Kiintolevyllinen MP3-soitin

pitäisi ostaa

Olen aikeissa ostaa kiintolevyllisen MP3 soittimen, enkä tiedä minkä valitsisin.

Applelta iPod tai iPod mini/nano
Creativelta zen micro tai zen sleek tai zen touch.

Kokemuksia kellään kyseisistä soittimista?
Applen soittimet ovat kuulemma naarmuuntuneet helposti ja ovat kalliimpia kuin creativen vastaavat.

3

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zeniläinen

Olen ollut ko. soittimeen todella tyytyväinen. Sleek on Touchin uusi versio, lisänä siinä on radio ja uudistettu ulkonäkö (mikkikin taisi olla, ellen väärin muista) Touchiin ilmoitetaan 24 tunnin akunkesto, sleekkiin 18. Zen ei vaadi omaa softaa koneelle, toisin kuin iPod, vaan soittimen hallinta toimii ihan windowsin resurssienhallinnan kautta. Hinta ei ollut paha, verkkokauppa.comista ostettuna maksoi 220€. Saman kapasiteetin iPod voi maksaa lähes 400€, kaupasta riippuen. (tosin olen nähnyt zen touchia kaupattavan 320 eurolla...) Äänenlaadussa ei ole ollut moittimista. Mukana tulleiden kuulokkeiden tilalle voi ostaa paremmat. (näin tuppaa olemaan lähes kaikissa soittimissa)

Zen microista ei minulla ole kokemusta. Hinta/kapasiteettisuhde vaikuttaa olevan touchilla ja sleekillä vähän parempi.

Applen soittimista vain osassa Nanoissa on havaittu olevan naarmuuntumisongelmaa. Nämäkin on kuulemma korvattu. Applen soittimet ovat kalliimpia kuin Creativen. iTunesin kautta voi niihin ostaa musiikkia. Tosin vain 128kbs-laadulla, kopiosuojattuna. (itse ostan oikeita levyjä, ja siirrän ne sitten soittimeeni) Tottakai iPodiinkin voi siirtää itse ripattuja levyjä.
      Applen vahvuuksia ovat käyttöliittymä (touchwheel on nerokas), design, ja helppo käyttö iTunesin kanssa, sekä nykymalleissa runsaat ominaisuudet.
      Toisaalta heikkouksina pitäisin pakkoavioliittoa iTunesin kanssa, kallista hintaa, ja joissain määrin pienempää akunkestoa (ainakin zen touchiin verrattuna). Myös ominaisuuksien kirjoa voi pitää haittana (kasvattaa turhaan hintaa jos haluaa vain musiikkisoittimen. Esim. värinäytön tarpeellisuutta kannattaa miettiä). Mahdollista akunvaihtoa kannattaa myös miettiä. Suomessa soittimia ei huolleta, vaan lähetetään keskieurooppaan, kalliiksi tulee. Tai sitten antavat uuden laitteen tilalle. (soittimessa olevaa dataa ei kuulemma pelasteta)

Kummankin firman soitin on varmasti hyvä ostos. Kannattaa ennen ostoa miettiä mitä soittimelta haluaa. Jos haluaa puhtaasti soittimen jolla kuunnellaan musiikkia, Creative.

Jos taas tyylikkyys, runsaat ominaisuudet, ym. on tärkeää, iPod.

• kossitar

iPod, mallista ei väliä, on loistotuote. Helppokäyttöisyys omassa luokassaan, iTunes ylivoimaisesti paras ohjelma musiikin hallintaan tietokoneessa ja iPodin päivittämisessä. Kaikissa mp3 soittimissa huonot nappikuulokkeet merkistä riippumatta. Suosittelen Koss porta pro kuulokkeita ja nautinto on taattu.

• Eli onko tuo naarmuuntuminen ongelma, naarmuntuvatko siis herkästi. Tekniikan Maailman testissä Nanon naarmuntumista pidettiin ongelmana...
        Voiko Applen akkua ladata muutoin kuin tietokoneen USB-portista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73