Kun surin pelastumattomia sukulaisiani, sain neuvon, että kun alat kiittämään,
niin kyllä asiat muuttuvat! Sitten annettiin vielä kirjanen joka pitäisi olla
todiste: Carothers, Merlin Kiitoskirjat. Kysyn vain, mihin minä tarvitsisin
Jeesusta Kristusta, jos kiittämällä saisin kaiken mitä haluan?
Eikä uskovaisen elämä ole vain sitä saamista, vaan se on elämistä täällä
pahassa maailmassa? Eikö Jumala tiedä mikä on Hänen lapsillen parasta,
ja antaa tai on antamatta, vastaa tai ei vastaa? Eihän Jeesukseen Kristukseen
uskova tarvitse mitään kiitos loitusjen hokemista, vaan nöyrää rukousta ja
Jumalan Sanan Valkeutta ja apua!
Siksi sanonkin tapahtukoon Sinun tahtosi Jeesus.
Enkä suosittele kenellekään uskovalle tuota kirjaa.
Kiittämälläkö taivas heltyy?
12
683
Vastaukset
- sun-glasses
Olen lukenut kyseisen kirjan montakin kertaa. Mielestäni se on ihan hyvä kirja, "Amerikassa kaikki on niin ihmeellistä" ja ehkä nuo vastaukset siihen, että ihmiset alkoivat kiittää, voivat tuntua tapahtuneen kovin helposti.
Raamatussa neuvotaan kiittämään joka tilassa joka on vähän eri asia kuin kiittää kaikesta. Tuossa kirjassa taidettiin lähes kaikesta kiittää. Hmm, ehkä lähes kaikesta voi kiittää ainakin jostakin asian näkökulmasta käsin? Itse en ainakaan kenenkään kuolemasta kiittäisi, paitsi jos joku uskova kuolee niin voihan siitä kiittää että tietää että tuo ihminen on päässyt taivaaseen.
Jos toinen ihminen on kokenut suuren menetyksen tai jonkin vaikean elämänkohtalon, tuntuisi lähes pilkkaamiselta mennä hänelle sanomaan, että kiitäpäs nyt näistä asioista Jumalaa. Ei siinä varmasti "kiitätä" vaan voi paremminkin suututtaa.
Itse olen huomannut joskus kun olen kiittänyt Jumalaa jostakin vaikeasta asiasta, että Jumala on antanut minulle jonkun erilaisen näkökulman tuohon asiaan, jota olen aikaisemmin ikään kuin tarkastellut vain yhdeltä kantilta. Sanotaan että Jumala ei tee virheitä ja Jumala on kaiken kiitoksen ja kunnian arvoinen. Ihminen voi monella tapaa erehtyä ja tehdä virheitä, Jumalakin näyttää sallivan tällaiset tapahtumat. Tulisimmeko ylpeiksi jos vaelluksemme olisi täydellistä? voivat ehkä joskus olla vähän eri asioita. Kiitollisus voi olla hiljaista, sisimmästä kumpuavaa kiitosta kun esim. tajuaa saaneensa vaikkapa lahaksi jotakin hyvää ja arvokasta. Toki silloin ihminen kiittää vaikkei kukaan siihen kehottaisikaan.
Kiittäminen, (Kiitos Jeesus! Kiitos Jeesus! Kiitos! Kiitos! Kiiiitos Jeesus!!!!!!!) ilman kiitollisuutta, voi olla mekaanista hokemista, ehkä jonkinlaista oman mielen manipuloimisyritystä tai suorastaan itsensä suoranaiseen transsitilaan saatamispyrkimystä (vrt. Idän uskontojen mantrat tai dervissien tanssit tai shamaanien rummutus). Jos tai mikäli tällaisesta olisi kysymys (?) ja se vielä onnistuisikin, eiköhän tässä kuitenkin oltaisi melko kaukana aidosta kiitolliuudesta. Vai?
Muuten! Eikös tämä Nasaretin mestari jossain sanonut, ettei pitäisi olla kuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.- tode'
"olkaa aina iloiset.
rukoilkaa lakkaamatta.
kiittäkää joka tilassa."
kiittämisen yhteydessä paavali mainitsee mielenkiintoisen yhtymäkohdan, Jumalan tahdon:
"kiittäkää joka tilassa. sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa." 1. tess.5: 16-18
aiemmin (jae 14) paavali kuitenkin kehoittaa "teitä veljet,...rohkaiskaa alakuloiset"! - Aatami
Mitä muuta uskova tarvitsee kuin nöyrää rukoilua ja kiitosloitsuja?
- raakel3
Vaikka kiittäisimme sata vuotta, ei se usko synny kiittämisestä!
Vai syntyykö sinun mielestäsi? Eikö usko sitten synnykään
Kristuksen Sanan kautta, vaan sitä kiitosta hokemalla?
Jokaisen ihmisen on paljon helpompi luottaa omilla
teoilla ansaitsevansa taivaan, kuin että
taivaan saa lahjaksi vain Jeesukseen
Kristukseen uskoessaan.
Eikö muka kiittäminen ole tekemistä?
Mihin sitten tarvitset Jeesusta Kristusta, jos tekojen/kiitttämisen kautta
saat uskon, siihen että sinä pelastut, tai sukulaisesi pelastuvat? - Aatami
raakel3 kirjoitti:
Kristukseen uskoessaan.
saat uskon, siihen että sinä pelastut, tai sukulaisesi pelastuvat?NÖYRÄÄ RUKOILUA ja kiitosloitsuja. Vai tuleeko tuo "usko" jotenkin taikomalla. Taitaa tuo taikominen viitata paremminkin noituuteen, mutta eihän maallikko erota niitä toisistaan.
raakel3 kirjoitti:
Kristukseen uskoessaan.
saat uskon, siihen että sinä pelastut, tai sukulaisesi pelastuvat?En usko, että kirjan tarkoituksena on esittää kiittämistä jotenkin Jeesusta korvaavana tapahtumana. Eikä myöskään niin, että kiittämällä saataisiin aikaan usko. Päin vastoin. Kun pyytää Jumalalta jotain, tulee myös uskoa saavansa se, niinkuin esim. Jaakob kehoittaa. Kun pyytää, ja uskoo jo saaneensa sen, voi alkaa kiittämään ja ylistämään Jumalaa siitä. Tämä on hiukan moniuloitteinen asia, sillä ei uskottelusta ole mitään hyötyä, eikä sillä saa aikaan paljon mitään. Mutta jos pyytäessä saa Jumalalta varmuuden, rauhan ja tiedon siitä, että Jumala tulee toimimaan, kiittäminen ja ylistäminen tulee luonnostaan. Näin minä asian näen.
Laurentius kirjoitti:
En usko, että kirjan tarkoituksena on esittää kiittämistä jotenkin Jeesusta korvaavana tapahtumana. Eikä myöskään niin, että kiittämällä saataisiin aikaan usko. Päin vastoin. Kun pyytää Jumalalta jotain, tulee myös uskoa saavansa se, niinkuin esim. Jaakob kehoittaa. Kun pyytää, ja uskoo jo saaneensa sen, voi alkaa kiittämään ja ylistämään Jumalaa siitä. Tämä on hiukan moniuloitteinen asia, sillä ei uskottelusta ole mitään hyötyä, eikä sillä saa aikaan paljon mitään. Mutta jos pyytäessä saa Jumalalta varmuuden, rauhan ja tiedon siitä, että Jumala tulee toimimaan, kiittäminen ja ylistäminen tulee luonnostaan. Näin minä asian näen.
Hyvä kirja. Syntyi "Jeesus-liikehdinnän" vuosina toisen maailmansodan jälkeen. Vieläköhän tuo Merlin Carotes elää?
Kirjassa opetetaan kiittämään, mutta muistutetaan ja painotetaan myös ehyestä antautumisesta Herralle. Kiitos joka ei synny koko sydämen mukana olosta kiitettävässä asiassa on hyödytöntä ja itsensä pettämistä.
Raamattu opettaa ja muistuttaa meitä, että kiittäisimme kaikesta Herraa.- raakel3
jukka.finland kirjoitti:
Hyvä kirja. Syntyi "Jeesus-liikehdinnän" vuosina toisen maailmansodan jälkeen. Vieläköhän tuo Merlin Carotes elää?
Kirjassa opetetaan kiittämään, mutta muistutetaan ja painotetaan myös ehyestä antautumisesta Herralle. Kiitos joka ei synny koko sydämen mukana olosta kiitettävässä asiassa on hyödytöntä ja itsensä pettämistä.
Raamattu opettaa ja muistuttaa meitä, että kiittäisimme kaikesta Herraa.Kirjassa opetetaan kiittämään, mutta muistutetaan ja painotetaan myös ehyestä antautumisesta Herralle. Kiitos joka ei synny koko sydämen mukana olosta kiitettävässä asiassa on hyödytöntä ja itsensä pettämistä.
Raamattu opettaa ja muistuttaa meitä, että kiittäisimme kaikesta Herraa.
-----------------------------------
Kaikki tämä on totta mitä sanoit.
Mutta usko ei tule kiittämällä, ellei sitä ole.
Sairaat eivät parane kiittämällä, eikä ole paranemnatta,
jos kiitetään liian vähän. Jumala parantaa tai on parantamatta,
niinkuin parhaaksi näkee. En ole samaa mieltä Jukka-Finlandin kanssa siitä,
että kirja on hyvä, siksi että se julistaa jotakin kiittämismenestysteologiaa. raakel3 kirjoitti:
Raamattu opettaa ja muistuttaa meitä, että kiittäisimme kaikesta Herraa.
-----------------------------------
Kaikki tämä on totta mitä sanoit.
Mutta usko ei tule kiittämällä, ellei sitä ole.
Sairaat eivät parane kiittämällä, eikä ole paranemnatta,
jos kiitetään liian vähän. Jumala parantaa tai on parantamatta,
niinkuin parhaaksi näkee. En ole samaa mieltä Jukka-Finlandin kanssa siitä,
että kirja on hyvä, siksi että se julistaa jotakin kiittämismenestysteologiaa.Huomasin äsken, että olit kommentoinut kirjoitustani ja sanot mm. > En ole samaa mieltä Jukka-Finlandin kanssa siitä,
että kirja on hyvä, siksi että se julistaa jotakin kiittämismenestysteologiaa<
En ole minkään menestysteologiaopin kannattaja. Kiitoskirjat on hyvä kirja siksi, että se kehottaa antautumaan ehyesti Herralle ja sitten kiittämään joka tilassa Herran tahtoon tyytyen. Näen kirjan kirjoittajan lähtevän tästä perustasta liikkeelle.
Iloitkaamme iloitsevien kanssa ja itkekäämme itkevien kanssa; on moukkamaista pyyhkäistä kärsivän ongelmat maton alle kehottamalla vain kiittämään. Kiitos joka ei pulppua sydämestä on teeskentelyä ja/tai ferisealaisuutta.
Oikein hyvää päivää Sinulle ja kaikille.- menejatiedä
raakel3 kirjoitti:
Kristukseen uskoessaan.
saat uskon, siihen että sinä pelastut, tai sukulaisesi pelastuvat?Puheestasi huokuu katkeruus..
Ehkä se kiittämis velvoite perustuu tähän sananpaikkaan..
Evankeliumi Markuksen mukaan 11
Sentähden minä sanon teille:
kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
- Mayden
Hei kaikki jotka tietävät mistä saa ostaa Merlin Carothersin Kiitoskirjat,olisin valmis ostamaan,se tuntuu olevan joka paikasta loppuunmyyty. Olen kiitollinen,jos joku ilmoittaa minulle sähköpostiin [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181