kansiviat ww dieseleissä.

Ostamassa

Olen ostamassa 90 luvun Transportteria ja olen huomannut että ainakin 2,4 koneissa,monessa myytävässä autossa on tehty kansiremppa.Onko tämä 2,4 jotenkin heikompi kuin esim 2,5 tai 1,9 kone,kun niissä en ole näitä kansiremppa ilmoituksia nähnyt.Firmamme asentajat ovat haukkuneet 1,9 koneella olevia uusiakin huonosti vääntäviksi ja siitä syystä olen katsellut lähinnä 2,4 tai 2,5 koneella olevia.

12

4166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa1

se sen heikompi käsittääkseni ole. Noissa vaan on sellainen heikkous siellä mittaristossa, että tuppaa kilometrejä häviämään matkan varrella... Kannattaa ottaa selvää kilometreistä ja katsella auton kuntoa noin muuten, että myydäänkö 200 tkm ajettua täysin sileällä ratilla esim.

• ostamassa

Sitä olen vähän ajatellut itsekin että miten alle 250000 ajettuihin on koneet ja laatikot jouduttu jo laittamaan ja toisilla on ajettu yli 300000 ilman suurempia remontteja huoltojen lisäksi.Mulle on tarjottu muutamaa 250000 ajettua ja yksi on ollut firman käytössä ja km lukema pitää paikkansa ja auto vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa ilman remontteja ja toiseen on jouduttu tekemään yli 3000 euron rempat koneeseen ja laatikkoon "samoilla" kilometreillä.Itsellä on ollut dieseleitä aiemminkin,ei tosin ww ja noin 250000 niillä ajoin ennen vaihtoa ja ei koskaan ollut mitään ylimääräisiä remontteja ja koneet oli loistokunnossa.Täytyy tosiaan tutkia tarkkaan huoltohistoriat että sen helmen löytäisi.Tuontiautojen kilometreihin en luota kyllä senkään vertaa mitä kotimaisiin.

• Jamppa1
        ostamassa kirjoitti:

Sitä olen vähän ajatellut itsekin että miten alle 250000 ajettuihin on koneet ja laatikot jouduttu jo laittamaan ja toisilla on ajettu yli 300000 ilman suurempia remontteja huoltojen lisäksi.Mulle on tarjottu muutamaa 250000 ajettua ja yksi on ollut firman käytössä ja km lukema pitää paikkansa ja auto vaikuttaa olevan kaikin puolin kunnossa ilman remontteja ja toiseen on jouduttu tekemään yli 3000 euron rempat koneeseen ja laatikkoon "samoilla" kilometreillä.Itsellä on ollut dieseleitä aiemminkin,ei tosin ww ja noin 250000 niillä ajoin ennen vaihtoa ja ei koskaan ollut mitään ylimääräisiä remontteja ja koneet oli loistokunnossa.Täytyy tosiaan tutkia tarkkaan huoltohistoriat että sen helmen löytäisi.Tuontiautojen kilometreihin en luota kyllä senkään vertaa mitä kotimaisiin.

rautakangenkin saa rikki, jotkut ne ei vaan osaa pitää autoja. Näihin pienillä kiometreillä rempattuihin en oikein osaa luottaa koska ne viittaa aina joko todella raskaaseen käyttöön tai huonoon huoltoon. Jos kansi on laitettu vaikka öljynpuutteen vuoksi, on kohta alakerrassakin sanomista, jne.

Hyvällä pidollahan noilla pitäis ajella puoli milliä puhki hehkujen ja vesipumppujen ym. kulutusosien vaihdoilla. saman firman bensakoneillakin ajaa sen jos osaa pitää. Eli kyllä noista hajoaa suurinpiirtein kaikki ennen konetta. Ne vanhemmat portterit onkin asia erikseen kun niissä on "hiukan" alitehoinen 1.6 henkilöautodiesel suoraan golfista.

• voisikko

jamppa homo olla kirjoittelemalla
        , vitun öljyn vaihtaja

• Jamppa1
        voisikko kirjoitti:

jamppa homo olla kirjoittelemalla
        , vitun öljyn vaihtaja

jollain ollut herkkiä hetkiä kossupullon kanssa sunnuntaiaamulla. Onpa harmi ettei törmätty snagarijonossa, olisi varmaan saatu hyvät naurut...

• 5h titan

moi siinä kansijutussa on sellanen lämpö ongelma,,, jos lähtee hesasta ja lappiin menee niin yhtä kyytiä jos ajaa niiin hankkii jyväskylän kohassa mennä eka kansi , joku lämpö juttu siinä on ku ei anna jäähtyä ajon jälkeen tai sit käy kuumempana niin silleen,,,

• katsastusaseman päällikkö, kertoi joutuneensa melkein konkurssiin Volkkarinsa takia. Halkesi kolme kantta ja kaksi lohkoa lämpöjännityksistä.

• minä
        sitroen kirjoitti:

katsastusaseman päällikkö, kertoi joutuneensa melkein konkurssiin Volkkarinsa takia. Halkesi kolme kantta ja kaksi lohkoa lämpöjännityksistä.

Ei minullakaan ollut varaa pitää vw:n caravelleä, 2.4D koneella.
        sitkeästi yritin (hyvä ajettava) auto pitää ja korjata mutta sitten oli pakko tunnustaa tappio ja vaihtaa pois.

• Jamppa1
        sitroen kirjoitti:

katsastusaseman päällikkö, kertoi joutuneensa melkein konkurssiin Volkkarinsa takia. Halkesi kolme kantta ja kaksi lohkoa lämpöjännityksistä.

huumoria taas aikoihin. Vai että oikein lohko halki? Ei kannata ihan kaikkea purematta niellä.

• MB 240D
        Jamppa1 kirjoitti:

huumoria taas aikoihin. Vai että oikein lohko halki? Ei kannata ihan kaikkea purematta niellä.

Eikai Sentää lohko halkea Mutta täytyy olla jäähdytys alimitoitettu jos kansia menee.Sillä kyllä autolla täytyy saara ajaa vaikka vuorokauren lävitse Ilman että se liiaksi lämpiää. Minä ole 25 vuotta Vetänyt Mersulla 1200 kiloista vaunua Eikä koskaa ole tarvinnut pelätä lämpö onkelmia eikä tarvinnut kansia laittaa Ja autot ovat kaikki olleet vanhoja. Nykyiselläkin on ajettu melkein 600 000 ja kone tulee niinkuin paremmaksi Tulee ikäänkuin Sisään ajetuksi.

• m.a

..kuulemma kansirakenne parannettu.

• nykyfiat

Kyllä kansiongelma oli mulla 97 1.9transporterissa,Kansihalkeama n125000km:ssä.Tuli yllätyksenä,koska auto huolettiin hyvin ja käyttökin oli kevyehköä
        Näillä kansikorjausmatkoilla törmäsi volkkarikuskiin,jolla 2.4d oli kansiremontti tehty jo 100000km:ssä.
        Kyllä on selvä että kansihalkeamat on ikävä volkkarin tyyppivika,ei onneksi nyt joka yksilössä poksahda.
        Kaikkinensakin volkkarin kanssa sai käydä uutenakin pajalla tiuhaan tahtiin,kaikkea pientä

Ostin ihan puhtaasta mielijohteesta 2002 uusikoppaisen fiat ducaton ja yllättäen auto on ollut n 60000 km ongelmaton,ainoa korjaus on ollut takaovien uudelleenmaalaus(takuu),kesällä 03 maali hilseili pistehitsien kohdalta.Kyllä täytyy myöntää että kaupunkiajo-ominaisuudet on huonommat,mutta moottoritiellä Ducato parempi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1799
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1661
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1252
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1171
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1131
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1021
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      849
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50