Mediaalinen epikondyliitti

Aijaiautsis

Yli vuosi kipuja takana, kaikki ranteen liikkeet tekee kipeää, kyynärpäissä ja ranteiden ulkosyrjissä kosketusarat kohdat ja jäytävää särkyä päivittäin. Öisin kädet puutuu kauttaaltaan, päivisin puutumista lähinnä olkavarsissa ja molempien käsien nimettömissä ja pikkurilleissä. Mikään ei auta, ei lepolastat ja tukisidokset, ei sairaslomat, ei särkylääkkeet, ei kuntoutukset. Kuulostaako tutulta? Mulle ehdotettiin jopa ammatinvaihtoa (tällä hetkellä sairaanhoitajana vanhainkodilla). Usko alkaa loppua, olisiko jollakulla samanlaisia kokemuksia..?

14

9467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama kuin

      rannekanavan ahtauma, tai sinnepäin? Oireet kuulostas tutuilta.

      • hoidettu

        Eiku mä en saanu enää ehdottaa mitään...


      • sama kuin

        vika olkapäissä, ainakin osteopaatti käsitteli ja käänteli, väänteli ja paineli olkapäitä. Olen käynyt käsittelyssä 3krt noin puolenvuoden aikana, ja sain myös häneltä jumppa/venyttely ohjeita joita olen noudattanut, (yrittänyt). En tiedä onko sillä vaikutusta, että olen kohta vuoden syönyt noita E-epa kapseleita. Joku kerran väitti että lievittäs kipuja. Jospa se voitelee niveliä, öljyä kun on. Lääkäri mittas jollain vekottimella käsiä, ja tuloksena oli tuo ahtauma juttu. Suositeltiin leikkausta, mutta tuntuu että ei ennenkuin on vimppa hätä. Nykyään ei hirveästi vaivaa.


      • hoidettu
        sama kuin kirjoitti:

        vika olkapäissä, ainakin osteopaatti käsitteli ja käänteli, väänteli ja paineli olkapäitä. Olen käynyt käsittelyssä 3krt noin puolenvuoden aikana, ja sain myös häneltä jumppa/venyttely ohjeita joita olen noudattanut, (yrittänyt). En tiedä onko sillä vaikutusta, että olen kohta vuoden syönyt noita E-epa kapseleita. Joku kerran väitti että lievittäs kipuja. Jospa se voitelee niveliä, öljyä kun on. Lääkäri mittas jollain vekottimella käsiä, ja tuloksena oli tuo ahtauma juttu. Suositeltiin leikkausta, mutta tuntuu että ei ennenkuin on vimppa hätä. Nykyään ei hirveästi vaivaa.

        Leikkaus on se vimppa vaihtari. Käy ny eka edes jollaki "parantajalla" tai jäsenkorjaajalla, eihän siinä käsien kohdalla ole mitään vaarallista? Oikeesti ton syy on ihan muualla..

        Sivuillani turvallisia parantajia...


      • markkinamies
        hoidettu kirjoitti:

        Leikkaus on se vimppa vaihtari. Käy ny eka edes jollaki "parantajalla" tai jäsenkorjaajalla, eihän siinä käsien kohdalla ole mitään vaarallista? Oikeesti ton syy on ihan muualla..

        Sivuillani turvallisia parantajia...

        Sun sivulla taitaa olla taas liuta viikonloppu- kursseja käyneitä jäsenkorjaajia, voiko kukaan osata mitään käymällä 13 viikonloppukurssia? Naurettavaa olisi, jos auto pitäisi viedä korjaamolle ja asentajalla olisi tämmöinen kurssitus tai kirvesmies tulisi ammattilaiseksi yllättäen 13 viikonloppukurssin jälkeen.


      • hoidettu
        markkinamies kirjoitti:

        Sun sivulla taitaa olla taas liuta viikonloppu- kursseja käyneitä jäsenkorjaajia, voiko kukaan osata mitään käymällä 13 viikonloppukurssia? Naurettavaa olisi, jos auto pitäisi viedä korjaamolle ja asentajalla olisi tämmöinen kurssitus tai kirvesmies tulisi ammattilaiseksi yllättäen 13 viikonloppukurssin jälkeen.

        Mun mielestä naurettavaa on se, että vasta n. 20. lääkäri keksi mikä mussa on vikana ja korjasi se, tai siis melkein korjasi... sitä ennen paloi rahaa aika paljon...

        Mun sivuilla on myös lääkäreitä... ;)


    • onko se suomeksi

      se rannekanavan ahtauma???

      • Doc

        Ei ole. Rannekanavan ahtauma aiheuttaa hieman eri oireet, tuo kuvattu vaiva voi sopia esim. kyynärhermon pinteeksi kyynärpään alueella. Voi kyllä olla myös TOSia.

        Mediaalinen epikondyliitti on sama kuin "golfkyynärpää".


    • Nykyaikaa

      Et tosiaankaan ole ainut. Minulla tämä rumba alkoi jo kymmenen vuotta sitten.
      Alkuun todettiin rannekanavan ahtautuma, joka leikattiin kuntoon. Meni kuusi vuotta ihan hienosti, sitten hullun työputken jälkeen todettiin lopulta kädessä penikkatauti ja taas tuli puukkoa.
      Taas meni pari vuotta ja nyt olen juossut fysiatrilla melkein kaksi vuotta, eikä edelleenkään tiedetä mikä kädessä on vikana. Todettu on liikeratojen huonontuminen yms. Käsi särkee tauotta ja on turvoksissa. Hoidoksi on yritetty lymfaa, sähköä, painepussipuristinta, hierontaa ja jumppaa, vaan kun mikään ei auta. Hermosärkyä hoidetaan kipulääkkeillä. Kokeet ja kuvaukset eivät ole kertoneet mitään.
      Ylihuomenna olisi tarkoitus taas mennä käsikirurgin tutkittavaksi, josko sieltäkään mitään apua tulee. Viimeksi minullekn ehdotettiin alanvaihtoa (olen ATK-alalla).
      Yritä jaksaa kestää, muuta neuvoa en osaa antaa. Yritä vaatia tutkimuksia (esim. lihasaitiopaineen mittausta). Tuo penikkatautikin sopisi oireisiisi.

    • laitoshuoltaja

      minulla vaivasi kyynärpää kipu n.vuoden.alussa tulehduskipu lääkkeitä ja sairaslomaa jonka jälkeen corticonia pistoksina ainakin 4 kertaa.käsi rasittui aina työviikon jälkeen ja turposi kyynärpää tavarat ei meinannu pysyä kädessä eikä puristaa voinut juuri ollenkaan,sairaslomaa ja osa-aikatyötä loppu vuosi,nyt kyynärpäähän tehtiin puhdistus leikkaus ja 3 vkon jälkeen kipua ei ole tuntunut ,minkä aristusta vähän.sairaslomani on yht.6vko jonka jälkeen palaan testaamaan kuinka käsi jaksaa tehdä samoja toistoliikkeitä laitoshuoltajan työssä,päivittäistä siivousta ja tarjottimien kantoa.itse tomenpide ei ollut pitkä noin 1 h koko aika ja samana päivänä kotiin,joten suosittelen kyynärpään puhdistusta ja kivuista pääsee.koska se oli jotain sietämätöntäkin.

      • kamalaa

        Minulla on sama vaiva ollut jo monta vuotta.Kertaakaan ei ole ehdotettu puhdistusta.Oliko teille apua siitä?


    • marniem

      Minulla ilmeni kyynäistaipeessa sisäpuolella, noin pienen kananmunan kokoinen patti. Oli tosi kipeä, ja lähti vikkon levolla.

    • Kipa 65

      Täällä samanlaisia ajatuksia olen sairastanut tätä moista kondua jo parisen vuotta välillä on ollut poissa ja taas se iskee, ja tuntuu, että en juuri ole tehnyt mitään "väärää". Nyt juuri päällä eikä mikään tunnu auttavan. Saikulla olen, mitenkäpitkään sulla kesti? vai oletko päässyt eroon ja millä konstilla? Voimia, sulle!

    • Anonyymi

      On vuosia ollu välillä kyynärpää, ja toinen oikkuiluja,menneet ohi. Muutama viikko sitten mikroliinan vääntö tuli ja lattialiinan,oli jo huonoa. Tavarat putoili välillä. Sitten viime To,alkoi pari tuntia työvuoron loputtua,sanoinkuvaamaton kipu,oik kyynärpään tienoolla. En saanut suoraksi,en kunnolla koukistettua.
      En helposti paitaa pois,päälle. Pesullakäynti vasemmalla minkä pystyi. Aloitin vahvemmalla Voltarenilla,ja etsin teippausohjeet.
      Maanantaina kesti ennen ärtymystä peräti 2 h töissä. Sitten puutuu sormet,kipu palasi,turvotusta kun oli jo taas. Nyt oon muutaman päivän sairauslomalla,fysioterapiasta kuulemma soittavat minulle.
      Että lykkäsi,oikein riesan. Tuli menetys,maksullisia juttuja se fysioterapia ,pienituoiselle siivoojalle. Totta kyllä,että oikeakätinen on töissä oikee kyynärpää kipeenä ongelmissa.
      Haluaisin tietää,onko muuta hoitoa,kuin lepo joka ei aiheuta uusiutumisriskiä. Luin,että kortisonihoito lisää sitä uusiutumisherkkyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe