Purukumi nieleskely

vaarallista?

En tiedä tapahtuuko muille näin mutta itselläni purukumi hajoaa usein pieniksi murusiksi suuhun ja usein tilanteessa missä sitä ei voi alkaa sylkemään suusta ja siksi joudun nielemään kaikki nuo murut usein. Voiko tästä seurata jotain ja jos voi niin mitä?

13

2857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

Enpä ole kuullut että purkan nieleminen vaarallista olisi jos nyt ei hirveen usein purkkaa niele. Joskus vahingossa saatan purkan niellä eikä mitään ole tapahtunut. Tosin en ole ennen kuullut sitäkään että purkka hajoaa palasiksi suuhun

• pumpum

No kyllä siellä massussa on semmoiset hapot että se nielaistu purkkaa sulaa ihan samalla tavalla kuin perunamuusi ja lihapullatkin. Tai ihan mikä tahansa ruoka/juoma. Purkka käy läpi saman ruoansulatussysteemin ja mitä siitä jää jäljelle, tulee ulos toisesta päästäsi ulosteena ihan niikuin kaikki muukin joka joskus oli herkullista ruokaa lautasellasi.

Että silleen :)

• susan

Purkka nimenomaan ei sula mahassa, koska on sellaista ainetta joten purkkaa ei saisi niellä. Nielaistut purkat jää sinne mahaan ja tää on aivan totta.

Ravitsemustieteen opettaja muuten sanoi meille näin että uskoisin että hän kyllä jotain tietää. Kerto jonkun jutun, että joku tyttö oli aina niellyt kaikki purkkansa ja lopulta mahassa oli iso pallo, joka oli purkasta muodostunut. Kaikkihan joskus vahingossa nielee purkkaa , ja siinä ei kait mitään mutta missään tapauksessa niitä ei saa jatkuvasti ruveta nielemään.

• jo on
        susan kirjoitti:

Purkka nimenomaan ei sula mahassa, koska on sellaista ainetta joten purkkaa ei saisi niellä. Nielaistut purkat jää sinne mahaan ja tää on aivan totta.

Ravitsemustieteen opettaja muuten sanoi meille näin että uskoisin että hän kyllä jotain tietää. Kerto jonkun jutun, että joku tyttö oli aina niellyt kaikki purkkansa ja lopulta mahassa oli iso pallo, joka oli purkasta muodostunut. Kaikkihan joskus vahingossa nielee purkkaa , ja siinä ei kait mitään mutta missään tapauksessa niitä ei saa jatkuvasti ruveta nielemään.

kumma, jos purkka ei tuu mahasta ulos ulostamalla, mutta kaikenlaiset esiineet (kivet, kolikot,"kelmutetut" huumeet), jotka ei sula kyllä pörähtää sinne pönttöön.

• mahassa
        jo on kirjoitti:

kumma, jos purkka ei tuu mahasta ulos ulostamalla, mutta kaikenlaiset esiineet (kivet, kolikot,"kelmutetut" huumeet), jotka ei sula kyllä pörähtää sinne pönttöön.

Niin just, tuo oli aika hyvä havainto ett sieltä tulee muukin roina ulos. Aloin itekkin jo epäileen että onko mulla kuminen pallo mahassa ja mun paino-ongelma johtuukin siitä! Siis jos ne kertyy sinne palloks niin alkaahan se pallo painaakin jossain vaiheessa. Siistiä, oon yli 30 vee ja aina nielly purkat. Eli jos nyt meen leikkauseen ja otetaan se pallero pois niin mun painosta lähtee ehkä ainaki viis kiloa ihan tosta vaan : )

• shvuj
        susan kirjoitti:

no jos purkka ei kuulema tuu ulos nii mehän ihmiset täytytään purukumeista :o mut joo yleensä mä nielen vaan todella hyvänmakuiset esim hedelmäpurkat, mut menthol purukumeja en niele C:

• ^^-tonttu-^^

Moikka!!!

Et oo ainut,joka nielee purkkaa...miulle on käyny samalla tavalla monta kertaa ja miuta pelottaa et ku niin käynyt toosiiii usein, pelkään, et mie kuolen tai sairastun pahasti tai jotain...voikohan siihen oikeesti vaikka kuolla jos niit nielee jatkusvasti??? :X

• aloittaja :D

Hassua kun nämä vanhat jutut vuosien takaa on alkanu ilmestyä etusivuille uudistuksen myötä. Luin tuon aloitusviestin ja totesin että jollain on ihan sama ongelma kuin mulla ja sitten tajusin että minähän oon kirjottanu tuon viestin itse :P Niin edelleen nieleskelen toisinaan purkkaa kun ne vaan hajoaa suuhun, en tiedä onko mahassa iso purkkapallo, mutta ainakaan mitään kipuja ei ole ilmestynyt tai muita vatsaongelmia.

• purukumien kanssa
        aloittaja :D kirjoitti:

Hassua kun nämä vanhat jutut vuosien takaa on alkanu ilmestyä etusivuille uudistuksen myötä. Luin tuon aloitusviestin ja totesin että jollain on ihan sama ongelma kuin mulla ja sitten tajusin että minähän oon kirjottanu tuon viestin itse :P Niin edelleen nieleskelen toisinaan purkkaa kun ne vaan hajoaa suuhun, en tiedä onko mahassa iso purkkapallo, mutta ainakaan mitään kipuja ei ole ilmestynyt tai muita vatsaongelmia.

On kai se paras yrittää olla nielemättä purukumeja. Seurauksena voi olla peräsuolesta ulos tunkeva pallo, joka täyttyy suolistosta normaalisti kehittyvästä kaasusta ja puhkeaa sitten omia aikojaan. Jos on niellyt useita purukumeja, voi pallo kasvaa niin isoksi kuin vaatteiden alla on tilaa.

• ihkuuuuuuuuu3
        purukumien kanssa kirjoitti:

On kai se paras yrittää olla nielemättä purukumeja. Seurauksena voi olla peräsuolesta ulos tunkeva pallo, joka täyttyy suolistosta normaalisti kehittyvästä kaasusta ja puhkeaa sitten omia aikojaan. Jos on niellyt useita purukumeja, voi pallo kasvaa niin isoksi kuin vaatteiden alla on tilaa.

vitun pöllö 8)

• ultraääni tutkimus
        aloittaja :D kirjoitti:

Ei ole varmaan vaikeaa saada lääkäriltä ultraääni tutkimusta. Olin itse lapsi kun mahakipujen takia lääkäri vilkaisi nopeasti mahaani sillä. Gynekologisissa tutkimuksissa ne jollain läpivalaisee munasarjoihin asti ihan perustutkimuksissa. Ihan peruslaitteita nuo kai siis ovat.

• HUHHUH

Itse opiskelen alaa ja siis urbaanilegenda se on että purkka säilyisi mahassa pitkäänkin. Oikean tiedot mukaan korkeintaan päivän! Se on ihan samanlaista ainetta kuin muutkin ruuat ja sen sulaminen ei vie siis päivää kauempaa. Teitä on vain peloteltu että ette nielisi purkkia :)

• XD

XD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe