Tampereen käräjäoikeus tuomitsi tamperelaismiehen sakkoihin uskonrauhan rikkomisesta ja tietoliikenteen häirinnästä. 31 vuotias mies kirjoitti suomi24 Kirkko Café -palstalle muun muassa jumalaa pilkkaavia viestejä.
Tuomittu joutuu maksamaan 50 päiväsakkoa eli yhteensä 300 euroa. Tämän lisäksi miehen on maksettava keskustelupalstaa ylläpitävälle Oy Eniro Finland Ab:lle 1 300 euroa aiheuttamistaan vahingoista.
Lisää jutusta Iltalehdessä
http://www.iltalehti.fi/2005/11/10/200511093712044_uu.shtml
Häiriköinti siis saattaa tulla kalliiksi.
Valitettavasti ekassa viestissä linkki ei toiminut joten poistin ja se on nyt korjattu.
Tuomio palstahäiriköinnistä
101
22920
Vastaukset
Sagge lopeta jo... Montako kertaa pitää vastata:)
Ihan oikein, mies aiheutti hirveät kustannukset floodauksellaan, jopa tuhansia viestejä päivässä. Tottakai on hyvä saada asiattomat viestit kuriin, olisi vain keskittynyt asiatiedon julkaisemiseen. Täytyy olla paljon viestejä, että saa kokonaisen palstankin tukittua.- tarvitsetteko
SagittariusM-61 kirjoitti:
Kuten sanottua kolmas kerta toden sanoo. No nyt kaikki toimii niinkuin pitikin.
siihen oikeudenpäätöksen? Poliisihan sen selvittää ja pyytää oikeudelta luvan siihen ensin?
Kerroppa miten se laillisesti menee?
Kukaan muuhan ei muuten saa toisen teletunnisteita tietoonsa? - PekkaV
Kuten sanottua kolmas kerta toden sanoo. No nyt kaikki toimii niinkuin pitikin.
???? noi muinaiset epygtiläiset sanoivat ett'ä aurinko on jumala,eivätkä siinä ees paljoo erehtyneet,voiko aurinkoa pilkata ja jos voi niin miten? ja jos kumminkin,niin suuttuukohan aurinko siitä?
Hoviin vaan takas koko juttu :) - outoa
PekkaV kirjoitti:
???? noi muinaiset epygtiläiset sanoivat ett'ä aurinko on jumala,eivätkä siinä ees paljoo erehtyneet,voiko aurinkoa pilkata ja jos voi niin miten? ja jos kumminkin,niin suuttuukohan aurinko siitä?
Hoviin vaan takas koko juttu :)Ateismi on myös uskonto, siinä missä muutkin. Tämä oikeuden päätös oli ateismin pilkkaamista. Aika erikoisia tällaiset päätökset. Sananvapaus kunniaan!
- Röyh
PekkaV kirjoitti:
Hoviin vaan takas koko juttu :)Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, mutta aivoton sivujen tukkiminen pitkällä viestisarjalla on kyllä häiriköintiä.
Uskovaisten paapominen on mennyt hieman liian pitkälle, kun ottaa huomioon pedofilia etc. asiat...
Ei ihme, että kirkosta erotaan niin sankoin joukoin.www.uskontojenuhrientuki.fi - ultimate pagan
outoa kirjoitti:
Ateismi on myös uskonto, siinä missä muutkin. Tämä oikeuden päätös oli ateismin pilkkaamista. Aika erikoisia tällaiset päätökset. Sananvapaus kunniaan!
tuo on aivan oikein todellista viisautta!
olen samaa mieltä asiasta missä on muitten oikeus!. - risto
PekkaV kirjoitti:
Hoviin vaan takas koko juttu :)Höh, kyse on myös siitä, että kyseinen äijä on koko ajan törkeästi häiriköinyt chatissa muita keskustelijoita. Juuri se tekee teosta törkeän. Samoin hänen käyttämänsä sanat. Luulisi että sinäkin ymmärrät mikä on oikein ja mikä on väärin.
Kyllä sen koneen osoitteen, josta viesti on lähetetty, saa selville. Omalla kotisivullanikin on palautelomake. Se näyttää minulle mistä osoitteesta viesti on lähetetty. Muutaman kerran olen saanut jonkin häirikköviestin. Ei olisi tarvinnut kuin ilmoittaa poliisille, niin häirikkö olisi saatu kiinni. - Anonyymi
adsads
- huu
Mites ne meinaa saada rahat toimitettua sille "jumalalle", jota hemmo loukkas, vai viekö "verottaja koko potin?
Eniron osuuden saattaa ymmärtääkin. - rikosilmoituksen..??
-Kuka rikosilmoituksen teki, kiinnostaisi tietää.
- Rosa
Mistä ne sai sai syytetyn tiedot?
- tuottajalta
Rosa kirjoitti:
Mistä ne sai sai syytetyn tiedot?
-Lisäksi varmaan Jumala auttoi.
-Mielenkiintoinen argumentti nykypäivänä tuo jumalanpilkka.
-Miten voi pilkata mitään, mitä todistettavasti ei ole olemassa.
-Kumma ettei Jumala itse tehnyt mitään asialle.
-Paljonkohan Jumala saa korvauksia.
-Mikä oli Jumalan osuus asiassa,vai oliko perkele pelissä mukana myös. - idiootille
tuottajalta kirjoitti:
-Lisäksi varmaan Jumala auttoi.
-Mielenkiintoinen argumentti nykypäivänä tuo jumalanpilkka.
-Miten voi pilkata mitään, mitä todistettavasti ei ole olemassa.
-Kumma ettei Jumala itse tehnyt mitään asialle.
-Paljonkohan Jumala saa korvauksia.
-Mikä oli Jumalan osuus asiassa,vai oliko perkele pelissä mukana myös.Jos rikoslaissa on säädös jonka mukaan tietystä teosta rankaistaan, niin asiahan on harvinaisen selvä...
"-Miten voi pilkata mitään, mitä todistettavasti ei ole olemassa."
Kukaan ei ole todistettavsti todistanut, että Jumalaa ei ole olemassa... Sen sijaan kaltaistesi idioottien valitettava olemassaolo on sangen kiusallinen ja harmittaa fakta... sinä siitä elävänä todisteena... oikaise tämä epäkohta ja vedä itsesi vaikka hirteen. - Anonyymi
Olipas perinjuurin kristillistä.
Hyvin paljastavaa
- Aivan juu-u
Just niin..... Joku uskalsi tehdä semmoistakin jo. HYVÄ, HYVÄ, HYVÄ!!!!! JEE-EE! Eikö se jumittanut myös koko juttu palstan nuilla "pilkkaavilla" viesteillä. Heh! MAHTAVA JUTTU! Niin, minäkin ihmettelen, kuka sen ilmoituksen teki tuosta miehestä ja miten saivat selville henkilöllisyyden? Mun puolesta olisi voinut vaikka jatkaa jutustelua tuolla hirveellä Kirkko Café -palstalla.
- on asiat
Tunnuttepa olevan kohtuuttoman ahdasmielisiä. Ilmeisesti ette ole ymmärtäneet että asioista saa ja pitääkin olla erimieltä, mutta turha on silti toisen uskontoa tm. loukata.
Sen lisäksi, että osa mielipiteistänne on äärimmäisen lapsellisia, ette ilmeisesti ymmärrä uskonnon merkitystä... - merkitystä
on asiat kirjoitti:
Tunnuttepa olevan kohtuuttoman ahdasmielisiä. Ilmeisesti ette ole ymmärtäneet että asioista saa ja pitääkin olla erimieltä, mutta turha on silti toisen uskontoa tm. loukata.
Sen lisäksi, että osa mielipiteistänne on äärimmäisen lapsellisia, ette ilmeisesti ymmärrä uskonnon merkitystä...Voi seurata kyllä melko kaukaa.
Mitä sen varjolla on puuhasteltu, ymmärrätköhän itse.
Kun niin paljon ymmärrät niin voitko kertoa miten
maailmassa on niin paljon eri jumalia ja pahaa. - ATTEISTI
on asiat kirjoitti:
Sen lisäksi, että osa mielipiteistänne on äärimmäisen lapsellisia, ette ilmeisesti ymmärrä uskonnon merkitystä...No,kerroppas nyt meille veli juudas mikä on uskontojen merkitys
- juuri nyt
ATTEISTI kirjoitti:
No,kerroppas nyt meille veli juudas mikä on uskontojen merkitys
Kunnon kistittynä sitä teille teroittaa.
Sinä sivussa vetelee miljoonia liiviinsä.
Kaveri Tonykin saa osansa jne.
Suurta teatteria aina.
Uskonsotaa aatteiden puolesta. Pyh pahalle haisoo. - Eppu
ATTEISTI kirjoitti:
No,kerroppas nyt meille veli juudas mikä on uskontojen merkitys
Sehän sanotaan jo selvään Raamatussa, et kai ole lukenut kyseistä opusta ?
Siinähän sanotaan suoraan, uskonnoilla rajataan yhteiskunta pelisäännöt, miksi sitten uskontoja on niin paljon,,, niin jokainen kansakunta on halunnut luoda omat yhteiskunta pelisäännöt, se on taas eri asia mikä uskonto on väärää ja mikä oikeaa..... - vaimokseen...
Eppu kirjoitti:
Sehän sanotaan jo selvään Raamatussa, et kai ole lukenut kyseistä opusta ?
Siinähän sanotaan suoraan, uskonnoilla rajataan yhteiskunta pelisäännöt, miksi sitten uskontoja on niin paljon,,, niin jokainen kansakunta on halunnut luoda omat yhteiskunta pelisäännöt, se on taas eri asia mikä uskonto on väärää ja mikä oikeaa.....voi ottaa lapsen ja maata sen.
Meillä siitä saa vankeustuomion.
Kulttuurien törmäyksiä ja vääryyksiä tulee väjäämättä.
Elämme veli vaikeita aikoja. - jumalan hullu
Hei ei sinun tartte olla kirkko sivuilla, jos ne on inhottavia, taidat olla piilotirkistelijä, kun nii kiinosta uskovien sivut,miksi taistelet
sitten sellaista vastaan, jos se on hömppää sinun
mielestä,eikä mitään jumalaa ole olemassakaan sinun mielestä, ja jos uskovat ovat sinun mielestä hulluja,NIIN ANNA SE VAPAUS HEILLE,ÄLÄKÄ RIISTÄ SITÄ EDES, TÄYTYYHÄN AINA JONKUN JOTAIN OLLA.Kysyn tässä vaan mikä saa pipon kireelle sinulla. terveisin yksi heistä - Metal up your ass
jumalan hullu kirjoitti:
Hei ei sinun tartte olla kirkko sivuilla, jos ne on inhottavia, taidat olla piilotirkistelijä, kun nii kiinosta uskovien sivut,miksi taistelet
sitten sellaista vastaan, jos se on hömppää sinun
mielestä,eikä mitään jumalaa ole olemassakaan sinun mielestä, ja jos uskovat ovat sinun mielestä hulluja,NIIN ANNA SE VAPAUS HEILLE,ÄLÄKÄ RIISTÄ SITÄ EDES, TÄYTYYHÄN AINA JONKUN JOTAIN OLLA.Kysyn tässä vaan mikä saa pipon kireelle sinulla. terveisin yksi heistäNo tarviiko uskovaisten sitten julistaa ilosanomaansa vaikkapa tuolla heavy / metal keskusteluissa? Aina niitä sielä vaan on paskaansa jauhamassa..jos huvittaa jauhaa jostain saatanan palvonnasta tai muusta sonnasta niin jauhakaan sielä omissa porukoissanne. PEACE!
- SavoRULES.
Metal up your ass kirjoitti:
No tarviiko uskovaisten sitten julistaa ilosanomaansa vaikkapa tuolla heavy / metal keskusteluissa? Aina niitä sielä vaan on paskaansa jauhamassa..jos huvittaa jauhaa jostain saatanan palvonnasta tai muusta sonnasta niin jauhakaan sielä omissa porukoissanne. PEACE!
Eikös ne siellä metallifoorumilla hauku kaikkia hevin kuuntelijoita saatananpalvojiksi?
Itse olen kuunnellut metallia jo noin 19 vuotta, enkä kertaakaan ole palvonut saatanaa.
Uskovaisilla taitaa olla vaan niin ahdas kallo, ettei sinne mahdu muuta kuin ne hömpötykset. Jokainen kuuntelee mitä musiikkia haluaa!
En minä mene Uskonto-palstalla päätäni aukomaan siitä että jehu kuuntelee Viktor Klimenkoa! - ultimate pagan
olen samaa mieltä niitä on liikaa itse asiassa ei sais olla ollenkaan.
- Saddu ;-)
...liian vähän - valitettavasti !?!
Onhan toki tuokin chattisaitti ihan hyvä vaihtoehto lääkärin määräämille pillerikuureille,kö ?!?
Annetaan toki uskossaan väkevien/tiedoissaan vajaavaisten vastaisuudessakin päästellä pyhiä höyryjä pääkopastaan,sillä muutoinhan het voisivat n.s. pimahtaa ja ruveta vaikkapa esim. lestadiolaisiksi tai jehovalaisiksi tai muiksi vakavamman ajatushäiriökäyttäytymisen ilmenemismuotojen kannattajaksi...?!?
lol
;-)
- OLENNAISESTI
jatkuva asiansa toistaminen - sitä luonnehditaan LITURGIAKSI.
:D - Ihmettelijä.
Mitä kaikkea voi olla palstahäiriköinti?
Jos esim. harrastaa toisten kirjoittajien uhkailua, aina jopa aseelliseen sellaiseen asti, onko kyseessä palstan vai muiden kirjoittajien häiriköinti?
Entä muu peitelty uhkailu? Jos esim. uhkailee ottaa selville toisten osoitteen ja ilmestyä näiden oville "hiljaisena kulkijana", miten tuohon pitäisi suhtautua?
Entä se, että rekisteröi nimimerkin, joka on lähes samanlainen kuin jo olemassaoleva aiempi nikki, pistää vaikka jonkun numeron perään. Onko tuo vain kiusantekoa? Voisiko sitä estää jotenkin teknisesti niin, ettei samankaltaista nikkiä pystyisi rekisteröimään?- LAPSENA
mustalaisilla ja kiristettiin Joulupukilla ..
:( - sairaita
LAPSENA kirjoitti:
mustalaisilla ja kiristettiin Joulupukilla ..
:(tällaiset keskustelut pitäisi poistaa kokonaan!miettikäähän penikat vähän mitä pilkaatte ja kelle siitä lopussa vastaatte!!
- sinähän nyt
sairaita kirjoitti:
tällaiset keskustelut pitäisi poistaa kokonaan!miettikäähän penikat vähän mitä pilkaatte ja kelle siitä lopussa vastaatte!!
itse pelottelet minua!
- mrrr.......
Ihan oikein, että tuomittiin!
Suomessa on jo pitkän aikaa kunnioitettu Jumalaa ja Jeesusta myös laissa ja niin pitää tehdä jatkossakin. Sillä Jumalan viha kohtaa niitä, jotka pilkkaavat Häntä.
Vaikka Jumala ei vielä puuttunutkaan asiaan, niin kaikki on Hänen tiedossaan ja jokainen meistä vastaa tekosistaan viimeisellä tuomiolla. Onneksi sinne ei tarvi mennä peläten, kun on Jeesus asianajana. Jokaisella on mahdollisuus päästä taivaaseen, kun vain rukoilee Jeesusta elämäänsä ja antaa hänen sovittaa syntimme. Jeesus on nimittäin sovittanut ne jo ristillä kuollessaan ja vain odottaa, että käännymme hänen puoleensa.
Kannattaa kokeilla :) ainakin itselleni se oli elämän paras päätös!- todistetusti..
Jeesus paritteli tiineen aasintamman kanssa.
Maria oli 9kk ennen pappien bileissä.
Revi siitä.
Näistäkin on yritetty nostaa syytteitä.
Eivät menneet läpi.
Jumalanpilkkasyyte on lähinnä vitsi.
Eniro maksatti toimimattomien sivujensa laskun jollain hörhöllä, melko arveluttavaa. - Jopa on
"Sillä Jumalan viha kohtaa niitä, jotka pilkkaavat Häntä." Eiköhän se ollut maallinen tuomioistuin joka antoi sällille rapsut. Onko jumalasi niin heikko, että tarvitsee puolustajakseen pienen ihmisen? Vai luuleeko ihminen liikaa? Hihhulointi on aina häirinnyt minua. Uskovaiset saavat puolestani uskoa jumalaansa, kunhan minä saan olla rauhassa uskomuksineni. Korpee vaan tuo ainainen uhkailu helvetin piinalla. Eikös jumalanne kieltänyt teitä tuomitsemasta muita, että ette joutuisi itse paistinpannulle? Tämä tuntuu aina unohtuvan uskovaisilta. Entäs se toisen posken kääntäminen?
- :-)
Jopa on kirjoitti:
"Sillä Jumalan viha kohtaa niitä, jotka pilkkaavat Häntä." Eiköhän se ollut maallinen tuomioistuin joka antoi sällille rapsut. Onko jumalasi niin heikko, että tarvitsee puolustajakseen pienen ihmisen? Vai luuleeko ihminen liikaa? Hihhulointi on aina häirinnyt minua. Uskovaiset saavat puolestani uskoa jumalaansa, kunhan minä saan olla rauhassa uskomuksineni. Korpee vaan tuo ainainen uhkailu helvetin piinalla. Eikös jumalanne kieltänyt teitä tuomitsemasta muita, että ette joutuisi itse paistinpannulle? Tämä tuntuu aina unohtuvan uskovaisilta. Entäs se toisen posken kääntäminen?
Juu tuomitseminen jää itse Jumalalle, mutta meitä on nimenomaan kehotettu kertomaan muillekin siitä mahdollisuudesta, että on olemassa muutakin kuin helvetti.
Toisen posken kääntäminen ei tarkoita sitä, etteikö voisi puolustaa omaa uskoaan.
Saat minun puolestani olla rauhassa omine uskomukseni, mutta en haluaisi kenellekään sitä tilannetta, että ei edes kuule toisesta mahdollisuudesta ennen kuolemaansa. Ja jos kerta muslimit, hindut ja muut saavat hekin julistaa omaa " totuuttaan" niin miksi emme sitten mekin. - JOO
EIPÄ SE JUMALA TAI JEESUS SITÄ LEIPÄÄ PÖYTÄÄN KOSKAAN KANTANUT.KYLLÄ PITÄÄ TÖIHIN MENNÄ JOKAPÄIVÄ,ETTÄ SAA TIENATTUA OMAT SEKÄ LASTEN EVÄÄT. NÄLKÄÄN KUOLIS JOS USKOIS MOKOMAAN HUMPUUKKIIN. AIHE JO SINÄLLÄÄN JUMALAN PILKASTA KUULUNEE KESKIAJALLE, EIKÄ NYKYAIKAAN.HERÄTKÄÄ TODELLISUUTEEN !
- mrrrr....
JOO kirjoitti:
EIPÄ SE JUMALA TAI JEESUS SITÄ LEIPÄÄ PÖYTÄÄN KOSKAAN KANTANUT.KYLLÄ PITÄÄ TÖIHIN MENNÄ JOKAPÄIVÄ,ETTÄ SAA TIENATTUA OMAT SEKÄ LASTEN EVÄÄT. NÄLKÄÄN KUOLIS JOS USKOIS MOKOMAAN HUMPUUKKIIN. AIHE JO SINÄLLÄÄN JUMALAN PILKASTA KUULUNEE KESKIAJALLE, EIKÄ NYKYAIKAAN.HERÄTKÄÄ TODELLISUUTEEN !
Aihe Jumalanpilkasta kuuluu yhtä lailla nykyaikaan kuin keskiajallekin. Sillä Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna, eikä ole siitä mihinkään muuttunut.
Ja toki uskovaisetkin tekee töitä, jotta saa leipää. Mutta toisaalta, Jumala on luvannut pitää omistaan huolen ja sen olen saanut huomata monesti arjen keskellä. Päivääkään en ole katunut sitä, että lähdin seuraamaan Jeesusta :) - ultimate pagan
ei ollu oikein sitä paitsi oikeat suomalaiset eivät kunnioita jumalaa tai jeesusta koska oikee
suomalainen on pesun kestävä pakana ja jumala on vain pelkkä pieru, illuusio, ja realistisesti ajateltuna tyhjää koska sitä ei oo olemassa ja jeesus on vain fictiivinen hahmo...eikä pidä koska nuin ajattelee vain ihmiset jotka elää yhä
keskiajalla eikä nykyajassa pidä ajatella tolla idioottimaisella tavalla uskotte omiin valheininne ja tiedoksi kristinusko ei ole uskonto vain kultti. - ultimate pagan
todistetusti.. kirjoitti:
Jeesus paritteli tiineen aasintamman kanssa.
Maria oli 9kk ennen pappien bileissä.
Revi siitä.
Näistäkin on yritetty nostaa syytteitä.
Eivät menneet läpi.
Jumalanpilkkasyyte on lähinnä vitsi.
Eniro maksatti toimimattomien sivujensa laskun jollain hörhöllä, melko arveluttavaa.asian ytimeen tossa on pointi.
- ultimate pagan
mrrrr.... kirjoitti:
Aihe Jumalanpilkasta kuuluu yhtä lailla nykyaikaan kuin keskiajallekin. Sillä Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna, eikä ole siitä mihinkään muuttunut.
Ja toki uskovaisetkin tekee töitä, jotta saa leipää. Mutta toisaalta, Jumala on luvannut pitää omistaan huolen ja sen olen saanut huomata monesti arjen keskellä. Päivääkään en ole katunut sitä, että lähdin seuraamaan Jeesusta :)aihe jumalanpilkasta ei kuulu nykyaikaan vaan keskiajalle koska muuten kyseessä on taantuminen ei kehitys ja jumalaa ei ole koskaan ollu eikä oo
nytkään eikä tule olemaan koskaan te vain kuvittelette ja näätte harhoja koska ootte mielenvikaisia. - hmm_
ultimate pagan kirjoitti:
aihe jumalanpilkasta ei kuulu nykyaikaan vaan keskiajalle koska muuten kyseessä on taantuminen ei kehitys ja jumalaa ei ole koskaan ollu eikä oo
nytkään eikä tule olemaan koskaan te vain kuvittelette ja näätte harhoja koska ootte mielenvikaisia.lainaten:
"LUOMISOPPI KOULUIHIN JENKKILÄSSÄ
Missä ovat alkemia ja astrologia? Voi helevetin jeesuksen kilin kullit oikiasti nuita amerikkalaisia... "
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000011798859 - Kun seurasit
mrrrr.... kirjoitti:
Ja toki uskovaisetkin tekee töitä, jotta saa leipää. Mutta toisaalta, Jumala on luvannut pitää omistaan huolen ja sen olen saanut huomata monesti arjen keskellä. Päivääkään en ole katunut sitä, että lähdin seuraamaan Jeesusta :)Taisi mennä ostamaan viiniä ja laulamaan .
- jumala
kuulutkaan asiasta,rauhankyyhkynen sai surmansa singauttamastasi amorin nuolesta ja usko luopui toivosta,rakkaasta kirjasta monta väärää tulkintaa.
- Grustnij
Mitenkä se nyt olikaan?
"Keskusteluissa ei saa:
...
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä.
...
Kirjoittaa rasistisia tekstejä
...
Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja."
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/
Nämä eivät nähtävästi koske palstoille rasistisia tekstejä kirjoittavia ja massapostittavia.
Nimimerkkejä mainitsematta, toki, natikkakin tunnistaa itsensä...- heh:)
kiukusta, aistii tänne asti kuinka kommari ja saatana kulkee käsikynkkää:).
- Grustnij
heh:) kirjoitti:
kiukusta, aistii tänne asti kuinka kommari ja saatana kulkee käsikynkkää:).
Tarkoitat varmaankin siis Bushia ja Putinia tuolla käsikynkällä?
- poika
Mitä menetät kun et hölmöile, ja asiaa pahentaa vielä kun tekijä on 31 - vuotias, eli toisin sanoen täysi - ikäinen ja täten vastuussa tekemisistään, jotain ehkä kertoo kotikasvatuksesta kun tuolla tavalla käyttyäytyy, mutta antaa olla, huolehditaan me siitä että, pääsemme ajoissa kahville, koska perusmocca päivässä pelastaa päivän, mutta mitä tulee moccaläppään, niin antaa olla suosiolla, ja täten unohdetaan
- eikö
palstanne teletunnistetietojen luovuttamiseen pidä olla poliisi ja oikeudenpäätös?????
Vastaa tähän!Teletunnistetiedot on Eniron ja viranomaisten välinen asia eikä seriffien. Eli jos Eniro on halunnut häirikön vastuuseen niin silloin tarvitaan viranomaisilta jutun tutkimiseen heidän apuaan lainvoimaisella tasolla.
Ohjeissahan varoitetaan häiriköinnin riskestä:
Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.
Ohjeet
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot- toistuvaa
Teletunnistetiedot on Eniron ja viranomaisten välinen asia eikä seriffien. Eli jos Eniro on halunnut häirikön vastuuseen niin silloin tarvitaan viranomaisilta jutun tutkimiseen heidän apuaan lainvoimaisella tasolla.
Ohjeissahan varoitetaan häiriköinnin riskestä:
Suomi24.fi pidättää itsellään oikeuden poistaa asiattomat lausunnot keskusteluista. Toistuvasta häiriköinnistä keskustelusivuilla seuraa IP-osoitteen jäljitys ja tarvittavat jatkotoimenpiteet.
Ohjeet
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannothäiriköintiä, yksi aloitus tai kaksi. Miten sen selität?
Ja sitten vielä. Soitin Enirolle ja poliisille ja Eniro väitti ettei se anna kuin lainvoimalla poliisille ihmisten tietoja.
Poliisi taas sanoi ettei poliisilta rikosilmoituksen laatija ryssittelystä ole ainakaan saanut IP täni.
Mista ja kuka sen sitten on antanut ja millälailla?
En jätä asiaa tähän!
Kuka valehtelee?
- hmmm
onneksi erosin kirkosta jo vuosi sitten !
enkä ole sitä päätöstä katunut. - gatao
Ymmärrän tietoliikennehäirännästä annetun sakon, se oli ko henkilöltä "hölmöä" käyttäytymistä...niin sanottua "jumalanpilkkaa" en! Siksi, esitänkin muutaman kysymyksen.
1. Onko valtio ja jumala sama asia??? Ilmeisesti, sillä ko. "jumalalle" annettu korvaus menee valtiolle....eli yhteenliittymä on ilmeinen! Jo sekin syy tukee asiaa että valtionsyyttäjä alkoi ajaa "jumalan" asiaa, joka ei kuitenkaan ollut asianomistajana paikalla....hitto!
2. Onko apulaisvaltakunnan syyttäjä oikeutettu ajamaan asiaa, jollei hän pysty osoittamaan saaneensa "jumalalta" virkapyyntöä....kyseessä olevassa asiassa??
3. Jos väitetään ko "jumalan" olevan olemassa, haluaisin sen tilinumeron.....mäkin voisin maksaa pikkasen.....siitä, kun usko hitonkaan vertaa ja pidän ko. asiaa vain pienten ihmisten lohtuna kuolemanpelolle....joka sekin kylläkin on ihas hyväksyttävää, ken niin haluaa uskoa! Jokaisen henkilökohtainen asia.
Ps. Valitettavaa on moinen ajattelumalli 2000 - luvulla ja tiedän, jos muiden palstojen keskusteluja pengottaisiin.....meitä olis satoja raastuvassa!
Aijuu...yksi unohtu....kysymys meinaas (se onkin neljäs..) Eiks näitä palstoja valvo sefut...miksei puuttunut moiseen ajoissa....tai sitt ei ole työvälineet kunnossa??? - Noxii
En tiedä mitä kyseinen herra on chatissa sanonut, mutta eikös sheriffit ole sitä varten että ne poistavat häiriköivät keskustelijat, ennen kun siitä tulee hälyä ?
Tuntuu pieneltä ylilyönniltä, että joku saa floodauksesta yli 1 000 € laskun. Asiatontahan se varmaankin oli, mutta huomautus olisi minusta ollut asiallisempi.
Toinen asia mikä tässä häiritsee on teletunnistetietojen luovuttamisen helppous. Pitäisiköhän tässä alkaa käyttämään anonymisointeja, jotta voi tulevaisuudessa kertoa omia mielipiteitä, joutumatta minnekkään tarkkailtavaksi.
- N.- mitään ainutkertaista
ole, muuallakin:
>>Muun muassa Eniro Finland Oy:n Suomi24.fi- sekä Jippii Group Oyj:n Jippii.fi –keskustelupalstoilla nimimerkki Goldfingerinä isotellut 18-vuotias mies on tuomittu Helsingin käräjäoikeudessa sakkoon ja korvauksiin tietoliikenteen häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Nimimerkki ei suojannut miestä.>>
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=16351
- S24ylläpito
Häirikkö kirjoitteli Suomi24 Chatin Kirkko Caféssa, ei keskustelupalstoilla.
- ???
kauan ehtikin pyöriä keskustelupalstoilla häiriköimässä, ihan liian kauan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000011800909
- Janne_35
Ihmettelen kuin luin palstan keskusteluita miten ihmiset riepottelevat toisiaan. Toinen ei ymmärrä, tai halua ymmärtää, olla hienotunteinen sellaista asiaa kohtaan mitä toinen pitää tärkeänä tai pyhänä elämässään. Jokainen ihminen on suojattu loukkaamattomuuden suojalla. Tämän suojan alle kuuluu myös se jos henkilö kuuluu yhteisöön tai yhdistykseen häntä ei saa pilkata siittä. Laki loukkaamattomuudesta turvaa myös sen että ihmisellä on oikeus olla uskossa ja luottaa Jumalaan ilman että häntä tai sitä mitä hän uskoo loukataan. Siksi mielestäni tuomio oli oikeutettu, varsinkin kun häiriö ja pilkka oli jatkuvaa ja massiivista.
Lopuksi haluan mainostaa erästä astikkelia jonka luin Tiede lehden numerosta 7/2005. Artikkelin nimi on Maailman pimein juttu. Siinä tähtitieteen professori Esko Valtaoja kirjoittaa ilmiöstä nimeltä pimeä materia ja siitä miten arvostetut tiedepiirit ovat alkaneet pohtimaan Jumalan olemassaoloa. Oli todella mielenkiintoinen juttu. :) Siitä voisi sitten keskustella omassa foorumissa.Ei todellakaan ollut oikea tuomio!!! Vain Jumala voi langettaa oikean tuomion!!!
On paljon rikoksia, joista ei Suomessa tuomita!!
esim. murhat
Raamatun aikoina uskovia pilkattiin useaan otteseen...valittivatko he??? Nyt täytyy olla kaiken maailman lait suojelemassa...!!! Useat ihmiset eivät edes tiedä mitä usko on...
Usko on loppujen lopuksi suuri asia, mutta pieni verrattuna tärkeimpään: RAKKAUTEEN!!! Rakkaus on se, mikä on täysin unohdettu!!! Vaikka uskoisit miten paljon, mutta sinulta puuttuu rakkaus, et sillä mitään voita!!! Raamatussa sanotaan: "Riivaajatkin uskovat".- gatao
UnOpened82 kirjoitti:
Ei todellakaan ollut oikea tuomio!!! Vain Jumala voi langettaa oikean tuomion!!!
On paljon rikoksia, joista ei Suomessa tuomita!!
esim. murhat
Raamatun aikoina uskovia pilkattiin useaan otteseen...valittivatko he??? Nyt täytyy olla kaiken maailman lait suojelemassa...!!! Useat ihmiset eivät edes tiedä mitä usko on...
Usko on loppujen lopuksi suuri asia, mutta pieni verrattuna tärkeimpään: RAKKAUTEEN!!! Rakkaus on se, mikä on täysin unohdettu!!! Vaikka uskoisit miten paljon, mutta sinulta puuttuu rakkaus, et sillä mitään voita!!! Raamatussa sanotaan: "Riivaajatkin uskovat"."Riivaajatkin" uskovat...en riivaa, enkä vänkää...enkä myöskään usko! Tiedän vain liittyväni luonnonkiertokulkuun osana sitä...se vääjäämätöntä....eikä siinä tarvita pappia, kuin haudankaivajaakaan...luonto hoitaa oman osuutensa tuosta kunnialla=))..ja siististi!
gatao kirjoitti:
"Riivaajatkin" uskovat...en riivaa, enkä vänkää...enkä myöskään usko! Tiedän vain liittyväni luonnonkiertokulkuun osana sitä...se vääjäämätöntä....eikä siinä tarvita pappia, kuin haudankaivajaakaan...luonto hoitaa oman osuutensa tuosta kunnialla=))..ja siististi!
En kyllä tarkoittanut sua riivaajalla...mutta sen kai tajusitkin.
Riivaajilla tarkoitetaan niitä jotka tulevat Helvetin kuilusta tekemään ihmisistä sekopäitä.
Tästä on maininta mm. evankeliumissa.- ultimate pagan
en varmana ole hienotunteinen kristinuskoa ja kristittyjä kohtaan jotka varastivat suomalaisilta vapauden ja viellä verisesti ja pakolla...eipä kristityt olleet hienotunteisia suomen pakanoita ja heidän pyhiä, tärkeitä asioita kohtaan niin miksi mun pitäis olla muka niitten?. tietämätön moukka lue suomen historia tarkemmin ja minä pilkkaan ja tulen pilkkaamaan jatkossakin kristittyjä ja kristinuskoa ja sillä siisti.
Kirkko Cafe? Mikä ihme se on???
Tollaiset keskustelupalstat ei välitä kuin rahasta eivät Jumalasta. Samaa sakkia ovat molemmat!!!
Höh...eihän sakkoja tai vahinginkorvauksia ole edes pakko maksaa!!! 1300 euroa??? Saivat ilmaista mainosta ja muka vahingonkorvauksia??? Sen miehen tässä ptäisi saada vahingonkorvauksia!!!
Musta ois hyvä että kaikki uskoisivat Jumalaan, myös ne joiden sanoissa on KIRKKO!!!- ana90|
Tommosille vois kyllä antaa enemmän sakkoja...
- Ajatteleva
Jopa tällä maailman menoa-palstalla ovat eräät nimeltä mainitsemattomat vakiokirjoittajat ottaneet tavakseen hyökätä vakaumuksellisia kristittyjä ja heidän kunnioittamiaan arvoja vastaan.
Toivottavasti palstan sheriffi on myös tarkkana kristinuskoa vastaan kirjoittelevien häiriköiden kanssa, sillä uskonnonvapaus Suomessa edellyttää, ettei Jumalaan uskovia vastaan hyökätä millään palstalla!- gatao
Todisteet kristinuskosta.....nimitietoni löytyvät ihas rekisteröintikaavakkeesta suomi24!
Tuoppa se "jumalasi, jeesuksesi"---näytille...sitt, maksan sakot..herjauksesta...en usko silti, kuin en usko joulupukkiin! Toisaalta, tuo ihmeolento kait vaientaisi meidät muutenkin, jos olisi olemassa....selitä tuo...?????...hittolainen, ihas petosrakkaudella, jota harjoitatte! Hymyä..smile=))
Elämää: Gatao - Ajatteleva
gatao kirjoitti:
Todisteet kristinuskosta.....nimitietoni löytyvät ihas rekisteröintikaavakkeesta suomi24!
Tuoppa se "jumalasi, jeesuksesi"---näytille...sitt, maksan sakot..herjauksesta...en usko silti, kuin en usko joulupukkiin! Toisaalta, tuo ihmeolento kait vaientaisi meidät muutenkin, jos olisi olemassa....selitä tuo...?????...hittolainen, ihas petosrakkaudella, jota harjoitatte! Hymyä..smile=))
Elämää: GataoMiksi Hänen pitäisi vaientaa sinut?
Hänhän rakastaa sinua, vaikka et vielä tunnekaan Häntä henkilökohtaisena ystävänäsi.
Kerran seisot Hänen edessään ja toivottavasti ennen sitä olet jo tunnustanut Hänet Herraksesi ja Pelastajaksesi.
Saattaa olla, että aivan lähiaikoina kuulet Hänen kutsuvan sinua, mikäli avaat Hänelle edes korvasi.
Sano Hänelle silloin: Puhu Herrani, palvelijasi kuuntelee.
Silloin olet avannut Hänelle jo sydämesikin. - nimetön
gatao kirjoitti:
Elämää: GataoTuossa tuomiossahan oli kyse uskonrauhan rikkomisesta, eikä siis varsinaisesti Jumalan pilkkaamisesta. Mielestäni jo hyvät käytöstavat edellyttävät, ettei toisten pyhinä pitämiä asoita pilkata, vaikkei niihin itse uskoisikaan.
- Krieg
nimetön kirjoitti:
Tuossa tuomiossahan oli kyse uskonrauhan rikkomisesta, eikä siis varsinaisesti Jumalan pilkkaamisesta. Mielestäni jo hyvät käytöstavat edellyttävät, ettei toisten pyhinä pitämiä asoita pilkata, vaikkei niihin itse uskoisikaan.
Helvetti teidän kanssa.
Eiköhän tehdä niin että pidetään ne uskon asiat ihan itsellään vain eikä aleta niitä muille väkisin tuputtamaan.
En minäkään tänne tule huutelemaan että: Kristityt vittuun, joten ei ole pakko kenenkään jehovan paskan tulla omaa uskoaan tänne todistelemaan... ja kaikkihan tietää että jumala on pelkkä kristittyjen keksimä illuusio millä tienaa isot rahat£££ - ultimate pagan
Ajatteleva kirjoitti:
Miksi Hänen pitäisi vaientaa sinut?
Hänhän rakastaa sinua, vaikka et vielä tunnekaan Häntä henkilökohtaisena ystävänäsi.
Kerran seisot Hänen edessään ja toivottavasti ennen sitä olet jo tunnustanut Hänet Herraksesi ja Pelastajaksesi.
Saattaa olla, että aivan lähiaikoina kuulet Hänen kutsuvan sinua, mikäli avaat Hänelle edes korvasi.
Sano Hänelle silloin: Puhu Herrani, palvelijasi kuuntelee.
Silloin olet avannut Hänelle jo sydämesikin.tuo on tyhmintä, idioottimaisinta, vammaisinta,
ja vainoharhaisinta mitä olen ikinä kuullu olet
mielisairas ja kristinusko-kristityt opettaa
rappeuttavaa moraalia ja se on iljettävää,
se on sairus ei uskonto ja se on säälittävää. - Annikki
niin sanotut jotka tuohon yläkerran ukkoon niin hartaasti uskovat lukisivat vain sitä "mustaa" kirjaa eikä sekaantuisi jokaiseen niin normaaliin asiaan.
- usko sä vaan
mutta mikä sinäkään olisit muita uskovia,muullalailla uskovia tai ateistejakaan tuomitsemaan " niin minä teille sanon kaikki ovat Jumalan lapsia " ja joka todistaa toista vastaan todistaa Jumalaa vastaan. Joka rikkoo yhtä käskyä,rikkoo kaikkia kymmentä ... näin olen kuullut.
- ikävää kamaa
Annikki kirjoitti:
niin sanotut jotka tuohon yläkerran ukkoon niin hartaasti uskovat lukisivat vain sitä "mustaa" kirjaa eikä sekaantuisi jokaiseen niin normaaliin asiaan.
ei siellä kirkko-Cafessa kovin kaksista porukkaa ole. Toiset yrittää siinä keskustella tavallisia, kun toiset ateismillaan , panteismillaan, tai herra itse tietää,millä ismeillä kukin siellä toisiaan milloinkin päähän löi.
Jos itse klikkaan itseni palstalle,jonka otsikko on KIRKKo-cafe, eiköhän se ole selviö, että uskonasioista siellä puhutaan.itsestäänselvyys.
Mutta asenne, että meidän pitäisi vain lukea sitä mustaa kirjaa, niin kävisitkö Annikki, sillä aikaa puolestani töissä sitä leipää tienaamassa, kun muuta normaalimpaa asiaa sitten haluaisin mielelläni tehdä..? ;)
eletään ja annetaan elää, kaikille hedelmällisempää.
Itselleni kyseisen hepun kanssa kävi siten, että kesken tavallisen , jokapäiväisen keskustelun yhtäkkiä koko luukku tukkoon mutta tämän löppösen kirousviestit tuli kyllä läpi tähän tapaan:
" Kiroan sut ja sun lapset ja sun miehes ja sukulaises, sairastu saatanan huora..." ja - Paholaisena mä tulen ja syön sulta korvat...
eiköhän tuo ole kiistatonta, että hulluja on joka palstalla, mutta entä jos itse saisit samanlaisen viestin sinne näppiksen päälle omalla nimelläsi varustettuna?
minä en ainakaan erityisemmin nauttinut kokemuksesta ja konekin meni huoltoon, joten kirous tehosi kyllä..
siltä osin katson että uskoni Jumalaan on yhtä vahvasti todistettavissa kuin se, että tämä henkilö uusi koko kovalevyni kirotessaan minut alimpaan helvettiin. siis ainakin paholainen vastaa kun huudettiin.. todistettavasti.
Huoraksi ei ole tarvinnut vielä ryhtyä.
- häirikön kohde
Hieno homma että se tyyppi saatiin kii.Mua se häiriköi mun nimmarilla jossa oli piste perässä ja teki tuhoa mulle ja elämälleni n. vuoden häiriköi ja puhui todella törkeyksiä rutsauksia ja kaikkea mitä rivointa.Seuras mua sen jälkeen toisiin chatteihin ja sanoi että pistää elämäni helvetiksi ja todella teki sitä.
- nyt sentään
miks et tehny rikosilmotusta tuskin se nyt sun kotiis tuli kuitenkaa
- häirikön kohde
nyt sentään kirjoitti:
miks et tehny rikosilmotusta tuskin se nyt sun kotiis tuli kuitenkaa
koska sefut yritti laittaa sitä aisoihin,olin vielä alussa niin vihreä tällä saralla että luotin ihmiseen kunnes alkoi häiriköinti ja se oli sellaista jos tulin rekatulla nimmarilla niin kirjoitti musta sairasta juttuja kaikille ja meni maine koska moni ei tajunnut että en se ole minä vaan mun häirikkö joka kirjoitteli.Ei ole kiva olla chatissa kun aina tulee valheita se tyyppi puhumaan muka mun suullani ja odotetiin että tää tyyppi löytyy tehtiin yhteistyötä ylläpidon kanssa.Ja ne viestit oli todella loukkaavia.Ei tullut kotiin vaikka uhkasikin tulla.
- sekoilua
toi lakien,tuomiotten ja `oikeuden ` jakelu täs maassa. Miten voidaan tuomita jumalan pilkasta kun eihä noi herrat itekään kunnioita sitä tai tunnu uskovan siihe taivaanukkeliin. Kylly terrorista pitääki antaa tuomio ja sabotointikaan ei sais jäädä ilman rakasuu mut jos syy on jumalan pilkka!!!!!! ok muaki loukkaa tällänen pakanauskonto ku tekopyhäkristinusko. Miks kukaa ei tee mitää ja tuomitse ny kristittyjä sakkoihin,ne sabotoi mun sunnuntai aamuu soittelemalla kirkonkelloja vaik jos joku muu tekis samoin ku kirkko nii sehän olis jo putkareissu ja pika voitto handuun. Miks täs maassa raiskaajat ei saa kunnolla häkkii,miks kersat saa huutaa,dokata ja kirota julkisesti eiks se o pilkkaa ja ku toiset mättää toisii toisii päin näköö entäsit vaali valeet ja muu tekopyhyys. On se ihme touhuu,jumalan pilkasta tuomio entä jos mun jumala tulee loukatuks ku jotku damit leikkii varajeesusta tekemällä ittestää jumalan kuvia,annataaks ny näille mukaopetuslapsille sakot et olis oikee jumalan pilkkaajilla kaikille sama kohtelu. Hyvää yötä ja kauniita painajaisii
- ota selville
Sinullekin, lässyttäjä, tiedoksi, että miltähän sinusta mahtaisi tuntua, jos oot chattaamassa chatissa, sit sinne tuleekin joku häiriköimään. Hän haukkuu sinua vaikka miksi. Hän sabotoi viestejä. Hän esiintyy jopa sinun nimimerkilläsi ja väittää olevansa sinä. Hän tekee sinun nimissäsi pahoja. Onko tämä muka sinun mielestäsi sallittua toimintaa??? Siitähän tässä on myös kyse? Miksi kirjoittelet tänne tuollaista?
- ole varaa ketään
ota selville kirjoitti:
Sinullekin, lässyttäjä, tiedoksi, että miltähän sinusta mahtaisi tuntua, jos oot chattaamassa chatissa, sit sinne tuleekin joku häiriköimään. Hän haukkuu sinua vaikka miksi. Hän sabotoi viestejä. Hän esiintyy jopa sinun nimimerkilläsi ja väittää olevansa sinä. Hän tekee sinun nimissäsi pahoja. Onko tämä muka sinun mielestäsi sallittua toimintaa??? Siitähän tässä on myös kyse? Miksi kirjoittelet tänne tuollaista?
lässyttäjäksi kutsua . Jos sinä olet itse lässyttäjäksi muita kutsunut,olet varmasti itse provosoinut itsesi kiusattavaksi,saanut ehkä sitten ansiosi mukaan,sitä mitä olet kerjännyt.Sitä niität mitä kylvät,löytyy toisin sanoin raamatusta. Toisekseen,jos joku polkee varpaillesi,sitä on vaikea olla huomaamatta...mutta jos joku esiintyy nimimerkilläsi!!!! Kyse oli jumalan pilkasta,et kai nyt sotke jumalan pilkkaa ja sinun pilkaasi keskenään !
Miksi kirjoitit tänne tuollaista? Vahvista uskoasi,niin et ota asioita noin herkästi itseesi. Olet joko epävarma uskostasi,tai pätemisen tarpeinen,sillä tunnut loukkaantuvan asioista,joissa väkevästi uskossa oleva ei korvaansa lopsauta pilkalle,vaan rukoilee pilkaajilleen ymmärrystä tuomitsematta heitä,vasta tällöin toteutuu se mitä Kristus opetti.
- Simo in hell
Uskonnot ovat rasismia..Mrr!
- sekopäitäkö?
Eikö samalla voisi siivota myös muita huoneita häiriköistä??Täyttävät ruudun joko jollain linkillä tai edestakas hyppimällä sisään ulos tyylillä. Ja millaista kieltä nämä häiriköt käyttävätkään...törkeetä. Chat kuitenkin olisi jopa mukava rentoutuspaikka töitten jälkeen tai muuten yksinäisyyden iskiessä...
Haluisin chatista terveen mukavan jopa leppoisan paikan..- Einari
Järjetöntä tämmönen. Miten joku voi ottaa henkilökohtaisesti jonkun jumalanpilkan. Ihmiset uskoo mihin uskoo, jos uskoo. Jos jumala on, niin eiköhän pärjäisi ilman joitain chättipuolustusjoukkoa. Tokihan, idioottimaista touhua tuommoinen epäasiaton käytös chätissä. (varsinkin jos kyseinen henkilö oli jo 31-vuotias) Mutta, chätti se vaan on. Eiköhän kaikilla ole jo tiedossa, että ei kaikkea tartte niin henk.koht. ottaa. Kun ei edes lopulta tunne niitä ihmisiä. Vitsillä voi tulla heitettyä paljonkin paskaa. Eri asia sitten onkin oikeassa elämässä. En mä mihinkään huonoon käytökseen ja epäkunnioitukseen kannusta, mutta aina puututaan vääriin asioihin. Ja eikös se ole parempi haukkua jumalaa, kuin kanssaihmisiä. Ettekös te joka päivä näe kun toisia haukutaan, eikä siitä mitään seuraa.
Enemmän kannustaisin sakottamaan henkilöitä, jotka eivät saa aikaan kuin korkeintaan kahden sanan lauseita. Tyyliin "nais seuraa"
Voiko tyhmyydestä sakottaa? Joskus. Mutta on se nyt jumalauta, jos chätisssä ei saa olla erimieltä asioista. Ja sekin uskovaiset.. Eikö teidän pitäisi kääntää toinenkin poski/olla ensimmäisenä kivittämättä ja saatana sietää edes vähän paskaa ja hyväksyä toisia. Niin me muutkin tehdään.
Edelleen voi kyllä keskittyä oikeiden rikollisten kiinniottoon, eikä tämmöseen. - Einari
Einari kirjoitti:
Järjetöntä tämmönen. Miten joku voi ottaa henkilökohtaisesti jonkun jumalanpilkan. Ihmiset uskoo mihin uskoo, jos uskoo. Jos jumala on, niin eiköhän pärjäisi ilman joitain chättipuolustusjoukkoa. Tokihan, idioottimaista touhua tuommoinen epäasiaton käytös chätissä. (varsinkin jos kyseinen henkilö oli jo 31-vuotias) Mutta, chätti se vaan on. Eiköhän kaikilla ole jo tiedossa, että ei kaikkea tartte niin henk.koht. ottaa. Kun ei edes lopulta tunne niitä ihmisiä. Vitsillä voi tulla heitettyä paljonkin paskaa. Eri asia sitten onkin oikeassa elämässä. En mä mihinkään huonoon käytökseen ja epäkunnioitukseen kannusta, mutta aina puututaan vääriin asioihin. Ja eikös se ole parempi haukkua jumalaa, kuin kanssaihmisiä. Ettekös te joka päivä näe kun toisia haukutaan, eikä siitä mitään seuraa.
Enemmän kannustaisin sakottamaan henkilöitä, jotka eivät saa aikaan kuin korkeintaan kahden sanan lauseita. Tyyliin "nais seuraa"
Voiko tyhmyydestä sakottaa? Joskus. Mutta on se nyt jumalauta, jos chätisssä ei saa olla erimieltä asioista. Ja sekin uskovaiset.. Eikö teidän pitäisi kääntää toinenkin poski/olla ensimmäisenä kivittämättä ja saatana sietää edes vähän paskaa ja hyväksyä toisia. Niin me muutkin tehdään.
Edelleen voi kyllä keskittyä oikeiden rikollisten kiinniottoon, eikä tämmöseen.Ja chäteissä, lähes kaikissa on nykyisin "ignore"-nappi, jos tuntuu siltä, että ei kestä. Ja loppujen lopuksi, eikös välillä ole virkistää kiistellä asiasta kuin asiasta? Toisten henkilökohtaisia asioita ei saa/eikä kuulu paljastaa, mutta minun puolestani jumalan haukkuminen on sallittu. Pahempaakin on maailmassa.
- ehdottoman
Einari kirjoitti:
Ja chäteissä, lähes kaikissa on nykyisin "ignore"-nappi, jos tuntuu siltä, että ei kestä. Ja loppujen lopuksi, eikös välillä ole virkistää kiistellä asiasta kuin asiasta? Toisten henkilökohtaisia asioita ei saa/eikä kuulu paljastaa, mutta minun puolestani jumalan haukkuminen on sallittu. Pahempaakin on maailmassa.
samaa mieltä Einari:n kanssa. Tekee itse kullekin ihan terävää,kun joutuu miettimään itsekin kritiikin jälkeen omia näkökantojaan... voi löytyä jotakin korjaamisen sijaa omissa näkemyksissä, tai sitten ainakin tulee omat näkemykset käytyä läpi,palautettua mieleen miksi uskon kuten uskon,ettei kaikki suhtautumiset tule vain vanhasta muistista sen kummemmin niitä koskaan itselleen "päivitettyä".
- Tietämätön...
Missä näitä viestejä pääse katsomaan? Todella rasismista!!! >:(
- Piisti
Jännää että tällaista pääsee tapahtumaan... Jotkut armeija-foorumit tai vastaavat ovat täynnä sivareiden ja totaalien vittuilua, mutta tällaisen palstan kiusahengen hommat lyödään oikeuteen!? Mikä on siis häiriköintiä, jos palstan sheriffi ei hoida hommiaan ja estä moista?! Sananvapauden ylittävä linja pitäisi pystyä lopettamaan sisäisesti!
Iso organisaatio saa taas hintaa häirinnästä... voi että! ;)- karsikaa
Niin ja osa seriffeistä ei itsekään osaa käyttäytyä asiallisesti. Kirosanoja täynnä on muutaman seriffin profiilikortti. Karsikaa sellaiset tyypit pois ainakin.
- WERertrty
pitää sitten myös soveltaa, kun ns. uskovaiset tuputtavat oppejaan, esim. täällä suomi24:n kaikilla keskustelualueila.
- niikkuli
" Tampereen käräjäoikeus tuomitsi tamperelaismiehen sakkoihin uskonrauhan rikkomisesta ja tietoliikenteen häirinnästä."
...että Jumala antaa synnit anteeksi? jos jollain on jotain Jumalaa vastaan niin turha siihen on käräjäoikeuden sekaantua! Mediajumala jyllää - näin on.
Lukekaapa yleisestikin kaikkia kirjoituksia, mitä tälläkin palstalla ja koko Suomi24 keskustelusivuilla on. Löytyy paljon todella loukkaavia ja toisia solvaavia kirjoituksia. Siis nimitellään toisia ihmisiä. Olipa asia sitten mikä tahansa, vaikka politiikka, uskonto jne. Erittäin paljon ala-arvoista tekstiä olen huomannut julkkissivuilla. Julkkiksia nimitellään vaikka miksi ja jopa keksitään paikkansapitämättömiä juttuja heistä. Juuri tuollaiseen kirjoitteluun pitäisi puuttua paljon enemmän. Julkkiksella olisi perustellut syyt panna kirjoittelija tuomiolle. Toivon, että yhä useampi häirikkökirjoittelija pannaan tuomiolle.
- MiracleMike
Ei ole ensinkään semmoista palstaa kuin "Kirkko Cafe" - on vain chatti.
Sinne tämä mm. nimimerkillä "Simo Häyhä fan club" floodasi äärimmäisen karkeaa kielenkäyttöä sisältävää jumalanpilkkaa. Päivästä toiseen, aamusta iltaan, vuodesta toiseen... Ennen kuin nyt siis vihdoin jotain tehtiin.
Nimittäin... Kirkko cafen seriffit antoivat hänen - ja kaikkien muidenkin häiriköiden, jumalanpilkkaajien ja pirunpalvojien rellestää vapaasti keskittyen viskomaan banniin syyttömiä. - NisseG
Vaikkapa, että Ben Zyssoviski on huorripukki. Todisteena äpärä sihteerikön kanssa.
- zaorish
Ihan oikein!!!!
- uskomatoN
Lehden mukaan :"loukkauksen olivat ymmärtäneet uskovaisten lisäksi myös ne, jotka eivät pidä kohdetta pyhänä."
Kirkon opit hallitsevat, vaikka ei niin uskoisikaan ;)
Typeryydestä joutuu maksamaan ja melko pienellä summalla trelaismies pääsi pälkähästä. - Anonyymi
Valitse kaikki ruudut, joissa on
suojateitä en valinnut yhtä ruutua ja se kelpasi - Anonyymi
Miten häirikkö saatiin kiinni?
- Anonyymi
2005 aikana nämä on ku kivikautisia , nykyään
on bottivalvonta mikä hidastaa floodaajia
mutta eihä ennenkä semmosiesta ketää pitäs voida tuomiota?
ennemmin olisi palstaa pitäny kehittää
toivottavasti mies valitti aiheettomasta rikoksen uhriksi joutumisestaan
jos jostain kirkko cafe palstalle floodaamisesta muka raju tuomio??? huh - Anonyymi
Eikö moderaattorit toimineet vielä tuohon aikaan?
- Anonyymi
rer
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.673177Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111730
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241249- 1291048
- 98988
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6865- 84859