AVUTTOMAT AUTOILIJAT

mitä tehdä

Tänään aamulla sattui tyttöystävälleni sellainen tapaus, että en tiedä itkeäkö vai nauraako.

Hän meni tankkaamaan autoaan (toista kertaa elämässään), mutta ei onnistunut saamaan bensatankinkorkkia auki. Ei tässä vielä mitään, mutta kun siihen ei myöskään pystyneet useat paikalle tulleet kanssa autoilijat (myös miehet). 20 minuutin yrittelyn jälkeen lähti sitten lähes tyhjällä tankilla jatkamaan matkaa.

Kyseessä oli varaosaliikkeestä ostettu aivan tavallinen lukollinen korkki.

Toki ymmärrän, että autot eivät läheskään kaikkia kiinnosta vaikka niillä ajavatkin, mutta rajansa kaikella. Tyttöystävääni en pahastikaan moiti, kokematon kun on, mutta että vielä kymmeniä vuosia auton ratissa istuneet miehetkin. Aika noloa uusavuttomuutta. Tätä vauhtia palveluasemat tulevat pian takaisin ja korjaamot saavat paljon lisää asiakkaita. Eli onhan tässä jotain positiivistäkin.

11

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;-)

Noita avuttomia, kädettömiä sekä muuten vajavaisia tulee vastaan päivittäin. Heidät tunnistaa pimentyneestä ajovalosta mitä ei itse osata vaihtaa, sekä päälle laitetuista sumuvaloista (usealla myös takasumuvalo) keliolosuhteista riippumatta ja varsinkin näin vesisateella.
      Ei edes renkaita (olkoon sitten kitkat tai nastat) kyetä itse vaihtamaan, vaan tilataan aika renkaiden vaihtoon.
      Looginen kehitys siis on tämä, ettei enää osata edes omaa autoa tankata.

• poikaystävä

Mikset neuvonut tyttöystävääsi autoilun perusasioissa: tankkauksessa, öljyjen tarkastuksessa, lasinpesulitkujen lisäyksessä...
      Mutten autoilijoittenko pitäisi tehdä avuttomien poikaystävien hommat?

• poikaystävä

Neuvoin kyllä kertaalleen, mutta en uskonut asian olevan noin vaikea.

Uskoisin kyllä itse saavani auki korkin kuin korkin (ellei ole joku oma viritys tai viallinen), joten vaikea ymmärtää, että tässä kävin kuten kävi. Jäävätköhän "lapsilukolliset" pesuainepurkitkin aukaisematta.

lainaus:
        >Mutten (varmaankin Muitten) autoilijoittenko (=autoilijoidenko) pitäisi tehdä avuttomien poikaystävien hommat?

(Olipa typerä kommentti!) Ei, mutta apu olisi joskus tarpeen, kun on mahdotonta olla itse aina tavoitettavissa. Onneksi osaavia ja ongelmanratkomiskykyisiä autoilijoita on yleensä kyllä liikenteessä. Tänä aamuna ei vain näköjään osunut kohdalle.

• poikaystävä
        poikaystävä kirjoitti:

Neuvoin kyllä kertaalleen, mutta en uskonut asian olevan noin vaikea.

Uskoisin kyllä itse saavani auki korkin kuin korkin (ellei ole joku oma viritys tai viallinen), joten vaikea ymmärtää, että tässä kävin kuten kävi. Jäävätköhän "lapsilukolliset" pesuainepurkitkin aukaisematta.

lainaus:
        >Mutten (varmaankin Muitten) autoilijoittenko (=autoilijoidenko) pitäisi tehdä avuttomien poikaystävien hommat?

(Olipa typerä kommentti!) Ei, mutta apu olisi joskus tarpeen, kun on mahdotonta olla itse aina tavoitettavissa. Onneksi osaavia ja ongelmanratkomiskykyisiä autoilijoita on yleensä kyllä liikenteessä. Tänä aamuna ei vain näköjään osunut kohdalle.

Olisikohan kannattanut varmistaa, että oppi meni perille.

Olen syvästi pahoillani kirjoitusvirheitteni aiheuttamasta mielipahasta. Tilanne helpottui molempien osalta, kun näit vaivaa virheeni korjaamisessa.

Jään odottamaan vastausta tähän viestiin korjattuna versiona.

• poikaystävä
        poikaystävä kirjoitti:

Olisikohan kannattanut varmistaa, että oppi meni perille.

Olen syvästi pahoillani kirjoitusvirheitteni aiheuttamasta mielipahasta. Tilanne helpottui molempien osalta, kun näit vaivaa virheeni korjaamisessa.

Jään odottamaan vastausta tähän viestiin korjattuna versiona.

Otitpa itseesi kirjoitusvirheidesi korjaamisesta... Korjausten kun oli tarkoitus vain selventää tekstiä.

Voit kuitenkin olla huoleti. En pahoittanut mieltäni virheidesi (ei siis virheesi) takia. Sattuuhan noita fiksummillekin :)

• poikaystävä
        poikaystävä kirjoitti:

Otitpa itseesi kirjoitusvirheidesi korjaamisesta... Korjausten kun oli tarkoitus vain selventää tekstiä.

Voit kuitenkin olla huoleti. En pahoittanut mieltäni virheidesi (ei siis virheesi) takia. Sattuuhan noita fiksummillekin :)

Ei, en ottanut itseeni kirjoitusvirheiden korjaus. Lähinnä ihmetytti; asiani kuitenkin kävi selville.

Käy nyt tyttöystäväsi kanssa autoilun perusasiat vielä kerran läpi ja varmista(tuleeko tähän pilkku) että opittu asia toteutuu myös käytännössä.

• suunnittelijat

Niin plajon kuin autotkin maksaa ja silti autoissa on kohtia joita mikään ruudin keksijä ole kyllä suunnitellut. Liikaa insinöörejä vai mistä johtuu?
      Mutta sanoisin että osaamattomat autoilijat, edes autokoulu ei pysty auttamaan :)

• meikä

Miksi ihmeessä mun pitäis osta vaihtaa lamppu tai ropata jotain auton romua? Tankkaaminen ja pissapojan täyttön lisääminen on ihan riittävää.

Leasing yhtiö hoitaa rahajutut, huoltoliike huoltaa ja firma maksaa muut kulut.

• Puuha Pete

Miehen pitää osata huoltaa ja hoitaa ei pelkästään autoa, vaan kaikkea muutakin mitä omistaa, käytää ja hallitsee. Ei ehkä ihan kirjaimmellisesti, mutta perusteet pitää hallita. Miksikö? Koska mitä vitun virkaa sulla muuten täällä on? Ei riitä että on hyvä katseleen telkkaria.

• Puuha Pete kirjoitti:

Miehen pitää osata huoltaa ja hoitaa ei pelkästään autoa, vaan kaikkea muutakin mitä omistaa, käytää ja hallitsee. Ei ehkä ihan kirjaimmellisesti, mutta perusteet pitää hallita. Miksikö? Koska mitä vitun virkaa sulla muuten täällä on? Ei riitä että on hyvä katseleen telkkaria.

Mä oon kyllä sitä mieltä, et jos ei saa bensakorkkia auki, niin sit kannattaa jättää se auto parkkiin ja kävellä.
        Itelle hommasin leimaamattoman auton pari kk sitten. Jos en ite sitä leimalle saa, niin sitten olkoon liikkumatta.Aivan periaatteesta en anna miehen koskea autoon, meillä naisilla tuntuu olevan asenne ongelmia noita autoja kohtaan. Itsekin ärsyttää välillä auton alla makaaminen, mut lämmittää kun ajattelee ensi kesää ja omaa autoa.

• ;-)
        sanzi79 kirjoitti:

Mä oon kyllä sitä mieltä, et jos ei saa bensakorkkia auki, niin sit kannattaa jättää se auto parkkiin ja kävellä.
        Itelle hommasin leimaamattoman auton pari kk sitten. Jos en ite sitä leimalle saa, niin sitten olkoon liikkumatta.Aivan periaatteesta en anna miehen koskea autoon, meillä naisilla tuntuu olevan asenne ongelmia noita autoja kohtaan. Itsekin ärsyttää välillä auton alla makaaminen, mut lämmittää kun ajattelee ensi kesää ja omaa autoa.

Huomautin taannoin miespuoliselle työkaverille, että hänellä oli toinen ajovalo pimeänä. Tämä siihen: "Täytyy muistaa sanoa seuraavassa huollossa."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe