Mediakriittisyys

Katsokaapa huviksenne tv:n katsojalukuja niin selviää, että kumpi on väärässä:
Media uutisoinnillaan vai kansa katsomistottumuksillaan.

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv.html

Erityisen hauskoja ovat MTV3:n ja Nelosen katsojaluvut.
Samoin koko viime vuoden tilastoja katsellessa saa käsityksen siitä, mikä ihmisiä eniten kiinnostaa.

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vuosi/viimeisin/katsotuimmat.html

Itsenäisyyspäivän vastaanotto ja saman päivän uutiset (siis sama aihe käytännössä) olivat vuoden kiinostavimmat. Siis ei edes mikään uutinen.

Seuraavaksi kiinnostavimmat Idols-äänestystulos ja Miss Suomi 2004 finaali. Hurraa!!!

Tsunami-katastrofi näitä seuraavaksi kiinnostavin.

Sitten pääsemmekin jälleen kansakuntaa ja maailmaa todella ravisuttaviin tapahtumiin, eli Jääkiekon MM kisoihin.

En ikäväkseni muista, mitä urheilurintamalla ja maailmalla tapahtui 9.1.2004 ja 28.4.2004, mutta jokatapauksessa esimerkiksi kunnallisvaaleja enemmän ihmisiä kiinnostivat Euroviisut ja Miljonääri-Jussi.

Älkää mediaa syyttäkö, katsokaa peiliin.

8

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvisipä sekin, mikä ihmisiä kiinnosti Tulosruudussa 9.1.2004. Ei ilmeisesti mikään.

      Olivat vain laittaneet tv:n päälle, etteivät vain missaisi Idols-äänestystulosta joka tuli Tulosruudun jälkeen.

      On se hienoa, että kansakunta näin priorisoi todella tärkeät asiat.

    • ihminen

      Viihteen verkko pitää ihmiset ignoranttina. Media on vallankäytön väline, niinkuin asakin sanaili.

      En yhtään ihmettele tätä. Kyllähän seiska lehteäkin tilataan, haha, ihan joka toiseen taloon niinkuin tuntemani lehdenjakaja sanoi, ja seiska on ainoa lehti jonka myöhästymisestä valitetaan. Minkä takia? Mediassahan meille näytetään maailman paha, sen tehtävä on saada meidät hyväksymään paha ja oppia elämään sen kanssa. Suuri osa ihmisistä ei ole ollenkaan kiinnostunut ajattelemaan maailman tilannetta juuri tämän suuren epätoivon takia, jota sieltä tulee kansan massatajuntaan jokatuntisissa paketeissa. Tämän ohella tarjolla on viihteen verkko jossa ihmiset voivat lepuuttaa hermojaan kaikelta siltä pahalta, ja se tuntuu monelle helpottavalta vaihtoehdolta.

      Media on erikoistunut nimenomaa uhkakuvien antamiseen, ilman että tarjotaan ratkaisuja tilanteisiin. Moni meistä haluaa ymmärrettävistä syistä vain elää omaa elämäänsä rauhassa, se on ihmisen perusluonteessa kiinni. Systeemi nyt vain on mitä on ja pakottaa ihmismassoja markkinakoneen voimalla, sekä tiedottomuudella. Se, mitä yhteiskunnan suuri virta ajaa eteenpäin, on ne ratkaisut mitkä ovat vallanpitäjälle ja hänen vallalleen parhaimmat - todellisuudessa järjestelmässä itsessään on vika kun niin laaja-alaista entropiaa on maailmalla. Sodat, terrorismi ja diktatuurit ovat koneiston itsensä luomia, kouluttamia ja valtaanasetettuja! Aivan valtavansuuri manipulaatio jolla ei maan rajoilla ole väliä, on käynnissä joka päivä.

      Maat takaisin jokaiselle kansalle, jossa diktatuurivalta vallitsee, eli aivan jokaiselle. Ensimmäiset asiat ensiksi; valtio irti yritysmaailmasta.

      MEDIASSA TULISI ALOITTAA JULKINEN KESKUSTELU ELIITTITAHOSTA JONKA PYRKIMYKSENÄ ON AINOASTAAN VALTA JA HARHAANJOHTAMINEN, sekä järjestelmällinen fasistiseen maailmanjärjestykseen yhteiskuntarakenteemme ajaminen! Mediassa Tulisi valoittaa ihmismassoille tuhansia vuosia jatkunutta illuminati-sukujen alistusta, sekä erinäisten eliittikerhojen kuten bildeberg, council of foreign relations ja vapaamuurarijärjestöjen korkeiden asteiden vaikutusta maailmantilanteeseen.

      Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

      (minkäs teet, kun ovat suuret mediat sidoksissa tähän eliittitahoon) Kyseenalaistaminen on tärkeää. Elämä on suurin opettajamme.

      • just noin

        Erittäin hyvä kommentti. On täällä sentään fikujakin ihmisiä!


      • loginomi

        Kansalaisten itsepuolustutason kohottamiseksi mediakasvatusta olisi kehitettävä koululaitoksen kaikilla tasoilla; tarpeellista kritiikkiä ei näytä löytyvän, vaan katsotaan helppoa, valmiiksi pureskeltua ja johdattelevaa ohjelmistoa ja lueskellaan pelkkää humpuukilehdistön tuputusta!

        Todellakin ihminen jää kehittymättömäksi, jos ei kykene erottamaan oleellista epäoleellisesta, media ei siihen opasta, media haluaa kuluttajansa olevan kritiikittömän vastaanottavainen! Kuka omistaa median, kenen etua se toitottaa koko rintamallaan? Omistatko sinä kansalainen, kuluttaja?


      • loginomi kirjoitti:

        Kansalaisten itsepuolustutason kohottamiseksi mediakasvatusta olisi kehitettävä koululaitoksen kaikilla tasoilla; tarpeellista kritiikkiä ei näytä löytyvän, vaan katsotaan helppoa, valmiiksi pureskeltua ja johdattelevaa ohjelmistoa ja lueskellaan pelkkää humpuukilehdistön tuputusta!

        Todellakin ihminen jää kehittymättömäksi, jos ei kykene erottamaan oleellista epäoleellisesta, media ei siihen opasta, media haluaa kuluttajansa olevan kritiikittömän vastaanottavainen! Kuka omistaa median, kenen etua se toitottaa koko rintamallaan? Omistatko sinä kansalainen, kuluttaja?

        ...on se, että tätä lukevat ja tänne kirjoittavat ne ihmiset, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita maailmasta.

        Idolsin ja Jääkiekon MM:n seuraajat eivät tätä lue, eivätkä varsinkaan kirjoita.

        Joukko valveutuneita ihmisiä kirjoittaa toiselle joukolle valveutuneita ihmisiä, lopputulos on plus-miinus nolla.

        Ne, jotka vihaavat USA:ta jatkavat sen vihaamista, ne jotka ovat yltiöpäisen liberaaleja ja suvaitsevaisia jatkavat sitä ja ne jotka vihaavat molempia edellisiä jatkavat sitä.

        Samaan aikaan 1 miljoonaa suomalaista odottaa, että pääsisi katsomaan Salattuja elämiä.


      • vaikkapa
        dj-marco kirjoitti:

        ...on se, että tätä lukevat ja tänne kirjoittavat ne ihmiset, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita maailmasta.

        Idolsin ja Jääkiekon MM:n seuraajat eivät tätä lue, eivätkä varsinkaan kirjoita.

        Joukko valveutuneita ihmisiä kirjoittaa toiselle joukolle valveutuneita ihmisiä, lopputulos on plus-miinus nolla.

        Ne, jotka vihaavat USA:ta jatkavat sen vihaamista, ne jotka ovat yltiöpäisen liberaaleja ja suvaitsevaisia jatkavat sitä ja ne jotka vihaavat molempia edellisiä jatkavat sitä.

        Samaan aikaan 1 miljoonaa suomalaista odottaa, että pääsisi katsomaan Salattuja elämiä.

        hakukonetta ja sanaksi tittytainment löytyy kaikenlaista hauskaa, mm.

        "Tittytainment" on nykyversio leivästä ja sirkushuveista. Saksalaisteos Globaliseringsfällan ennustaa, että 80% ihmisistä tulee vajoamaan "tissiviihteen" maailmaan. Uppsalan sairaalan professori Håkan Erikson kirjoittaa, kuinka joka neljäs ruotsalainen tulee osoittautumaan liian tyhmäksi tähän maailmaan, koska heidän lahjoillaan ei kilpailla entistä vähemmistä ja vaativimmista työpaikoista.

        Massatapahtumia on helppo markkinoida lukutaidottomalle syrjäytyneelle videoitten ja pelien lisäksi. Panokset kaukalossa kasvavat bisneksen tahdittamana, ja sanavarasto katsomossa suppenee peukalon liikkeeksi ylös alas.... Media osaa tehtävänsä rahavirtojen uoman ruoppaajana, ja niin yksi "kolmesta kovasta tenorista" täyttää kolkoimmankin areenan, vaikka maailmalla on yli kaksi tuhatta hyvää tenoria. Lahjakkaasta Linda Lampeniuksesta on muokattu 60-luvun elokuvan Käpy selän alla -tähti. Makuamme ja mieltymyksiämme muokataan niin että olemme tulevaisuudessa arvostelukyvyttömiä ja mentaalisesti samanikäistä."

        http://www.mielenterveys-taimi.fi/mielekas/mi_helmi_3.htm

        http://www.google.fi/search?q=tittytainment&hl=fi&lr=lang_fi&start=0&sa=N


      • oletkos kuullut
        loginomi kirjoitti:

        Kansalaisten itsepuolustutason kohottamiseksi mediakasvatusta olisi kehitettävä koululaitoksen kaikilla tasoilla; tarpeellista kritiikkiä ei näytä löytyvän, vaan katsotaan helppoa, valmiiksi pureskeltua ja johdattelevaa ohjelmistoa ja lueskellaan pelkkää humpuukilehdistön tuputusta!

        Todellakin ihminen jää kehittymättömäksi, jos ei kykene erottamaan oleellista epäoleellisesta, media ei siihen opasta, media haluaa kuluttajansa olevan kritiikittömän vastaanottavainen! Kuka omistaa median, kenen etua se toitottaa koko rintamallaan? Omistatko sinä kansalainen, kuluttaja?

        Kapitalistiliberaalisosialisti Aatos Erkosta ja hänen haloshovistaan, oletpa hyvinkin, heillä on valta ja vaikutus. Tissiviihde ja muu roska sopii heille kuin pitkänenä Halosen päähän, ja kansa senku sauvakävelee.


      • Anti-Anti-Anti
        vaikkapa kirjoitti:

        hakukonetta ja sanaksi tittytainment löytyy kaikenlaista hauskaa, mm.

        "Tittytainment" on nykyversio leivästä ja sirkushuveista. Saksalaisteos Globaliseringsfällan ennustaa, että 80% ihmisistä tulee vajoamaan "tissiviihteen" maailmaan. Uppsalan sairaalan professori Håkan Erikson kirjoittaa, kuinka joka neljäs ruotsalainen tulee osoittautumaan liian tyhmäksi tähän maailmaan, koska heidän lahjoillaan ei kilpailla entistä vähemmistä ja vaativimmista työpaikoista.

        Massatapahtumia on helppo markkinoida lukutaidottomalle syrjäytyneelle videoitten ja pelien lisäksi. Panokset kaukalossa kasvavat bisneksen tahdittamana, ja sanavarasto katsomossa suppenee peukalon liikkeeksi ylös alas.... Media osaa tehtävänsä rahavirtojen uoman ruoppaajana, ja niin yksi "kolmesta kovasta tenorista" täyttää kolkoimmankin areenan, vaikka maailmalla on yli kaksi tuhatta hyvää tenoria. Lahjakkaasta Linda Lampeniuksesta on muokattu 60-luvun elokuvan Käpy selän alla -tähti. Makuamme ja mieltymyksiämme muokataan niin että olemme tulevaisuudessa arvostelukyvyttömiä ja mentaalisesti samanikäistä."

        http://www.mielenterveys-taimi.fi/mielekas/mi_helmi_3.htm

        http://www.google.fi/search?q=tittytainment&hl=fi&lr=lang_fi&start=0&sa=N

        Tulkaa heittämään joskus läppää vähän hitaammin vierivällä foorumilla. Teillä on ajatuksia jotka saavat haukkomaan henkeä mielenkiinnosta.Kyllä maailmasta löytyy paskanjauhantaan kyllästyneitä muitakin.
        http://www.nakokulma.net/keskustelu/index.php?board=2.0


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe