VW transporter 2.5 tdi

jklöjklj

Mitä mahtaa kestää ajaa VW transporter 2.5 TDI -96`?

Olen ajatellut hankkia sellaisen..... nyt olisi kiikarissa 487 tkm ajettu peli....

Onko moottori jo loppu vai vieläkö sillä mahtaisi olla edessään kilometrejä`?

-ja mikä mahtaa seuraavaksi hajota?

-kaikki osat koneessa on myyjän mukaan alkuperäisiä eikä konetta ole koskaan vielä avattu.?

8

4773

    Vastaukset

    • Kaise koneen kansi on avattu ainakin neljä kertaa, kun on väihettu jakopää. Itellä on juuri sama 2.5 TDI kohta 200 000 mittarissa eikä mitään ongelmia. Tuo mistä kerroit niin se voi olla hyväkin riippuu ihan kuinka sitä on huolettu. Kannattaa katsella huoltokirjaa.

      • "Kaise koneen kansi on avattu ainakin neljä kertaa, kun on väihettu jakopää."

        eikai volkarissa tarvii kantta aukasta, jos remmin vaihtaa? vai tarviiko koko yläkerta uusia samalla?


      • Kantta ei avata minkään automerkin jakohihnan vaihdossa!!!!!!
        Koneen kunto ei riipu siitä, miten sitä on huollettu, jos huollot tai itse asiassa öljyn vaihdot ja suotimien vaihdot vain on tehty asiallisesti!!!!

        Sensijaan koneen kunto (niin vähän ajetun kuin paljonkin ajetun) riippuu siitä, miten autoa on käytetty: onko poljettu kaasu pohjassa, onko revitty kylmällä koneella, onko kaasu pohjassa -ajon jälkeen punaisena hehkuva kone (paremminkin turbo) äkkipysäytetty, onko konetta käytetty vajaalla vesimäärällä tai vajaalla öljymäärällä.

        Nämä asiat eivät selviä mistään, ei varsinkaan huoltokirjasta.


    • Eli mitäpä tuota arvailemaan mitä kupee sisällän pitää. Vie autotohtoriin jat teetät siellä tarkastuksen niin , Onpahan ainakin jotakin vastinetta tuohon auton kuntoon.Ja sitten miettimään mitä mieltä asista
      Diesel koneen kuntoa ei oikein voi sanoa käynnistyveellä tai savuutuksestakaan..
      Koneen kesto voi vahdella kovinkin paljon. itse ajelin yli 650 000 km ilaman koneen aukaisua. Meni katsastuksestakin läpi .

      • Kyllä volkkarin 450000km ajetusta autosta yleensä joutuu maksamaan kovan hinnan,juuri 2,5l on ollut koneen kestävyysongelmaa,jakoremmikin tulee kalliiksi ja on korikin jo vitjuuntunut kun lähes puoli miljoonaa takana
        Kattelisin vähän vähemmän ajettua volkkaria tai esim Transitia(e-veto)


    • mulla on 500tkm. volvo tuolla koneella ja tässähän on n.40hv enenmän tehojakin.. eli pitäs volkkartissa kestää pidenpään kuin volvossa.

    • Mulla 470 ajettu portteri ja toimii kuin junan vessa. Sillä ei ole mitään merkitystä, että paljonko on ajettu vaan sillä on merkitystä, että paljonko vielä ajetaan!! Ja se että paljonko ajetaan riippuu paljon huoltohistoriasta. Portterissa kannattaa tarkistaa jakopään remmi kolmenkympin välein, niinku huolto-ohjelmakin neuvoo.

    • mulla 780000 ajettu ja edelleen menee ja kulkee

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

      Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      4346
    2. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

      ..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      145
      4298
    3. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

      Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      Viihde ja kulttuuri
      24
      2408
    4. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

      suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      202
      2199
    5. Heti alkoivat "asiantuntijat" sössöttämään

      ettei hallituksella ole oikeus pistää ihmisiä pakkokaranteeniin https://yle.fi/uutiset/3-11487500
      Maailman menoa
      201
      1289