Mikä olisi hyvä/edullinen turbodiesel paku.
Jaa mutta hyvää/edullistahan ei ole olemassakaan mutta kummiskin tuollainen kriteeri kummiskin.
Ei ole kokemuksia noista pakuista mutta ajattelin hommata koska olisi tuossa kalastus-harrastuksessa oiva peli. Olis aina katto pään päällä kun ei tuo teltailu enään kiinnosta ja matkailu-autot ovat liian kalliita.
Pakuun ajettelin tehdä 2-henken makuupaikat ja vähän muutakin askarrella, tietenkin sellaiset purettavat systeemit.
Laittakaas alanmiehet hyviä vinnkkejä mikä olisi käypänen peli.
Hintaluokka 5000-10000€ vai saako tuolla rahalla.
Ajattelin myös kannattaisiko hakea Saksasta ???
Hyvä paku.
16
2222
Vastaukset
- Van
Asenna mitään sänkyjä pakuusi, siitä rapsahtaa järkyttävä autovero.
Odota syyskuun 19.päivään asti, silloin saa tuoda pakuja ja henkilöautoja ulkomailta kohtuulliseen hintaan ja vähemmän ajettuna kuin mitä täällä.
Itse voin lämpimästi suositella Ford Transit-pakua.
Olen ajanut työkseni tuhansia kilometrejä ja kerran on jättänyt tielle, syynä oli polttoainemittarin jumittuminen :)
Suomi-pakut on niin törkeesti ajettuja jo kolmen vuoden iässä (300 tkm), ettei niitä kannata ostaa.
Hiace on luotettava peli myös, itse en vain pidä sen ohjaamosta, ei istu mulle.
Mercedes on kolmas harkittavan arvoinen.
Muita merkkejähän ei kukaan tervejärkinen käytettynä osta, jollei sitten rakasta korjaamista ja rahanmenoa.- Kalamies
On tarkoitus tehdä sellaiset mitkä heittää kyytiin kun lähtee reisuun ei mitään kiinteitä.
Mitä Transittia tarkoitit ? - Paku
Kalamies kirjoitti:
On tarkoitus tehdä sellaiset mitkä heittää kyytiin kun lähtee reisuun ei mitään kiinteitä.
Mitä Transittia tarkoitit ?Kyllähän sängyt on varmasti kiva olla siellä takana! mutta ei se mitään kun kiinteitä pistä niin ei taida sinilakit sanoa mitään... "muuttopuuhissa" ollaan :D...
Varmaan hän mahtoi tarkoittaa tätä vanhakoppasta Transiittia eli kunnon takatuupparia jossa on kyllä ehkäpä markkinoiden luotettavimpia koneita! ite en ole kuullut vielä että ois jollakin Transiitista menny kone... Kyllähän se Ransu vähä pitää ääntä (kone) mutta väliäkö sillä jos on luotettava?
Ja miten niin on 3 vuotta ajetut autot 300tkm ajettuja? ehkä taksit... mutta usein kattelee jotain pakuja jotka on jotain 80-90 luvun vaihteesta ja niillä ajettu 160tkm... tosin meillä on 96 Sprintter ja torstaina tuli 45tkm täyteen. (on muuten meillä eniten ajettu auto ikään nähden!) mutta kun se ei kuluta paljoa ja mitä järkeä ajaa bensakoneella kun bensa on kalliimpaa ja Diiselistä joutuu maksaa sen veron niin sillä on vähä "pakko" ajaa.
Toivottavasti saat hyvän kalastusauton!
Ja mikäli et välitä hirveesti kulutksesta niin osta joku Jenkki! se on letkeä ajaa ym. mutta tietty laatikot niissä tahtoo mennä viim. 500tkm... (sitä vääntöä nyt sattuu olemaan noissa isoissa peleissä :D) - Kalamies
Paku kirjoitti:
Kyllähän sängyt on varmasti kiva olla siellä takana! mutta ei se mitään kun kiinteitä pistä niin ei taida sinilakit sanoa mitään... "muuttopuuhissa" ollaan :D...
Varmaan hän mahtoi tarkoittaa tätä vanhakoppasta Transiittia eli kunnon takatuupparia jossa on kyllä ehkäpä markkinoiden luotettavimpia koneita! ite en ole kuullut vielä että ois jollakin Transiitista menny kone... Kyllähän se Ransu vähä pitää ääntä (kone) mutta väliäkö sillä jos on luotettava?
Ja miten niin on 3 vuotta ajetut autot 300tkm ajettuja? ehkä taksit... mutta usein kattelee jotain pakuja jotka on jotain 80-90 luvun vaihteesta ja niillä ajettu 160tkm... tosin meillä on 96 Sprintter ja torstaina tuli 45tkm täyteen. (on muuten meillä eniten ajettu auto ikään nähden!) mutta kun se ei kuluta paljoa ja mitä järkeä ajaa bensakoneella kun bensa on kalliimpaa ja Diiselistä joutuu maksaa sen veron niin sillä on vähä "pakko" ajaa.
Toivottavasti saat hyvän kalastusauton!
Ja mikäli et välitä hirveesti kulutksesta niin osta joku Jenkki! se on letkeä ajaa ym. mutta tietty laatikot niissä tahtoo mennä viim. 500tkm... (sitä vääntöä nyt sattuu olemaan noissa isoissa peleissä :D)Juu jenkkit kiinnostaa kanssa ja eipä tuo kulutus niissäkään niin mieletön ole.
Huh Huh en kyllä mitään vanhaa Transittia aikoiskaan hommata :) - Van
Kalamies kirjoitti:
Juu jenkkit kiinnostaa kanssa ja eipä tuo kulutus niissäkään niin mieletön ole.
Huh Huh en kyllä mitään vanhaa Transittia aikoiskaan hommata :)Etuvetoisista ei ole tietoa.
90-luvun vaihteen molemmin puolin olevat Transitit on teknisesti aika varmoja pelejä.
Itse olen tarkkailut Palstoista jo kauan, mutta en uskaltaisi ostaa kun mittarissa on sitä vähemmän kilometrejä mitä iäkkäämpi auto.
Ainoa Transitin huono puoli on takapyörien pito talvella, sitä kun ei ole.
Transitit oli tehty juhdiksi jo 30 vuotta sitten, pidän Transittia pakuluokassa samassa asemassa kuin Mersua henkilöautoissa ja Volvoa kuorma-autoissa.Transit - pakujen kuningas.
Ulkonäöllisesti jenkkivanit on erinomaista katseltavaa, mutta, mutta. Kyllä taloudellisesti täytyy olla rahaa kuin roskaa, jos sillä alkaa kalareissuja pitempiä tekemään. - VW
Van kirjoitti:
Etuvetoisista ei ole tietoa.
90-luvun vaihteen molemmin puolin olevat Transitit on teknisesti aika varmoja pelejä.
Itse olen tarkkailut Palstoista jo kauan, mutta en uskaltaisi ostaa kun mittarissa on sitä vähemmän kilometrejä mitä iäkkäämpi auto.
Transitit oli tehty juhdiksi jo 30 vuotta sitten, pidän Transittia pakuluokassa samassa asemassa kuin Mersua henkilöautoissa ja Volvoa kuorma-autoissa.Transit - pakujen kuningas.
Ulkonäöllisesti jenkkivanit on erinomaista katseltavaa, mutta, mutta. Kyllä taloudellisesti täytyy olla rahaa kuin roskaa, jos sillä alkaa kalareissuja pitempiä tekemään.Nykyään amerikan rohjojen puolustajat kehuvat isosta väännöstä kun ovat huomanneet ettei hevosia olekaan :DDD
Mutta pikkuiset nykydiiselit pesevät amerikan rohjot mennen tullen myös väännössä.
Pakuista paras on VW! Siitä ei pääse yli eikä ympäri mutta merkkiliikkeessä huollettuna ajallaan.Silloin siinä
on takuu kaikkialla maailmassa jos tielle jäääät VW maksaa.
Kuluttaa vähän,on hiljainen ja kulkee!.
Transitti ei lähde edes käyntiin jos taivas on pilvessä.Vanha lentävä lause sen kylmäkäynnistyvyydestä .D
Hiakekin on luotettava mutta kori ruostuu ympäriltä muutamassa vuodessa pois.
(ja kuluttaa 2L/100km enemmän kuin VW) - Kalamies
VW kirjoitti:
Nykyään amerikan rohjojen puolustajat kehuvat isosta väännöstä kun ovat huomanneet ettei hevosia olekaan :DDD
Mutta pikkuiset nykydiiselit pesevät amerikan rohjot mennen tullen myös väännössä.
Pakuista paras on VW! Siitä ei pääse yli eikä ympäri mutta merkkiliikkeessä huollettuna ajallaan.Silloin siinä
Transitti ei lähde edes käyntiin jos taivas on pilvessä.Vanha lentävä lause sen kylmäkäynnistyvyydestä .D
(ja kuluttaa 2L/100km enemmän kuin VW)No sinulla on ilmeisesti Volkari ???
Keroppa käyttökokemuksia siitä, hyvät ja huonot puolet.
Paku tulee vain kesä-ajoon :) - VW
Kalamies kirjoitti:
No sinulla on ilmeisesti Volkari ???
Keroppa käyttökokemuksia siitä, hyvät ja huonot puolet.
Paku tulee vain kesä-ajoon :)Mietin vartin ja huonoja puolia en keksinyt kuin sen että pelkällä faneriverhoilulla olevassa pakussa on
kova meteli.Minulla ovat kaikki olleet ilman väliseinää.
Ikäni pakuja olen suhannut,nyt 3 volsua,sitä ennen 4 hiakee.Hiakee en takaisin vaihtaisi kirveelläkään,niin oli iso hyppy kun volsun ostin.
Hiake on traktori.
VW on ajoltaan kuin henkilöauto täysin,ainakin caravelle.
Työn laatu erinomainen,ei nitise eikä natise kojelaudat eikä saumat irvistele.
Kori on oikeaa peltiä,uusimmissa sinkittykin.
Mm uusi Hiace vuosi vettä sisään lorottamalla tuulilasin saumasta :)
Alipainepumppu-laturi hajosi heti uutena jne.
No ajelee kai niilläkin.
Volkkarissa kuulema on sellainen takuu että jos merkkihuollossa huollattaa ja tielle
jättää niin ilmainen numero mihin soittaa.
Hinausauto tulee mihin tahansa.
Tarkistin senkin piruuttani.
Merkkihuolto maksaa kyllä pirusti.Minulla maksoi 800€ see iso 90 tuhannen huolto.
Otin kyllä vaihteiston ö-vaihdot ja vesipumpun ylimääräistä.
Saahan sitten ajella 25-30 t max ennen seuraavaa huoltoa.
Liukkaalla liikkeelle lähtö on myös oma lukunsa hiake vastaa vw. - T-man
VW kirjoitti:
Nykyään amerikan rohjojen puolustajat kehuvat isosta väännöstä kun ovat huomanneet ettei hevosia olekaan :DDD
(ja kuluttaa 2L/100km enemmän kuin VW)Syökö hiacekin? Vissiin kvolkkari kulkee ilmalla... Siis hidase ei kaupukikäytössä syö paskaakaan vaikka vanha jo alkaa miullakin olemaan
hiace ruostuu miulla siksi kun vähäjärkinen ei ole käyttänyt sitä ruostesuojauksessa heti kun sai autonsa käyttöön!
Nyt sitten itse joudun TAAS sen tekemään (aikaisemmin corollaan) Arvaa alkaako kypsyttämään! Transitti on hieno kesäpaku vaikka webastot niissä olisikin niin talvella siitä ei ole mihinkään! Jenkkipakut on tyylikkäitä ja ssaatanan hyviä vaununvetäjiä
mutta kiihtyvyys on huono. Lonkkari on ihan kopsakka peli mutta henkilökohtaisesti ulkonäko ei miellytä silmää vaikka olisi äärivalot asennettu katolle! Eikä lonkkari ruostu ihan silmissä mutta kyllä sekin joskus ajallaan... - T_man
VW kirjoitti:
Mietin vartin ja huonoja puolia en keksinyt kuin sen että pelkällä faneriverhoilulla olevassa pakussa on
kova meteli.Minulla ovat kaikki olleet ilman väliseinää.
Ikäni pakuja olen suhannut,nyt 3 volsua,sitä ennen 4 hiakee.Hiakee en takaisin vaihtaisi kirveelläkään,niin oli iso hyppy kun volsun ostin.
Hiake on traktori.
VW on ajoltaan kuin henkilöauto täysin,ainakin caravelle.
Työn laatu erinomainen,ei nitise eikä natise kojelaudat eikä saumat irvistele.
Kori on oikeaa peltiä,uusimmissa sinkittykin.
Mm uusi Hiace vuosi vettä sisään lorottamalla tuulilasin saumasta :)
Alipainepumppu-laturi hajosi heti uutena jne.
No ajelee kai niilläkin.
Volkkarissa kuulema on sellainen takuu että jos merkkihuollossa huollattaa ja tielle
jättää niin ilmainen numero mihin soittaa.
Hinausauto tulee mihin tahansa.
Tarkistin senkin piruuttani.
Merkkihuolto maksaa kyllä pirusti.Minulla maksoi 800€ see iso 90 tuhannen huolto.
Otin kyllä vaihteiston ö-vaihdot ja vesipumpun ylimääräistä.
Saahan sitten ajella 25-30 t max ennen seuraavaa huoltoa.
Liukkaalla liikkeelle lähtö on myös oma lukunsa hiake vastaa vw.Lorotti minullakin vetyä sisään MUTTA EI TUULILASISTA Vai voiko se sieltäkin vuotaa??
Ainakin tarkempi tutkinus osoittaa että pissapojan kiinnitys löystyy ajan mittaan ja sieltä se vesi tiensä löytää!! Pistin niiden juuriin Black titeä ja paikoilleen...
tunnin päästä letkusta vettä tuulilasille niin eipäs enään vuotanut!! Wolkkarista sen verta kokemusta etten semmoista ostaisi varsinkaan asuntoautona! Senverta heppoinen kötöstys!
Onhan hiace suosittu vetoauto ja käyttöauto
Ja volkkarin vaihteet on ihan oudot 0.50m eteenpäin löytyy 1, 0.50m taakse löytyy 2 Jne...
Multa löytyy jopa luistonsto tästä pelistä...
Tähän mennessä olen ollut "hiakeen" tyytyväinen
kuten aikasempaan rotollaan - 2GM
VW kirjoitti:
(ja kuluttaa 2L/100km enemmän kuin VW)Niin.. Ajan mielelläni ja mieluummin kyllä USA-pakulla kuin jollain VW:llä.
Ja siitä väännöstä; sitä kyllä noissa vaneissa piisaa.
Ei kait Suomen Armeijan NASU-telavehkeissä olisi tuota 6,2 DSL konetta jos siinä EI olisi vääntöä...
Ainakin mun El Camino jaksaa kulkea kohtuullisen hyvin tuolla ko. riisselikoneella! ;;;)))
Kulutus 7-11 l/100km. - 2*GM
Van kirjoitti:
Etuvetoisista ei ole tietoa.
Ulkonäöllisesti jenkkivanit on erinomaista katseltavaa, mutta, mutta. Kyllä taloudellisesti täytyy olla rahaa kuin roskaa, jos sillä alkaa kalareissuja pitempiä tekemään.Taidat olla aika köyhä jos et pysty 10-12 l/100km kulutuksia dsl-JENKKIAUTOLLA ajaessa maksamaan?
;) - Fiat
2GM kirjoitti:
Niin.. Ajan mielelläni ja mieluummin kyllä USA-pakulla kuin jollain VW:llä.
Ja siitä väännöstä; sitä kyllä noissa vaneissa piisaa.
Ei kait Suomen Armeijan NASU-telavehkeissä olisi tuota 6,2 DSL konetta jos siinä EI olisi vääntöä...
Ainakin mun El Camino jaksaa kulkea kohtuullisen hyvin tuolla ko. riisselikoneella! ;;;)))
Kulutus 7-11 l/100km.Kannattaa varautua ainakin noissa 2000 dieselmalleissa tai sen sitä myöhemmin valmistuneissa varautua vanhaa rahaa 16000mk maksaavaan remppaan joka johtuu heikosta diesel pumpusta.Muuten hienosti vääntävä paku ja uusissa vaneissa olisi kyseinen ongelma on poistunut.
- fiat
Näyttäisi saavan tuoreita malleja suht edullisesti
ja kulkupuoli turbomalleissa on kunnossa sekä tilaa löytyy huomattavasti paremmin kuin japsi sekä vw:n koppimopoista.Japsit ja saku pakut tuohon hintaluokkaan on loppuun ajettuja paskoja.- j
No asuntoauto projektiksi firella on halvin vaihtoehto vaan eikö firellassa ollut vaihelaatikko ongelmia ja savutus...
Ainakin yhteen uuteen asuntoauto tukattiin
olen tormännyt jossa oli ilmeisesti häkäpönttoahdettu moottori! Senverran oli tienoo savunpeitossa että!...
- Kalamies
tähän asti tulleista kommenteista.
Mitäs noi Mersut sitten olis esim. Vito kun tuota osto budjettiakin näky tulleen reilusti lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745518- 353071
- 402684
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272045Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402032Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291859- 951822
- 1741752
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941240