistumaan, tekniikan toimiminen epävarmempaa ja edelleen myynti kunnollisella hinnalla toivotonta. Näin ovat tunnustaneet AVK:n miehet itsekin. Kumma että jobbaus on sallittua, parempi olisi paalata romut.
Koripeltien korjaaminen kunnolla nykyautoissa on melko haastavaa ja lisäksi tekniikkapuolen piilvikojen korjaaminen työlästä, jopa kannattamatonta.
Romut paaliin, kuten muuallakin Euroopassa. - Anonyymi
epäilyttävä paska kirjoitti:
aina, turvallisuusvarusteet miten sattuu korjaus onnistumaan, tekniikan toimiminen epävarmempaa ja edelleen myynti kunnollisella hinnalla toivotonta. Näin ovat tunnustaneet AVK:n miehet itsekin. Kumma että jobbaus on sallittua, parempi olisi paalata romut.
Vai paalata. Varaosat pitää ensin ottaa talteen tietysti riippuen auton iästä.
- bm44q
Kun täällä väännettiin ylihinnoista niin:
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/detail.asp?id=138902&lang=fi
Pyynti 7000e ja katsoin että nettiauton hintataso noissa olisi jotain 20 000e.- 987654321
onhan siellä myynnissä pirssejä ympäri Suomen. Jos joku jossain pyytää kovaa hintaa, miksei itsekin voi yrittää. Kun AVK:lla on joku edullisen tuntuinen rusina, siinä varmasti on paljon korjattavaa. Kori kieroontunut hankalasti korjattavaksi tai jotain vastaavaa. Hehän eivät näitä ilmoita, vaikka vahinkotarkastajan tiedossa ovatkin. Kieroa touhua.
- Pellin paukuttaja
987654321 kirjoitti:
onhan siellä myynnissä pirssejä ympäri Suomen. Jos joku jossain pyytää kovaa hintaa, miksei itsekin voi yrittää. Kun AVK:lla on joku edullisen tuntuinen rusina, siinä varmasti on paljon korjattavaa. Kori kieroontunut hankalasti korjattavaksi tai jotain vastaavaa. Hehän eivät näitä ilmoita, vaikka vahinkotarkastajan tiedossa ovatkin. Kieroa touhua.
Autovahinkokeskus rusinoita myydessään tosiaan ei ilmoita ajoneuvon todellista kuntoa, vaikka tämä tieto on vakuutustarkastajien kautta saatavissa. Hehän ovat ajokin tutkineet ja lunastuspäätöksen tehneet. Nykyautojen korjauksissa voi tulla kalliita yllätyksiä joita ei voi tarkallakaan etukäteishavainnoinnilla löytää. Kun niitä kolaroituja ei pääse koekäyttämään ja ajamaan. Korjaaminen voikin sitten tapahtua kyseenalaisin keinoin kun yritetään pysyä budjetissa.
- Januksen touhua
Pellin paukuttaja kirjoitti:
Autovahinkokeskus rusinoita myydessään tosiaan ei ilmoita ajoneuvon todellista kuntoa, vaikka tämä tieto on vakuutustarkastajien kautta saatavissa. Hehän ovat ajokin tutkineet ja lunastuspäätöksen tehneet. Nykyautojen korjauksissa voi tulla kalliita yllätyksiä joita ei voi tarkallakaan etukäteishavainnoinnilla löytää. Kun niitä kolaroituja ei pääse koekäyttämään ja ajamaan. Korjaaminen voikin sitten tapahtua kyseenalaisin keinoin kun yritetään pysyä budjetissa.
Liikennevakuutuskeskus selvitti millaisilla autoilla ajetaan kuolonkolarit. 2004-2008 mallisilla tapahtui v.2008 19 kuolonkolaria. Vanhemmilla 1997-2001 mallisilla oli 59 kuolonkolaria. Johtopäätös oli että uudempien autojen turvalaitteet todella auttavat. Myös korirakenteet ovat kehittyneet merkittävästi.
Sääli sikäli että näitä vanhempia pommeja myydään Autovahinkokeskukselta vakuutusyhtiöiden piikkiin uudelleen liikenteeseen elvytettäviksi. Kaksinaamaista touhua, kun liikenneturvallisuutta pitäisi edistää.
Toisaalta uudempien kolariautojen korjaaminen on jo niin haastavaa, että taitaisi Autovahinkokeskus kuihtua pelkästään käytettyjen varaosien kauppiaaksi, jos vanhoja kolarilinttoja ei voisi myydä kunnostettavaksi. - Jep jep
Januksen touhua kirjoitti:
Liikennevakuutuskeskus selvitti millaisilla autoilla ajetaan kuolonkolarit. 2004-2008 mallisilla tapahtui v.2008 19 kuolonkolaria. Vanhemmilla 1997-2001 mallisilla oli 59 kuolonkolaria. Johtopäätös oli että uudempien autojen turvalaitteet todella auttavat. Myös korirakenteet ovat kehittyneet merkittävästi.
Sääli sikäli että näitä vanhempia pommeja myydään Autovahinkokeskukselta vakuutusyhtiöiden piikkiin uudelleen liikenteeseen elvytettäviksi. Kaksinaamaista touhua, kun liikenneturvallisuutta pitäisi edistää.
Toisaalta uudempien kolariautojen korjaaminen on jo niin haastavaa, että taitaisi Autovahinkokeskus kuihtua pelkästään käytettyjen varaosien kauppiaaksi, jos vanhoja kolarilinttoja ei voisi myydä kunnostettavaksi.Autovahinkokeskuksen kaupankäyntitavoista, viimeeksi Kuluttajavirastolta. Linttaliiterin touhu on Neuvosto-Suomen ajalta, ei toimi tällä vuosituhannella. Kuluttajasuojalaille siellä on annettu piupaut, toivottavasti nyt alkaa käytäntö muuttumaan.
- AVK=8-
Jep jep kirjoitti:
Autovahinkokeskuksen kaupankäyntitavoista, viimeeksi Kuluttajavirastolta. Linttaliiterin touhu on Neuvosto-Suomen ajalta, ei toimi tällä vuosituhannella. Kuluttajasuojalaille siellä on annettu piupaut, toivottavasti nyt alkaa käytäntö muuttumaan.
Lintat ovat puolen metrin lumihangen alla. Korin nitkahtamisen huomaaminen haasteellista. Erään peltisepän sanoin: "Noita ei voi ostaa ilman sulattamista". Autovahinkokeskus ei korvaansa lotkauta, jos lintan ostaja valittaa lisäylläreistä, jotka heillä kyllä ovat tiedossa vakuutusyhtiön tehtyä lunastuspäätöksen. Touhu voi alkaa käymään vakuutusyhtiöiden imagon päälle.
- ihkua toi lumi
AVK=8- kirjoitti:
Lintat ovat puolen metrin lumihangen alla. Korin nitkahtamisen huomaaminen haasteellista. Erään peltisepän sanoin: "Noita ei voi ostaa ilman sulattamista". Autovahinkokeskus ei korvaansa lotkauta, jos lintan ostaja valittaa lisäylläreistä, jotka heillä kyllä ovat tiedossa vakuutusyhtiön tehtyä lunastuspäätöksen. Touhu voi alkaa käymään vakuutusyhtiöiden imagon päälle.
Pari kuutiota lunta ja paali romua kaupan päälle!
Mutta ainahan niistä voi tehdä tarjouksia...
Toisekseen jos seisovat ulkona, niin home iskee sisustukseen enemmin tai myöhemmin.
- Lisa Tontti
Suojaava teräsrakenne, artikkeli TM:ssa, kerrotaan TRIP-terästen myötölujuuden olevan n.430-600 N/mm2. Suurlujuusmateriaalien MS-teräs saavuttaa yli tuhannen N/mm2 myötölujuuden.
Uskokaa huviksenne, että näitä rakenteita ei helpolla korjata alkuperäistä vastaavaksi. Korjatun rakenteen kolariturvallisuutta on vaikea saada alkuperäistä vastaavaksi.
Vastuutonta, että vakuutusyhtiöt Autovahinkokeskuksen kautta yrittävät saada näitä pommeja takaisin liikenteeseen. Ahneudella on rajansa ja koko linttaliiterin ajoneuvomyynti tuntuu nykyaikana melkoiselta basaaritouhulta.- Sontakoukuilla
AVK:n siunauksella ajoneuvouvoja kuormataan ajoneuvon rakenteita vaurioittavasti ( Trukilla sivusta nostamalla kynnys ym muita rakenteita ? )
On kovin erikoista että vakuutusyhtiöiden omistama AVK oma toimintamalli on ajoneuvojen valmistajien ohjeen vastainen !
- KTsdoi
No joo..
Enpä tiedä onko missään tavoite, että tällainen romuauto tulee jälleen ajoon?
Eiköhän se tavoite ole, että rikkinäisistä autoista hyödynnetään ehjät osat? Keulasta kolaroidusta autosta voi todennäköisesti hyödyntää vaikka takavalat, taka-akselin, takapenkin, takapuskurin yms.
Ja tässähän on oikeasti jotain järkeäkin. Ongelma ovat nämä kotihitsaajat, ketkä haluavat palauttaa nämä romut liikenteeseen. Eli itse näkisin, että syy ei ole Autovahinkokeskuksessa, vaan ihmisissä ketkä sieltä ostaa niitä romuja. - Osat maksaa
Mutta, kun ne osat maksavat Autovahinkokeskuksella enemmän kuin tarvikeliikkeissä?
Romuautojen myynti; verrattuna työlääseen osien myyntiin, kuitenkin tuo suurimman osan AVK:n liikevaihdosta. Heille kannattavaa ei ole säilyttää isoja osia (kori ym.) vuosikausia mahdollista tarvitsijaa odottamassa.
Osien myynti, jos ne ovat ehjiä, on kestävän kehityksen mukaista. Kolariautosta ehjäksi räpeltäminen pitäisi olla sallittua vain poikkeuksellisesti, niihin liittyvien riskien takia. - V.V.Väinämöinen.
Olen itse ostanut kolariauton AVK:a ja hinta oli kova, mutta tarjoukseni oli sopiva.
Ymmärrän kaunaisuutenne, sillä korjailen autoja luojan luomilla taidoilla.
Te, vuosia opiskelleet, ette pysty samaan ja sitten siirrytäänkin v.....lu linjalle.
Olen myös tavannut asiallisia katsastajia, asiat sovitaan ja näin tehdään. Eikä
ole tarvetta urputtaa. Se että kierrätettäisiin näitä romuja ja etenkin osia, ei
sovellu enään suomalaiseen koulutusyhteiskuntaan. Mutta euro-maita on
autettava taloudellisissa vaikeuksissa. Se on turvallista eteenpäin menoa. - J.J.Joukahainen
Liikenneturvallisuuden takia noiden AVK:n pommien korjaaminen liikenteeseen täytyisi lopettaa. Ei nuorennu autokanta. Mikäli autovero olisi pienempi, eipä moista tapahtuiskaan ja voisi V.V.V. keskittyä järkevämpään harrastamiseen.
- Huipputarjous avk:ll
Nyt AVK mainostaa, että kauppa käy vielä helpommin, voit ostaa pommin. Tarjoat 80% pyynnöstä, niin he kyllä hyväksyvät. Mikäs, kun hintapyyntö on lähelle ehjän hintaa. Ostaja huomioi, etttä romun uudelleen rekisteröintikulut tarkastuksineen voivat olla yllättävän kalliit.
Mieluummin linttaliiterin romut kannattaa kiertää kaukaa.
Epätoivoista pyristelyä tuo AVK:n markkinointi. - Sähköt brakaa
Nykyautoissa elektroniikkavikoja riittää. Hinauksista kaksi kolmasosaa johtuu nykyisin tekniikkavioista. Kolariautossa sähkövikoja jää helposti korjaamatta, kun vakuutusyhtiön mielestä vika on ollut jo aiemmin. Eikä maksa korjausta.
AVK:n nykytyylinen linttojen myyminen pihan perän kyläsepille pitäisi lopettaa.
Suurlujuusterästen, liimausten ym. kunnolla suorittaminen ei ole helppoa.
Kannattavasti korjattavissa olevat pitäisi korjata jossain kunnolla valvotussa keskitetyssä linttoihin erikoistuneessa yksikössä. Jonka omistajana voisi olla vakuutusyhtiöt.
Nykyisenlaisena toiminta ei voi kauaa jatkua. - Anonyymi
Avk:n autohuutokaupassa on turhaa huutaa, kun sun kanssa huutamassa mukana on auto firmat keillä on varaa huutaa hulluihin hintoihin ja saavat näin voittoa, kun myyvät firmoissaam auton eteenpäin ennen myyntiä omassa luotto korjaamolla käyvät fiksaamassa viat kokonaan. Mielestäni pitäisi järjestää autohuutokauppa pelkästään yksityisille henkilöille. Kovasti avk:ssa huudetaan hondia ja toytoita.
- Anonyymi
Suosituimmat autot huudetaan koviin hintoihin, joten niiden kannattavuus yksityiselle on ?
Mutta jos valitsee "sivuosuman", niin voi tulla ihan kohtuullinen kauppa. Minäkin kalastin sitä tojoa, mutta pyynti sekä tarjoukset olivat niin kovia, että päädyin Mazdaan, mikä oli saman kokoinen, mutta jonkin verran halvempi. Tuo kylkikolariauto oli lisäksi paljon halvempi korjata kuin nokkakolari. Tarvittiin uusi B-palkki ja ovet tuulilasi. Lokasuojien painaumat meni oikaisten. Onneksi oli tuttu paja, missä oli korin oikaisupenkki, joten kaikki mitat saatiin kohdalleen kohtuullisin kustannuksin. Loppuhinta autolle varusteltuna oli 55.000 mk, liikkeissä 70-75 tmk.
Olin tyytyväinen ja ajelin sillä 13 vuotta, joten sain ihan hyvän vastineen rahoilleni .
Autossa ei ilmennyt ongelmia eikä korjauksesta aiheutuvaa ruostetta tms. Hyvä ostos !
- Anonyymi
Vaarallisia vehkeitä kun kasaavat kolaroiduista. Sekin Mersu missä Diana kuoli, oli mukamas vähän aikaisemmin korjattu romutettavaksi määrätystä ja myyty autovuokraamoon. Työntekijöiden mukaan ei vonut kunnolla ajaa 60km/h kovempaa. Ohjaiskulmia säätäneet mutta ei korjaantunut. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, mutta niin lehdissä väitetty.
- Anonyymi
no eipä tainnu pitää paikkaansa.
- Anonyymi
Jos joku asia lukee internetissä, niin sen täytyy olla totta
- Anonyymi
Taitaa romumersujen myyjää totuus haitata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa romumersujen myyjää totuus haitata.
Poistettu vain tieto, ettei AVK enää itse myy mitään vaan ne hommat on ulkoistettu yksityisille firmoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa romumersujen myyjää totuus haitata.
Niin arkaa tietoa että poistatti linkin 110 kertaa!!
Kannattaa googlata diana mercedes sl
Ketjusta on poistettu 111 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628