Jatkuva takaraivosärky

Kivun väsyttämä uneton

Hei!

Olen käynyt jo kaksi kertaa lääkärissä, ja saanut molemmilla kerroilla määräyksen syödä 3 X Burana 800 pari viikkoa. Sekään ei auta. (Lääkärin mielestä konttorityössä kipu johtuu aina niskoista).

Mistä voi johtua sinnikäs, viisi viikkoa jatkunut takaraivokipu, joka on kokoajan läsnä?
Pahinta se on yöllä, kun ei voi nukkua kuin yhdessä asennossa, ja silti särkee. Toisella puolella ei voi nukkua ollenkaan kivun takia.

Alkaa jo pelottaa. Lääkäri ei ottanut vakavasti kummallakaan kerralla, vaan sain Buranaa kipuihin. Buranasta oloni tulee huonommaksi, siis tulen pahoinvoivaksi. Vaihdettiin Burana sitten Panadol 1 grammaisiksi, mutta nekään eivät auta.

En oikein usko, että niskat ovat syynä. Minua myös huimaa ajoittain niin, että silmissä sumenee. Lääkäri vain sanoo kaiken johtuvan niskoista, vaikka kerroin, että suvussa on verenkiertohäiriöitä. Ikää on jo 47, joten oikeasti hiukan hirvittää!

Mitä tehdä ja minne mennä, jotta joku ottaa vakavasti?

10

10947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi Voi

      oletpa sinä kovin kärsimätön!

      Tämähän on vasta alkusoittoa, jos samanlaiset metodit on käytössä, kuin minun tapauksessani!
      Minun aikatauluni, -periodini on VUOSIA, VUOSIA, eikä mitään oleellista ole löytynyt!!!

      Alkutaival näyttää kovin samanlaiselta!

      • Kivun väsyttämä uneton

        Minä olen kärsimätön, koska meidän suvussamme on kolme kuollut aivoverenkiertohäiriöihin! Alle 50-vuotiaina. Yksi 56-vuotiaana. Pelottaa sama kohtalo. Mutta, pitänee siis odotella rauhassa eikä hätiköidä. Odottelen vielä Uuteen vuoteen, menen sitten vielä lääkäriin.


    • Nipsu

      Mulla särki päätä ja just jomotti takaraivoa yli viikon putkeen ja sain migreenilääkkeitä kun burana 600 ei auttanu mitään. Kipu jatkui ja lekuri laittoi pyynnöstä lähetteen neurologille. Parin kk odotus. Sitten urheilija ystäväni hieroi selkääni ja löysi "jumikohtia" joita rentoutti, sekä naksautti selkäni (tiesi mitä teki) ja kappas, pääkipu meni hetken päästä ja ei ole tullut takasin nyt lähes viikkoon!!! Olen 25 vuotias nainen muuten.

      Eli mun kohdalla kyse on kaiketi vain selkä-ja niskaongelmista! Varasin hierojalle heti ajan ja olen myös alkanut liikkua ja venytellä lähes päivittäin.Toivottavasti kipu pysyy poissa. Käyn kuitenkin neurologilla "tarkistuttaas" tilannetta varmuuden vuoksi.

      Niin. Lääkäri muuten sanoi että pitkät selkälihakset (?) päättyvät takaraivoon ja voi jumiutuessaan tehä pään kipeeksi. Ystäväni sanoi että voi olla että veri ei täysillä kierrä päähän.. Sen naksautuksen jälkeen meni hetki ja rupesi päässä humisemaan, eli oikeesti eron huomasi!

      Harkitse siis kiropraktikkoa ja hierojaa, mutta varaa aika myös neurologille. Parempi aina pelata varman päälle terveysasioissa!! Tätä ainakin mulle jankutetaan kun epäröin lääkäriin menoa "jos ei sitte löydykkään mitään"...

    • Eve37

      Jos epäilet, että on jotain vakavaa, niin mikset mene suoraan yksityiselle neurologille tai fysiatrille?

      Maksaa rahaa, mutta kannattaa sitä terveydestään maksaakkin.

      Ei noi terveyskeskuslääkärit oo pätkääkään kiinnostuneita ihmisten vaivoista.

    • hemppa

      käynyt ikinä hierojalla?Kiropraktikko on kans pätevä

    • emmi

      Kuinka paljon venyttelet niska-hartiaseutua töissä/kotona? Minulla on ollut samanlaisia oireita yli 10 vuotta, saattaa huimata yht'äkkiä, takaraivoon koskee. Silloin tiedän harioiden olevan todella jumissa ja venyttely auttaa siihen. Kun veri kiertää aivoihin, työtkin sujuvat paremmin. Lääkkeet ei pitäisi olla ensisijainen hoito, ne eivät auta kuin tilapäisesti oireisiin vaikka syytä pitäisi hoitaa. Jos kuitenkin haluat jotain tutkimuksia, vaadi tk lääkäriltäsi tai mene käymään yksityisellä.

    • Nellis

      Hei!
      Päänsärky on aina oire jostakin, pikkusiskoni sairastui myös tuollaiseen päänsärkyyn joka säteili takaraivoon ja niskaan ja lääkärit eivät ottaneet häntäkään vakavasti,särkyyn määrättiin buranaa ja särky senkun voimistui,noin kahdenviikon päästä säryn alettua hän alkoi nähdä kaksoiskuvia ja tasapainohäiriöitä, myöskin pahoinvointia, painokin laski huomattavasti. Lopulta rukoilemalla pääsi lisätutkimuksiin (Pieni paikkakunta, ei yksityisiä.)joissa viimein magneettikuvattiin kallo. Dg.Glioplastoma multiforme gradus IV ja elinaikaa 2kk.No sen jäkeen sisko sai kyllä kunnon särkylääkkeet ja hoidon, mutta mikäänhän ei lopputulosta enään muuttanut.Suhtautukaa vakavasti usein toistuvaan päänsärkyyn, se on aina oire jostakin, vaikkakin ei välttämättä vakavasta mutta kuitenkin elämänlaatua olennaisesti huonontavasta sairaudesta.

    • Leiju

      Otan syvästi osaa, kipu on pahinta mitä voi kuvitella. Ei kai sitä kukaan voi koskaan saada selville mistä se johtuu, kun ei ihmiset ole mitään neroja ja tällasta se on...

    • Anonyymi

      Kokeile onko niskassa fasettilukkoja. Istu auton penkille vedä leuka rintaan ja purista päätä taaksepäin samalla takaraivoa työntämällä takayläviistoon. Jos niskassa nikamat jämähtänyt tämä vo paukaista sen auki. Auton penkillä onnistuu todella hyvin aukaisu, muualla vaatii täydellistä osaamista ja pyrkimystä samaan lopputulokseen.

      Joo ja itse uskon etä jos niakmat on niskassa jumissa tai missä vain niin varmasti jonkinsortin nestekiertohäitiö siittä ajan kuluttua syntyy joten ei ihme jos ihmisillä alkaa olla verenkiertohäiriöitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe