Oululaisten vilkunkäyttö???

Rovaniemen Esa

Oltiin Oulussa käymässä ja ihmettelin ku autot vallan kaistoja vaihtoivat ilman villkua? Ei siinä mittään mutta kun kaikki vain OULUSSA?

15

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äijälä

No sehän merkitsee vain sitä, että pitää sinun ajaa entistä valppaammin.
      Niin minäkin muistelen, että Oulussa oli hankala keskustassa ajaa ja muutenkin se keskusta oli niin ahdas ja kapeat kadut varsinkin siellä meren rannalla, missä tori oli.

Siellä tosiaan oli työläs selvitä sen keskustan läpi ja vilkkuja ei paljo käytelty. Itse kyllä vilkutin kovasti, kun tuntui, ettei ole oikein varma, miten täällä ajetaan.

• Stocholm

jos verrataan oulua ja stocholmia, missä itse pääsääntöisesti liikun niin oulu on pelkkä kylä, ilman liikenne kulttuuria. eikö ouluun tullut ensinmäinen autokin vasta 1975? ainakin jos katsoo miten he niillä kahdella kadulansa ajavat...

• karkoski
        Stocholm kirjoitti:

jos verrataan oulua ja stocholmia, missä itse pääsääntöisesti liikun niin oulu on pelkkä kylä, ilman liikenne kulttuuria. eikö ouluun tullut ensinmäinen autokin vasta 1975? ainakin jos katsoo miten he niillä kahdella kadulansa ajavat...

Maassa maan tavalla. Ruotsin liikenne nyt ei oikein muutoinkaan oo vertailukelpoinen Suomen kanssa...?? Ainakaan minun mielestäni..

Tuosta mielipiteestäsi, että Oulu on pelkkä kylä tukkisaareen verrattuna, niin kyllähän se pitää paikkansa.. itse hortoilin siellä kerran ajatuksissani ja puhelimeen puhuen väärää ramppia alas siitä E4:ltä.. tarkoitus oli mennä etelästä kohti Kappelskäriä, mutta niin vaan onnistuin tuikkaamaan sellaisella ylimittaisella koneenkuljetuslavetilla sinne "kylille". Ne kadut on suunniteltu aavistuksen pienemmille härveleille. Olo oli hieman epätoivoinen. Jossain vaiheessa olin miltei varma, etten pääse sieltä ilman poliisisaattoa takaisin...;))

• Oululainen-nainen
        karkoski kirjoitti:

Maassa maan tavalla. Ruotsin liikenne nyt ei oikein muutoinkaan oo vertailukelpoinen Suomen kanssa...?? Ainakaan minun mielestäni..

Tuosta mielipiteestäsi, että Oulu on pelkkä kylä tukkisaareen verrattuna, niin kyllähän se pitää paikkansa.. itse hortoilin siellä kerran ajatuksissani ja puhelimeen puhuen väärää ramppia alas siitä E4:ltä.. tarkoitus oli mennä etelästä kohti Kappelskäriä, mutta niin vaan onnistuin tuikkaamaan sellaisella ylimittaisella koneenkuljetuslavetilla sinne "kylille". Ne kadut on suunniteltu aavistuksen pienemmille härveleille. Olo oli hieman epätoivoinen. Jossain vaiheessa olin miltei varma, etten pääse sieltä ilman poliisisaattoa takaisin...;))

Jos sinä olet noinkin vastuullisessa tehtävässä kuin lavettiautonkuljettaja niin miten voit olla ammatissasi noinkin vaarallisen ajoneuvoyhdistelmän kanssa "ajatuksissasi" ? maantieto tajusi perusteeella ei tuommoisellä äijällä pitäisi olla mitään asiaa rekan puikoihin!

• karkoski
        Oululainen-nainen kirjoitti:

Jos sinä olet noinkin vastuullisessa tehtävässä kuin lavettiautonkuljettaja niin miten voit olla ammatissasi noinkin vaarallisen ajoneuvoyhdistelmän kanssa "ajatuksissasi" ? maantieto tajusi perusteeella ei tuommoisellä äijällä pitäisi olla mitään asiaa rekan puikoihin!

Kukaanhan ei tietenkään koskaan ole töissä ajatuksissaan hetkeäkään...

Mutta mikäs vika siinä maantiedossa nyt mielestäsi oli?

• Ja sinä
        karkoski kirjoitti:

Kukaanhan ei tietenkään koskaan ole töissä ajatuksissaan hetkeäkään...

Mutta mikäs vika siinä maantiedossa nyt mielestäsi oli?

lue otsikko, työssäsi missä kuljetat raskaankaluston yhdistelmää tulee olla erittäin valppaana johtuen suurista massoista joilla ajetaan, ihmetellä sopii miten tuollainen "hairahtelija" saa ajaa vapaasti liikenteessä uhmaten muita??

• sinivilkku
        Ja sinä kirjoitti:

lue otsikko, työssäsi missä kuljetat raskaankaluston yhdistelmää tulee olla erittäin valppaana johtuen suurista massoista joilla ajetaan, ihmetellä sopii miten tuollainen "hairahtelija" saa ajaa vapaasti liikenteessä uhmaten muita??

liikkeellä tänäehtoona vai? :)

Kuukausitolkulla ovat rahtarit saaneet lukea täältä, kuinka heidän ammattinsa on niin skaalan alapäässä, että kaikki jotka eivät muuhun kykene, otetaan ajamaan rekkaa!!

Hah!! Eihän heidän(kään) tarvitse sentään jokaisen käpykylän jokaista katua tietää.

Paraskin moittija; yritähän itse kuljettaa sellainen lavetti paikasta A paikkaan B. Voisipa käydä niin, ettet uskaltaisi edes käynnistää koko autoa, saati siirtää sitä mihinkään.

Miten muuten "karkoski" muka uhmasi liikennettä?

*omituisen ikäviä ihmisiä, pyh!!*

• dorkajora
        sinivilkku kirjoitti:

liikkeellä tänäehtoona vai? :)

Kuukausitolkulla ovat rahtarit saaneet lukea täältä, kuinka heidän ammattinsa on niin skaalan alapäässä, että kaikki jotka eivät muuhun kykene, otetaan ajamaan rekkaa!!

Hah!! Eihän heidän(kään) tarvitse sentään jokaisen käpykylän jokaista katua tietää.

Paraskin moittija; yritähän itse kuljettaa sellainen lavetti paikasta A paikkaan B. Voisipa käydä niin, ettet uskaltaisi edes käynnistää koko autoa, saati siirtää sitä mihinkään.

Miten muuten "karkoski" muka uhmasi liikennettä?

*omituisen ikäviä ihmisiä, pyh!!*

ajamalla väärää kaistaa !!

• MAN.TGA
        Ja sinä kirjoitti:

meinaaks että rekan kuljettaja on kuin robotti ei vilkuilla sivulle ei ajatella mitään ootkos ite menny vieraalla paikalla harhaan hä ? no älä vastaa valehtelet kuitenki .eräälläki mummola reissulla tuli ajettua väärästä rampista perkele ja pää pyöri kuin väkkärä missä me ollaan APUA!

• karkoski
        dorkajora kirjoitti:

ajamalla väärää kaistaa !!

tähän keskusteluun, jossa (taas kerran) asiasta mitään tietämättömät (tietokonenörtit(?)) kommentoi (vanhempien nukkuessa) asioita, joista eivät välttämättä tuu koskaan mitään ymmärtämäänkään, että kyllähän se on niinkin, että kun huomaa olevansa väärällä kaistalla, joka alkaa erkanemaan, niin silloin EI tehdä enää äkkiliikkeitä, kun vierellä on väkeä. Silloin MENNÄÄN sitä kaistaa. Myöhemmin sitten tutkitaan kaikessa rauhassa, että mihinkäs tässä ollaan jouduttu.

• Tietyömaa
        MAN.TGA kirjoitti:

meinaaks että rekan kuljettaja on kuin robotti ei vilkuilla sivulle ei ajatella mitään ootkos ite menny vieraalla paikalla harhaan hä ? no älä vastaa valehtelet kuitenki .eräälläki mummola reissulla tuli ajettua väärästä rampista perkele ja pää pyöri kuin väkkärä missä me ollaan APUA!

Mä en ainakaan suvaitse että tommoset pellet ajaa tonnikuormilla miten sattuu maailmaa ajattelee! Te ootte aika tyhmiä tyyppejä jos ajattelette että saattte työssänne ajatella ihan mitä vaan ja uhmata muiden elämiä sillä että teillä on iso auto.

• karkoski
        Tietyömaa kirjoitti:

Mä en ainakaan suvaitse että tommoset pellet ajaa tonnikuormilla miten sattuu maailmaa ajattelee! Te ootte aika tyhmiä tyyppejä jos ajattelette että saattte työssänne ajatella ihan mitä vaan ja uhmata muiden elämiä sillä että teillä on iso auto.

vaikkakin toisinaan vähän huvittaa se, että täällä kommentoi (suu vaahdossa) sellaisetkin ihmiset näitä kirjoituksia, jotka eivät selvästikään ymmärrä koko keskustelun aiheesta yhtään mitään. Tai sitten niillä on jotain hämminkiä siinä LUETUN YMMÄRTÄMISESSÄ..

Toisaaltahan se on tietysti sitä keskustelun RIKKAUTTA juuri se...;))

• karkoski kirjoitti:

vaikkakin toisinaan vähän huvittaa se, että täällä kommentoi (suu vaahdossa) sellaisetkin ihmiset näitä kirjoituksia, jotka eivät selvästikään ymmärrä koko keskustelun aiheesta yhtään mitään. Tai sitten niillä on jotain hämminkiä siinä LUETUN YMMÄRTÄMISESSÄ..

Toisaaltahan se on tietysti sitä keskustelun RIKKAUTTA juuri se...;))

Monet noista vaikuttais olevan sellaisia kukkahattutätien vasta istuttamia taimia.
        Rikkautta se on ymmärtää tuokin, hoh.

• Kanssa-autoilija

...vaan myös Seinäjoella vilkutta.
      Yleistä on myös ajaa suoraan seuraavalle kaistalle ja punaisia päin ajaminen ja käveleminen. Ja poliisi ei tunnu välittävän.

• -48

Ei Oulu ole millään tavalla poikkeus muuhun maahan verrattuna. Vilkkua ei käytetä sen paremmin missään kaupungissa kaistanvaihdossa, eikä juuri risteyksissäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5988
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1385
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      286
      1329
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1287
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe