Nilkan nyrjähdys

kipee

Miten nilkan nivelsiteiden vinksahduksesta yleensä parannutaan? Onko tavallista että vielä viikon päästä kipua on lepoasennossakin eikä jalka kestä painoa. Alussa oli hirveen kipee, sitten vähän parempi, saattoi vähän astuakkin mutta nyt ei tykkää yhtään mistään.

9

15161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

Se vähän riippuu siitä, kuinka paha nyrjähdys on ollu? Jos nivelsiteitä repeää ja tulee mustelmaa, niin parantuminen voi viedä 3-4 viikkoa.

Jos vain nyrjähdys, niin pari viikkoa saattaa riittää... ihan riippuu siis siitä, kuinka paha nyrjähdys on ollu...

• Kuinka paha vamma on.

Itse kaaduin pyörällä, seuraavana aamuna ei tietokaan, että olisin kävellyt. Terveyskeskuksesta haetin kepit, että pääsin "kävellen" edes vessaan. Alussa särki niin, että liikkeelle lähtiessä tahtoi näkyä tähtiä.

Työterveyslääkäri kehotti vaan odottelemaan, toisella käynnillä laittoi lähetteen kir. polille. Siellä lääkäri laitatutti heti liimasiteen, 2 viikkoa sairaslomaa.

KKK-hoito tepsii = kylmä, koholla ja kireä side:)

• hoidettu

Ice Power on tutkitusti paras. Vai olikohan se PowerIce tai joku muu? Ei enää muista...

• kipee
        hoidettu kirjoitti:

Ice Power on tutkitusti paras. Vai olikohan se PowerIce tai joku muu? Ei enää muista...

Kiitti Marella ja Hoidettu. Täytyypä varautua pidempään sairaslomaan.

• a . e . l .

mulla sama juttu kauheen kipee ookko sää käyttäny sitä lääkäris ?????? tai pitäskö käyttää

• upppss

Juoksi ulkona, ku astuin puoliksi jääpaakun päälle. nilkka taipui silleen ulospäin, ja sattui hirveästi. Pystyin kuitenkin kävelemään kinkaten ja pystyn edelleenkin. Omituista kuitenkin on se, että kipu on telaluussa, eli siinä pallukassa joka on nilkan ulkosyrjässä. Mikä vamma on kyseessä?

• juttar

viikko sitten kaaduin portaissa ( töissäni) terkkarissa annettiin kepi ja sanottiin että nilkan nivelsiteet menneet. seuraavana pvänä menin uudestaaan yksityiselle koska jalka aivan musta ja muodoton todettiin molemmin puolin nivelsiteiden menneen ja nilkkatuki käyttöön 2vkoksi mutta että töitä voisin tehdä. olen pph.... no nyt siis vko turmasta takana, turvotusta polveen asti joten perjantaina menen töiden jälkeen ultraääneen..... puhelumme perusteella sinne passitti.... hiukan pelottaaa..

• perskale

Saako sairaaloista vuokrata kainalosauvoja? Nilkka nyrjähti ja vihottelee kävellessä. En viittis rasittaa että paranee mahdollisimman pian. 2 viikkoa sisällä ei viehätä. Kauppaan pitäs päästä. Pyöräily on ok koska jalka ei hirveesti taivu, tosin siinä pitää pomppia jalalla suojateillä pysähdyksessä.

• Anonyymi

syön parasetamolia 1gx3/vrk tarvittaessa 2 vk kylmän kohoasennon ja puristussiteen lisäksi. Öiksi otan puristusiteen pois

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe