SELKÄKIPU

----------

hei!
minulla on ollut 3-4 h kestäviä todella tuskaisia kipukohtauksia, jonka aikana alaselkään/alavatsaan särkee.Kivun aikana olen ihan kananlihalla ja kalpea. Kipu lähtee yhtä yllättäen kuin on tullutkin.Kohtausta edeltävänä päivänä selkä on joskus kipeä, selkä on myös kipeä tämän jälkeenkin pari päivää.Ensin luulin sen olevan mahakipua, mutta on vaikea sanoa kummasta kipu säteilee. olen käynyt lääkärissä vatsan ultraäänessä, eikä vikaa löytynyt. Minulle määrättiin vaan vahvempia lääkkeitä kun vanhat eivät tehonneet..pelkään että joudun kestämään kipua koko elämäni..ja lääkärit eivät näe mitn vikaa joten en kehtaa enää mennä sinne ja valittaa että haluan tietää mikä minulla on.olen nuori.

16

6945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuoria

      kohtaan lääkärit ovat usein ylimielisiä,jos valittaa kipuja.
      aivankuin vanhuksilla saisi olla niitä vain.
      neuvoja ovat liiku enemmän,venyttele,syö buranaa yms.......100 kertaa kun käy valittamassa voi päästä lisätutkimuksiin........noita kipuja on vaan vaikea paikallistaa.

      • Anonyymi

        Lääkärit kirjoittaa buranaa selkäkipuun eihän buranan syöminen pitkään ole terveellistä. Pääsin selkäkivusta eroon kun kävin osteopaatin luona sai tosi hyvään kuntoon selkäni aluksi en oikein uskonut mutta eipä tartte enää buranaa syödä.


    • Toinen kärsijä

      Jos olet nainen, kyseessä voivat olla endometrioosikivut! Se selviää vain sisäultralla, tai sitten laparoskopialla eli tähystysleikkauksella, jossa ne myös poistetaan...
      (siis hormonaalisia kasvaimia munasarjoissa). Itse olen ollut 3 leikkauksessa, ja kärsin jälleen törkeistä kivuista. Voimia sulle!

      • hoidettu

        Siis kolmessa samanlaisessa leikkauksessa? Ja ihan turhaan?

        Kannattaisko jo tutkia, mikä olisi se todellinen syy niihin kipuihin?


      • endotar
        hoidettu kirjoitti:

        Siis kolmessa samanlaisessa leikkauksessa? Ja ihan turhaan?

        Kannattaisko jo tutkia, mikä olisi se todellinen syy niihin kipuihin?

        on parantumaton sairaus joka yleensä aina uusii!!!
        ja sitä ei todellakaan paranneta nikamia niksauttamalla eikä si-niveliä runnomalla.
        Tämä tauti vaatii aina leikkausta... eikä sitä pysty diagnosoimaan välttämättä muulla tavalla kuin laparoskopialla!!!


      • Nauruun kuoleva.
        hoidettu kirjoitti:

        Siis kolmessa samanlaisessa leikkauksessa? Ja ihan turhaan?

        Kannattaisko jo tutkia, mikä olisi se todellinen syy niihin kipuihin?

        Olet sitten jo gynekologiksikin alkanut!
        Ota nyt pelle edes selvää asioista ennen kun alat kirjoittelemaan.
        Yleensä en edes enää lue raapustuksiasi, mutta oli pakko katsoa mitä tuohon endoon vastaat.
        HEH, enkä todellakaan pettynyt, oot kyllä huvittava tyyppi.


    • Ongelmia?

      Käy hyvä ihminen tarkistuttuttamassa, onko selkärankasi kunnossa, kaikki nikamat kohdallaan, auki.
      Jos lääkäri tekee röntgen-kuvan perusteella diagnoosin ja toteaa, ettei mitään vikaa ollut, niin ainakin kiropraktikkolla, osteopaatilla, jäsenkorjaajalla ym. on vapaat kädet hoitaa.
      Eihän nikama-lukot röntgen kuvassa näy, sormilla se täytyy tutkia!
      Vatsa vaivat voivat myös johtua selkärangastasi!

      Virallinen terveyden huolto "toimii" kuten varmasti olet huomannut, jokapuolelle pallotellaan, eikä edes älytä etsiä vian aiheuttajaa.
      Tietenkään en ole täysin varma asiasta ja 100% oikeassa, mutta todennäköisemmin kuitenkin:)

      • Jäsenkorjaaja

        Anteeks vaan et alan kehua itseäni, mut en kerro mitään yhteystietoja, enkä paikkakuntaa, en siis mainosta itseäni, vaan koko alaa!

        Mulle tulee noita selkäkipu-vatsakramppi potilaita viikottain ja läheskaikki saavat nopean avun. Hengen ahdistuksen tunne on toinen yleinen oire, jälleen sama juttu.

        Joillakin on ollu 20 vuotta nilkka turvonnut ja kipeä/jäykkä; turvotus ja kipu pois kertakäynnillä, ihan simppeli juttu.

        Eli jos selkä, SI-nivel, niska on kipeä ja samalla kärsit jostain selittämättömistä oireista, niin vika saattaa olla selässä, ainakin kannattaa tarkistuttaa!

        Haukkukaa vaan puoskariksi, asiakas tyytyväisyys puhuu puolestaan!


      • kylkikipuun
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

        Anteeks vaan et alan kehua itseäni, mut en kerro mitään yhteystietoja, enkä paikkakuntaa, en siis mainosta itseäni, vaan koko alaa!

        Mulle tulee noita selkäkipu-vatsakramppi potilaita viikottain ja läheskaikki saavat nopean avun. Hengen ahdistuksen tunne on toinen yleinen oire, jälleen sama juttu.

        Joillakin on ollu 20 vuotta nilkka turvonnut ja kipeä/jäykkä; turvotus ja kipu pois kertakäynnillä, ihan simppeli juttu.

        Eli jos selkä, SI-nivel, niska on kipeä ja samalla kärsit jostain selittämättömistä oireista, niin vika saattaa olla selässä, ainakin kannattaa tarkistuttaa!

        Haukkukaa vaan puoskariksi, asiakas tyytyväisyys puhuu puolestaan!

        auttaako?


      • Jäsenkorjaaja
        kylkikipuun kirjoitti:

        auttaako?

        Voihan se auttaakkin, mut riippuu aika paljon tapauksesta.
        Ihan hyvä olis saada tähän OMAKOHTAISIA, (ei asenteellisia) hyviä ja myös huonoja kokemuksia selkää ja niveliä manuaalisesti käsittelevistä kansanparantajista!


      • kipuileva eriparinen
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

        Voihan se auttaakkin, mut riippuu aika paljon tapauksesta.
        Ihan hyvä olis saada tähän OMAKOHTAISIA, (ei asenteellisia) hyviä ja myös huonoja kokemuksia selkää ja niveliä manuaalisesti käsittelevistä kansanparantajista!

        Minulla on kierreskolioosi ja eripituiset jalat. Lisäksi olen todella lyhytjalkainen, mutta pitkäselkäinen eli istuskelen yleensä kaikkien tuolien reunoilla, koska sellaista tuolia ei ole, että jalat ylettyvät maahan JA selkä voisi samalla nojata.
        Tästä seuraa kipuja ja inhottavia sellaisia, vaikka kuinka pitäisi lihaskuntoa yllä.
        Paitsi nyt kun olen kaksi kertaa kolmen vuoden välillä käynyt kiropraktikolla.
        Alkutilanne nyt viimeisimmän kerran alussa oli, että en saanut päätä enää käännettyä, koska se "veti" lapaluun alta niin pahasti, että sattui.
        Selkä oli niin krampissa, etten voinut kumartua laittamaan kenkiä jalkaan.

        Käynti kiropraktikolla poisti kivut ja ne ovat nyt taas pysyneet poissa jo yli vuoden. Edellisestä käynnistä silloin oli 3 vuotta.
        Jos tällä tavalla saa kolme vuotta olla rauhassa, niin käyn vastakin. Rajuahan se käsittely on, mutta sen väärtti.


      • hemppa
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

        Voihan se auttaakkin, mut riippuu aika paljon tapauksesta.
        Ihan hyvä olis saada tähän OMAKOHTAISIA, (ei asenteellisia) hyviä ja myös huonoja kokemuksia selkää ja niveliä manuaalisesti käsittelevistä kansanparantajista!

        toimii.Oli olkapää jumissa ollut jo pitkään.Varasin ajan kiropraktikolle ja menin siten vastaanotolle.Aluksi oli yläselän ja olkapäiden lämmitys hieromalla(se sattui,oli jumitiloja),sitten alkoi se vääntely ja kääntely.Rutisi selässä ja lopuksi muljautettiin olkapäätä oikeaan asentoon.Toimenpide ei sattunut yhtään.Reilu puolen tunnin päästä lähdin pois ja tunsin jäsenteni olevan kunnossa.
        "kuin uusi ihminen"


      • kunnoss..a
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

        Voihan se auttaakkin, mut riippuu aika paljon tapauksesta.
        Ihan hyvä olis saada tähän OMAKOHTAISIA, (ei asenteellisia) hyviä ja myös huonoja kokemuksia selkää ja niveliä manuaalisesti käsittelevistä kansanparantajista!

        Pitkä aikainen selkäkipu ja jäykkä olkapää hellitti 2 käsittelyn jälkeen, ei sattunut, ei edes "rusauteltu"
        Olin Jäsenkorjaajalla:


    • aatun arkin kotihoitoa(yllä)

      Auttaa monia, jos löytyy raudan kovaa kanttia. Myös painonhallintaa.

    • osaa

      Minulla oli tänä aamuna (taas) selkä aivan jumissa ja tietysti RAIVOSTUTAVAN kipeä. Ja yksityisyrittäjänä pakko vaan töihin mennä. Apua olen hakenut ja saanut erillaista. Vaan tänä aamuna sain aivan uuden neuvon. Apu perustuu siihen kiinalaiseen aamuvoimisteluun, en sen nimeä nyt muista, Tai Chen tai jotain. Asiakkaani on potenut samanlaista oireilua kuin minä ja antoi neuvon. Toivottavasti osaan sen oikein neuvoa:

      Seisoma-asento, suorassa, jalat hieman kyykkyyn, kädet eteen tasarintamaksi kuin nyrkkeilijällä, ja sitten aivan omaan tahtiin HITAASTI lantiosta kiertoliikeitä kumpaankin suuntaa niin pitkälle kuin haluaa tai/ja kipu alkaa tuntumaan. Tätä vähän aikaa (itse tein noin 30 sekunttia). Ja hetken päästä uusiksi. Ja taukoa (5-30 min) ja uusiksi. Tunnin kuluttua minulla ei ollut haittavaa kipua enää ja neljän tunnin kuluttua tuskin ollenkaan. En siis tehnyt neljää tuntia 5 min tauoilla vaan ihan miten hyvältä tuntui ja lopussa ihan kun muistin.

      Toivottavasti auttaa jotakuta!!!

      Jos neuvo oli vaikesti tai puutteellisti kerrottu, neuvon kyllä uudestaan ja mielelläni, SEN VERRAN HYVÄLTÄ NYT TUNTUU !!!

      • osaa nimim. jatkaa

        Yhä on selkä jumissa. Laksatiiveillä olen sitä hoitanut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe