Hiiva, kuivuus ja pillerit

Hei,

Kärsin, ilmeisesti e-pillereiden takia, limakalvojen kuivuudesta.
Aina ei edes apteekin liukuvoide ole tarpeeksi, vaan paikat hankaantuvat todella kipeiksi ja ärtyvät. Seurauksena on jatkuvasti uusiutuva hiivatulehdus. Apteekin käsikauppalääkkeetkään eivät enää tunnu auttavan vaivaan, vaan kutina on joskus öisin aivan kamala. Sukupuolitaudista ei ole kyse. Pitänee nyt käydä lääkärin luona hakemassa Diflucan kuuri, mutta nyt kaipailisinkin keinoja, millä vahvistaa limakalvoja ja estää jatkuvan hiivan uusiutuminen.

Onko esim. helokkiöljykapseleista hyötyä. Entä maitohappobakteerit? Onko teillä muilla ollut samanlaisia oireita pillereistä. Onko tilanne helpottanut/palautunut normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Entä mitä keinoja teillä on hillittömän tulehduksenaikaisen kutinan lievitykseen?

Tarkoituksenani on lopettaa pillereiden syöminen lomamatkan jälkeen syyskuussa ja siirtyä kondomin käyttöön. Vähän kyllä pelottaa miten se mahtaa toimia, jos edelleenkin kärsin kuivuudesta.

Neuvoistanne jo etukäteen kiittäen!
3608
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Tervehdys!

Kärsin itse aivan samasta ongelmasta. Jatkuva hiiva-kuivuus-kutina-rapsuttelu-limakalvojen haavautuminen-kierre on saanut monta kertaa kyyneleet silmiin.

Söin aikaisemmin Diane Nova -pillereitä, mutta lopetin ne jatkuvan hiivan uusiutumisen takia. Olen nyt ollut n. 4 kuukautta syömättä e-pillereitä, ja vaiva on alkanut hieman helpottaa. Limakalvot ovat alkaneet paksuuntua, mutta ovat edelleen hyvin kuivat ja kutiavat, ja hyvin tulehdusherkät raapimieni haavaumien takia. Jatkuva Bepanthen-rasvaus on tosin auttanut huomattavasti. Nyt seksikin alkaa tuntua (kohta 3:n vuoden hiivan, kivun ja polton jälkeen)jo melkein miellyttävältä kunnon liukuvoiteen kanssa.

Tulehduksen aikaiseen kutinaan suosittelen TROSYCORT-nimistä kortisonipohjaista emulsiovoidetta. Se on ollut minulle joka kuinen pelastus. Se ei itsessään paranna tulehdusta, mutta hoitaa mahdollisia haavoja ja vie sen p..keleen kutinan pois! Ihana aine! Suosittelen!

Voimia sinulle ongelmasi kanssa.
Tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu.
Ah, tätä naisen elämää!

Äänestä
  • Hei, minä olen kärsinyt samoista vaivoista, aina antibioottikuurien jälkeen, joskus ihan muuten vaan. Ja nyt olen syönyt ternimaitokapseleita 4 kk ja vaivaa ei ole ollut kertaakaan koko aikana. Aikaisemmin ajattelin että sairastan ehkä tätä paljon puhuttua hiivasyndroomaa, kun ruokavalio on surkea (hiivaleipää, olutta ja muuta herkkua)ja olo oli minulla aina väsynyt. Nukuin joka päivä myös päivällä ja väsymys ei siltikään hellittänyt. (oli kesä tai talvi) Nyt olen ollut todella pirteenä koko päivän ja väsymys on tipotiessään. Suosittelen kokeilemaan. Ja tässä vaiheessa kuitenkin joku hyökkää että mä myyn niitä. Niin myynkin ja ihan ilolla voin suositella ja annan 100% tyytyväisyystakuun. Jos ei apua niin kapselit voitte palauttaa ja saada rahanne takaisin. Lisätietoa [email protected]

    Äänestä

Sen lisäksi että väsymys on poissa on myös kutina kadonnut ja saa nauttia seksistäkin ihan täysillä ; )

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tara kirjoitti:

Hei,

Kärsin, ilmeisesti e-pillereiden takia, limakalvojen kuivuudesta.
Aina ei edes apteekin liukuvoide ole tarpeeksi, vaan paikat hankaantuvat todella kipeiksi ja ärtyvät. Seurauksena on jatkuvasti uusiutuva hiivatulehdus. Apteekin käsikauppalääkkeetkään eivät enää tunnu auttavan vaivaan, vaan kutina on joskus öisin aivan kamala. Sukupuolitaudista ei ole kyse. Pitänee nyt käydä lääkärin luona hakemassa Diflucan kuuri, mutta nyt kaipailisinkin keinoja, millä vahvistaa limakalvoja ja estää jatkuvan hiivan uusiutuminen.

Onko esim. helokkiöljykapseleista hyötyä. Entä maitohappobakteerit? Onko teillä muilla ollut samanlaisia oireita pillereistä. Onko tilanne helpottanut/palautunut normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Entä mitä keinoja teillä on hillittömän tulehduksenaikaisen kutinan lievitykseen?

Tarkoituksenani on lopettaa pillereiden syöminen lomamatkan jälkeen syyskuussa ja siirtyä kondomin käyttöön. Vähän kyllä pelottaa miten se mahtaa toimia, jos edelleenkin kärsin kuivuudesta.

Neuvoistanne jo etukäteen kiittäen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu