Jeesus oli samalla Jumalan Poika ja ihminen. Juutalainen mies äitinsä puolelta. Sikisi Pyhästä Hengestä lihan maailmaan. Jeesus sanoi, että mikään liha ei voi periä Jumalan valtakuntaa. Jeesus yksin oli täysin synnitön. Ihmiset ovat syntisiä jo sikiämisestään asti (Ps.51).
Nikodemus tuli heti Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään yöllä Jeesuksesta. Jeesus oli selkeästi tuon hallitusherran käynnin syy ja keskustelun kohde.
Tarkoittiko Jeesus itseään, kun hän puhui kohta oman kasteensa jälkeen Nikodemukselle sanoen "jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan" (Joh.3:5) Tarkoittiko sana "joku" juuri Jeesusta itseään, koska hän oli ihmisen tavoin lihasta osallinen?
Myöhemmin Jeesus sanoo lisää, että "teidän" tulee syntyä uudesti vedestä ja Hengestä. Mikä lihasta on syntynyt on liha (fyysinen syntymä). Eli teidänkin tulee ottaa kaste, kuten hänen itsensäkin tuli ottaa vesikaste, jossa jo silloin oli ensimmäisen kerran mukana Pyhä Henki kyyhkysen muodossa.
Hebrealaiskirjeessä Jumala sanoo Jeesuksesta "tänä päivänä minä sinut synnytin". Tuo sanottiin Jeesuksen kasteen yhteydessä. Mitä muuta Jeeseksen syntymää tuo "tänä päivänä" olisi voinutkaan tarkoittaa, kuin Jeesuksen kastepäivää?
Jeesus vihittiin kasteessaan Mooseksen lain mukaan 30 vuoden iässä julkiseen ylimmäisen papin tehtävään. Jumala sanoi silloin synnyttävänsä Jeesuksen
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
"Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jo JOKU ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt on henki." (Joh.3:5-6)
"Sillä kenelle enkeleistään hän koskaan on sanonut; Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin; ja taas Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani." (Hb.1:5-6)
Jumala tunnusti isyytensä Jeesuksen kasteessa; aivan samalla tavoin Jumala tunnustaa isyytensä silloin kuin pieniä lapsia kastetaan ja luovutetaan Kristukselle.
"Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt." (Matt.3:16-17)
Jeesuskin syntyi uudesti kasteessaan?
11
332
Vastaukset
- Trubaduuri
Kyyhkynen oli merkki Pyhän Hengen läsnäolosta ja ihmisen pojan, Kristuksen aitoudesta. Joten kyllä tuo Pyhän Hengen kaste on se ainut oikea. Luoja kaiketi tunnustaa jokaisen luomakunnan eläväisen
, ei kai siitä ole koskaan epäselvyyttä ollut, vaan siitä, jotta ketkä ihmiset haluavat tunnustaa Luojan Isäkseen ja ketkä valitsevat sen toisen isän, joka on valhetta ja eksytystä täynnä. - Johanneksen
kasteen uudesityntymistä tarkoittavaan kristilliseen kasteeseen!
Me olemme kasteen kautta, uskossa, liitetyt Herran ruumiin jäseniksi, elävän seurakunnan jäseniksi. Ei Jeesus itse tarvinnut uudestisyntymistä, koska ei ollut langennut pois Jumalan yhteydestä. Raamattu ei missään sano, että Jeesus uudistaisi itseään..eihän Jumalan tarvitse uudistua...Herra on täydellinen...Johanneksen kaste ei tarkoittanut uudestisyntymisen pesoa, vaan se oli parannuksen kaste Vanhan ja Uuden liiton välillä...silloin ei vielä ollut vielä kärsinyttä, lävistettyä, ristiinnaulittua, kuollutta, haudattua ja ylösnoussutta Jeesusta, joka oli vasta myöhemmin ja joka itse asetti kristillisen kasteen!
Jeesus meni parannuksen kasteelle meidän puolestamme...otti päälleen maailman synnit...oli
Jumalan karitsa, joka otti ne pois...Jumalan lihaksi tullut Sana...niin runneltu, ettei näyttänyt enää ihmishahmoiselta, kauhistutti katsoa ja siksi monet käänsivät pois katseensa...Jeesus oli kuin karitsa, joka teuraaksi viedään...Jeesus kantoi syntimme, sovitti kuolemallaan ja lunasti verellään syntivelkamme, että me häneen kastettuina voisimme uskoa...tehdä parannuksen ja uskoa syntimme anteeksi..Pyhä Henki uudistaa meidät...antaa uskon ja elämän...Olemme kastetut
Herran omiksi, minkä voimme uskoa Pyhän Hengen kautta..
Ajatus siitä, että parannuksen kasteessa Jeesus syntyi uudelleen ei ole Jumalan ilmoitus! - olisai syntynyt
udestaan Johanneksen kasteen yhteydessä, se tapahtui kasteen jälkeen, ei kasteessa!
- cine
Sun opillas on nimikin: adoptionismi. Se on siitä paha oppi, että se kieltää Kristuksen iankaikkisuuden ja tekee Hänestä aika tavallisen ihmisen.
Että Kristuskin syntyi uudesti kasteessa. Tätä ei tunnusta mikään kristillinen kirkkokunta. Onneksi olkoon, voisit perustaa lahkon.- ihminen
1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
- RitariOlevainen
jauhot vähiin ja kastevesi on laimentanut koko puuron ja siksi on sinulla vellit ja puurot sekaisin !
Miettisit vähän,mitä kirjoittelet! >> Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
- synnytin?
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Kyse oli Jeesukselle sanotuista sanoista?
Missä yhteydessä Jeesukselle sanottiin noin? - JEESUSTA KRISTUSTA
synnytin? kirjoitti:
Kyse oli Jeesukselle sanotuista sanoista?
Missä yhteydessä Jeesukselle sanottiin noin?nyt uudenliiton, uudestisyntyneinä Jeesukseen Kristukseen uskovina, me annamme kaiken kunnian Isälle Jumalalle, Pojalle Jeesukselle Kristukselle ja Pyhälle Hengelle!Kiitos kolmiyhteinen Jumala, me ylistämme NYT JEESUSTA KRISTUSTA, jolle olet antanut KAIKEN vallan taivaassa ja maan päällä!Me palvomme Jeesus sinua hengen uudessa olotilassa ja tunnustamme vain yhden ainoan HERRAN, sinut JEESUS KRISTUS!AMEN! Maran ata, tule Herra. siukkista KAIKILLE JEESUKSEEN KRISTUKSEEN uskoville, nyt , aina ja iankaikkisesti tv. timi
- hansutuulia
JEESUSTA KRISTUSTA kirjoitti:
nyt uudenliiton, uudestisyntyneinä Jeesukseen Kristukseen uskovina, me annamme kaiken kunnian Isälle Jumalalle, Pojalle Jeesukselle Kristukselle ja Pyhälle Hengelle!Kiitos kolmiyhteinen Jumala, me ylistämme NYT JEESUSTA KRISTUSTA, jolle olet antanut KAIKEN vallan taivaassa ja maan päällä!Me palvomme Jeesus sinua hengen uudessa olotilassa ja tunnustamme vain yhden ainoan HERRAN, sinut JEESUS KRISTUS!AMEN! Maran ata, tule Herra. siukkista KAIKILLE JEESUKSEEN KRISTUKSEEN uskoville, nyt , aina ja iankaikkisesti tv. timi
siunausta veljeni! Olkoon Herramme ylistetty nyt ja aina! Hän on kiitoksen ja ylistyksen ansainnut!
- lapseen
JEESUSTA KRISTUSTA kirjoitti:
nyt uudenliiton, uudestisyntyneinä Jeesukseen Kristukseen uskovina, me annamme kaiken kunnian Isälle Jumalalle, Pojalle Jeesukselle Kristukselle ja Pyhälle Hengelle!Kiitos kolmiyhteinen Jumala, me ylistämme NYT JEESUSTA KRISTUSTA, jolle olet antanut KAIKEN vallan taivaassa ja maan päällä!Me palvomme Jeesus sinua hengen uudessa olotilassa ja tunnustamme vain yhden ainoan HERRAN, sinut JEESUS KRISTUS!AMEN! Maran ata, tule Herra. siukkista KAIKILLE JEESUKSEEN KRISTUKSEEN uskoville, nyt , aina ja iankaikkisesti tv. timi
Koko henkimaailma kyllä tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi henkimaailmassa. Jopa riivaajat tekevät niin.
Jumalan henki tunnustaa Jeesuksen Kristuksen lihaan (lapseen) tulleeksi Jumalan Pojaksi aivan samoin kuin Kristuksen henki tulee kasteessa lihaan (lapseen).
1.Joh.4
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi, lihaan tulleeksi), ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 25910962
- 1286942
- 955623
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa334950- 524211
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303769- 613474
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323422Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222908- 582680