RAW ja SmackDown pelkkää käsikirjoitusta?

*JC*

Kävin aiemmin katsomassa Wikipedian nettisanakirjasta, mitä siellä sanottiin RAW'sta ja SmackDownista. Sain tietää mm. että Triple H on tosielämässä naimisissa Stephanie McMahonin kanssa. Luin myös jotain sentapaista, että painijat näyttelevät (ainakin osaksi) tuskan, mikä seuraa vastustajan liikkeestä. Aloin miettiä seuraavia asoita:

Ovatko koko ohjelmat pelkkää feikkiä eikä mikään tapahtumista ole totta?

Ovatko kaikki ottelut etukäteen järjestettyjä (esim. kuka voittaa, tuleeko joku väliin kesken ottelun yms.)?

Oliko mm. Matt Hardyn ja Edgen riita oikea? Onko Eddie Guerrero oikeasti huijari vai kuuluiko sekin käsikirjoitukseen?

Ovatko mitkään liikkeet oikeasti sellaisia, että ne vahingoittavat toista vai näytelläänkö nekin?

Ovatko kaikki painijat tosielämässä niin vahvoja kuin ohjelmassa ja osaavatko he oikeasti murtaa liikkeillään vastustajaltaan jalan?

Ovatko painijoiden koko taustat keksittyjä (siis ne, jotka kerrotaan WWE:n sivuilla)? Esim. oliko totta, että Lita olisi ilman keskenmenoa saanut Kanen lapsen?

Mitä painijoille, jotka saavat potkut (esim. Chris Jericho, Matt Morgan) tapahtuu? Entä Matt Hardylle? Hardyhan joutui lähtemään RAW'sta hävittyään tikapuumatsin Edgeä vastaan.

Olen tiennyt, etteivät ohjelmat ole kokonaan totta, mutta luulin, että edes henkilökohtaiset riidat ym. vastaavat olisivat oikeita. Enää en ole varma siitäkään...
Olisin todella kiitollinen, jos joku vaivautuisi vastaamaan viestiini selvästi ja perusteellisesti.

25

5764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen idiootti

      Ei tietenkään ole käsikirjoitettuja. Undertakerkin haudattiin oikeasti, se kuoli ja on nyt noussut kuolleista kuin jeesus konsanaan. Luuleeko joku vielä tosiaan että se pelleily olisi totta?

      • moe....

        on se totta että se haudattiin ja se nous sielt pois,mut ei kaikki oo totta....onkoha eddien kuolema totta??...


    • Jebediah

      On ne kaikki tapahtumat käsikirjoitettuja. Jotkut "painijoiden" suorittamat liikkeet saattavat kyllä vähäsen sattua, aiheuttaa mustelman tai ilmat pihalle, mutta kyllä he esittävät yleensä kaiken ns. tuskan ellei sitten ole oikeasti sattunut vahinkoa :)

      Painijoiden väliset kiistat yms. on valmiiksi käsikirjoitettuja tapahtumia yleisön mielenkiinnon säilyttämiseksi. Saattaahan joillakin oikeasti riitoja olla, mutta se ei kuulu shown tapahtumiin. Litan raskaus ja ylipäätänsä avioliitto Kanen kanssakin oli täyttä feikkiä.

      Niin ja ne painijoiden taustat, ne on myös keksittyjä. Ei esim. Kane ja Undertakerkaan oikeasti ole veljeksiä. Eli siis melkein kaikki on vain yhtä suurta sirkusta, mitä ei tosiaankaan pidä ottaa liian vakavasri :) Hauskaa viihdettä kuitenkin.

      • *JC*

        Jebediah: Selvitit monta asiaa. Kiitos siitä! =)
        Oon samaa mieltä siitä, että se on hyvää viihdettä. Täytyy sanoa, et oon aika helpottunu, et ne liikkeet ei satu. Kunnia taitaville painijoille/näyttelijöille... ;)

        "Toiselle idiootille": Olen katsonut RAW'ta ja SmackDownia alle vuoden, n. maaliskuusta lähtien tiiviisti, kun jäin koukkuun. En siis tiennyt, että Undertaker olisi "kuollut" jossain vaiheessa. Taustoistakaan en ole lukenut kovinkaan paljoa, ainoa asia, jotka jäi hyvin mieleen, oli juuri Litan keskenmeno.
        Ja muuten, kirjoitin vain tietäväni, ettei kaikki ohjelmissa pidä paikkaansa ja että uskoin ENNEN kaikkien riitojen olevan totta... Kiitos kuitenkin käsitteideni oikaisusta. ;)


    • ffhfh

      Niitähän kutsutaan painijoiksi, mutta minusta niitä voisi melkein kutsua näyttelijöiksi.
      Tarvitaan toki voimaakin tuollaisten erilaisten liikkeiden suorittamiseen, mutta pääasia kun näyttää hyvälle ulkoapäin ja osaa näytellä hyvin, niin periaatteessa se riittää.
      Ne osaa kyllä hyvin näytellä esimerkiksi ilmeet ja ne painiliikkeet (kun eiväthän ne suurimmaksi osaksi toisiaan lyö).
      Joistain lyötiskuista ja potkuista näkee välillä selvästi että ne menevät ohi.

    • CliffNest

      Noh...joku sano että saattaa tulla mustelma tai vastaavaa..taustat sun muut on varmaa näyteltyy ja otteluiden voittajat mut esim. raw homecoming2005 triple h löi hammerilla 3 nature boytä päähän...verta lenti railakkaasti.. ja katohhan wwe brutalists moments nii se tyyppi ei enää väitä että korkeintaan tulee pari mustelmaa.. TÄÄ ON SIT TIETTY VAAN MUN MIELIPIDE! :D

      • gnghn

        Ne tekee ne haavat itse partakoneen terällä joka on heillä piilotettuna mukana ottelussa.


      • CliffNest
        gnghn kirjoitti:

        Ne tekee ne haavat itse partakoneen terällä joka on heillä piilotettuna mukana ottelussa.

        taas meillä yks järkeilijä..HUOH


      • godisawoman
        gnghn kirjoitti:

        Ne tekee ne haavat itse partakoneen terällä joka on heillä piilotettuna mukana ottelussa.

        Kuulemma niillä on jotain tekoverta mukana, eli siitä ainakin tulee damagee. Ja koskakohan Triple olis viimeks lyöny sillä lekallaan, ukko meinaan vaan tökkii sen lekan puisella päällä porukkaa, eikä vetäise koskaan kunnon swingilla hampaita pellolle.


      • Nature Boy

        Jos yhtä voimakas mies kuin Triple H täräyttäisi kaikilla voimillaan lekalla päin naamaa niin eiköhän siinä ois vähän rotevammaltakin mieheltä nirri pois. Järjen käyttö sallittu!


      • CliffNest
        Nature Boy kirjoitti:

        Jos yhtä voimakas mies kuin Triple H täräyttäisi kaikilla voimillaan lekalla päin naamaa niin eiköhän siinä ois vähän rotevammaltakin mieheltä nirri pois. Järjen käyttö sallittu!

        khyl totta mut mis välis oon sanonu että se täpöö löis???


      • CliffNest
        godisawoman kirjoitti:

        Kuulemma niillä on jotain tekoverta mukana, eli siitä ainakin tulee damagee. Ja koskakohan Triple olis viimeks lyöny sillä lekallaan, ukko meinaan vaan tökkii sen lekan puisella päällä porukkaa, eikä vetäise koskaan kunnon swingilla hampaita pellolle.

        missä ne sitä kulettas ja miten selität ku siihen jää vit*nmoinen jälki


      • gssgf
        CliffNest kirjoitti:

        missä ne sitä kulettas ja miten selität ku siihen jää vit*nmoinen jälki

        Pää ihan veressä ja seuraavalla kerralla kun ne tulee ottelemaan niin ei ole edes arpea missään.


      • Game on!

      • godisawoman

      • godisawoman
        godisawoman kirjoitti:

        Kuulemma niillä on jotain tekoverta mukana, eli siitä ainakin tulee damagee. Ja koskakohan Triple olis viimeks lyöny sillä lekallaan, ukko meinaan vaan tökkii sen lekan puisella päällä porukkaa, eikä vetäise koskaan kunnon swingilla hampaita pellolle.

        Jos ne piilottaa partaveitsen terän hiuksiinsa, niin miksei sitten pienen tekoveripussinkin? Oon joskus jostain lukenu, että niillä olis teipattuna pieni pussi otsaan kiinni...


      • Hevisalo
        Nature Boy kirjoitti:

        Jos yhtä voimakas mies kuin Triple H täräyttäisi kaikilla voimillaan lekalla päin naamaa niin eiköhän siinä ois vähän rotevammaltakin mieheltä nirri pois. Järjen käyttö sallittu!

        Yhtä voimakas kuin Triple H? Mitä vit? Mun mielestä se ei kovin voimakas oo jos sen treenikuvissa se treenaa joillain 10kg käsipainoilla ja nostelee penkiltä 40kg sarjoja?


      • ...wrestlingfan...
        godisawoman kirjoitti:

        Jos ne piilottaa partaveitsen terän hiuksiinsa, niin miksei sitten pienen tekoveripussinkin? Oon joskus jostain lukenu, että niillä olis teipattuna pieni pussi otsaan kiinni...

        Suurin osa otteluista ja varsinkin tärkeät ppv-ottelut on tarkasti ennalta sovitut ja käsikirjoitetut eli painiliikkeetkin näytellään. Mutta kyllä joissain otteluissa on hyvin löyhä käsikirjoitus ja painijat itse rakentaa sen ottelun kulun ottelun edetessä.

        Useimmiten veri, yms. on tekoverta tai partaterällä aikaan tahallaan saatua, mutta pakostakin se on joskus myös oikeaa ja tullu tarkoituksettomasti. Ja vaikka kuinka olis näyteltyä, niin kyllä ne heitot yms. sattuu oikeasti. Kaikilla painijoilla on ollu vakavia vammoja jos esim. liike on epäonnistunut. Ja siinä voi polvi helposti murtua vaikka käsiksen mukaan mentäisiinkin. Päähän mäiskiminen taas, siitä näkee jo että se on täyttä näyttelyä eikä satu yhtään.

        Juonet ja riidat on feikkiä, jos painijoilla on oikeita riitoja keskenään niin ei niitä tuoda showun. Paitsi poikkeuksiakin on esim. hardy-lita-edge homma pohjautu tosiasioihin mutta mcmahonit keksi tietenkin käyttää tätä kiinnostavana juonikuviona. Joskus sattuu myös suunnittelemattomia välikohtauksia mutta usein niistä ei pidetä jos vaikka joku painija alkaa hakkaamaan toista oikeasti ja tosissaan kesken showun. Tällaisiakin tapauksia on, ja luultavasti wwe:n kaltanen jättiläispromootio potkii pellolle ne painijat jokka tuollasta tekee. Pienemmistä promootioista ei tiedä...


      • Anonyymi
        ...wrestlingfan... kirjoitti:

        Suurin osa otteluista ja varsinkin tärkeät ppv-ottelut on tarkasti ennalta sovitut ja käsikirjoitetut eli painiliikkeetkin näytellään. Mutta kyllä joissain otteluissa on hyvin löyhä käsikirjoitus ja painijat itse rakentaa sen ottelun kulun ottelun edetessä.

        Useimmiten veri, yms. on tekoverta tai partaterällä aikaan tahallaan saatua, mutta pakostakin se on joskus myös oikeaa ja tullu tarkoituksettomasti. Ja vaikka kuinka olis näyteltyä, niin kyllä ne heitot yms. sattuu oikeasti. Kaikilla painijoilla on ollu vakavia vammoja jos esim. liike on epäonnistunut. Ja siinä voi polvi helposti murtua vaikka käsiksen mukaan mentäisiinkin. Päähän mäiskiminen taas, siitä näkee jo että se on täyttä näyttelyä eikä satu yhtään.

        Juonet ja riidat on feikkiä, jos painijoilla on oikeita riitoja keskenään niin ei niitä tuoda showun. Paitsi poikkeuksiakin on esim. hardy-lita-edge homma pohjautu tosiasioihin mutta mcmahonit keksi tietenkin käyttää tätä kiinnostavana juonikuviona. Joskus sattuu myös suunnittelemattomia välikohtauksia mutta usein niistä ei pidetä jos vaikka joku painija alkaa hakkaamaan toista oikeasti ja tosissaan kesken showun. Tällaisiakin tapauksia on, ja luultavasti wwe:n kaltanen jättiläispromootio potkii pellolle ne painijat jokka tuollasta tekee. Pienemmistä promootioista ei tiedä...

        Ne jotka katsovat tällaista pelleilyä ja ottavat sen tosissaan niin täytyy sanoa teille että kasvakaa aikuisiksi sitten joskus jos ette tiedä mitä eroa on teatterilla ja taistelulla. Ei millään pahalla tietenkään, mutta jotenkin naurattaa jos ihmiset oikeasti uskovat tuohon touhuun, mutta viihde on viihdettä tietenkin ja myös sillä sitä rahaa tienataan.


    • Tietäjä84

      ..et voi olla tosissas???

    • mummo

      eihän noita alle 15v. saisi oikeastaan katsella.

      • Belle

        juuri 15veen ikänurkille ja pikkuisen alemmaksikin. Vähän sellaista superhero meininkiä... pikkupojat sitten ostelee oheiskrääsää ja diggailee "kovaa" menoa...


    • CliffNest

      olkoon miten vaan mutta parhaat ohjelmat on silti RAW ja Smackdown oli kaikki sitten esitystä tai ei

    • _fani_

      onko eddie kuollu?..voi voi..eddie oli hyvä tyyppi....musta john cena on paras!...voi olla että tämä on feikkiä.mun veli sanoi että ne näyttelee,joskus ku joku lyö jotai ni saattaa osua mut ei ne oikeesti hakkaa toisiaan!....oon surullinen eddine puolesta!!

      • LarryLaffer

        Kyllä eddie guerrero on ikävä kyllä todellakin kuollut...
        oli löytynyt hotellihuoneesta kuolleena, kuolin syyksi vissiin epäillään sydänkohtausta tai niin ainaki kuullut olen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe