Mitä se makssa....
Niihiin joihin sitä enää tehdään?
Hihnanvaihtokulut?
20
3942
Vastaukset
- vähän
Mä olen itse vaihtanut omaani osien hinnalla, ei kummonenkaan homma.Ainakaan pösöön, citikkaan tai opeliin.
Wolkkarilla on vastaavan toimituksen hinta 400-500 eeroo, yleinsä kait jotain tolla väillä.- 600 euroa
jos siihen vaihdetaan kaikki oletettu eli jakohihna , moniurahihna , ohjuri , kiristäjärulla , vesipumppu työ !
Ja on kuulemma niin veemäinen urakka asentajalle että siihen määritetyn 3-4 tunin aikana ei kahvitaukoa ehdi pitää !
Oli kyse TDI volskista , ja pelkästä hihnanvaihdosta !
Hintaan tulee vielä lisää jos vaihdetaan kampiakselin hammaspyörä samalla n. 60 euroa , kuulemma olis terveellistä vaihtaa joka toisessa hihnahuollossa !
Hulluhan vesipumpun jättää vaihtamatta , se kun on siinä jakohihnalla !
Merkkiliikeessä on taas se etu mistä kannattaa maksaa hitusen enemmän eli KESKEYTYSTURVA sille hihnatyölle , eli jos vaikka se vaihdettu vesipumppu korkkaa ja jakohihnasta häviää 7 hammasta ja männät iskee 2-3 venttiiliä 4-7 millin satikkaa kieroks jne jne ni volkkari maksaa kaiken ... korjauksen , hinaamiset , mahdolliset yöpymiset jne ! - korjaamolla
600 euroa kirjoitti:
jos siihen vaihdetaan kaikki oletettu eli jakohihna , moniurahihna , ohjuri , kiristäjärulla , vesipumppu työ !
Ja on kuulemma niin veemäinen urakka asentajalle että siihen määritetyn 3-4 tunin aikana ei kahvitaukoa ehdi pitää !
Oli kyse TDI volskista , ja pelkästä hihnanvaihdosta !
Hintaan tulee vielä lisää jos vaihdetaan kampiakselin hammaspyörä samalla n. 60 euroa , kuulemma olis terveellistä vaihtaa joka toisessa hihnahuollossa !
Hulluhan vesipumpun jättää vaihtamatta , se kun on siinä jakohihnalla !
Merkkiliikeessä on taas se etu mistä kannattaa maksaa hitusen enemmän eli KESKEYTYSTURVA sille hihnatyölle , eli jos vaikka se vaihdettu vesipumppu korkkaa ja jakohihnasta häviää 7 hammasta ja männät iskee 2-3 venttiiliä 4-7 millin satikkaa kieroks jne jne ni volkkari maksaa kaiken ... korjauksen , hinaamiset , mahdolliset yöpymiset jne !ja työt maksoivat vähän alle 200€... ei paha.
- ja kyseessä
korjaamolla kirjoitti:
ja työt maksoivat vähän alle 200€... ei paha.
oli Tdi 110heppanen golf
- ville
ja kyseessä kirjoitti:
oli Tdi 110heppanen golf
..maksaa Hdi koneen hinhanvaihto töineen ja osineen 305€, hinnasto löytyy Automaan sivuilta..
600 euroa kirjoitti:
jos siihen vaihdetaan kaikki oletettu eli jakohihna , moniurahihna , ohjuri , kiristäjärulla , vesipumppu työ !
Ja on kuulemma niin veemäinen urakka asentajalle että siihen määritetyn 3-4 tunin aikana ei kahvitaukoa ehdi pitää !
Oli kyse TDI volskista , ja pelkästä hihnanvaihdosta !
Hintaan tulee vielä lisää jos vaihdetaan kampiakselin hammaspyörä samalla n. 60 euroa , kuulemma olis terveellistä vaihtaa joka toisessa hihnahuollossa !
Hulluhan vesipumpun jättää vaihtamatta , se kun on siinä jakohihnalla !
Merkkiliikeessä on taas se etu mistä kannattaa maksaa hitusen enemmän eli KESKEYTYSTURVA sille hihnatyölle , eli jos vaikka se vaihdettu vesipumppu korkkaa ja jakohihnasta häviää 7 hammasta ja männät iskee 2-3 venttiiliä 4-7 millin satikkaa kieroks jne jne ni volkkari maksaa kaiken ... korjauksen , hinaamiset , mahdolliset yöpymiset jne !olen kai sitten se hullu, kun en ole vesipumppua vaihtanut, vaikka hihnanvaihtoja tälle autolle on tehty jo 4 kpl ja kiristysrullan vaihtoja 1 kpl (alkoi ääntämään, oli kulunut). Vesipumppu toimii edelleen erinomaisesti eikä vuoda.
Minkä värisiä pillereitä suosittelisit hulluuteeni? Neljän vesipumpun hinnalla taitaisin saada jo melkoisen purkkirivistön niitä pillereitäsi.- dieselkuski myös
sitroen kirjoitti:
olen kai sitten se hullu, kun en ole vesipumppua vaihtanut, vaikka hihnanvaihtoja tälle autolle on tehty jo 4 kpl ja kiristysrullan vaihtoja 1 kpl (alkoi ääntämään, oli kulunut). Vesipumppu toimii edelleen erinomaisesti eikä vuoda.
Minkä värisiä pillereitä suosittelisit hulluuteeni? Neljän vesipumpun hinnalla taitaisin saada jo melkoisen purkkirivistön niitä pillereitäsi.Juu samoja nappeja voisi joku muukin syödä. Voisihan sitä vaihtaa muitakin toimivia osia samalla kun konepelti on muutenkin auki. ;)
Totta on, että vesipumppu kannattaa kyllä vaihtaa samalla, kun jakopää on muutenkin auki, jos se esim. pitää epämääräistä kilinää, takertelee tai vuotaa.
Tietenkin asiantuntijat neuvovat varman päälle ja kuluttajat pelaavat sen mukaan minimoiden riskit. - mitä nää
korjaamolla kirjoitti:
ja työt maksoivat vähän alle 200€... ei paha.
ad-korjaamotkin veloittaa !
Kokonaishinnaksi tulee sitten se n. 500-530 euroa !
Takuut ovat vaan sitten minimaaliset vw-keskeytysturvaan verrattuna ! - TT-Citikka
dieselkuski myös kirjoitti:
Juu samoja nappeja voisi joku muukin syödä. Voisihan sitä vaihtaa muitakin toimivia osia samalla kun konepelti on muutenkin auki. ;)
Totta on, että vesipumppu kannattaa kyllä vaihtaa samalla, kun jakopää on muutenkin auki, jos se esim. pitää epämääräistä kilinää, takertelee tai vuotaa.
Tietenkin asiantuntijat neuvovat varman päälle ja kuluttajat pelaavat sen mukaan minimoiden riskit.Meidän HDi-koneisessa autossa luulivat, että oli vesipumppu hajalla. Noh, tulipa tuo jakohihna releineen vaihdettua samantien. Tosin osoittautui, etteipä se ollutkaan se vesipumppukaan hajalla...
- vain lisäänny
ole toistaiseksi ollut pelkästään lisääntymän päin? Niin valitettavaa kuin se onkin.
- finnbulli
, aina vain lisää kuormaa, esim.2 nokkaakselia yhden sijasta.
Sen takia joudutaan tekemään jyrkiä mutkia, jotka rasittavat hihnan aina vain enemmän.- töpsylä
Onko Keski-euroopassa samoilla koneilla pidemmät remmin vauhtovälit?Itse epäilen että remmin rasitus kovassa pakkasesa aiheutta mikromurtumia ja näin kaikkinensa lyhentää hihnan käyttöikää.
- henkseliveto
töpsylä kirjoitti:
Onko Keski-euroopassa samoilla koneilla pidemmät remmin vauhtovälit?Itse epäilen että remmin rasitus kovassa pakkasesa aiheutta mikromurtumia ja näin kaikkinensa lyhentää hihnan käyttöikää.
Minäkin muista ainakin jonkun merkin osalta tilanteen olevan noin että suomessa suositellaan lyhyempää remminvaihtoväliä kuin Saksassa.
- ismac
Maksoi vesipumpun vaihdon kanssa merkkiliikkeessä pitkittäismoottoriseen diesel-skodaan. Itse vesipumpun hinta oli 125€, oliko tuon vesipumpun vaihto sitten järkevää vai ei...
- pitkittän
Skodat ovat nykyään VW:n kanssa lähes identtisiä ja siksi ihmettelenkin, missä Skodassa kone muka olisi pitkittäin. Tietääkseni Kaikki skodat ovat etuvetoisia ja tällaisissa autoissa kone on käytännössä aina nokalla poikittain. Vanhoissa takavetoisissa autoissa moottori tosiaan oli asennettu pitkittäin. Oletko ihan itsekin joskus avannut autosi konepellin, kysyn vain.
- Jaalo
pitkittän kirjoitti:
Skodat ovat nykyään VW:n kanssa lähes identtisiä ja siksi ihmettelenkin, missä Skodassa kone muka olisi pitkittäin. Tietääkseni Kaikki skodat ovat etuvetoisia ja tällaisissa autoissa kone on käytännössä aina nokalla poikittain. Vanhoissa takavetoisissa autoissa moottori tosiaan oli asennettu pitkittäin. Oletko ihan itsekin joskus avannut autosi konepellin, kysyn vain.
Ei ole nyky-Skodat kaikki etuvetoisia. Pitkittäismoottorisia etuvetoisiakin on muilla merkeillä jonkin verran. Ysisatasissa oli vuoteen -92 asti kone pitkittäin ja VW:lläkin on ainakin Passatteja, joissa kone pitkittäin.
- Jaalo
Jaalo kirjoitti:
Ei ole nyky-Skodat kaikki etuvetoisia. Pitkittäismoottorisia etuvetoisiakin on muilla merkeillä jonkin verran. Ysisatasissa oli vuoteen -92 asti kone pitkittäin ja VW:lläkin on ainakin Passatteja, joissa kone pitkittäin.
Bensakoneita, mutta kuitenkin.
- Jussi
pitkittän kirjoitti:
Skodat ovat nykyään VW:n kanssa lähes identtisiä ja siksi ihmettelenkin, missä Skodassa kone muka olisi pitkittäin. Tietääkseni Kaikki skodat ovat etuvetoisia ja tällaisissa autoissa kone on käytännössä aina nokalla poikittain. Vanhoissa takavetoisissa autoissa moottori tosiaan oli asennettu pitkittäin. Oletko ihan itsekin joskus avannut autosi konepellin, kysyn vain.
Superbissa on pitkittäin, onhan se Passatin sisarmalli.
- Jamppa1
pitkittän kirjoitti:
Skodat ovat nykyään VW:n kanssa lähes identtisiä ja siksi ihmettelenkin, missä Skodassa kone muka olisi pitkittäin. Tietääkseni Kaikki skodat ovat etuvetoisia ja tällaisissa autoissa kone on käytännössä aina nokalla poikittain. Vanhoissa takavetoisissa autoissa moottori tosiaan oli asennettu pitkittäin. Oletko ihan itsekin joskus avannut autosi konepellin, kysyn vain.
malleja 50, A2, A3 ja TT, montako poikittaismoottorillista audia tiedät? Entä takavetoista? Mitenkähän päin kone on passateissa vuodesta -73 vuoteen -05? Entä monessako uudessa takavetoautossa on kone poikittain?
Kannattaisko pureskella ensin noita ja opettaa muita sen jälkeen? - TT-Citikka
Jamppa1 kirjoitti:
malleja 50, A2, A3 ja TT, montako poikittaismoottorillista audia tiedät? Entä takavetoista? Mitenkähän päin kone on passateissa vuodesta -73 vuoteen -05? Entä monessako uudessa takavetoautossa on kone poikittain?
Kannattaisko pureskella ensin noita ja opettaa muita sen jälkeen?Passateissa mallia 1988-93 oli ainakin moottori poikittain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491767
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121631Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va301232Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931161- 911113
- 74991
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351951- 62839
- 49801
- 50796