Maserati 3200GT

Autoherra

Nyt on käynyt niinkin hullu ajatus mielessä kuin hakea Saksasta Maserati 3200GT. Omistaako kukaan palstaa seuraava kyseistä mallia? Hyviä tai huonoja puolia? Saksassa vaikuttaa hintatasokin olevan siedettävä. Toki bensaa tollanen vie kuin rekka ja ylläpitokulut todennäköisesti huimat? Kannattaakohan edes haaveilla tuollaisesta?

Ensi kesänä olisi tarkoitus suorittaa hakureissu.

21

6107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihassa

      on Coupe GT eli 3200GT:n seuraaja vapaastihengittävällä 4.2l veekasilla, ainkin on ajellut yli puoli vuotta,yleensä vaihtaa menopeliä parin kuukauden välein...

    • Carlord

      Houkuttaa itseänikin hieman. Jaggen XK8/R tai Porsche 996 ovat myös vaihtoehtoja, ja huomattavasti järkevämpiä sellaisia. Maserati on kyllä pirun kaunis, bumerangivalot ovat niiiin tyylikkät. Ehkä joskus.

      Elokuun Top Gearissa oli juttu käytetyn 3200GT:n hankinnasta. Kannattaa valita yksilö huolella, koska korjaaminen tulee kalliiksi, esim. sähköviat tavallisia. Mikään muu auto ei anna yhtä hyvää vastinetta rahalle, jostain syystä näitä saa puoli-ilmaiseksi. Tsekkaa myös Viron tilanne (auto24.ee), sieltä voi löytyä jopa halvemmalla.

      • Autoherra

        Toki ymmärrän, että sähkövikoja Maseratissa todennäköisesti tulee olemaan paljon, eikä sen korjauskulutkaan ole Corolla luokkaa. On tässä muiden italoiden parissa puuhatessa tullut vaikka minkälainen vika tutuksi, silti en koskaan voisi kuvitella ajavani jollain Avensiksella :). Taitaa ensí kesänä pihassa seistä Maserati ;).

        Niin ja kiitos vastaksestasi!


      • Italot tuttuja
        Autoherra kirjoitti:

        Toki ymmärrän, että sähkövikoja Maseratissa todennäköisesti tulee olemaan paljon, eikä sen korjauskulutkaan ole Corolla luokkaa. On tässä muiden italoiden parissa puuhatessa tullut vaikka minkälainen vika tutuksi, silti en koskaan voisi kuvitella ajavani jollain Avensiksella :). Taitaa ensí kesänä pihassa seistä Maserati ;).

        Niin ja kiitos vastaksestasi!

        Pienenä vinkkinä: Mikäli vain käytännössä mahdollista, aja sillä vain kesäaikana ja silloinkin mieluimmin kuivina kausina (tämä ei nyt tarkoita sitä, että se pysähtyisi sadekuuron sattuessa, mutta...) Valtaosa italiaslaisautojen sähkövioista johtuu hapettumisista, joita maamme vaihteleva ilmasto herkästi aiheuttaa.

        Siksi ko. ajokki kannattaa pyhittää kesäkäyttöön, lisäksi säästyy pohjan ja koteloiden graavisuolaukselta ja sitä kautta lukuisilta ruostekukkasilta (tuskin ko. ajokin peltiosatkaan ovat sieltä halvimmasta päästä)

        Onnea tulevalle ajokillesi! Hieno merkki, joka ansaitsee sitä arvostavan omistajan!


      • sarama
        Italot tuttuja kirjoitti:

        Pienenä vinkkinä: Mikäli vain käytännössä mahdollista, aja sillä vain kesäaikana ja silloinkin mieluimmin kuivina kausina (tämä ei nyt tarkoita sitä, että se pysähtyisi sadekuuron sattuessa, mutta...) Valtaosa italiaslaisautojen sähkövioista johtuu hapettumisista, joita maamme vaihteleva ilmasto herkästi aiheuttaa.

        Siksi ko. ajokki kannattaa pyhittää kesäkäyttöön, lisäksi säästyy pohjan ja koteloiden graavisuolaukselta ja sitä kautta lukuisilta ruostekukkasilta (tuskin ko. ajokin peltiosatkaan ovat sieltä halvimmasta päästä)

        Onnea tulevalle ajokillesi! Hieno merkki, joka ansaitsee sitä arvostavan omistajan!

        pelti ongelmat katosivat ensin ranskalaisilta vuonna 1986. Italialaiset pääsivät vasta kymmenen vuotta myöhemmin samaan kaikissa malleissaan. Mase on kokonaan sinkitty laadukkaasti, jo edellinen Kappa pohjainen kori oli todella hyvä noilta osin.
        Nythän Euroopassa on suurin ongelma VW-groupin sähköt ja mätänevät sinkkipellit. Onneksi samanlaiset autot saa Koreasta viiden vuoden takuulla:)


      • Autoherra
        Italot tuttuja kirjoitti:

        Pienenä vinkkinä: Mikäli vain käytännössä mahdollista, aja sillä vain kesäaikana ja silloinkin mieluimmin kuivina kausina (tämä ei nyt tarkoita sitä, että se pysähtyisi sadekuuron sattuessa, mutta...) Valtaosa italiaslaisautojen sähkövioista johtuu hapettumisista, joita maamme vaihteleva ilmasto herkästi aiheuttaa.

        Siksi ko. ajokki kannattaa pyhittää kesäkäyttöön, lisäksi säästyy pohjan ja koteloiden graavisuolaukselta ja sitä kautta lukuisilta ruostekukkasilta (tuskin ko. ajokin peltiosatkaan ovat sieltä halvimmasta päästä)

        Onnea tulevalle ajokillesi! Hieno merkki, joka ansaitsee sitä arvostavan omistajan!

        Kesäajeluunhan tuo lähinnä tulee. Kannattaisi varmaan suorittaa heti ruostesuojaus, kun tuo maahan?

        Jos Maseratin tosiaan saan kesäksi täytyy hankkia myös käyttöauto, kun ei GTA ei ole niitä kaikista parhaimpia talviautoja.

        Yksi kysymys vielä; johtuuko tuo GT3200 Maseratien halpuus siitä, että olisivat ihan pommeja? Tällainen käynyt mielessä.


      • Jimi
        Autoherra kirjoitti:

        Kesäajeluunhan tuo lähinnä tulee. Kannattaisi varmaan suorittaa heti ruostesuojaus, kun tuo maahan?

        Jos Maseratin tosiaan saan kesäksi täytyy hankkia myös käyttöauto, kun ei GTA ei ole niitä kaikista parhaimpia talviautoja.

        Yksi kysymys vielä; johtuuko tuo GT3200 Maseratien halpuus siitä, että olisivat ihan pommeja? Tällainen käynyt mielessä.

        Maseratit pommeja?. Ei todellakaan!! Siis alhainen hintahan johtuu ainoastaan siitä että ihmisillä on vieläkin traumoja italo autoja kohtaan. Ihmiset ei uskalla ostaa --> Hinnat laskee. Kansa ostaa mielummin tylsiä ja persoonattomia japski ja bratwurst wageneita. :). Maserati on aina ollut tunnettu mm. erinomaisista ja luotettavista moottoreista, niin kuin moni muukin italialainen automerkki (Esim. Alfa Romeo ja Ferrari) :) . Italo autojen sähkö ja ruosteviat ovat nykyään historiaa. Oikeastaan ovat olleet historiaa jo kauan.

        Jos miettii niin onko esim Ferrareissa, tai Alfoissa (164,155,156,147,GT) esiintynyt ruoste tai söhköongelmia?. Ei ainakan oo ollu monta tapausta. Ja kyllä ne saksalaiset ja japanilaisetkin autot ruostuu, ja niistä löytää myös samoja vikoja. (sähkö) (jakohihna katkennut). Ei kannata ottaa tosissaan kaiken maailman esson baari juttuja. Ei ne ihmiset oo ikinä mitään italialaista urheiluautoa edes omistanu ,jotka kyseisiä autoja haukkuu! Kateelliesten paskapuhetta sanon minä! Ja lopuksi täytyy toivottaa onnea mikäli sopivan hintainen ja muutenkin hyvän tuntuinen Maserati löytyy! =). Ps. Kerää aivan varmasti paljon kateellisia katseita! ;)


      • tapastikos
        Jimi kirjoitti:

        Maseratit pommeja?. Ei todellakaan!! Siis alhainen hintahan johtuu ainoastaan siitä että ihmisillä on vieläkin traumoja italo autoja kohtaan. Ihmiset ei uskalla ostaa --> Hinnat laskee. Kansa ostaa mielummin tylsiä ja persoonattomia japski ja bratwurst wageneita. :). Maserati on aina ollut tunnettu mm. erinomaisista ja luotettavista moottoreista, niin kuin moni muukin italialainen automerkki (Esim. Alfa Romeo ja Ferrari) :) . Italo autojen sähkö ja ruosteviat ovat nykyään historiaa. Oikeastaan ovat olleet historiaa jo kauan.

        Jos miettii niin onko esim Ferrareissa, tai Alfoissa (164,155,156,147,GT) esiintynyt ruoste tai söhköongelmia?. Ei ainakan oo ollu monta tapausta. Ja kyllä ne saksalaiset ja japanilaisetkin autot ruostuu, ja niistä löytää myös samoja vikoja. (sähkö) (jakohihna katkennut). Ei kannata ottaa tosissaan kaiken maailman esson baari juttuja. Ei ne ihmiset oo ikinä mitään italialaista urheiluautoa edes omistanu ,jotka kyseisiä autoja haukkuu! Kateelliesten paskapuhetta sanon minä! Ja lopuksi täytyy toivottaa onnea mikäli sopivan hintainen ja muutenkin hyvän tuntuinen Maserati löytyy! =). Ps. Kerää aivan varmasti paljon kateellisia katseita! ;)

        kyllä ovat mädät italiaanot jatkuvasti korjaamolla!
        vain jenkki V8 rulaa!


      • makkelis

        "Jaggen XK8/R tai Porsche 996 ovat myös vaihtoehtoja, ja huomattavasti järkevämpiä sellaisia" not


      • italian stallion
        tapastikos kirjoitti:

        kyllä ovat mädät italiaanot jatkuvasti korjaamolla!
        vain jenkki V8 rulaa!

        tapastikos ei vissiin tiedä autoista yhtään mitään! Jätkäl ei oo edes ajokorttii vielä. Painu takaisin sinne esson baariin angstailemaan muiden junttien seuraksi!


      • S-V
        Jimi kirjoitti:

        Maseratit pommeja?. Ei todellakaan!! Siis alhainen hintahan johtuu ainoastaan siitä että ihmisillä on vieläkin traumoja italo autoja kohtaan. Ihmiset ei uskalla ostaa --> Hinnat laskee. Kansa ostaa mielummin tylsiä ja persoonattomia japski ja bratwurst wageneita. :). Maserati on aina ollut tunnettu mm. erinomaisista ja luotettavista moottoreista, niin kuin moni muukin italialainen automerkki (Esim. Alfa Romeo ja Ferrari) :) . Italo autojen sähkö ja ruosteviat ovat nykyään historiaa. Oikeastaan ovat olleet historiaa jo kauan.

        Jos miettii niin onko esim Ferrareissa, tai Alfoissa (164,155,156,147,GT) esiintynyt ruoste tai söhköongelmia?. Ei ainakan oo ollu monta tapausta. Ja kyllä ne saksalaiset ja japanilaisetkin autot ruostuu, ja niistä löytää myös samoja vikoja. (sähkö) (jakohihna katkennut). Ei kannata ottaa tosissaan kaiken maailman esson baari juttuja. Ei ne ihmiset oo ikinä mitään italialaista urheiluautoa edes omistanu ,jotka kyseisiä autoja haukkuu! Kateelliesten paskapuhetta sanon minä! Ja lopuksi täytyy toivottaa onnea mikäli sopivan hintainen ja muutenkin hyvän tuntuinen Maserati löytyy! =). Ps. Kerää aivan varmasti paljon kateellisia katseita! ;)

        "Ei kannata ottaa tosissaan kaiken maailman esson baari juttuja. Ei ne ihmiset oo ikinä mitään italialaista urheiluautoa edes omistanu ,jotka kyseisiä autoja haukkuu! Kateelliesten paskapuhetta sanon minä!"

        Kerrotaanpa vähäsen. Tuo italialaisten laatu on kai sitten sen verran arka aihe, ettei totuutta saa sanoa leimautumatta kateelliseksi. Itse, kun ruotsissa asuessani 90-luvun lopulla isällä oli Ferrari. Tähän hätäään mallia en muista, mutta 80-luvun alusta se oli. Tottakai suurin osa on Esson-baarijuttuja, mutta kyllä ne jotka italialaisia urheiluautoja ovat omistaneet, tietävät että eivät ne täydellisiäkään ole.
        Isän Ferrari kyllä lähti takaluukusta ja etukaarista ruostumaan. Ohjaamossa katkasimia ja namiskoja vaivasi tavallisista Fiateista tuttu lelumaisuus. Autolla oli alle 100 000 mittarissa, ja silti sillä oli taipumus tupruttaa sinistä savua.
        Mutta olihan se kiva auto silloin kun se toimi.


      • Italian Stallion
        S-V kirjoitti:

        "Ei kannata ottaa tosissaan kaiken maailman esson baari juttuja. Ei ne ihmiset oo ikinä mitään italialaista urheiluautoa edes omistanu ,jotka kyseisiä autoja haukkuu! Kateelliesten paskapuhetta sanon minä!"

        Kerrotaanpa vähäsen. Tuo italialaisten laatu on kai sitten sen verran arka aihe, ettei totuutta saa sanoa leimautumatta kateelliseksi. Itse, kun ruotsissa asuessani 90-luvun lopulla isällä oli Ferrari. Tähän hätäään mallia en muista, mutta 80-luvun alusta se oli. Tottakai suurin osa on Esson-baarijuttuja, mutta kyllä ne jotka italialaisia urheiluautoja ovat omistaneet, tietävät että eivät ne täydellisiäkään ole.
        Isän Ferrari kyllä lähti takaluukusta ja etukaarista ruostumaan. Ohjaamossa katkasimia ja namiskoja vaivasi tavallisista Fiateista tuttu lelumaisuus. Autolla oli alle 100 000 mittarissa, ja silti sillä oli taipumus tupruttaa sinistä savua.
        Mutta olihan se kiva auto silloin kun se toimi.

        "Tuo italialaisten laatu on kai sitten sen verran arka aihe, ettei totuutta saa sanoa leimautumatta kateelliseksi."

        Heh, jaahas. Ensinäkin mainitse edes yksi auto joka olisi tullut tehtaalta ulos 80- luvun alkupuolella ja jossa ei olisi esiintynyt ruostetta tai teknisiä ongelmia ~15-20 vuoden käytön aikana/jälkeen!! Tässä vaiheessa sopii mainita että kaverin E sarjan mersuun (vm.2000) jouduttiin äsken vaihtamaan kaikki ovet takaluukku puhkiruostumisen takia! Siinä vasta saksalaista laatua! Ja muistatko kun jopa uutisissa kerrottiin noin 2 vuotta sitten kuinka uudet mersut ruostuu. Samoista mersun ruoste ongelmista kerrottiin ohjelmassa Kuningaskuluttaja(TV1), ja lukuisiss muissa ohjelmissa! Voit vaikka tarkistaa asian ellet usko!! Luulen että et tahdo edes muistaa! ;).

        Mutta tietysti KAIKKI autot ruostuu ajan mittaan. En minä väitä että italialaiset autot olisi mitenkään parempia kuin muutkaan autot. Tai no moottoreiden laatu, äänet, ja suorituskyky ovat kylläkin aivan parhaimmasta päästä (Eikä ole pelkästään mun mielipide, kaikkihan sen tietää!) ja nyt puhun Alfan V6 ja Ferrarin V8 ja V12 koneista. Tai no onhan designi kans AIVAN omaa luokkaa!

        Ainiin muuten, ne jotka on esim. omistanu italialaisen auton joskus 70-80 luvulla, ja sitten luulee tietävänsä kaiken uudemmista italo autoista, ei kyllä oikeasti tiedä yhtään mitään! Ja yleisin peruste on tosiaan se tyypillinen Esson baari: "No ku ne vaan on nii paskoja, en kyl ikinä oo omistanu, enkä haluaisi omistaa, mut kuitenkin". Ja sit ne itse ajaa jollain japskilla tai bavarian money wasterilla. :D . Ja S-V sä taidat itse lukeutua näihin! Oletko koskaan omistanut yhtään uudempaa vm. 90---> Ferraria, Alfaa tai Maseratia? Et vissiin! Siispä miten voit arvostella niitä jos et ole omistanut sellaista??

        Miksi et ajaisi uudella Ferrarilla jos sulla olisi varaa? Oletko kenties kateellinen?
        Ja miksi Ferrareiden jälleenmyyntiarvo on niin hyvä jos ne sun mielestä on niin huonoja? Häh? .

        Tuli jälleen kerran todettua että Suomi24 on täynnä kateellisia juntteja!


      • S-V
        Italian Stallion kirjoitti:

        "Tuo italialaisten laatu on kai sitten sen verran arka aihe, ettei totuutta saa sanoa leimautumatta kateelliseksi."

        Heh, jaahas. Ensinäkin mainitse edes yksi auto joka olisi tullut tehtaalta ulos 80- luvun alkupuolella ja jossa ei olisi esiintynyt ruostetta tai teknisiä ongelmia ~15-20 vuoden käytön aikana/jälkeen!! Tässä vaiheessa sopii mainita että kaverin E sarjan mersuun (vm.2000) jouduttiin äsken vaihtamaan kaikki ovet takaluukku puhkiruostumisen takia! Siinä vasta saksalaista laatua! Ja muistatko kun jopa uutisissa kerrottiin noin 2 vuotta sitten kuinka uudet mersut ruostuu. Samoista mersun ruoste ongelmista kerrottiin ohjelmassa Kuningaskuluttaja(TV1), ja lukuisiss muissa ohjelmissa! Voit vaikka tarkistaa asian ellet usko!! Luulen että et tahdo edes muistaa! ;).

        Mutta tietysti KAIKKI autot ruostuu ajan mittaan. En minä väitä että italialaiset autot olisi mitenkään parempia kuin muutkaan autot. Tai no moottoreiden laatu, äänet, ja suorituskyky ovat kylläkin aivan parhaimmasta päästä (Eikä ole pelkästään mun mielipide, kaikkihan sen tietää!) ja nyt puhun Alfan V6 ja Ferrarin V8 ja V12 koneista. Tai no onhan designi kans AIVAN omaa luokkaa!

        Ainiin muuten, ne jotka on esim. omistanu italialaisen auton joskus 70-80 luvulla, ja sitten luulee tietävänsä kaiken uudemmista italo autoista, ei kyllä oikeasti tiedä yhtään mitään! Ja yleisin peruste on tosiaan se tyypillinen Esson baari: "No ku ne vaan on nii paskoja, en kyl ikinä oo omistanu, enkä haluaisi omistaa, mut kuitenkin". Ja sit ne itse ajaa jollain japskilla tai bavarian money wasterilla. :D . Ja S-V sä taidat itse lukeutua näihin! Oletko koskaan omistanut yhtään uudempaa vm. 90---> Ferraria, Alfaa tai Maseratia? Et vissiin! Siispä miten voit arvostella niitä jos et ole omistanut sellaista??

        Miksi et ajaisi uudella Ferrarilla jos sulla olisi varaa? Oletko kenties kateellinen?
        Ja miksi Ferrareiden jälleenmyyntiarvo on niin hyvä jos ne sun mielestä on niin huonoja? Häh? .

        Tuli jälleen kerran todettua että Suomi24 on täynnä kateellisia juntteja!

        Huomaan että olet kirjoittanut viestisi kiihkon vallassa. Herrasmiehenä en vastaa esittämiisi kysymyksiin, ennen kun otat lääkkeesi.


      • Italian Stallion
        S-V kirjoitti:

        Huomaan että olet kirjoittanut viestisi kiihkon vallassa. Herrasmiehenä en vastaa esittämiisi kysymyksiin, ennen kun otat lääkkeesi.

        Hahah. Taisit itse unohtaa ottaa lääkkeesi, meinaan ku menit yhtäkkiä noin sanattomaksi. Ettei vaan kylmä fakta saanut sun sormet jäähtymään. Ja btw. sun faija ei tasan tarkkaan ikinä ole omistanu Ferraria. Sen todistaa jo se että et mukamas muista mallia! Vai oletko niin ikäloppu ettei muisti enää pelaa niin kuin pitäisi!?

        Ps. S-V, miksi edes lukisit italoautofoorumia ellei sua kiinnostaisi Ferrarit sun muut OIKEAT urheiluautot. Taas voi vain todeta kuinka paljon teitä juppeja pännii se että ei ole varaa kunnon urheiluautoon.


      • S-V
        Italian Stallion kirjoitti:

        Hahah. Taisit itse unohtaa ottaa lääkkeesi, meinaan ku menit yhtäkkiä noin sanattomaksi. Ettei vaan kylmä fakta saanut sun sormet jäähtymään. Ja btw. sun faija ei tasan tarkkaan ikinä ole omistanu Ferraria. Sen todistaa jo se että et mukamas muista mallia! Vai oletko niin ikäloppu ettei muisti enää pelaa niin kuin pitäisi!?

        Ps. S-V, miksi edes lukisit italoautofoorumia ellei sua kiinnostaisi Ferrarit sun muut OIKEAT urheiluautot. Taas voi vain todeta kuinka paljon teitä juppeja pännii se että ei ole varaa kunnon urheiluautoon.

        Ihan piruuttani en kerro sinulle mitä mallia se oli. Vastaan vain: Mutsis on...


      • Italian Stallion
        S-V kirjoitti:

        Ihan piruuttani en kerro sinulle mitä mallia se oli. Vastaan vain: Mutsis on...

        Muhahaha, vai että pillastunut. Heh, varmaan ihan itku kurkussa istut siellä sun koneen ääressä ja lauot näitä sun teinimäisiä lauseita. :D :D . Kerro ihmeessä lisää.


      • JariGTA
        S-V kirjoitti:

        Ihan piruuttani en kerro sinulle mitä mallia se oli. Vastaan vain: Mutsis on...

        olla kateellinen ja köyhä mannemersun omistaja.. XD. Käynyt ilmi aika hyvin tässä kun tätä keskustelua oon seurannu...


      • S-V
        JariGTA kirjoitti:

        olla kateellinen ja köyhä mannemersun omistaja.. XD. Käynyt ilmi aika hyvin tässä kun tätä keskustelua oon seurannu...

        Valitettavasti en sovi kuvauksiinne. Mutta jos haluatte uskoa niin, niin mikäs siinä.


      • Italy
        makkelis kirjoitti:

        "Jaggen XK8/R tai Porsche 996 ovat myös vaihtoehtoja, ja huomattavasti järkevämpiä sellaisia" not

        Minulla ( ja pojalla ) on tällä hetkellä 2 Themaa, 2 Fiat Argentaa ja Uno sekä Maserati 228. Italialaisia on ollut paljon ja kokemustakin karttunut siinä sivussa. Ensinnäkin sähköviosta pääsee huoltamalla liittimet ja varsinkin Italialaisten surkeat maadoitukset vuosittain. Ruostumisilmiö juontaa juurensa niistä muutamasta epäonnistuneemmasta Fiat-mallista ja seurauksesta että eihän niitä italiaanoja viitti hoitaa kun ovat paskoja. Tallissa TODELLA laadukkaan ja vankan Maseratin ( tosin kurtattu ) vieressä odottaa kevättä -82 Argenta, jota ei koskaan ole hitsattu ja joka ei ole ruosteessa ja jota on hoidettu. Ajo-ominaisuuksista en sano mitään, Italialaisissahan ne ovat legenda.


    • Anonyymi

      mul on kaikkine ongelmineen, (leimattu) hinta sopiva

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo 15-vuotta sitten tänne kirjoitellut ole jo löytänyt auton...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe