Elämää

Narsistisen huijarin

pauloissa.
Olen karvaasti saanut kokea millaista on alistua
narsistin lumoihin.
Luulin että olin jo kaiken nähnyt ja kokenut?
Olen ollut liian hyväuskoinen ihminen tähän saakka. Mutta se on loppu nyt!

Minut yritettiin "tainnuttaa" kukkasilla ja muilla
lahjuksilla luopumaan asunnostani ja muuttamaan
rahoineni vieraalle paikkakunnalle velkaiseen
talouteen. Kuvitteli kenties että olen hänen pelastuksensa.
Minulle näyteltiin hellyyttä ja rakastunutta
kuukausien ajan kunnes toiselle osapuolelle
selvisi että en tule muuttamaan mihinkään
omalta paikkakunnaltani omaisteni läheisyydestä.
Hän ei ainoastaan huijannut minua vaan sai läheiseni vakuuttuneeksi myös.

Jos olisin sen rakastuneena ja tyhmyyksissäni tehnyt, hän olisi saanut täyden otteen minusta.

Sen jälkeen loppuivat rakkaudentunnustukset ja
hellyydeosoitukset ja alkoi helvetillinen henkinen
julmuus. Alkoi syyllistäminen, mykkäkoulu ja
kaikkea siltä väliltä.
Minun ei tarvinnut kysyä puhelimessa suurinpiirtein "mitä kuuluu" ja sekin oli
hänen mielestään vinoilua ja syyttämistä ja luuri
lyötiin korvaani ja pysyi hiljaa päiväkaudet.

Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia ja millainen mielestänne on narsisti?

19

1683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärsit

heti yskän.

Kyllä ne olemattomat soitotkin sitten siitä
      loppuu aikanaan.

Vaikea sanoa kuka on enemmän narsisti.

Toisaalta omaa itsenäisyyttäänkin on vaikea
      myydä.

Jos suhteen hinta on vastenmielinen jo ajatuksena
      niin tuskin kannattaa.

Velkoja ja varoja ei pidä sekoittaa näihin.

Toisaalta toisen pettymys voi johtua monestakin asiasta.

Ehkä oli enemmän kiinnostunut muusta kuin sinusta.

• itse juuri

sellainen mistä kirjoittaa. Monasti se heijastuu luulotautina, kun ei tiedä eikä näe totuutta itsestään. On helppo nähdä vaan toisessa vikoja. Silloin ei tarvitse välittää itsensä tekemisistä.

• olla

juuri se narsisti josta kirjoitin.

• en tehnyt

muuta väärää kuin että rakastuin silloin
        korviani myöten ja luotin ihmisen hyvyyteen.

• Iituli

Sisareni ajatui aikoinaan suhteeseen miehen kanssa, joka osoittautui tunteettomaksi toisen hyväksikäyttäjäksi. Sisareni menetti miehen myötä myös omaisuutensa. Todettava on, että edelleenkin sisar on "heikkona" samantyyppisiin miehiin, vaikka reilusti myöntää, että itsessään oli ainoastaan vika, kun luotti "huijariin".
      Kannattaa lukea Raimo Mäkelän kirja : Naamiona terve mieli ja ottaa opiksi.

• onnisti

Eihän sinulle loppujen lopuksi käynyt kuinkaan. Yksi kokemus vain elämässä lisää.
      Kauan olet saanut olla mukavien ihmisten seurassa, jos nyt vasta kohtasit elämäsi ensimmäisen narsistin tai luonnehäiriöisen tai psykopaatin.
      Miksi soittelet "sairaalle" ihmiselle?

• on jäänyt

pieni epäilys asiasta.
        En koskaan halua uskoa ihmisestä mitään pahaa ja
        rakastin häntä aidosti ja luulín että hänkin minua.
        Olen naivi siinä mielessä kun kuvittelen että
        ihminen pystyy muuttumaan.

• eppäilinkin
        on jäänyt kirjoitti:

pieni epäilys asiasta.
        En koskaan halua uskoa ihmisestä mitään pahaa ja
        rakastin häntä aidosti ja luulín että hänkin minua.
        Olen naivi siinä mielessä kun kuvittelen että
        ihminen pystyy muuttumaan.

Kohta löydät itsestäsi niin paljon vikoja, että saat jotenkin ajateltua hänen olleen maailman ihanin ihminen.
        Jos oikeasti rakastaa, ei välimatka ole mikään este, onhan teillä lomat, puhelimet, meset ja eläkeikäkin lähestyy.
        Usko nyt vain, että täällä tallustelee aika paljon luonnehäiriöisiä, joiden rinnalla ei onnelista elämää ole luvassa.
        Kerronpa omasta kokemuksesta. Olimme molemmat jo kauan sitten eronneita, lapset maailmalla. Loukkaannuin suunnattomasti, kun kuulin hänen entisen vaimonsa sanoneen, että on maailman ilkein mies. Siinä vaiheessa kun kieltäydyin panttaamasta kesämökkiäni hänen bisneksiin, totesin, että exvaimo todella tunsi miehensä ja olin täysin samaa mieltä, oli todella ilkeä ihminen.

• kun aina
        eppäilinkin kirjoitti:

Kohta löydät itsestäsi niin paljon vikoja, että saat jotenkin ajateltua hänen olleen maailman ihanin ihminen.
        Jos oikeasti rakastaa, ei välimatka ole mikään este, onhan teillä lomat, puhelimet, meset ja eläkeikäkin lähestyy.
        Usko nyt vain, että täällä tallustelee aika paljon luonnehäiriöisiä, joiden rinnalla ei onnelista elämää ole luvassa.
        Kerronpa omasta kokemuksesta. Olimme molemmat jo kauan sitten eronneita, lapset maailmalla. Loukkaannuin suunnattomasti, kun kuulin hänen entisen vaimonsa sanoneen, että on maailman ilkein mies. Siinä vaiheessa kun kieltäydyin panttaamasta kesämökkiäni hänen bisneksiin, totesin, että exvaimo todella tunsi miehensä ja olin täysin samaa mieltä, oli todella ilkeä ihminen.

tietäisikin, ettei tee mitään virhearviointeja.
        Aika omituisena kuitenkin pidin, että miten ihminen voi niin hetkessä muuttua muuksi,
        tunteettomaksi ja kylmäksi.
        Tätä kylmyyttä on kestänyt aivan näihin päiviin
        saakka.
        Minulle aluksi oli se välimatka ongelma mutta ei
        viimeaikoina. Uskoin että tilanne muuttuu jonain
        päivänä.

• sitten

ollu oikeaa rakkautta,kun raha tuli väliin,
      se oli varmaan semmonen feministi.

• se mennyt niin

toisistamme kun erottiin.

• Sitten
        se mennyt niin kirjoitti:

toisistamme kun erottiin.

Toisiltamme kun erottiin
        ei se mennyt niin,raha siinä on karhannu
        välissä.

• Iituli
        Sitten kirjoitti:

Toisiltamme kun erottiin
        ei se mennyt niin,raha siinä on karhannu
        välissä.

ainakin jos naisella on omaisuutta ja rahaa.
        Sisareni uskoi ja meni sinisilmäisyyttään
        "ansaan" ja menetti kaiken omaisuutensa kesämökkeineen. Mies lipevänä ja vielä parempaa lupaava, kunhan pantataan "liiketoimiin" kaikki mikä pantiksi kelpaa. Samainen mies jatkanee "linjallaan" E-suomessa ja on kuultukin, että pari naista sisareni jälkeen kokenut jo saman "kohtalon". Kun omaisuus ja naisen puhtaat luottotiedot on menetetty mies heittää naisen pellolle.Varokaa miehiä, jotka pyytävät takaamaan tai antamaan rahaa!

• koskaan
        Iituli kirjoitti:

"ansaan" ja menetti kaiken omaisuutensa kesämökkeineen. Mies lipevänä ja vielä parempaa lupaava, kunhan pantataan "liiketoimiin" kaikki mikä pantiksi kelpaa. Samainen mies jatkanee "linjallaan" E-suomessa ja on kuultukin, että pari naista sisareni jälkeen kokenut jo saman "kohtalon". Kun omaisuus ja naisen puhtaat luottotiedot on menetetty mies heittää naisen pellolle.Varokaa miehiä, jotka pyytävät takaamaan tai antamaan rahaa!

laittanut nimeäni takauspaperiin, enkä laita.
        Sama pätee myös rahan "lainaamisessa".
        Tuokin oli aika härski teko.
        Kyllä niitä "yrittäjiä" löytyy nököjään monenlaisia.

• Iituli kirjoitti:

olin 15 vuotta naimisissa psykopaatin kanssa. Käytöksestä tunnistin psykopaatiksi paljon eron jälkeen, kun sain käsiini Mäkelän kirjan "Naamiona terve mieli". Kannattaa muuten lukea kaikkien!
        Olin myös 25 vuotta narsistin työparina. Kummasti se sellainen opettaa kehräämään kärsivällisyyden ohutta lankaa...

• SItten
        Iituli kirjoitti:

Ei varmaan ole sukupuoli kysymys,samalla
        tavalla ajattelevia naisia on yhtälailla
        metsästämässä rahaa petollisen rakkauden
        keinoin,sama loppukaneetti,varokaa naisia
        jotka pyytävät rahaa.

• kertoa
        sitroen kirjoitti:

olin 15 vuotta naimisissa psykopaatin kanssa. Käytöksestä tunnistin psykopaatiksi paljon eron jälkeen, kun sain käsiini Mäkelän kirjan "Naamiona terve mieli". Kannattaa muuten lukea kaikkien!
        Olin myös 25 vuotta narsistin työparina. Kummasti se sellainen opettaa kehräämään kärsivällisyyden ohutta lankaa...

pari esimerkkiä tuosta käytöksestä, kun minua
        askarruttaa oma arviointini?
        Olen uumoillut asiaa jo pitempään.
        Je entäs se narsisti, millainen hän oli?

• Iituli
        SItten kirjoitti:

Ei varmaan ole sukupuoli kysymys,samalla
        tavalla ajattelevia naisia on yhtälailla
        metsästämässä rahaa petollisen rakkauden
        keinoin,sama loppukaneetti,varokaa naisia
        jotka pyytävät rahaa.

Ei tietenkään ole sukupuolesta kiinni. Molemmista löytyy hyväksikäyttäjiä ja huijareita.

• kertoilen
        kertoa kirjoitti:

pari esimerkkiä tuosta käytöksestä, kun minua
        askarruttaa oma arviointini?
        Olen uumoillut asiaa jo pitempään.
        Je entäs se narsisti, millainen hän oli?

Psykopaatti on tunteeton ihminen. Osaa käyttäytyä ja sanoa oikeita sanoja, seurassa yleensä hurmaava. Jos sanoo, että rakastaa, niin sanoo siksi, että niin kuuluu sanoa, ei pysty tuntemaan oikeaa rakkautta.
        Saa omituisia raivokohtauksia ja päästelee suustaan mitä vaan ja selittelyt päälle, mä nyt vaan olen niin tempperamenttinen, älä välitä.
        Psykopaatti on myös alistaja ja omistamisenhaluinen.
        Jos nyt vaikka on sovittu, että syödään kello 5, niin voipi saapua klo 8 ja ihmetellä mököttävää naamaa, ei vaivaudu soittamaan, ei ymmärrä pyytää anteeksi. Kaveri oli pyytänyt katsomaan venettä, eihän siinä mitään pahaa.
        Narsisti taas ei ole niin hyvä ihmissuhteissa, hänellä kaikki pyörii oman minän ympärillä ja siihen kyllästyy ystävätkin nopeasti.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3255
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1302
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1235
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1011
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1008
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      183
      972
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      911
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      890
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      77
      827
    Aihe