Miksi petin/petän

"masa2

Niin kuka olen ja miksi olen pettänyt petän tyttöystävääni? Olen 25-vuotias opiskelija mies täältä itäisemmästä suomesta.....mutta töitten ja muunkin ansiosta olen päässyt reissamaan aika lahjakaasti...Olen seurustellut nykyisen työttöystäväni kanssa noin vyoden ja sen aikana olen pettänyt häntä 2kertaa se kolmaskin oli hilkulla mutta homma meni kiville...:-) Niin nyt se ikuinen naisia vaivaava miksi....Petin tulen varmaankin pettämään monestakin syystä. Ensinnäkin seksi nyt vaan on kivaa, ja sillä sipuli...Toisekseen ukkoni, joka myös on pettänyt taas äitiäni antoi neuvon kun aloin seurustelemaan: että ei kannata rakastua naiseen kun vasta viimeisenä juttuna suhteessa. Niiden luona voi kyllä vierailla. Siinä tekee vaan hallaa itselensä...
Ja pettämisestä ei SAA JÄÄDÄ KIINNI! poika ....Niin kolmanneksi:ehkä kyllä esineellistän naisia, mutta niinhän minullekin tehdään miehenä.....joten tää on pelin henki joten....en voi tehdä sääntöjä, kunhan pelailen...Enkä ajattellut sitten vanhana katua sitä että jätin panemisen väliin, kun siihen nuorena oli tilaisuus.....Olenko kyyninen: olen myönnän mutta mailman ollessa tällainen viidakko voiko mua syyttää....

Olen pari kertaa "bongannut" varatun naisen, joten olen sitä mieltä että ihan jokainen nainen pettää kunhan vaan se oikea aika paikka tulee eteen....ihan jokainen....huolimatta siitä mitä sanovat! kaikille se ei tule ...mutta gaussin kello käyrä soveltuu niin brutaalisti lähes jokaiselle elämän alueella....

17

1866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä.

vaikutat hieman sekavalta.

• "masa"

Enpä kuule ole. En vain ole jaksanut laittaa kappalejakoa, oikeinkirjoitusta ym. kuntoon. Annoin vaan ajatusten tulla ruudulle...mutta koita saada selvää, eiköhän se onnistu kunhan olet vaan normaali...

• tollanen ihminen. mä tulin surulliseks kun luin tätä.
      eihän sulla oo mitään. ei tunteita (paitsi kullissa), ei rakkautta (tosi sääli tyttöystävää, joka ei tiedä millainen olet), ei pelkoa (taudit),eikä varsinkaan minkäänlaista kykyä asettua toisen asemaan (oletko koskaan pysähtynyt ajattelemaan miltä tyttöystävästäs tuntuu, kun/jos hän saa tietää sun seikkailuistas?)
      veikkaan että et oo ajatellut koko asiaa.
      kaikki mikä on vähänkään tärkeää sulle, on SINÄ ITSE.

tosi valitettavaa että tollasia on tänne syntynyt.

ei millään pahalla, mutta kuitenkin.

• "masa"

pa vastaa anna2:lle. Turhaan säälit mua. Ja kyllä mulla tunteita on, olen vain oppinut olemaan tuhlaamatta niitä heti ja vääriin ihmisiin. Kun mun kunnioituksen ja luottamuksen ansaitsee, niin ei sitä voi kovin helpolla menettääkää. Asettua toisen asemaan, niin mutta mitä ihminen ei tiedä, niin ei se häntä satutakaan. On totta, että olen itselleni tärkein ihminen tässä ja nyt, mutta kukapa sinusta huolehtii jos et sinä itse? Ei asioihin kannata suhtautua musta valkoisesti ihan heti. Se on teinien merkki...sun kirjotuksesta anna sai sen kuvan että jotenkin nostat naiset miehiä ylemmäksi, vai olenko väärässä? Musta tänä päivänä naiset esineellistää meitä jätkiä ihan yhtä paljon kuin miehet naisia....Harvapa meistä kun on pyhimys. paitsi sellaset jotka on eläny tynnyrissä.

• toisin tulkinnut
        "masa" kirjoitti:

pa vastaa anna2:lle. Turhaan säälit mua. Ja kyllä mulla tunteita on, olen vain oppinut olemaan tuhlaamatta niitä heti ja vääriin ihmisiin. Kun mun kunnioituksen ja luottamuksen ansaitsee, niin ei sitä voi kovin helpolla menettääkää. Asettua toisen asemaan, niin mutta mitä ihminen ei tiedä, niin ei se häntä satutakaan. On totta, että olen itselleni tärkein ihminen tässä ja nyt, mutta kukapa sinusta huolehtii jos et sinä itse? Ei asioihin kannata suhtautua musta valkoisesti ihan heti. Se on teinien merkki...sun kirjotuksesta anna sai sen kuvan että jotenkin nostat naiset miehiä ylemmäksi, vai olenko väärässä? Musta tänä päivänä naiset esineellistää meitä jätkiä ihan yhtä paljon kuin miehet naisia....Harvapa meistä kun on pyhimys. paitsi sellaset jotka on eläny tynnyrissä.

Siinä olet oikeassa, että naiset esineellistää miehiä myös, siitä hyvinä esimerkkeinä tämänkin palstan toisten naisten kirjoitukset.

On myös mahdollista, että nuoremmalla iällä fyysisyys on on etusijalla, niin nautinnon etsimisessä kuin vaikkapa kuntoilunkin puolella. Ikä tuo yleensä sen mukanaan, että esim. hyvästä kunnosta nauttii vain jos pääkin on tasapainossa. Psyyke kun on siitä outo, että sen voi kyllä jättää huomioimatta ja hoitamatta, mutta oireet ilmeneekin sitten psykosomaattisina oireina.

Minusta anna ei nostanut naista ylemmäs miestä, vaan ajatuksen siitä, että jokaista tulisi kohdella ainutlaatuisena ja ainoana.

• takia

sun pitää sitten seurustella?? Ala mieluummin sinkkuilemaan. Katos kun aikuisena pitäis jo ottaa vähän tekemisistään vastuutakin eikä voi vaan perustella tekojaan "kun se nyt vaan sattuu olemaan niin kivaa". Tekstis osoittaa, ettet oo vielä kypsä sitoutumaan. kasva vielä vähän aikaa!

• "masa"

Seurustelen koska nyt osui kerralla kohdalle sellanen ihminen, jonka kanssa jaksan/haluan olla..On hyvä huumorintaju, pitkä pinna ei kulje nokka pystyssä ja on ne elämän reaaliteetitkin vielä hyväksyttynä...eikä ole sellanen perus nyrpeä muija jollasia nykyään on aivan liikaa.
        Tällä tarkotan sitä, että odotukset on cosmosta
        otettu ja vaaditaan aivan liikaa mieheltä..jutut tasoa tumma komea rikas huumorintajuinen....jne jne..

Ja sanoo suoraan mitä tarkoittaa! Siispä sellanen kenenkä kanssa arvelen voivani viihtyä pitkään..Yhteen muutostakin ollaan puhuttu jo aika vakavasti ja kävin tässä laittamassa asuntohakemuksenkin...Kun en ihan jokaista kelpuuttaisi vakituiseksi seurakseni..

Seurustelukumppanin hakeminen on vähän kuin hakuammuntaa aina ei osu lähellekään vaan mennään korpeen ja pahasti, mutta aina silloin tällöin osuu paremmin kuin toivookaan.

Siis olen 25:n enpä usko että tarvii kasvaa, ennemmänkin tuntuu olevan sun heiniäs...no offence...Kannnattaa kerätä yleistä elämän kokemusta ja verrata asioita niihin, eikä heti tuomita ja heilauttaa kirvestä. Sellanen se vasta kertoo ihmisen henkisesti nuoresta iästä, suoranaisesta teiniydestä...Susta varmaan mun pitäis kertoa ihan kaikki tyttöystävälle, koska suhteessahan jaetaan kaikki. en helvetti omaa oksaani sahaa? O

• fhyfiuhh
        "masa" kirjoitti:

Seurustelen koska nyt osui kerralla kohdalle sellanen ihminen, jonka kanssa jaksan/haluan olla..On hyvä huumorintaju, pitkä pinna ei kulje nokka pystyssä ja on ne elämän reaaliteetitkin vielä hyväksyttynä...eikä ole sellanen perus nyrpeä muija jollasia nykyään on aivan liikaa.
        Tällä tarkotan sitä, että odotukset on cosmosta
        otettu ja vaaditaan aivan liikaa mieheltä..jutut tasoa tumma komea rikas huumorintajuinen....jne jne..

Ja sanoo suoraan mitä tarkoittaa! Siispä sellanen kenenkä kanssa arvelen voivani viihtyä pitkään..Yhteen muutostakin ollaan puhuttu jo aika vakavasti ja kävin tässä laittamassa asuntohakemuksenkin...Kun en ihan jokaista kelpuuttaisi vakituiseksi seurakseni..

Seurustelukumppanin hakeminen on vähän kuin hakuammuntaa aina ei osu lähellekään vaan mennään korpeen ja pahasti, mutta aina silloin tällöin osuu paremmin kuin toivookaan.

Siis olen 25:n enpä usko että tarvii kasvaa, ennemmänkin tuntuu olevan sun heiniäs...no offence...Kannnattaa kerätä yleistä elämän kokemusta ja verrata asioita niihin, eikä heti tuomita ja heilauttaa kirvestä. Sellanen se vasta kertoo ihmisen henkisesti nuoresta iästä, suoranaisesta teiniydestä...Susta varmaan mun pitäis kertoa ihan kaikki tyttöystävälle, koska suhteessahan jaetaan kaikki. en helvetti omaa oksaani sahaa? O

tajuaa pian minkälaisen pleierin kanssa heilastelee ja heittää sut niskaperseotteella pellolle!

• täysin

oon saman ikäinen muija, tosin pari vuotta olen ollut sinkkuna, mutta edellisessä suhteessa tein aivain samalla tavalla... ero ei johtunut pettämisestä, vaan minä jätin hänet muista syistä... nyt olen sitten tosiaankin pannut kun on mahdollista ja ainut syy on se että haluan elää täysillä! (tämä tarkoittaa kaikkea muutakin elämässäni kuin pelkkää seksiä)ehkä jonain päivänä löydän senmiehen ketä en halua pettää, mutta siihen asti "pelaan peliä" muuttäällä yrittää moralisoida, mutta se mitä eukkos ei tiedä, ei voi sitä satuttaa :D

• kypsymään siitä

kuulkaas nyt lapsukaiset, jospa pysyttelisitte täältä aikuisten keskustelusta poissa, ainakin nyt siihen asti kun murrkuikä menee ohi (30-v).

noilla asenteilla ja "elämänkokemuksella" kun ei ole mitään tekemistä oikeiden parisuhteiden kanssa. "no offence".

• naikkonen29

Älä heti täällä loukkaannu, jos sinua sanotaan lapselliseksi tms. Itsepähän kysyit, että miksi petät, ja se nyt on aika helposti mieleen juolahtava ajatus.

Oma mieheni petti aiemmassa suhteessaan samalla tavalla kuin sinä nyt. Ja hänenkin isänsä on joskus pettänyt vaimoaan, kauan sitten. Eli tarinoissanne on paljon samaa.

Mieheni petti sitten erään kerran minuakin. Huomasin että jotain oli vialla... Kyllä rakkaani tunsin. Intin pitkään, että mikä nyt on. Yhä muistan miten hän vastaukseksa aloitti: "En ole yhtään sen parempi ihminen kuin koskaan ennenkään, jos en kerro..." Hän kertoi, ja asia päätettiin yhdessä käsitellää. Hän vannotti ja vakuutti, että vika ei ole minussa, ja että minä olen hänen unelmiensa nainen. Tunsin ja tunnen yhä, että hän tarkoittaa sitä.

Hän itse ehdotti pian, että menee psykolle. Hän kävi useiden kuukausien ajan ammattilaisen kanssa pohtimassa, että miksi hänellä on elämässään tällainen tapa. Syitä miksi hän oli sellaisen kaavan elämäänsä opetellut oli monia, kokemuksia elämässä. Pohjimmiltaan syy hänellä oli kuitenkin menettämisen pelko. Häntä ei voi loukata, kun hän loukkaa itse ensin...

En voi tietää sun syytäs, mutta isäsi ohjeilla on varmastikin valtavasti merkitystä kasvamisessasi aikuikseksi. Eli muut ovat täällä oikeassa siinä, että sun tulis kasvaa. Saat elämältä paljon enemmän, jos pystyt kunnioittamaan omia tekojasi niin paljon, ettei sinun tarvitse pelätä naisellesi kertomista!!

Meille kävi tuskaisen tien jälkeen hyvin. Olemme vahvempia kuin koskaan, sillä kaiken jälkeen tunnemme toisemme ja itsemme paremmin. Aikaa tapahtuneesta on kulunut kaksi vuotta. Nyt on aika haaveilla lapsesta. (Ennen kuin ikääkin on aivan liikaa...)

Niin, mieheni isän pettämisreissuista on kulunut 18 vuotta, uusia ei ole tullut. Kyllä ne miehetkin oppii... ;)

Ihan omaksi parhaaksesi, hae apua. Tulet onnellisemmaksi, ja itsetuntosi paranee.

• Stoa

Olet aika lailla oikeassa. Rakastuneita leikkivät miehet on yleensäkin ottaen säälittäviä tapauksia. Parempi antaa naisten pyöriä kuin joutua niiden pyöriteltäväksi. Kun heidän oma asemansa on vähän epävarmalla pohjalla, niin he korostavat sitä rakkauttaan enemmän. Tämä taas tarkoittaa sitä, että mies voi nauttia kiihkeästä menosta naistensa kanssa. Vertaa naisen alistamaan tossunalushemmoon.

Taitaapi tuo Ridgekin osata naistenpyörityksen. Sillä on ihan oikeat otteet: ei anneta liikaa kellekään naiselle itsestään, mutta ollaan kohteliaita ja miellyttäviä kaikille neideille.

• nainen78

...kauheen kätevää, toi tollanen maailma nyt vaan on tällanen, en voi mitään -asenne! Hei haloo, aikuinen ihminen, ota vastuu omista teoistasi!
      Vaikka kaikki muut pettäis, se ei tarkota että sun täytyy. Tekemisilläsi satutat tyttöystävääsi suunnattomasti... ja kuule, näillä asioilla on usein taipumusta tulla ilmi - ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella.

"En voi tehdä sääntöjä, kunhan pelailen"?!? Tottakai voit tehdä säännöt! Jokainen määrittelee oman parisuhteensa säännöt!

Koko sun kirjotuksestas paistaa läpi vastuun karkuun juokseminen... Että enhän mä muuten, mutta kun...
      Kasva aikuiseks jo pikku hiljaa.

Säälittävää...

• tyttöstä...

ei se pettäminen ilmi tule, kun pelaa pelinsä oikein. Itse olen vaimoani pettänyt useita kertoja aivan kiinnijäämisen riskittä. Tällaisen vakiintuneen parin seksi se on aina välillä vaan niin tylsää, että vieraissa on juostava. Vaimo antaa perus avioseksiä muutaman kerran kuussa ja kun haluan nuorempaa tai vaikkapa anaalia, juoksen vieraissa ja tarvittaessa maksankin siitä. Luulis sunkin ymmärtävän, kun oot ainakin nimimerkkis perusteella ihan aikuinen nainen.

• nainen78
        tyttöstä... kirjoitti:

ei se pettäminen ilmi tule, kun pelaa pelinsä oikein. Itse olen vaimoani pettänyt useita kertoja aivan kiinnijäämisen riskittä. Tällaisen vakiintuneen parin seksi se on aina välillä vaan niin tylsää, että vieraissa on juostava. Vaimo antaa perus avioseksiä muutaman kerran kuussa ja kun haluan nuorempaa tai vaikkapa anaalia, juoksen vieraissa ja tarvittaessa maksankin siitä. Luulis sunkin ymmärtävän, kun oot ainakin nimimerkkis perusteella ihan aikuinen nainen.

...kato ketä alat tyttöseks nimittelemään.

Joo, nimimerkkini kertoo ikäni. Olen kahden lapsen äiti, naimisissa, mieheni kanssa ollut yhdessä 9v.
        Meillä menee hyvin...taas. On mennyt huonostikin, mutta ne alamäet ja ojan pohjatkin kuuluu pitkiin parisuhteisiin. Että olen kyllä jo elämää nähnyt...monestakin näkökulmasta.

Mutta huomioi, että sanoin pettämisten ilmitulemisesta: tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin. Tiedän (ikävä kyllä) pari tapausta joissa pettäminen on tullut ilmi vasta vuosien ja vuosien jälkeen...mutta tulipa ilmi kuitenkin. Sanoin myös, että uskottomuudella ON TAIPUMUS tulla ilmi - en että se 100%:ssa tapauksista tulee ilmi. Mutta yleensä se jossain vaiheessa paljastuu.

Sinäkin puhut vain seksistä... Oletko puhunut vaimosi kanssa erilaisita tarpeistasi ja toiveistasi? Vai vaan lähtenyt vieraisiin, kun vaimolta saa vain perus seksiä? Kaikissa tapauksissa pettäminen ei ole vain seksiä, mutta sinä (ja moni moni muu) tunnut hakevan VAIN seksiä (ainakin sen kuvan tekstistäsi saa). Mutta mun mielestä sun kaltaset tyypit unohtaa, että pettämisessä ei ole kyse vain siitä seksistä...eikä tässä maailmassa (ei edes sun elämästä puhuttaessa) ole kyse vain siitä mitä sä haluat. Iso osa ihmisyyttä on kyky ottaa huomioon toiset ihmiset (kuten oman puolisonsa). Pettämisessä ei ole kyse vain seksistä... Siinä on pelissä niin paljon enemmän.
        Oletko valmis avioeroon?

Mitäpäs jos vaimosikaan ei ole puhunut sinulle omista tarpeistaan ja haluistaan, hän ajattelee sinusta, että "kylläpä on tylsää seksiä!" ja onkin lähtenyt hänkin hakemaan mieluistaan seksiä suhteenne ulkopuolelta?

Hyväksyisitkö vaimosi uskottomuuden?!!? Koska jos hyväksyt oman uskottomuutesi sillä selityksellä, että et saa avioliitossasi haluamaasi seksiä, niin silloin sun pitäis hyväksyä myös vaimosi uskottomuus, jos hän ei olisi tyytyväinen seksielämäänne. Pystyisitkö maistamaan omaa lääkettäsi, eli petetyksi tulemista?

Jos väität, että ei tuntuisi missään vaikka oma vaimo paneskelis puolen kaupungin kanssa niin...
        Sori, en usko sua.

• Toinen mies

Tämän palstan vakiokaavoja on, että petetty nainen kirjoittaa ja itkee kohtaloaan sekä miehensä sikamaisuutta.

Kanssasisaret lohduttelevat sanomalla, että mies oli sika josta oli hyvä päästä eroon, ja että fiksu/kaunis/seksikäs nainen kun on, niin seuraava mies on sitten varmasti oikea unelmaprinssi!

Olen itse maailmaa nähnyt mies, rakastan naisia (liikaakin!) ja nää jutut sekä ärsyttää että tekee mut surulliseksi.

En haluaisi särkeä kenenkään naisen unelmia, mutta surullinen totuus on, että:

(1) kaikki miehet pettää naisiaan;

(2) ne jotka ei petä, on kaappihomoja;

(3) ne jotka ei petä eikä oo kaappihomoja on niin tylsiä/rumia/(lisää oma negatiivinen adjektiivi) ettei ne yksinkertaisesti saa (vierasta) naista;

(4) ne harvat miehet jotka ei kuulu mihinkään edellä mainittuun ryhmään eivätkä siltikään petä eivät yksinkertaisesti ole hirveän kiinnostuneita seksistä. (se ei sinänsä ole mikään huono juttu, jos nainenkaan ei ole liiemmin kiinnostunut seksistä, mikä pätee suurimpaan osaan naisista pitkissä parisuhteissa)

Viimeksi mainittu ryhmä on juuri ns. "kiltit pojat" (eng. "Nice guy"). He ovat vähän värittömiä ja ehdottoman epäseksikkäitä, mutta luotettavia ja heistä saa parhaat aviomiehet. Petetyt tai muuten vain miehiin pettyneet naiset valittavat aina, ettei kunnon miehiä löydy mistään, mutta kun sellainen todella osuu eteen niin se ei yleensä kelpaa. Seksikkäät ns. "alfa-urokset" (jotka AINA pettävät) sen sijaan kelpaavat, vaikka nainen olisi polttanut näppinsä kuinka monta kertaa.

Ilmiölle on myös puhdas biologinen selitys: samalla tavalla kun luonto on "ohjelmoinut" naiset yrittämään iskemään niin "korkealaatuisen" (komea, älykäs, rikas, kunnianhimoinen, isoaseinen, jne.) miehen kuin vain saaduilla eväillä (pääosin ulkonäkö) on mahdollista, niin myös miehet on ohjelmoitu kaatamaan niin monta naista kun vain pystyvät/ehtivät (ja mitä korkealaatuisempi mies sitä helpommin naiset kaatuvat).

Niin kauan kun naisille kelpaa vain "unelmamiehet" ei heidän pitäisi valittaa jos mies pettää. Sitä saa mitä tilaa.

• "masa"

niin, kutakuinkin tollaseen ajattelutapaan olen itsekin törmännyt.....mies pettää niin on aina sika. Missään olosuhteissa ei ole lievetäviä asianhaaroja, hyvä kun saa itseään puolustaa. Kun nainen pettää, niin sillonkin vika on ainakin epäsuorasti miehessä, ei olla valmiita myöntämään omaa tekoa ja ottamaan sitä vastuuta.
        Vika on suhteessa tai jossain muualla muttei itsessä..

Ja jos naiset on niin uskollisia, niin miksi verkkoapteekeista saa ostettua isyystestejä? En mä vaan tiedä. Niin, toisen miehen tapaan rakastan naisia ehkä vähän liikaakin, ja mitä tohon meidän miesten jaotteluun tulee, niin enemmän kuin naulan kantaan....Kuinka moni pitkäaikaistyöttömistä, siis enemmistöstä on naimisissa? Itse lopetin kilttinä olemisen tässä kaksi kolme vuotta sitten kun hokasin ettei se oikein toiminut...ja ohjelmoin pääni namikat uusiksi..en ole vieläkään ns. paha poika tai kovis, vaan realisti. Enkä ota asioita niin vakavasti...en nosta ketään jalustalle, vaan annan takas sitä mitä itsekin saan...

Oma elämä kannattaa pitää järjestyksessä työtä rahaa ym. myöten, niin kyllä naisille kelpaa ainakin pitkään suhteeseen....Toisaalta en haluaisikaan naista, joka rakastuu renttuihin, vaikka ne turhankin usein tekevätkin niin -tyhmyyttään.Olisiko sellasten aika miettiä mies makuaan eikä vaan tuntea asioita jos joka suhteessa saa päänsä lentopalloksi? Ja vaikka ihan kokeeksi ottaa se kiltti kaveri joka voi olla tylsä, mutta vakaampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4355
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3194
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2397
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      222
      1004
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe