Miksi ei? Jos kerran Englannissa tehty "Mori Poll" -tutkimus on osoittanut, että paljastimen käyttäjät ajavat keskimääräistä turvallisemmin, joutuvat vähemmän onnettomuuksiin ja ovat liikenteessä tarkkaavaisempia, niin miksei se voisi olla totta Suomessakin? http://www.blacksnake.info/paljastimet.htm
Voihan tuossa olla perääkin, ainakaan minä en ole kuullut yhdestäkään onnettomuudesta Suomessa, jossa olisi mainittu jonkun käyttäneen tutkanpaljastinta. Sitäpaitsi, jos paljastin antaa hälyjä, niin silloinhan ylinopeutta ajava pudottaa nopeuttaan ja ajaa erittäin tarkkaavaisesti muutenkin. Siispä kaikkiin autoihin tutkanpaljastin pakolliseksi, niin paranee liikenneturvallisuus tehokkaammin kuin typerillä kamerapöntöillä.
Tutkanpaljastin pakolliseksi!?
11
1199
Vastaukset
- Per Saukko
... tarkoitus ei ole liikenneturvallisuus, vaan saada kansalaisen olo niin vittumaiseksi kuin mahdollista.
Kyllä minä tuon olen ymmärtänyt jo autoilua aloitellessani. Sen vitutuksen seurauksena niitä onnettomuuksiakin sitten tulee.
- mittaaja
Kairakettu kirjoitti:
Kyllä minä tuon olen ymmärtänyt jo autoilua aloitellessani. Sen vitutuksen seurauksena niitä onnettomuuksiakin sitten tulee.
mitä sitten urputat? mikään, mikä vähentää valtion sakkotuloja ei voi olla hyvä asia.
mittaaja kirjoitti:
mitä sitten urputat? mikään, mikä vähentää valtion sakkotuloja ei voi olla hyvä asia.
Toin vain esille keinon parantaa liikenneturvallisuutta. Tuo olisi sitäpaitsi valtiolle ihan ilmainen, ei tarvitsisi niitä budjetoituja sakkotuloja käyttää yhtään, kuten esim. kameravalvontaan.
Päättäjäpellet kyllä keksisivät keinoja menetettyjen sakkotulojen korvaamiseksi, vaikkapa paljastinveron.
- p10_91
Mitenkäs nämä tutkanpaljastimet toimii näissä kamerapöntöissä? Täällä pohjanmaalla on niitä pönttöjä vaikka lampaille syöttäis mutta kameroita niissä ei ole kuin pari. Niitä kameroita sitten siirretään arvalla pöntöstä toiseen. Paljastaako tämä tutkanpaljastin sen kameran?
Eihän se tutkanpaljastin tietenkään kameraa paljasta.
Katso tuolta http://www.paljastin.info/ jammerit ja VF2 Photo Jammer
- JonR
Ei sen puoliin lehdissä kerrota myöskään että kolari autossa ei ollut abs jarruja yms. Eli voi ottaa johtopäätöksen että abs ei ole hyötyä.
- Kallonkutistaja
Englannissa tutkanpaljastin ei ole kai pakollinen? Pakollisuus ainakin Suomessa vie kaikilta turvallisuusideoilta tavoitellun turvallisuusedun.
Siitä tarvittaisiin ilmeisesti lisätutkimusta. Samaten lisätutkimusta kaivattaisiin siitä päteekö Englannin tutkimustulos vain vasemmanuoleiseen liikenteeseen. - jami62
Mihin tavallinen autoilija sitä tarvitsee? jos ajaa sääntöjen mukaan. Asennevammaset ovat ainoa kohderyhmä. Tule ja kerää ihmisruumiin kappaleet ja kuolleet pienokaiset, jotka menehtyvät ylinopeutta ajavien vuoksi. Käy kuule psykiatrilla ja luovuta vapaaehtoisesti ajokorttis pois. Pysy pois auton ratista.
Ai että mihinkö tarvitsee? No tietenkin siihen, että minimoi mahdolliset ylinopeussakot jättäessään noudattamatta liian alhaisia rajoituksia.
Olen kuule ajanut jo kolme miljoonaa ajokilometriä, enkä ole vielä onnistunut näkemään yhtäkään pahaa onnettomuutta, ihmisruumiin kappaleita, tai kuolleita pienokaisia, joten harvinaisia loppujen lopuksi ne pahat onnettomuudet ovat.
Selkeä ylinopeus on muuten kaikkein pienin tunnettu kuolemaan johtaneiden onnettomuuksien aiheuttaja (hirvikolareissakin kuolee enemmän), joten eiköhän sinun itsesi olisi syytä käydä psykiatrilla. Tupakkaan, viinaan ja kaatumisiin kuolee vuosittain enemmän porukkaa kuin liikenteessä.- Kissa
"Mihin tavallinen autoilija sitä tarvitsee?"
Esimerkiksi ennen ohitukseen lähtöä voi tarkistaa onko ylinopeusvalvontaa läsnä. Sitten voikin ohituksen suorittaa turvallisesti riittävän suurella nopeuserolla, eikä tarvitse pelätä kortinlähtöä eikä järjettömän isoja sakkoja.
Moniko tunnustaa ohittavansa edellä ajavan nopeusrajoitusta noudattaen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139