Voisitteko olla niin auttavasia ja kertoisitte mitä on suomennettuna: kanaanilainen maa,ja heettiläinen?
Minua kovasti kiinnostaa tämä kohta.
Onko kenties kyseessä romaaniheimo tai joku muu heimo?
Olen kiitollinen vastauksistanne!
t.kantele
Hesekiel 16:3
6
369
Vastaukset
- sun-glasses
Katsoin Suuresta Raamatun Tietosanakirjasta noita sanoja, kirjoitan tähän sen tiedon pohjalta pari asiaa, kaikkea en jaksa kirjoittaa.
1. Kanaan on vanha nimitys, joka tarkoittaa laakeaa rannikkokaistaletta Välimeren itäpuolella tai yleensä Jordanin länsipuolista Palestiinaa. Kanaanilaiset olivat kauppakansaa, ja hepreankieliset vastineet sanoille Kanaan ja kanaanilainen merkitsivät toisinaan kauppiaita ja kaupustelijoita. Kanaanilaisten uskonnolle oli ominaista hedelmällisyyskultti, joka oli uhkana israelilaisten jumalanpalvelulle. VT:ssa sanaa kanaanilaiset käytetään myös kaikkien maan asukkaitten yhteisnimityksenä, syntyperästä riippumatta.
2. Haamin poika, jota pidettiin kanaanilaisten kantaisänä. Esim. 1Moos 10:6.
Heettiläinen
Heettiläisistä puhutaan Raamatussa ensimmäisen kerran 1Moos15:20:ssa, jossa heidät luetaan kuuluviksi niihin kansoihin, jotka Aabrahamin aikaan asuivat Luvatussa maassa. Heiltä Aabraham osti Hebronissa sukuhaudan Saaran kuoleman jälkeen, 1Moos 23:1-20. Raamatun mukaan heettiläiset polveutuivat Nooan pojasta Haamista ja tämän pojanpojasta Heetistä, 1Moos 10:1,6,15.Heettiläisiä mainitaan olleen Daavidin ja Salomon palveluksessa, esim. Ahimelek ja Uuria, 1 Sam.26:6, 2Sam 11:3s.- särkynyt sydän
Tosi paljon kiitos sinulle! Minua on puhutellut kovasti kun raamatussa lukee:Sinun sukusi ja syntysi on kanaanilaisten maasta,isäsi oli amorilainen ja isäsi heettiläinen.jne
Ja Äitini Suku On kauppakansaa!!!! Ja nyt sinä sen mulle avasit! Kiitos!
Entä toi heettiläinen.Voitko ja jaksatko vielä minulle hieman tarkemmin selittää..onko se kenties jostain venäjältä tms.
olen hieman eksyksissä:)...
t.särkynyt sydän - sun-glasses
särkynyt sydän kirjoitti:
Tosi paljon kiitos sinulle! Minua on puhutellut kovasti kun raamatussa lukee:Sinun sukusi ja syntysi on kanaanilaisten maasta,isäsi oli amorilainen ja isäsi heettiläinen.jne
Ja Äitini Suku On kauppakansaa!!!! Ja nyt sinä sen mulle avasit! Kiitos!
Entä toi heettiläinen.Voitko ja jaksatko vielä minulle hieman tarkemmin selittää..onko se kenties jostain venäjältä tms.
olen hieman eksyksissä:)...
t.särkynyt sydänhttp://fi.wikipedia.org/wiki/Heetit
Tuossa linkissä on jotain tietoa heettiläisyydestä. - särkynyt sydän
sun-glasses kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Heetit
Tuossa linkissä on jotain tietoa heettiläisyydestä.olen niin kiitollinen kun jaksoit nähdä vaivaa vuokseni.Oli todella mielenkiintoista tietoa! Tiedätkö tai tietääkö kukaan,onko turkilla ja venäjällä,venäläisyydellä ja juutalaisuudella jotain yhteistä? Olisin niin kovin kiinnostunut..
t.särjetty sydän
Kanaanilainen maa - Kanaan - on aivan suomen kieltä. Kanaan tarkoitaa nykyisen Palestiinan aluetta. Kanaanilaiset olivat tuon alueen asukkaita ennen israelilaisia.
Heettiläiset olivat Vähässä-Aasiassa, (Turkin kaakkoisosaa nykyisin) asuva kansanryhmä.- särkynyt sydän
Kiitos kun jaksoit vastata!!
Halaus!!!
t.särkynyt sydän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628