xanor depot 1mg

apuva..

paljon pahaa elämässäni viimeisen puolen vuoden aikana ja voimat loppu :(
niimpä kävin oman lääkärini vastaan otolla joka kirjoitti respan xanor depot 1mg yksi tabletti aamuisin..
no minä otin aamulla pillerin..ja voihan jysäys..
jo puolen päivän aikaan olo oli ku juovuksissa ja kaiken lisäks puhekkin sammalsi..
nyt vinkkiä pikasesti et onko tää jotain alku totuttelemistä lääkkeeseen?uskallanko niitä vielä ottaa?vai heivaanko ne vessanpöntöstä alas?
ei o kiva olla keskellä kirkasta päivää sekasin ku seinäkello :o

94

33038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Heitä pois, jos muuten kestät. Kahdessa viikossa olet riippuvuukoukussa ja siitä irti pääseminen on työn takana. Se on muuten paniikkihäiriöihin tarkoitettu lääke.

      • moikka,älä helvetissä pois heitä.
        Se on tosi hyvä ahdistuslääke, parempaa vielä ku pamit.
        Alkuoireita 2päivän päästä et huomaakkaan että olo ois jotenkin pökkyräinen.


      • nellikaramelli
        Luke64 kirjoitti:

        moikka,älä helvetissä pois heitä.
        Se on tosi hyvä ahdistuslääke, parempaa vielä ku pamit.
        Alkuoireita 2päivän päästä et huomaakkaan että olo ois jotenkin pökkyräinen.

        o.k kokeilen vielä muutaman päivän..ja jos pökkyrä ei katoa niin tuun sulle murisemaan ;)
        se mun oma lekuri tuntee mut niin hyvin ja tietää mun tän hetkisen elämän tilanteen et en usko et se huvikseen olis niitä kirjottanu.


      • mä vaa
        nellikaramelli kirjoitti:

        o.k kokeilen vielä muutaman päivän..ja jos pökkyrä ei katoa niin tuun sulle murisemaan ;)
        se mun oma lekuri tuntee mut niin hyvin ja tietää mun tän hetkisen elämän tilanteen et en usko et se huvikseen olis niitä kirjottanu.

        on kyllä pikä vaikutteinen ,en siitä tiedä,mut ite oon käyttänyt xanoria jo vuosia eikä oo tarvinnut annostusta lisäillä ,ja olo ei oo tokkura,paniikin estolääkitys on minulla xanor.


      • pehttpk
        Luke64 kirjoitti:

        moikka,älä helvetissä pois heitä.
        Se on tosi hyvä ahdistuslääke, parempaa vielä ku pamit.
        Alkuoireita 2päivän päästä et huomaakkaan että olo ois jotenkin pökkyräinen.

        xanor depot paras ahditus-paniikkihäiriölääke,olen syönyt xanoreja 16v..toimii vieläkin,päivä annos on 1mg aamulla ja 1mg illalla.rento olo kokopäivän...!?


      • phettpk
        Luke64 kirjoitti:

        moikka,älä helvetissä pois heitä.
        Se on tosi hyvä ahdistuslääke, parempaa vielä ku pamit.
        Alkuoireita 2päivän päästä et huomaakkaan että olo ois jotenkin pökkyräinen.

        pitää paikkansa


      • phettpk
        pehttpk kirjoitti:

        xanor depot paras ahditus-paniikkihäiriölääke,olen syönyt xanoreja 16v..toimii vieläkin,päivä annos on 1mg aamulla ja 1mg illalla.rento olo kokopäivän...!?

        nykyisin menee 4mg depot tablettia.nyt on lääkitys kohdalla sitä annostusta on kokeiltu moneen kertaa nyt pystyy menemään ihmisten ilmoille.suurinmat ,ahdistukset on poissa mutta ei kaikki ahdistukset ne on takaraivossa ja varmaan loppu elämän tällä hetkellä ! kaikki on suurin piirten hallussa!?


      • phettpk

        xanor depot tableteilla hoidetaan,paniikkihäiriötä,ahdistuneisuutta tai tuskakaisuutta,johon liittyy masennusoireita.minulla toimii vieläkin vaikka olen syönyt 15v xanoreja ei valittamista


      • aöslfsk
        Luke64 kirjoitti:

        moikka,älä helvetissä pois heitä.
        Se on tosi hyvä ahdistuslääke, parempaa vielä ku pamit.
        Alkuoireita 2päivän päästä et huomaakkaan että olo ois jotenkin pökkyräinen.

        Ei missään tapauksessa kannata ekan päivän perusteella heittää pois, xanor on hyvä lääke ahdistukseen eikä vierottautuminen ole välttämättä vaikeaa,

        sen sijaan Lyricasta tulee kamalat vieroitusoireet, näin ainakin itsellä.


    • Ovidiu

      ...ottaa se esim. alkuillasta? Vai jatkuuko pöhnä läpi päivän? Tiedän kyllä että depotin tarkoitus on vaikuttaa koko päivän ajan. Ja oletko aiemmin käyttänyt bentsoja? Jos et ole, niin en yhtään ihmettele alkujysäystä. 1 mg Xanorissa on aika vahva aloitus ja vielä depotina.

      • nellikaramelli

        en ottanu tänä aamuna vaan aattelin just tota samaa et kokeilen ottaa sen vasta illalla..
        mulla on joskus ollu 0.5mg niit normi xanoreit mut aamulla aikasin kun otin niin vaikutus lakkas jo päivällä.ja sen takii kokeillaan nyt näitä pitkävaikutteisia..
        tesmaan nyt illalla ja katon mikä olo on aamulla :)


    • pompottaa rehellisiä

      Minulle määrättiin joskus vuonna-92 Alprox, sama lääke kuin Xanor, 4-5 mg vuorokaudessa. Käytin aikani, ja ei tullut minkäänlaista riippuvuutta. Muuten vain lopetin lääkkeen koska se ei sopinut minulle. Ihoallergiaa tuli.
      Diapam auttaa annoksella 10-20 mg / vrk. tarvittaessa.

      HUOM!

      Älkää olko älkääkä lietsoko hysteerisyyttä!

      • quoz

        Muuten mainio juttu mutta xanorille ei ole johdannaista lääkettä ja mikään ei korvaa sitä koska se vaikuttaa vain tiettyyn aivo reseptoriin ja pamit voit työntää B-rappuus niistä ei ole mtn hyötyä. Mutta riippuvuutta voi tulla ja aika runsaasti :)


    • gorthor666

      no ota, rauhalisesti ittel kans samoi kokemuksii tästä eri lääkkeist paljonki.koita piruuttas otaa kaljaa viäl kyyti-pojaks ni huh huhuu viiraa vähä enemmä.ja pyydä vahvenpii heltaa heitettävii jyvii.

    • Ohikiitävää

      Itselläni on myös Xanor 1mg käytössä. Joudun työssäni olemaan suhteellisen skarppi ja sosiaalinen -sekä selittämään asioita verbaalisesti...ja tässä Xanor saa hommat vähän ongelmallisiksi. Töissä en tuosta syystä uskalla puolikasta enempää ottaa ikinä.

      Millläköhän tuosta sammalluksesta pääsisi eroon?

      Olenkin alkanut ottaa Xanorin vasta iltapäivällä kotiin tullessa (jossa sitten onkin täysi tohina päällä...että ilman Xanoria kyllä ahdistus ja väsymys iskisi aika pian). Tuntuu että Xanor auttaa myös nukkumiseen (nukkuu paremmin, mutta ilmeisesti yksinkin sauna olut siihen mukaan saa aikaa kiitettävää kuorsausta).

    • BentsoLAsse

      Xanorit on ihan parhaita raksuja jos on paniikkikohtaus.

      • lionas

        Xanoria kannattaa käyttää täsmälääkkeenä paniikkikohtaukseen.Jatkuva syöminen aiheuttaa riippuvuuden.


      • BentsoLAsse
        lionas kirjoitti:

        Xanoria kannattaa käyttää täsmälääkkeenä paniikkikohtaukseen.Jatkuva syöminen aiheuttaa riippuvuuden.

        totta turiset,,näin se on...


    • sain niitä

      Xanoreja kerran alkoholivieroituksessa alkuvaiheeseen eikä kyllä tuollaista vaikutusta tullut. Toki väsytti jonkin verran mutta se on siinä vaiheessa tarkoituskin, kun 5 päivään ei ole tullut enää unta simmuun vieroitusoireiden takia. Siis toimivat mulla ihan hyvin. Paketissa muistaakseni kyllä lukee, että alussa voi olla voimakkaampaa väsymystä mutta sen pitäisi mennä ohi muutamassa päivässä. Kokeile vaan jatkaa ja jos edelleen tulee sivuoireita, pyydä lääkäriltä toista valmistetta. Ihmiset on niin erilaisia.

      • loputon suo

        kuinka joku voi tosissaan suositella tämänkaltaista lääkettä? Kun kerran aloitat, riippuvuus alkaa heti ja vieroittautuminen ei välttämättä mikään pikkujuttu. Turha luullakaan, että xanorin kohdalla se annos mikä nyt auttaa ahdistuneisuuteen, auttaisi enää parin vuoden päästä. Silloin on annosta nostettava jne. LOPUTON SUO. Sen lisäksi mahdollisesti päivät pitkät nukuksissa. Kolmiolääke on kolmiolääke!!


      • pikäaikainen lääke
        loputon suo kirjoitti:

        kuinka joku voi tosissaan suositella tämänkaltaista lääkettä? Kun kerran aloitat, riippuvuus alkaa heti ja vieroittautuminen ei välttämättä mikään pikkujuttu. Turha luullakaan, että xanorin kohdalla se annos mikä nyt auttaa ahdistuneisuuteen, auttaisi enää parin vuoden päästä. Silloin on annosta nostettava jne. LOPUTON SUO. Sen lisäksi mahdollisesti päivät pitkät nukuksissa. Kolmiolääke on kolmiolääke!!

        Ei kannata ota mieluummin pameja, ne on paljon parempii ne rentouttaa, mut nekään ei kyl alkon kans sovi. Ei taida olla sellast rauhottavaa joka alkon kans ns. sopii...

        ensin syö ilman alkoo et toleranssii sit alkon kaa no ei ny sentää :[...


      • Koukussa
        pikäaikainen lääke kirjoitti:

        Ei kannata ota mieluummin pameja, ne on paljon parempii ne rentouttaa, mut nekään ei kyl alkon kans sovi. Ei taida olla sellast rauhottavaa joka alkon kans ns. sopii...

        ensin syö ilman alkoo et toleranssii sit alkon kaa no ei ny sentää :[...

        1mg xanoria vastaa 20mg diapamia, eli aika melkosen tuju alotusannos. Lääkärin täytyy olla melko vastuuton, kun ei edes koittanut miedomipa bentsoja vaan pomppas heti ekana siihen vahvimpaan. Depottina tuota olis ollu myös 0.5mg nappia, et tuo annoskin on aivan järjetön. Luultavasti alottaja päätyy kovaan bentsokoukkuun ja siinä vaiheessa tuollaisesta lääkäristä ei ole enää mitään iloa. Ongelmia tiedossa siis. Kannattais kysyä jotain MIETOA bentsoa jos jotain rauhottavaa tarvii.


      • !!!!!!!!!!
        pikäaikainen lääke kirjoitti:

        Ei kannata ota mieluummin pameja, ne on paljon parempii ne rentouttaa, mut nekään ei kyl alkon kans sovi. Ei taida olla sellast rauhottavaa joka alkon kans ns. sopii...

        ensin syö ilman alkoo et toleranssii sit alkon kaa no ei ny sentää :[...

        "Ei kannata ota mieluummin pameja, ne on paljon parempii ne rentouttaa, " Pamihan se Xanorkin on.


      • hmm...
        Koukussa kirjoitti:

        1mg xanoria vastaa 20mg diapamia, eli aika melkosen tuju alotusannos. Lääkärin täytyy olla melko vastuuton, kun ei edes koittanut miedomipa bentsoja vaan pomppas heti ekana siihen vahvimpaan. Depottina tuota olis ollu myös 0.5mg nappia, et tuo annoskin on aivan järjetön. Luultavasti alottaja päätyy kovaan bentsokoukkuun ja siinä vaiheessa tuollaisesta lääkäristä ei ole enää mitään iloa. Ongelmia tiedossa siis. Kannattais kysyä jotain MIETOA bentsoa jos jotain rauhottavaa tarvii.

        vuoden takaa.....


      • Pami..
        !!!!!!!!!! kirjoitti:

        "Ei kannata ota mieluummin pameja, ne on paljon parempii ne rentouttaa, " Pamihan se Xanorkin on.

        Pami on lyhenne diapamista ei bentsodiatsepiinista. Pami ei ole mikään bentson lyhenne vaan todellakin pelkän diapamin lyhenne. Kuinka joku saa väännettyä bentsodiatsepiinista lyhenteen pami? Kyllähän sen järkikin jo sanoo et jos lääkkeen nimi on diaPAM ni siitä se pami lyhenne tulee. Älkää siis sekottako yhden lääkkeen lyhennettä kokonaiseen lääkeaineryhmään.


      • 2+2
        Pami.. kirjoitti:

        Pami on lyhenne diapamista ei bentsodiatsepiinista. Pami ei ole mikään bentson lyhenne vaan todellakin pelkän diapamin lyhenne. Kuinka joku saa väännettyä bentsodiatsepiinista lyhenteen pami? Kyllähän sen järkikin jo sanoo et jos lääkkeen nimi on diaPAM ni siitä se pami lyhenne tulee. Älkää siis sekottako yhden lääkkeen lyhennettä kokonaiseen lääkeaineryhmään.

        pelkästä Diapamista, pamihan se on esim. Oxepam...


      • 1+1
        2+2 kirjoitti:

        pelkästä Diapamista, pamihan se on esim. Oxepam...

        xanorissa tai sen vaikuttavassa aineessa lukee tuo pam? Jos meet lääkäriin ja pyydät pameja ni saat todellakin diapamia (mikäli lääkäri siis niitä kirjottaa) et kyllä se ihan yleisesti tarkottaa vain diapamia.


      • paniikkiin
        loputon suo kirjoitti:

        kuinka joku voi tosissaan suositella tämänkaltaista lääkettä? Kun kerran aloitat, riippuvuus alkaa heti ja vieroittautuminen ei välttämättä mikään pikkujuttu. Turha luullakaan, että xanorin kohdalla se annos mikä nyt auttaa ahdistuneisuuteen, auttaisi enää parin vuoden päästä. Silloin on annosta nostettava jne. LOPUTON SUO. Sen lisäksi mahdollisesti päivät pitkät nukuksissa. Kolmiolääke on kolmiolääke!!

        ei välttämättä kaikki koukkuunnu lääkkeisiin ,kannattaa kokeilla pienillä annoksilla aluksi ja ottaa lääkkeen illalla yötä vasten,jos tosiaan haluaa apua kannattaa kokeilla,ja yksilöitä kun ollaan ,yhdelle sopii toinen ,toiselle toinen et silleen.


      • 2+2
        1+1 kirjoitti:

        xanorissa tai sen vaikuttavassa aineessa lukee tuo pam? Jos meet lääkäriin ja pyydät pameja ni saat todellakin diapamia (mikäli lääkäri siis niitä kirjottaa) et kyllä se ihan yleisesti tarkottaa vain diapamia.

        vaikuttava aine on ALPRATSOLAM, siinä se am-loppu.


      • pelokasAhdistunut
        paniikkiin kirjoitti:

        ei välttämättä kaikki koukkuunnu lääkkeisiin ,kannattaa kokeilla pienillä annoksilla aluksi ja ottaa lääkkeen illalla yötä vasten,jos tosiaan haluaa apua kannattaa kokeilla,ja yksilöitä kun ollaan ,yhdelle sopii toinen ,toiselle toinen et silleen.

        huolestunut, jos xanor 1 mg ei ENÄÄ tunnu missään, ja otan sen yhden sijaan 2 kpl? Onko 1-2 mg annos ylipäätänsä "maltillinen"? Mikä on xanorissa "suuri annos"??
        Oletteko muut huomannut saman, että bentsoja käyttäessä tulee helpommin kirjoitusvirheitä yms. kuin silloin, kun ei ole niiden vaikutuksen alaisena?


      • ,,
        pelokasAhdistunut kirjoitti:

        huolestunut, jos xanor 1 mg ei ENÄÄ tunnu missään, ja otan sen yhden sijaan 2 kpl? Onko 1-2 mg annos ylipäätänsä "maltillinen"? Mikä on xanorissa "suuri annos"??
        Oletteko muut huomannut saman, että bentsoja käyttäessä tulee helpommin kirjoitusvirheitä yms. kuin silloin, kun ei ole niiden vaikutuksen alaisena?

        lyhyt-vai pitkävaikutteinen Xanor? Mihin se on määrätty? Pidätkö välipäiviä? Sinulla on toleranssi sitten kasvanut. Juttele lääkärin kanssa asiasta.


      • Susattaer
        ,, kirjoitti:

        lyhyt-vai pitkävaikutteinen Xanor? Mihin se on määrätty? Pidätkö välipäiviä? Sinulla on toleranssi sitten kasvanut. Juttele lääkärin kanssa asiasta.

        Hei kaikille. Oli mielenkiintoista lukea teidän kokemuksia Xanorista. Lääkäreitä on monen laisia, niinkuin meitä potilaitakin. Jos on löytänyt hyvän lääkärin itselleen, joka osaa kuunnella ja on osannut diaknisoida oikein potilaan tilan, niin kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain sellaisesta lääkäristä, joka todella haluaa auttaa. Minun oma työpaikkalääkäri diaknisoi minulta vaikean masennuksen, jota en itse edes tunnistanut. Kroppa oireili jatkuvasti ja syytä ei löytynyt. Hän oli kuitenkin ollut minun hoitavana lääkärinä 15-vuoden ajan ja tunsi varmaankin aika perinhyvin minut. Se kysymys, jonka hän teki minulle oli vain näin yksinkertainen, miten sinä itse oikein jaksat? Olisi kuin kirveellä lyöty kahtia, ja sitten se alkoi purkautua minusta, kuin tulivuori. Olen ollut aika itsetuhoinen ja ilman lääkitystä, en kirjoittaisi varmaankaan nyt tässä. Kilttinä tyttönä noudatan ja luotan lääkäriini, jonka luona käyn säännöllisesti kerran kuussa ja hän hommasi minulle heti alkuun psygologin, jonka luona käyn kerran viikossa. Näin on päästy 3-vuoden jälkeen aika hyvään tulokseen. Otan vuorokaudessa 4mg xanor depottia, 300mg efexoria, 2 tablettia 15mg mirtazapiinia iltaisin ja 2 taplettia zopinoxia iltaisin ja tarvittaessa 10mg propral. En ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia itselläni. Jos on huomannut, ettei joku lääke sovi kahden jälkeen itselle, kannattaa ottaa yhteys hoitavaan lääkäriin, koska aina on kuitenkin saatavilla eri vaihtoehtoja. Myös jatkuvat kontrollikäynnit ovat ehdottomasti tärkeitä ja niissä pitäisi voida olla avoin lääkäriä kohtaan, että miten on kokenut lääkkeiden vaikutuksen. Yhdessä voi aina miettiä ja pohtia uusia vaihtoehtoja, jos edelliset eivät ole sopineet. Toivon mukaan voin alkaa pikkuhiljaa lopettamaan ensin yhtä lääkettä ja sitten jatkossa pikkuhiljaa muitakin. Kun lääkkeiden lopetus on lääkärin ohjeen mukainen, niin vieroitus oireita ei varmaankaan olisi niin paljoa. Saas nähdä sitten, kun sen aika koittaa. Vieroitusoireista en osaa sanoa vielä mitään, kun lääkkeiden määrän vähentäminen on vielä minulla edessäpäin. Kaikille kuitenkin tseppiä elämään ja ei kun vain elämässä eteenpäin, vaikka välillä täällä montun pohjalla onkin ja voi palata sinne vielä usein uudestaan, mutta sieltä on suunta vain ylöspäin. Kaksi askelta eteen ja voi tulla yksi taakse, mutta voi käydä välillä toisinpäinkin. AURINKOISTA KESÄÄ KAIKILLE !!!!!!!!!


      • työssäkäyvä
        Susattaer kirjoitti:

        Hei kaikille. Oli mielenkiintoista lukea teidän kokemuksia Xanorista. Lääkäreitä on monen laisia, niinkuin meitä potilaitakin. Jos on löytänyt hyvän lääkärin itselleen, joka osaa kuunnella ja on osannut diaknisoida oikein potilaan tilan, niin kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain sellaisesta lääkäristä, joka todella haluaa auttaa. Minun oma työpaikkalääkäri diaknisoi minulta vaikean masennuksen, jota en itse edes tunnistanut. Kroppa oireili jatkuvasti ja syytä ei löytynyt. Hän oli kuitenkin ollut minun hoitavana lääkärinä 15-vuoden ajan ja tunsi varmaankin aika perinhyvin minut. Se kysymys, jonka hän teki minulle oli vain näin yksinkertainen, miten sinä itse oikein jaksat? Olisi kuin kirveellä lyöty kahtia, ja sitten se alkoi purkautua minusta, kuin tulivuori. Olen ollut aika itsetuhoinen ja ilman lääkitystä, en kirjoittaisi varmaankaan nyt tässä. Kilttinä tyttönä noudatan ja luotan lääkäriini, jonka luona käyn säännöllisesti kerran kuussa ja hän hommasi minulle heti alkuun psygologin, jonka luona käyn kerran viikossa. Näin on päästy 3-vuoden jälkeen aika hyvään tulokseen. Otan vuorokaudessa 4mg xanor depottia, 300mg efexoria, 2 tablettia 15mg mirtazapiinia iltaisin ja 2 taplettia zopinoxia iltaisin ja tarvittaessa 10mg propral. En ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia itselläni. Jos on huomannut, ettei joku lääke sovi kahden jälkeen itselle, kannattaa ottaa yhteys hoitavaan lääkäriin, koska aina on kuitenkin saatavilla eri vaihtoehtoja. Myös jatkuvat kontrollikäynnit ovat ehdottomasti tärkeitä ja niissä pitäisi voida olla avoin lääkäriä kohtaan, että miten on kokenut lääkkeiden vaikutuksen. Yhdessä voi aina miettiä ja pohtia uusia vaihtoehtoja, jos edelliset eivät ole sopineet. Toivon mukaan voin alkaa pikkuhiljaa lopettamaan ensin yhtä lääkettä ja sitten jatkossa pikkuhiljaa muitakin. Kun lääkkeiden lopetus on lääkärin ohjeen mukainen, niin vieroitus oireita ei varmaankaan olisi niin paljoa. Saas nähdä sitten, kun sen aika koittaa. Vieroitusoireista en osaa sanoa vielä mitään, kun lääkkeiden määrän vähentäminen on vielä minulla edessäpäin. Kaikille kuitenkin tseppiä elämään ja ei kun vain elämässä eteenpäin, vaikka välillä täällä montun pohjalla onkin ja voi palata sinne vielä usein uudestaan, mutta sieltä on suunta vain ylöspäin. Kaksi askelta eteen ja voi tulla yksi taakse, mutta voi käydä välillä toisinpäinkin. AURINKOISTA KESÄÄ KAIKILLE !!!!!!!!!

        Itse olen vastuullisessa hoitotyössä ja otan aamulla 1mg xanor depotin ja iltaisin 1,5mg xanor depotin,lisäksi syön 150mg efexoria.En ole mitään väsymystä,sammallusta ym.haittavaikutuksi huomannut...päinvastoin olen päässyt takaisin elämään kiinni.Toki elämä välillä ahdistaa ja kovastikin,kovat sydämen tykytykset ja itkukohtaukset,mutta ei sellaisena kuin ennen...Itse ainakin suosittelen ko.lääkettä lämpimästi jos todellinen tarve...Ei ole vaikuttanut elämääni saati työntekooni mitenkään.


      • eräs ammatilainen
        työssäkäyvä kirjoitti:

        Itse olen vastuullisessa hoitotyössä ja otan aamulla 1mg xanor depotin ja iltaisin 1,5mg xanor depotin,lisäksi syön 150mg efexoria.En ole mitään väsymystä,sammallusta ym.haittavaikutuksi huomannut...päinvastoin olen päässyt takaisin elämään kiinni.Toki elämä välillä ahdistaa ja kovastikin,kovat sydämen tykytykset ja itkukohtaukset,mutta ei sellaisena kuin ennen...Itse ainakin suosittelen ko.lääkettä lämpimästi jos todellinen tarve...Ei ole vaikuttanut elämääni saati työntekooni mitenkään.

        Moi!

        Itsekin alalla psykiatrian alalla työskentelevänä olen elämäntilanteen vuoksi joutunut Xanor Depottia käyttämään vime talvesta. Tosi on se, että jos lähdet omatoimisesti Xanorin tiputtamisen kanssa touhuilemaan, niin vaikeuksia voi tulla. Mutta.. Silloin kun lasket Xanor-annosta lääkärin ohjeen mukaan erittäin hitaalla aikataululla ei ongemia
        pitäisi tulla lainkaan. Eli usko lääkäriisi joka siis toivottvasti on vais psykiatri eikä ketään erikoistuva, jolla ei kokemusta, mutta iskostunut hysteerisesti ajatusmalli siitä, että Xanor on nopeasti kouluttava troppi. Silloin kun vieroitus tehdään oikein, se tehdään äärimmäise varovasti, jotta ikävää oloa ei tulisi, siitä kun ei ole kenellekään mitään hyötyä. Eli neuvona, pidä pintasi, Xanor on toki koukuttava lääke, muta hoitoannoksilla tarkoitukseensa äärimmäisen sopiva, kunhan pitää mielessä, että se riippuvuusriski on olemassa, mutta myös oikealla vähentämisellä helposti hoidettaessa. Muista ihmeessä myös se, että sinun lääkärisi on toivoo, että ´kerrot hänelle tuntemuksista ja toiveistasi lääkityksenkin suhteen. Ja jollet saa keskusteluterpaiaa, niin vaadi myö ehdottomasti sitä, me psykan polien tyypit ollaan ihan tavallisia tallaajia tämän maan päällä :o). Niin.. ja Efexorin tilannekin vois kokeill Cipralexia, mikä on parempi peruslääke masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön, täytyy myöntää, et Efexorlla aika moni joutuu kärsimään masennusoireita pitempään kuin Cipralexilla joka toimii palkon nopeammin ja ei aiheuta sivuoireita samalla tavoin kuin Efexor.

        Toivon Sinulle kaikkea hyvää ja oletan että se henkinen pahoinvointikin siitä varmasi helpottuu. Tiedoksi vielä se, ettö etenkin nuorten masennus toipu yleensä 100%:sesti, eli valoa tunnelin päässä kyllä tulkossa on :o). Voimia.


      • .
        eräs ammatilainen kirjoitti:

        Moi!

        Itsekin alalla psykiatrian alalla työskentelevänä olen elämäntilanteen vuoksi joutunut Xanor Depottia käyttämään vime talvesta. Tosi on se, että jos lähdet omatoimisesti Xanorin tiputtamisen kanssa touhuilemaan, niin vaikeuksia voi tulla. Mutta.. Silloin kun lasket Xanor-annosta lääkärin ohjeen mukaan erittäin hitaalla aikataululla ei ongemia
        pitäisi tulla lainkaan. Eli usko lääkäriisi joka siis toivottvasti on vais psykiatri eikä ketään erikoistuva, jolla ei kokemusta, mutta iskostunut hysteerisesti ajatusmalli siitä, että Xanor on nopeasti kouluttava troppi. Silloin kun vieroitus tehdään oikein, se tehdään äärimmäise varovasti, jotta ikävää oloa ei tulisi, siitä kun ei ole kenellekään mitään hyötyä. Eli neuvona, pidä pintasi, Xanor on toki koukuttava lääke, muta hoitoannoksilla tarkoitukseensa äärimmäisen sopiva, kunhan pitää mielessä, että se riippuvuusriski on olemassa, mutta myös oikealla vähentämisellä helposti hoidettaessa. Muista ihmeessä myös se, että sinun lääkärisi on toivoo, että ´kerrot hänelle tuntemuksista ja toiveistasi lääkityksenkin suhteen. Ja jollet saa keskusteluterpaiaa, niin vaadi myö ehdottomasti sitä, me psykan polien tyypit ollaan ihan tavallisia tallaajia tämän maan päällä :o). Niin.. ja Efexorin tilannekin vois kokeill Cipralexia, mikä on parempi peruslääke masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön, täytyy myöntää, et Efexorlla aika moni joutuu kärsimään masennusoireita pitempään kuin Cipralexilla joka toimii palkon nopeammin ja ei aiheuta sivuoireita samalla tavoin kuin Efexor.

        Toivon Sinulle kaikkea hyvää ja oletan että se henkinen pahoinvointikin siitä varmasi helpottuu. Tiedoksi vielä se, ettö etenkin nuorten masennus toipu yleensä 100%:sesti, eli valoa tunnelin päässä kyllä tulkossa on :o). Voimia.

        suomeksi?


      • dfddddddddddddddd
        loputon suo kirjoitti:

        kuinka joku voi tosissaan suositella tämänkaltaista lääkettä? Kun kerran aloitat, riippuvuus alkaa heti ja vieroittautuminen ei välttämättä mikään pikkujuttu. Turha luullakaan, että xanorin kohdalla se annos mikä nyt auttaa ahdistuneisuuteen, auttaisi enää parin vuoden päästä. Silloin on annosta nostettava jne. LOPUTON SUO. Sen lisäksi mahdollisesti päivät pitkät nukuksissa. Kolmiolääke on kolmiolääke!!

        nukuksissa ei kuule olla ..oon syöny äksää jo 20v ja hyvin menee ja joskus jopa paremmin:=)rakastan tätä loputonta suota=))hitto mähähn olen elossa enkä vetänykkään ranteita auki:)


      • juntti juupajoelta
        Koukussa kirjoitti:

        1mg xanoria vastaa 20mg diapamia, eli aika melkosen tuju alotusannos. Lääkärin täytyy olla melko vastuuton, kun ei edes koittanut miedomipa bentsoja vaan pomppas heti ekana siihen vahvimpaan. Depottina tuota olis ollu myös 0.5mg nappia, et tuo annoskin on aivan järjetön. Luultavasti alottaja päätyy kovaan bentsokoukkuun ja siinä vaiheessa tuollaisesta lääkäristä ei ole enää mitään iloa. Ongelmia tiedossa siis. Kannattais kysyä jotain MIETOA bentsoa jos jotain rauhottavaa tarvii.

        että 1mg xanor iso annos??? perkle menin tt-lekurille ja valitin ku vituttaa ja kaikki on huonosti ni mätkästiin 6mg santtua päivässä ja laakista , koskaan en ennen nähnytkää sellasia! 6mg saa jo puheen sammaltaan ja askeleen heittää.


      • 0.5 mg
        loputon suo kirjoitti:

        kuinka joku voi tosissaan suositella tämänkaltaista lääkettä? Kun kerran aloitat, riippuvuus alkaa heti ja vieroittautuminen ei välttämättä mikään pikkujuttu. Turha luullakaan, että xanorin kohdalla se annos mikä nyt auttaa ahdistuneisuuteen, auttaisi enää parin vuoden päästä. Silloin on annosta nostettava jne. LOPUTON SUO. Sen lisäksi mahdollisesti päivät pitkät nukuksissa. Kolmiolääke on kolmiolääke!!

        Hei mul ei ainakaa mitää riippuvuutta oo tullu.. 3x 1 mg depottii ja 10 pami päiväs...??et pidä sä turpaskiinni vammanen ettei mun tarvii tuplaa mun annosta..ei kaikki jää röökiikää koukkuu :D P.s en oo kk syöny ryynei.. P.P.s meen perjantaina hakee taas pamit ja santerit....


      • pehttpk
        Pami.. kirjoitti:

        Pami on lyhenne diapamista ei bentsodiatsepiinista. Pami ei ole mikään bentson lyhenne vaan todellakin pelkän diapamin lyhenne. Kuinka joku saa väännettyä bentsodiatsepiinista lyhenteen pami? Kyllähän sen järkikin jo sanoo et jos lääkkeen nimi on diaPAM ni siitä se pami lyhenne tulee. Älkää siis sekottako yhden lääkkeen lyhennettä kokonaiseen lääkeaineryhmään.

        xanor depot kuuluu pentsoihin??????


      • loputon suo kirjoitti:

        kuinka joku voi tosissaan suositella tämänkaltaista lääkettä? Kun kerran aloitat, riippuvuus alkaa heti ja vieroittautuminen ei välttämättä mikään pikkujuttu. Turha luullakaan, että xanorin kohdalla se annos mikä nyt auttaa ahdistuneisuuteen, auttaisi enää parin vuoden päästä. Silloin on annosta nostettava jne. LOPUTON SUO. Sen lisäksi mahdollisesti päivät pitkät nukuksissa. Kolmiolääke on kolmiolääke!!

        Mikäs lääkäri kuvittelet olevasi? Meneekö yli ymmärryksen, että jos xanor JOLLAKIN aiheuttaa riippuvuutta,ja tole nousee. Niin kaverini, on käyttänyt xänoria 4mg/päivä, 20 VUODEN ajan. Eikä ole toleranssit noussut. Se,niin kun muutkin tämän tyylin mömmöt, vaikuttaa hyvin yksilöllisesti. Jos en ite käyttäs xanor-depot valmistetta, olisin istunut linnassa vuosia, kumpi pahempi?


      • 0.5 mg kirjoitti:

        Hei mul ei ainakaa mitää riippuvuutta oo tullu.. 3x 1 mg depottii ja 10 pami päiväs...??et pidä sä turpaskiinni vammanen ettei mun tarvii tuplaa mun annosta..ei kaikki jää röökiikää koukkuu :D P.s en oo kk syöny ryynei.. P.P.s meen perjantaina hakee taas pamit ja santerit....

        Ihanko ite keksit tuon yhdistytetyn kirous-pilkkaussanan, " pidä sä VAMMANEN turpas kiinni." Onko hölmöön mieleesi tullut, että seuraava automatka voi päättyä onnettomuuteen. Sitten saatkin kuulla "pidä sä vammanen turpas kiinni",saatanan pentu. Mulle kun sanoisit noin, sinun viimenen terveytes olis siinä. Ja alla oleva xanor-kommentti oli tarkoitettu"loputon suo" nimimerkille.


      • ex-opel
        0.5 mg kirjoitti:

        Hei mul ei ainakaa mitää riippuvuutta oo tullu.. 3x 1 mg depottii ja 10 pami päiväs...??et pidä sä turpaskiinni vammanen ettei mun tarvii tuplaa mun annosta..ei kaikki jää röökiikää koukkuu :D P.s en oo kk syöny ryynei.. P.P.s meen perjantaina hakee taas pamit ja santerit....

        Hei, kun tunnut vammaisa vihaavan, niin tavataanko? Katotaan seen jälkeen vieläkö turpa laulaa. Toivon, että saat ite jonkun vamman, ilman minun apua. Vieläköhän se kovan alle kouluikäisen uho säilyy. Minä olen liik.vammanen, penkki 150kg. Mites idiootilla?


      • Anonyymi
        0.5 mg kirjoitti:

        Hei mul ei ainakaa mitää riippuvuutta oo tullu.. 3x 1 mg depottii ja 10 pami päiväs...??et pidä sä turpaskiinni vammanen ettei mun tarvii tuplaa mun annosta..ei kaikki jää röökiikää koukkuu :D P.s en oo kk syöny ryynei.. P.P.s meen perjantaina hakee taas pamit ja santerit....

        Hyvä sinä,ja matka jatkuu ainakin jonnekkin.


    • äsmäläinen

      Aika pitkäkestonen on lääke,mutta on tämä keskustelukin. 1mg neljästi vuorokaudessa pitkävaikutteista on minun saldoni. Tosiaan loppuvuodesta -05 jo pikkuhiljaa keskusteltu aiheesta,se xanor tais olla jo sillon saanu huumeluokituksen niin että jos nyt yrittäis uutena markkinoille ei onnistus. Tämän kertoi minulle lääkkeen määrännyt kallotohtori,ja vain sain koska olen sitä ennenkin käyttäny. Ei mulle ikinä ongelmaa alussa ei lopussa.

    • Xanormies

      Älkää maalailko turhia uhkakuvia hyvästä lääkkeestä. Kuten ketjussa on jo monen vuoden ajan todettu, Xanor ei kaikkia koukuta ja on äärimmäisen hyvä lääke niille joille se sopii.

      Jos olet helposti koukkuun jäävää sorttia, älä kokeile onneasi Xanoreilla, mutta jos mikään miedompi ei auta, tämä on luultavasti se viimeinen ja ainoa tapa!

      Terveisin,

      Kokemuksen syvä rintaääni

    • että näiin

      no sieltä se tuli.. Lääke on hyvä ja saisi jo loppua tämä alpratsolaami-hysteeria. Itsellä ollut käytössä 20 vuotta ja edelleenkin toimii. Annnosta olen kylläkin pienentänyt mutta silti ihan helposti se on mennyt... annoksen laskeminen siis. Nyt käytän 2mg vrk, ennen meni3,5..

    • stiffe

      toi xanori koukuttaa sit helvetin pahasti... heroiiniin verrattavat vierotusoireet. oon ite just saanu itteni vierotettua xanorista. siinä meni n.9kk... olo oli yhtä helvettiä himasta ei uskaltanu poistua, ei puhelimeen vastata. heitä helvettiin ne pillerit. jos on paha olla niin hanki psykoterapiaa,

      • Olet siis.......

        Vierottautunut heroiinista kun tiedät mitä on heroiinin vieroitusoireet, väärin käytettynä viihdetarkoituksessa varmaan xanorista tulee vieroitusoireita, mutta ihminen jolle ei mitkään masennuslääkkeet käy, niin toki tästä on suuri apu OIKEIN käytettynä, ahdistus ja henkinen tuska on kamalaa, minun ei tarvitse vierottautua kun ikää on ja henkiset ja fyysiset kivut vie voimat, ja sama kuolenko riippuvaisena vai en.


      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä,nytkin käkin himas yksin viekkareis.on tää perseestä,mitäköhän talon asukkaat ajattelee.


      • Anonyymi

        Ainakin tiiät mistä puhut.itel just olo semmonen,et vois ampua ittenså. Rohkeus ja toimintakyky menny.ei tää oo ihmisarvosta elämää.


    • panicattack

      ihme paskalöpinää taas täynnä tämäkin. aika vastuuttomia lääkäreitä kun määräävät kaikkeen niitä rauhottavia. itellä pahanlaatuinen paniikkihäiriö niin voin kertoa että paskat ne rauhottavat mitään poista. jos parantua haluaa ni on olemassa ihan lääke siihen ahdistukseen/paniikkihäiriöön. ja ne jotka eivät tiedä tai eivät käytä niin voivat suksia... jonnekkin hyvinkin pimeään ja märkään paikkaan! :)

    • panicattack

      pakko vielä lisätä että terapia ja tuki on tässäkin tapauksessa se päälimmäinen asia mikä pitää hoitaa. lääkkeet vaan tukee ja edesauttaa paranemisprosessia. :)

      • Voisitko.......

        Kertoa, mikä se ihmelääke on paniikkiin, minä olen pärjännyt näin, että esim. kauppaan mennessä otan opamoxsin ja proplalia puolikkaan 40mg, koska paniikki yleensä tulee julkisissa tilanteissa ja kaupan kassalla sain ensimmäisen paniikkikohtauksen, nämä on auttaneet. Kotona ollessa en tartte lääkkeitä.


    • Mie vaan

      Meillä vaimon kanssa on mennyt huonosti viimeaikoina ja lääkäri on todennut työ uupumuksen ja masennuksen, ainakin itsellä. Vaimolla varmaan pahempi masennus, kuin itsellä, koska kyseiset lääkkeet määrännyt. Huolestuneena sivusta seuranneena, tuota lääkettä ei pitäisi antaa kenellekään. Vaimon suvussa on jo huume ongelmia ja luulen että tarkoituksella on lääkäriltä kinunnut noita. Hänen puhe todellakin sammaltaa ja on kuin humalassa. Sitten kun juoksee vielä baareissa ja ottaa tuota, niin teoista ei ole mitään takeita. Luulen, että on jo jäänyt koukkuun, vaikka käskin lopettaa niiden syönnin. Lisäisin vielä sivu oireisiin, että ihmisestä tulee tunteeton syödessään noita. Rakastan häntä enemmän tunteellisena ja normaalina :(

    • tuttujuttu..

      Edelliselle.. Hoida sinä suhteesi vaimosi kanssa kuntoon äläkä mustamaalaa häntä täällä. Teidän ongelmat EIVÄT JOHDU vaimosi lääkityksestä, vaan sun suhtautumisesta vaimosi tuen ja avun tarpeeseen. Suosittelisin että menet rohkeesti peilin eteen katsomaan mitä sinussa on vikaa, miksi vaimosi tukeutuu lääkkeisiin ja alkoholiin vaan ei SINUUN??. Suututtaa tälläiset pastanjauhannat..

    • Kesää odotellessa

      Mulla Xanor depot 0,5 ja ei mitään tuollaista oloa. Oikeestaan ihan normaali olo. Ehkä sun kannattais pienentää aluksi annosta. Mulla oli aikaisemmin Oxamin ja se kyllä vaikutti nopeammin mutta väsytti kamalasti.

    • en ottaisi enää

      Miksi te syötte tuollaisia lääkkeitä? bentsot , neuroleptit, masennuslääkkeet ja tasavaat pilaavat käyttäjiensä elämän.

      Ihminen ei ed. mainittuja lääkkeitä tarvitse. Suurimmalla osalla ihmisistä elämä on tuskaa ja ahdistavaa. On vain selvittävä.

    • KandidaattiPotent

      Yksittäisen ihminen yleensä perustaa tietonsa omiin kokemuksiinsa. Eli eihän tokikaan bentso monasti ole se paras ratkaisu, mutta tietyissä oireyhtymissä voi olla hyvinkin toimiva...

    • ammattilainen

      olen käyttänyt xanor 1mg lääkettä ,17-vuotta. 3-ekaa vuotta 2-3mg, sit noin 10-vuotta 5-6mg=vrk. nyt 4-vuotta tiputtanu 1x2mg takasi. maailman koukkuttavin lääke, josta 99pros. varmuudella ei pääse ikinä irti. olen kokeillut diapam-rivatril alas-ajoa ym ym. yhtäkkinen lopettaminen heng.vaarallista. krampit, aivoverenvuoto ym ym. huom! kaikista muista bentzoista on pieni mahdollisuus päästä irti, mutta xanoria tämä ei koske. 2-vuotta käyttänyt pääsee pameilla xanoreista eroon, mutta 10-vuotta, ja kauemman käyttäneet syövät loppu elämän. toleranssi se ei kehitä, koska tämän helvetin jälkeen riittää 2mg, joskus 4mg riitti 5-tuntia!!!!!

      • Irti Pillerimömmöist

        Voi helvetinkuustoista, tuo on niin totta kuin olla voi, Xanor jos mikä koukuttaa, ja tosi pahasti!

        Söin opiskeluaikoina pelkotiloihin ja paniikkioireisiin X:ää muutaman vuoden ja nyt kun muistelen jälkeenpäin koko aikaa, niin aluksi, siis vain aluksi, ehkä ensimmäiset kaksi viikkoa olivat kivoja ja hauskoja, kun "nousuhumala" oli päällä, mutta tämän jälkeen alkoi tyypillinen helvettikierre, kun ei tiennyt ottaako enemmän vai vähemmän, vai mitä oikein tehdä, lopputulos oli kuitenkin aina sama, olet joko iloisessa xanor-humalassa etkä välitä mistään mitään, tai sitten olet ahdistuksessa ja pelossa kun haluat aina vain lisää Xanoria naamariin, että voit taas olla jotain muuta, kuin oma rehellinen itsesi.

        Xanorin jälkeen söin Diapamia viitisentoista vuotta, ja sen voin satavarmasti sanoa että D ei koukuta niin kuin X, katsokaa tosiaan ylläoleva video, Michael Jackson, Whitney Houston, Heath Ledger kuolivat samaa ainesosaa sisältävään Xanax-lääkkeen ja alkoholin sekakäyttöön.

        Kaikista paras on pyrkiä kuiville, tehkää elämästänne sellainen että ette tarvitse näitä näin. Sielu siinä muuttuu ihmisellä ja menetätte itsenne X:n ja näiden kanssa, ja teistä tulee jotain muuta, kuin mitä todellisuudessa olette.

        Persoona häviää turtumuksen alle.

        Ymmärrättekö?

        Älkää siis luovuttako liian helpolla itteänne mömmöjen alle!

        Itse olen nyt 100% kuivilla, ja harkitsen kannabiksen käyttöä jatkossa, vaikkapa kuukauden välein, kunhan se hyväksytään muuallakin kuin USA:ssa vapaammin käytettäväksi. Obama tajuaa lääkekannabiksen edut, vs nämä turruttavat pillerimömmöt. Kannabis on nautintoaine siinä missä viini ja whiski ja salmiakkikossukin; )) hymyä silti kaikille huuleen.


      • Traktor31
        Irti Pillerimömmöist kirjoitti:

        Voi helvetinkuustoista, tuo on niin totta kuin olla voi, Xanor jos mikä koukuttaa, ja tosi pahasti!

        Söin opiskeluaikoina pelkotiloihin ja paniikkioireisiin X:ää muutaman vuoden ja nyt kun muistelen jälkeenpäin koko aikaa, niin aluksi, siis vain aluksi, ehkä ensimmäiset kaksi viikkoa olivat kivoja ja hauskoja, kun "nousuhumala" oli päällä, mutta tämän jälkeen alkoi tyypillinen helvettikierre, kun ei tiennyt ottaako enemmän vai vähemmän, vai mitä oikein tehdä, lopputulos oli kuitenkin aina sama, olet joko iloisessa xanor-humalassa etkä välitä mistään mitään, tai sitten olet ahdistuksessa ja pelossa kun haluat aina vain lisää Xanoria naamariin, että voit taas olla jotain muuta, kuin oma rehellinen itsesi.

        Xanorin jälkeen söin Diapamia viitisentoista vuotta, ja sen voin satavarmasti sanoa että D ei koukuta niin kuin X, katsokaa tosiaan ylläoleva video, Michael Jackson, Whitney Houston, Heath Ledger kuolivat samaa ainesosaa sisältävään Xanax-lääkkeen ja alkoholin sekakäyttöön.

        Kaikista paras on pyrkiä kuiville, tehkää elämästänne sellainen että ette tarvitse näitä näin. Sielu siinä muuttuu ihmisellä ja menetätte itsenne X:n ja näiden kanssa, ja teistä tulee jotain muuta, kuin mitä todellisuudessa olette.

        Persoona häviää turtumuksen alle.

        Ymmärrättekö?

        Älkää siis luovuttako liian helpolla itteänne mömmöjen alle!

        Itse olen nyt 100% kuivilla, ja harkitsen kannabiksen käyttöä jatkossa, vaikkapa kuukauden välein, kunhan se hyväksytään muuallakin kuin USA:ssa vapaammin käytettäväksi. Obama tajuaa lääkekannabiksen edut, vs nämä turruttavat pillerimömmöt. Kannabis on nautintoaine siinä missä viini ja whiski ja salmiakkikossukin; )) hymyä silti kaikille huuleen.

        Xanor on kaikkien aikojen parhaimpia lääkkeitä. Se mahdollistaa monelle ihmiselle normaalin arjen ja hienot mahdollisuudet menestykselliseen elämään.


      • Xanorin ystävä
        Traktor31 kirjoitti:

        Xanor on kaikkien aikojen parhaimpia lääkkeitä. Se mahdollistaa monelle ihmiselle normaalin arjen ja hienot mahdollisuudet menestykselliseen elämään.

        Itse oon syöny kyseistä lääkettä yhdessä concertan kanssa ja rivatrillin ja ketpinori ja levozinin kanssa.Onnistuin ikävä kyllä sekottamaan pääni todella pahasti niillä lääkkeilä mitä lääkärit olivat määränneet.Mut jos joku tykkää pelleillä noilla napeilla ja toiset ku niitä oikeasti tarvitsisi.Ni kohta niitä ei myönnetä edes niille ketkä tarvii oikeisiin vaivoihin.Ja respojen saaminen on muuttunut helvetin vaikeeks vuosi vuodelta.Ei pahalla mutta kiitän ja kumarran näitä urpoja jotka juoksee psykiatrilta toiselle ja käy vinkuu niistä respoja vähänväliä niin että tässä vitun holhous valtiosta niitä ei saa edea ne ketkä niitä tarvii.Mut ei muuta ku ryssän, saksan ja viron tuonnit auki.Ja voin sanoa että tietyiltä aloilta on aika pitkä ja vankka kokemus


      • Anonyymi
        Traktor31 kirjoitti:

        Xanor on kaikkien aikojen parhaimpia lääkkeitä. Se mahdollistaa monelle ihmiselle normaalin arjen ja hienot mahdollisuudet menestykselliseen elämään.

        Totta,mut tänä päivänä lääkärit ajaa pentsot alas,tilalle mielialalääkkeet..ehdoton zanorin puolestapuhuja ja ikuinen fani.


    • 8+7

      Hirveä lääke ja riippuvuuskoukku taattu. Lopulta sitä ei syödä enää alkuperäiseen tarkoitukseen vaan lääkeriippuvuuteen. Toivottavasti parinkymmenen vuoden sisällä kielletään kokonaan muutoin kuin epilepsialääkkeenä.

      • auttaa pärjäämään

        Samaon kaikilla bentsoilla ei diapam ole mikään namu vaan
        riippuvuutta aiheuttava ja sama ssri lääkkeillä ei niistäkään
        eroon pääse tostavaan ja kannabis ei ikinä luvalliseksi.Lääkkeet
        ovat vain oikeille sairaille ei viihdekäyttöön.


      • epinen

        Xanoria EI käytetä epilepsiaan laisinkaan, sen sijaan Diapamia/Stesolidia/Medipamia ja Rivatrilia käytetään.


    • Xanor v.sta -89 alk

      En ole koskaan käyttänyt xanor depot -tabletteja, mutta tavallisa xanoreita lähes 25 vuotta. Aluksi käytin usemman vuoden 3 x 0.5 mg/vrk. Omasta pyynnöstäni lääkäri pudotti annoksen puoleen eli 3 x 0.25 mg/vrk. Jossakin vaiheessa päivä annos nostettiin 4 x 0.25 mg/vrk. Nyt olen taas noin vuoden käyttänyt vain 3 x 0.25 mg/vrk.
      Otan yhden tabletin aamulla, toisen päivällä ja kolmannen vasta illalla nukkumaan mennessä.

      Tällä hetkellä tuntuu siltä että voisin tuon iltalääkkeen jättää pois ja korvata sen vaikkapa nukahtamislääkkeellä. Eli oikein käytettynä xanor on tosi hyvä lääke ja siitä pääsee kyllä eroon jos haluaa, mutta jos kärsii ahdistus- tai paniikkihäiriöistä niin silloin xanor on tietysti korvattava jollakin toisella lääkkeellä, koska ei ole olemassa lääkettä joka parantaa ahdistus- tai paniikkikohtaussairauden, lääkkeet auttaa vain oireisiin.

      • xanor paras paniikki

        Mitä järkeä vaihtaa toiseen bentsoon johon myös jää kiinni ja
        ssri ei yksin riitä ja terapia ei pääse?


      • v:sta -89 alkaen

        Jos haluaa päästä Xanorista eroon, tai ainakin vähentää Xanorin käyttöä, niin se saattaa onnistuu Aurorixin avulla. Mutta se edellyttää että käytössä ei ole Xanorin lisäksi muita mielialalääkkeitä. Valitettavasti Aurorix ei vaan sovi kaikille.


    • ---ll

      Kyllä MAO-estäjän, Aurorix:n kanssa voi samanaikaisesti olla muutakin lääkitystä. Totta kai vain pitää katsoa _mikä_ se muu lääkitys sitten on.

      Eihän mikään lääke sovi kaikille.....miksi siis mainitsemasi masennuslääkekään sopisi kaikille?
      ps. nulahtamislääkkeet vaikuttavat aivoissa aivan samoihin reseptoreihin kuin bentzot, joten en ymmärrä oikein tuota että ilta-Xanor pois ja sen tilalle nukahtamislääke....

      • -89 alkaen

        Turha tänne on mitään kirjotella ja omia mielipiteitä sanoa. Aina joku toinen tietää kuitenkin paremmin...


      • toinen ll...
        -89 alkaen kirjoitti:

        Turha tänne on mitään kirjotella ja omia mielipiteitä sanoa. Aina joku toinen tietää kuitenkin paremmin...

        Toki omia mielipiteitään voi kertoa, mutta ihan asiaahan tuossa on kerrottu, siis tuosta MAO-estäjästä. Kaikki tuossa viestissä pitää tismalleen paikkansa.


    • alproxanor

      pelottelijoille: mun kaverini käyttää Xanor 1 mg silloin tällöin, muutaman kerran viikossa, ei siis päivittäin, eikä siis näin ollen ole ollenkaan koukussa eikä riippuvainen. Ei myöskään väsytä häntä, pikemminkin piristää.
      Että näinkin päin voi olla!

      • turhaa käyttää noin

        Miksi kun ei tarvi?


    • 32r33333

      Toiset ihmiset on herkempiä lääkkeille kun toiset. Jollekulle varmasti riittää ihan vaikka 2,5mg diapamia ettei enää ahdista.

    • Sekakäyttäjä

      Lääkäri kirjoitti kertalaakista erotuskaan ennen bentsoihin koskemattomalta 4mg santtua depottina päivässä.. Noh, eka meni 4mg ja eihän se siihen jääny. Vedin aamulla sen 3-4mg ja pitkin päivää lisää. Parhaimmillaan jotain 8mg päivässä ainakin puolen vuoden ajan. En muista MITÄÄÄN ko. Ajanjaksolta. Samalla alkoa paljon! Tuli koettua sellaista sekoilua että huhhuh. Solmin siihen aikaan paljon uusia ihmissuhteita ja kontakteja vaikka oon ujo. Yhtenä alkoiltana sitten tapahtui läheltäpititilanne eräissä psytrance-iltamissa ja pyysin kaveria valvomaan mua yöksi kun ajattelin että nyt lähtee henki. Seuraavana aamuna luulin kuolevani psykan polilla kun sain järkyttävän voimakkaan kohtauksen. Huusin ja tein kuolemaa lattialla kaikkien silmien edessä.

      Sitten puuttui onneksi lääkäri asiaan. Oon nyt syöny santtuja melkein kaksi vuotta. Nyt menee enään 1mg päivässä, että aika hyvin oon tiputtanu. Siltikin aamuisin kauhee tärinä. Mutta selvisin säikähdyksellä. Vielä menee pitkään että saan ajettua santut nolliin.. Mutta nyt sentään olen tässä maailmassa kiinni ja muistan jopa mitä tein eilen ja viime viikolla..

      • Sekakäyttäjä

        Lisään vielä, että suuria annoksia kun vedin, en muistanut muutamaa minuuttia aiempia tapahtumia. Se ei sillälailla häirinnyt, koska en tiedostanut omaa olotilaa ja elin vaan hetkessä ja täysin sekaisena. Oli vain se hetki.. Eintietookaan kuka olen ja mistä tulen saati minne olen menossa.

        Ennen niin "huume"vastaisena kannabistakin tuli satunnaisesti tuolloin polteltua. Joskus saatoi olla yliannos santtuja, alkoa (jonka aikana napsin lisää santtuja, ei muisti toiminut) sekä budia alla.. En en en missään nimessä suosittele xanoria kenellekään. Se muuttaa ihmistä, laittaa täysin pihalle ja pistää tekemään tyhmiä asioita. Pysytelkäö maltillisissa pameissa tai opamoxeissa, mutta älkää hyvät ihmiset koskeko alpraan.. Älkää ikinä!


      • Hivikbkb

        Xanori aiheuttaa riitelyä ja tosiaan tuota filmin katkeilua.


    • Huuhijin

      Käytä Opamoxeja. Paljon miedompaa ja säilyy paremmin käytöksen kontrolli ja muisti. 1/2 pilleriä aamuin illoin.

    • phettpk

      1mg xanor depotia vastaa,20mg diepamia,että silleen.

      • Tghujuk

        Lääkäriltä vähän vastuutonta määrätä noin vahva pilleri kokemattomalle. Ois voinut määrätä 0,5mg jotka nekin voi vielä puolittaa. 1mg on jo nukauttava annos monelle.


    • Anonyymi

      Tähän xaboreita ja muita benzoja lääkinnälliseen käyttöön käyttäneenä, sanoisin että pitkäaikainen/pysyvä hyöty on olematonta, oli vaiv mikä tahansa. Herätkää hyvät ihmiset siihen ettei joka vaivaan tarvitse syödä mitään s**tanan pillereitä. Säännöllinen urheilu, terveellinen ruoka ja unirytmi on paras lääke lähestulkoon kaikkeen.

    • Anonyymi

      xanor myydään Usa:ssa katukaupassa vahvana huumeena, se mitä (jos?) auttaa eroon pääseminen on sama kuin huumevierotus.
      En käyttäisi.lekurit kirjoittaa "mitä vaan". . .onhan niillä oma bisnes lääketehtaiden kanssa.

      siis xanor ON HUUME. Mieti.

    • Anonyymi

      Eipä kirjoittele enää bentsoja entiseen malliin kun esim. valvira seuraa rauhoittavien kirjoittelua. Jopa eläinlääkäreitä seurataan. Sairaaksi on mennyt sillä jos jotakin auttaa bentso on mielestäni ok. Sitä varten nämä lääkkeet on kehitetty.

    • Anonyymi

      Mitäs noista 1mg debot xanoreista etelä suomessa pyydetään listalta katu hinnoill? :)

    • Anonyymi

      Ihan jees,jonkin on avattava keskustelu,mielestäni raikas tuulahdus tähän ummehtuneeseen ilmapiiriin.

    • Anonyymi

      Paras lääke paniikkihäiriöön. Tosin 1mg ei vielä auta mitään mutta jo 2mg rupee jeesaan,

    • Anonyymi

      Depotti on pitkävaikutteinen,normaalisti alkaa toimia viiveellä muutamia tunteja oton jlk. Sinuna vaihtaisin 1mg nopeavaikutteiseen xanoriin,vaikuttaa heti,etkä ole ulalla. Pystyt toiminaan aivan normaalusti, alussa voi väsyttää,mutta se on ohimenevää,itse 15v niitä syönny.

    • Anonyymi

      Rännitä ne

    • Anonyymi

      Se on myös ahdistukseen tarkoitettu lääke!
      Itsekin aloitin viime viikolla, 0,5 mg x 2. Minuun ei minkäänlaista vaikutusta, paitsi lievä väsymys. Suosittelen ottamaan sen illalla, koska se on pitkävaikutteinen ja vaikuttaa hiukan vielä seuraavanakin päivänä

    • Anonyymi

      Kaipaisin hieman mielipiteitä.
      Minulla hyvin lievä epilepsia ja siihen lääkityksenä 2x300mg orfiril aamulla ja illalla. Lisäksi 0.5mg rivatril iltaisin.

      No nyt kun rivatril on totaalisen loppu (tukusta ja tehtaalta) ja EHKÄ saa 23- tammikuussa lisää niin minulle on määrätty Xanor depot 0.5mg korvaavaksi lääkkeeksi. Pitääköhän tässä olla huolissaan kun mitään kokemusta ei Xanorista ole.

    • Anonyymi

      Lisää kokemuksia olisi mukava saada. Tällä hetkellä 1+1 mg depotina. Ei juurikaan vaikutusta ja just aloitettu. Miten joillekin auttaa.

      • Anonyymi

        Siis 1+1 eikä 11 :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe