VW transporter 2.5 tdi

jklöjklj

Mitä mahtaa kestää ajaa VW transporter 2.5 TDI -96`?

Olen ajatellut hankkia sellaisen..... nyt olisi kiikarissa 487 tkm ajettu peli....

Onko moottori jo loppu vai vieläkö sillä mahtaisi olla edessään kilometrejä`?

-ja mikä mahtaa seuraavaksi hajota?

-kaikki osat koneessa on myyjän mukaan alkuperäisiä eikä konetta ole koskaan vielä avattu.?

10

11228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hene 2

      Kaise koneen kansi on avattu ainakin neljä kertaa, kun on väihettu jakopää. Itellä on juuri sama 2.5 TDI kohta 200 000 mittarissa eikä mitään ongelmia. Tuo mistä kerroit niin se voi olla hyväkin riippuu ihan kuinka sitä on huolettu. Kannattaa katsella huoltokirjaa.

      • tarkoitat

        "Kaise koneen kansi on avattu ainakin neljä kertaa, kun on väihettu jakopää."

        eikai volkarissa tarvii kantta aukasta, jos remmin vaihtaa? vai tarviiko koko yläkerta uusia samalla?


      • Kröhömmm

        Kantta ei avata minkään automerkin jakohihnan vaihdossa!!!!!!
        Koneen kunto ei riipu siitä, miten sitä on huollettu, jos huollot tai itse asiassa öljyn vaihdot ja suotimien vaihdot vain on tehty asiallisesti!!!!

        Sensijaan koneen kunto (niin vähän ajetun kuin paljonkin ajetun) riippuu siitä, miten autoa on käytetty: onko poljettu kaasu pohjassa, onko revitty kylmällä koneella, onko kaasu pohjassa -ajon jälkeen punaisena hehkuva kone (paremminkin turbo) äkkipysäytetty, onko konetta käytetty vajaalla vesimäärällä tai vajaalla öljymäärällä.

        Nämä asiat eivät selviä mistään, ei varsinkaan huoltokirjasta.


    • Mars

      Eli mitäpä tuota arvailemaan mitä kupee sisällän pitää. Vie autotohtoriin jat teetät siellä tarkastuksen niin , Onpahan ainakin jotakin vastinetta tuohon auton kuntoon.Ja sitten miettimään mitä mieltä asista
      Diesel koneen kuntoa ei oikein voi sanoa käynnistyveellä tai savuutuksestakaan..
      Koneen kesto voi vahdella kovinkin paljon. itse ajelin yli 650 000 km ilaman koneen aukaisua. Meni katsastuksestakin läpi .

      • Hjulius

        Kyllä volkkarin 450000km ajetusta autosta yleensä joutuu maksamaan kovan hinnan,juuri 2,5l on ollut koneen kestävyysongelmaa,jakoremmikin tulee kalliiksi ja on korikin jo vitjuuntunut kun lähes puoli miljoonaa takana
        Kattelisin vähän vähemmän ajettua volkkaria tai esim Transitia(e-veto)


    • kestää

      mulla on 500tkm. volvo tuolla koneella ja tässähän on n.40hv enenmän tehojakin.. eli pitäs volkkartissa kestää pidenpään kuin volvossa.

    • TDI kanssa

      Mulla 470 ajettu portteri ja toimii kuin junan vessa. Sillä ei ole mitään merkitystä, että paljonko on ajettu vaan sillä on merkitystä, että paljonko vielä ajetaan!! Ja se että paljonko ajetaan riippuu paljon huoltohistoriasta. Portterissa kannattaa tarkistaa jakopään remmi kolmenkympin välein, niinku huolto-ohjelmakin neuvoo.

    • paljonajettu

      mulla 780000 ajettu ja edelleen menee ja kulkee

      • Anonyymi

        Minulla on portterilla ajettu 650000,entinen ambulanssi,mistä johtuu laiska veto?ei savuta,päästöt katsastuksessa erinomaiset,onko egr tukossa?


    • Anonyymi

      Syöttöpumpun remmi katkes, ei käynnistynyt. Remmit molemmissa päissä konetta toinen jakohihna ja toinen syöttöpumpun, mitään ei onneks hajonnut. Volvossa sama kone, kuulemma huolto-ohjelmassa syöttöpumpun remminvaihtosuositus 60 000 jakohihna 120 000.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe