mistä narsismi saa alkunsa?

utelias

mistä narsismi saa alkunsa? sitä olen miettinyt ja pähkäillyt... kertokaa joku joka tietää.

7

1456

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forbidden

En tiedä ehkä vaikeasta lapsuudesta elin narsisti naisen kanssa ja elämä oli yhtä helvettiä siis se on uskomatonta! sitä ei kukaan usko ennen kuin kokee saman...

• ...

minä olen myös kasvatuksen ja lapsuuden kodin puolella omien kokemusten perusteella:
        - lapsuuden kodissa ei herkistytä toiselle ihmiselle, vaan omille (tai äidin/isän)peloille, tarpeille ja haluille ja pettymyksiä yritetään välttää viimeiseen asti

• ..eli lapsuudestahan se.

Aiheesta on kirjoiteltu aika paljon. Itse olen kokenut tämän tosielämässä, eikä todellakaan ole mukavaa, elämä narsistin kanssa. Narsistinen ihminen pyrkii kasvattamaan lapsestaan samanlaisen, tunteettoman koneen.

• Kanadalainen professori

narsistisen persoonallisuushäiriön ja psykopatian tutkija, sanoo näin:
        "Psykopatia aiheutuu biologisten tekijöiden ja sosiaalisten voimien yhteisvaikutuksesta. Psykopaatin biologiset taipumukset luovat huonon perustan suotuisalle kasvulle ja yhteiselämän sääntöjen oppimiselle."
        Väkivaltaiset parisuhdepsykopaatit pyrkivät Haren mukaan hoito-ohjelmiin pikemminkin muista hämätäkseen kuin muuttaakseen käytöstään.
        Tutkijat ovat valtaosaltaan yhtä mieltä siitä, että kaikkien narsistisesta luonnehäiriöstä kärsivien psykopaattien todelliset mahdollisuudet toipumiseen ovat rajalliset. Empatian ja katumuksen puute sekä tunne-elämän köyhyys ovat vahvasti perinnöllisiä piirteitä.
        - Meidän on vaikea hyväksyä musertavaa geneettistä vaikutusta, koska haluaisimme uskoa inhimillisten ongelmien olevan pääasiassa sosiaalisia ja korjattavissa. Emme juuri siedä ajatusta, etteivät kaikki synny maailmaan yhtä hyvin edellytyksin.
        "Hän on ollut hoidossa, hänen pitäisi nyt muuttua", ajattelee puoliso, ja menettää mahdollisuuden päästä vääristyneestä suhteesta eroon.
        - Surullista on, että parisuhdeterapia on monesti osa ongelmaa. Terapeuttien ja parisuhdeneuvojien tietämättömyys psykopaattisesta luonnehäiriöstä ylläpitää toivottomuutta ja salailua.

Eeva, nro 10/2005, s.76

• shallow shallow shallow

Todellisuudessa narsistiset ovat kai ympäristön tuotoksia, eli paljon ihailua nauttineita, ns. huomionkestäviäkin ihmisiä.Toiset leikkivät narsistisilla päiväunelmilla.Jos ei ihailua saa ympäristöltä, en usko että voi oikeasti kehittää narsismia mistään.

• suomeksi

Mamman pikku lellikkejä, joilta ei lapsena kielletty mitään, eikä vaadittu vastuuta.

• suomeksi kirjoitti:

Mamman pikku lellikkejä, joilta ei lapsena kielletty mitään, eikä vaadittu vastuuta.

"Mamman pikku lellikkejä, joilta ei lapsena kielletty mitään, eikä vaadittu vastuuta."

Ei välttämättä! Kuulemma jotkut(huom!eivät kaikki) psykopaatit saattavat tulla perheistä joissa on käytetty fyysistä/henkistä väkivaltaa eli ei ole ollut tervettä perhemallia.Luin jostain,että jos narsistisessa perheessä elävä lapsi ei nää esim.tervettä perhettä hänestä saattaa tulla parantumaton narsisti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5392
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3581
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1926
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      289
      1753
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1412
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1312
    Aihe