Aloittelijakin huomaa, että kyykky ottaa paremmin koko kroppaan, mutta mikä on näiden liikkeiden ero, jos paneudutaan juuri jalkoihin? Prässissä toki tietty liikerata, kyykyssä ei.
Jatkakaa.
Kyykky VS. prässi
10
1562
Vastaukset
- on parempi
mulla ainakin kyykyssä vaan perse paleltuu! Tony Halmetta lainatakseni.
- sdfsdf
prässi huomattavasti eristävämpi ku kyykky, siinähän ei käytetä kuin korkeintaan reisiä ja takapuolta.
- fsh
tolla eristävällä?
- Jake the wild boy
Eiköhän toi kyykky ota peppuun ja takareisiin, etureisiin sitten vähemmän. Kyykystä on myös vaikka kuinka paljon erilaisia modifikaatioita. Prässi on sitte sellanen koneen vastine. Mun mielestä ne ei todellakaa korvaa toisia vaan täydentää. SUosittelen molempia.
- fasdf.
Eikö sun mielestä prässi ota sitten takareisiin ja perseeseen, jos otat jaloilla mahdollisimman ylhäältä? Kone se voi vaikka olla, mutta prässissäkin voi ottaa erilaisia leveysotteita jaloilla.
- jakewild
fasdf. kirjoitti:
Eikö sun mielestä prässi ota sitten takareisiin ja perseeseen, jos otat jaloilla mahdollisimman ylhäältä? Kone se voi vaikka olla, mutta prässissäkin voi ottaa erilaisia leveysotteita jaloilla.
Niin voi :). Suosittelen kuitenkin molempia :).
- ....
Aluksi tein ite Prässiä, ja niiku tätä Toni halmetta lainatakseni en tehny kyykkyä kun perse vaan paleltu. En ollut ikinä tykännyt kyykystä. Prässi oli aina se pääliike jalkapäivänä. Kuitenkin eräänä päivänä päätin aloittaa tekemää jalkakykkyä. Tulokset kohosi aivan räjähdysmäisesti. Erityisesti voimaa tuli hurjasti lisää. Joten suosittelen kaikkia jotka ei vielä kyykkyä ole opetellut tekemää, niin suosittelen tekemään sitä. En itsekkään aluksi uskonut kuinka tärkeä liike se on ennekuin aloin opettelemaan.
Ero näissä on mielestäni se, että Jalkakyykky ottaa useampaan lihakseen. esim. alaselkä ja jokapuolelta keskivartaloa. kaikki jalkalihakset aktivoituvat. Kuitenki reidet, perse ja alaselkä on ne tulessa olevat lihakset. Prässissä aktivoituvat lähes ainoastaan reidet ja perse.
Tämä hurja voimanlisäys kyykyn aloitettuani uskoakseni johtuu siitä koska keskivartalo ja alaselkä ovat ne alueet josta voima lähtee ja saa kaiken tuen voimalle koko kropassa. Jos on heikko alaselkä ja keskivartalo, niin se vaikuttaa suoraan voimankehitykseen koko kropassa. Heti kun aloin tekemään kyykkyä niin mulla on kohonnut voima myös ylävartalossa. Toinen syy kehitykselle on että kun olen kyykyn avulla saanut jalat treenattua paljon rankemmin niin se kohottaa myös enemmän kehon anabolistahormooni tasoa. Kun teen juuri kyykyn ja prässin samana päivänä saan jalkani aivan hirveeseen tuleen. Maastaveto on toinen aika tärkeä liike juuri voiman ja koko kropan kehittämiseen.- hassua
että noinkin pitkä viestisi voi tiivistää keskustelun aloittajan viestiin "kyykky ottaa paremmin koko kroppaan"
- pioewvxcn
hassua kirjoitti:
että noinkin pitkä viestisi voi tiivistää keskustelun aloittajan viestiin "kyykky ottaa paremmin koko kroppaan"
kerrankin vastaaja joka on paneutunut vastaukseen ja yks teilaa sen heti...
- Timppa1977
itse olen myös pääsääntöisesti tehnyt prässiä pitkän aikaa.tänään tuossa salilla käydessä aattelin että otan jalkakyykyn ohjelmaan mukaan.itse meinasin myös että otan kyykyn ja prässin samana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684537
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h704292Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv692854Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222156Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111383- 1851298