mistä narsismi saa alkunsa? sitä olen miettinyt ja pähkäillyt... kertokaa joku joka tietää.
mistä narsismi saa alkunsa?
utelias
71500
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- PERUSSUOMALAISET OHITTI KOKOOMUKSENPerussuomalaisten nousu jatkuu ja nyt jäi ennustusten mukaisesti Kokoomus taakse. Suomalaiset arvostavat Perussuomalaisten hyvää työtä hallituksessa ja suunta on oikea kohti huhtikuun vaaleja. https://yle.fi/a/74-202502…
Vastaukset 7
Vanhimmat
En tiedä ehkä vaikeasta lapsuudesta elin narsisti naisen kanssa ja elämä oli yhtä helvettiä siis se on uskomatonta! sitä ei kukaan usko ennen kuin kokee saman...
minä olen myös kasvatuksen ja lapsuuden kodin puolella omien kokemusten perusteella:
- lapsuuden kodissa ei herkistytä toiselle ihmiselle, vaan omille (tai äidin/isän)peloille, tarpeille ja haluille ja pettymyksiä yritetään välttää viimeiseen asti
Aiheesta on kirjoiteltu aika paljon. Itse olen kokenut tämän tosielämässä, eikä todellakaan ole mukavaa, elämä narsistin kanssa. Narsistinen ihminen pyrkii kasvattamaan lapsestaan samanlaisen, tunteettoman koneen.
narsistisen persoonallisuushäiriön ja psykopatian tutkija, sanoo näin:
"Psykopatia aiheutuu biologisten tekijöiden ja sosiaalisten voimien yhteisvaikutuksesta. Psykopaatin biologiset taipumukset luovat huonon perustan suotuisalle kasvulle ja yhteiselämän sääntöjen oppimiselle."
Väkivaltaiset parisuhdepsykopaatit pyrkivät Haren mukaan hoito-ohjelmiin pikemminkin muista hämätäkseen kuin muuttaakseen käytöstään.
Tutkijat ovat valtaosaltaan yhtä mieltä siitä, että kaikkien narsistisesta luonnehäiriöstä kärsivien psykopaattien todelliset mahdollisuudet toipumiseen ovat rajalliset. Empatian ja katumuksen puute sekä tunne-elämän köyhyys ovat vahvasti perinnöllisiä piirteitä.
- Meidän on vaikea hyväksyä musertavaa geneettistä vaikutusta, koska haluaisimme uskoa inhimillisten ongelmien olevan pääasiassa sosiaalisia ja korjattavissa. Emme juuri siedä ajatusta, etteivät kaikki synny maailmaan yhtä hyvin edellytyksin.
"Hän on ollut hoidossa, hänen pitäisi nyt muuttua", ajattelee puoliso, ja menettää mahdollisuuden päästä vääristyneestä suhteesta eroon.
- Surullista on, että parisuhdeterapia on monesti osa ongelmaa. Terapeuttien ja parisuhdeneuvojien tietämättömyys psykopaattisesta luonnehäiriöstä ylläpitää toivottomuutta ja salailua.
Eeva, nro 10/2005, s.76
Todellisuudessa narsistiset ovat kai ympäristön tuotoksia, eli paljon ihailua nauttineita, ns. huomionkestäviäkin ihmisiä.Toiset leikkivät narsistisilla päiväunelmilla.Jos ei ihailua saa ympäristöltä, en usko että voi oikeasti kehittää narsismia mistään.
Mamman pikku lellikkejä, joilta ei lapsena kielletty mitään, eikä vaadittu vastuuta.
"Mamman pikku lellikkejä, joilta ei lapsena kielletty mitään, eikä vaadittu vastuuta."
Ei välttämättä! Kuulemma jotkut(huom!eivät kaikki) psykopaatit saattavat tulla perheistä joissa on käytetty fyysistä/henkistä väkivaltaa eli ei ole ollut tervettä perhemallia.Luin jostain,että jos narsistisessa perheessä elävä lapsi ei nää esim.tervettä perhettä hänestä saattaa tulla parantumaton narsisti..