Ylinopeudet? Kansanedustajat päättävät

finnbulli

jos niitä sallitaan Suomessa. Nyt niitä sallitaan, mutta jos olisi samanlainen sakkotaksa kuin Norjassa ne loppuvat välittömästi.

Esimerkiksi yksi tyttöraukka ej huomannut että nopeus vaihtui kahdeksankymmenestä kuutenkymmeneen, ajoi 83km tunnissa, sai siitä yli 800 € sakko.

Huomatkaa että tämä on normaali sakko, päiväsakkoa ei käytetä Norjassa ylinopeudesta.

8

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttörukka....

      Liikenteessä olisi tarkoitus pitää silmiä auki silloin tällöin.
      Silloin huomaa, että ovat pystytelleet tien viereen jotain outoja kepakoita...

    • Suomeen

      Itsellä tulisi melko tarkkaan saman verran Suomessa (nettotulo €4300).

      • finnbulli

        minimipalkalaisille kyllä.


    • Saako Norjassa sakot euromääräisinä?

      "Taulukko 3. Ylinopeussakot Norjassa

      Ylinopeus Nopeusrajoitus Nopeusrajoitus

      enintään 60 km/t vähintään 70 km/t

      enintään 5 km/t 400 kr 300 kr

      enintään 10 km/t 700 kr 500 kr

      enintään 15 km/t 1 000 kr 800 kr

      enintään 20 km/t 1 500 kr 1 100 kr

      enintään 25 km/t 2 000 kr 1 500 kr

      enintään 30 km/t jätetään syyttäjälle 2 000 kr

      enintään 35 km/t jätetään syyttäjälle 3 000 kr"
      http://www.edilex.fi/linkit/he/19980074


      Tuolta voi katsella jokainen jo etukäteen paljonko Suomessa saisi sakkoja: http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/pages/346EC1B6650EA748C2256BB5003FD54C

      • finnbulli

        erinäisiä juttuja, yritä edes hiukan miettiä mitä voi olla tämän päivän tilanne.

        Tuo taulukko on viime vuosisadalta!!

        Sen lisäksi että on korotettu sakkotaksoja huimasti, niin 26 km/t ylinopeus tai enemmän merkitsee ajokortin hyllyttämistä.


      • finnbulli kirjoitti:

        erinäisiä juttuja, yritä edes hiukan miettiä mitä voi olla tämän päivän tilanne.

        Tuo taulukko on viime vuosisadalta!!

        Sen lisäksi että on korotettu sakkotaksoja huimasti, niin 26 km/t ylinopeus tai enemmän merkitsee ajokortin hyllyttämistä.

        Yritä edes opetella luetun ymmärtäminen! Minähän kysyinkin, että "Saako Norjassa sakot euromääräisinä?" Mainitsit avauksessasi 800€, ja hyvin tämän päivän tilanteen tietäen tiedän, että Norja ei ole EU-maa, eikä kuulu EMU:un, joten maan rahayksikkö on edelleenkin kruunu.

        Taulukko on kyllä viime vuosisadalta, mutta ei vuodesta 1998 kovinkaan pitkä aika ole kulunut, joten en usko, että sakkotaksat olisivat noin lyhyessä ajassa nousseet noin huimasti. Ruotsissakaan ei tuolla olevan taulukon lukemat ole nousseet paljonkaan, vähän kuitenkin.

        Kaiken lisäksi et tuo mitään faktoja esille, josta asia kävisi kiistatta selville, eli heitteletkö vaan mutua, huhua, vai ihan huuhaata?


      • finnbulli
        Kairakettu kirjoitti:

        Yritä edes opetella luetun ymmärtäminen! Minähän kysyinkin, että "Saako Norjassa sakot euromääräisinä?" Mainitsit avauksessasi 800€, ja hyvin tämän päivän tilanteen tietäen tiedän, että Norja ei ole EU-maa, eikä kuulu EMU:un, joten maan rahayksikkö on edelleenkin kruunu.

        Taulukko on kyllä viime vuosisadalta, mutta ei vuodesta 1998 kovinkaan pitkä aika ole kulunut, joten en usko, että sakkotaksat olisivat noin lyhyessä ajassa nousseet noin huimasti. Ruotsissakaan ei tuolla olevan taulukon lukemat ole nousseet paljonkaan, vähän kuitenkin.

        Kaiken lisäksi et tuo mitään faktoja esille, josta asia kävisi kiistatta selville, eli heitteletkö vaan mutua, huhua, vai ihan huuhaata?

        Just haettu Norjan poliisin internetpalvelusta.

        Se, että käytin Euroa, johtuu siitä että alkuperäinen kirjoitus oli Saksan kielellä.

        Joko jo menee kaaliin?


        Brudd på fartsgrensen
        Fartsgrense Brudd på fartsgrensen Antall prikker
        60 km/t eller lavere 11 t.o.m 15 km/t 1 (2900 kr i bot)
        60 km/t eller lavere 16 t.o.m 20 km/t 2 (4200 kr i bot)
        60 km/t eller lavere 21 t.o.m 25 km/t 2 (6500 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 16 t.o.m 20 km/t 1 (3600 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 21 t.o.m 25 km/t 2 (4900 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 26 t.o.m 30 km/t 2 (6500 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 31 t.o.m 35 km/t 2 (7800 kr i bot)


      • finnbulli kirjoitti:

        Just haettu Norjan poliisin internetpalvelusta.

        Se, että käytin Euroa, johtuu siitä että alkuperäinen kirjoitus oli Saksan kielellä.

        Joko jo menee kaaliin?


        Brudd på fartsgrensen
        Fartsgrense Brudd på fartsgrensen Antall prikker
        60 km/t eller lavere 11 t.o.m 15 km/t 1 (2900 kr i bot)
        60 km/t eller lavere 16 t.o.m 20 km/t 2 (4200 kr i bot)
        60 km/t eller lavere 21 t.o.m 25 km/t 2 (6500 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 16 t.o.m 20 km/t 1 (3600 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 21 t.o.m 25 km/t 2 (4900 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 26 t.o.m 30 km/t 2 (6500 kr i bot)
        70 km/t eller høyere 31 t.o.m 35 km/t 2 (7800 kr i bot)

        Millainen lienee norjalaisten palkkataso? Nuo pienet sakkosummat lienevät jotain ala-astelaisen viikkorahaa-kuukausirahaa vastaavia? Niin ja mikä lie kruunun kurssi euroon nähden?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe