Bändejä hakusessa

minäpäs

Eli tämän tyyppisiä bändejä etsiskelisin:
Melodista metallia.
Saa olla rauhallista (In flames - Evil in a closet).
Laulaja ei saa laulaa koko aikaa karjumalla, vaan kappaleissa olisi myös puhtaalla äänellä laulettuja kohtia joko kertosäkeessä (In flames - Minus) tai muualla kohtaa biiseissä (In flames - Ordinary story).
Laulaja voi laulaa myös kaikka biisit lähes puhtaalla äänellä (Slipknotilta varsinkin kappale Wait and Bleed)
Akustiset kohdat olisivat vain plussaa (In flames - Moonshield).
Pidän myös tunnelmaa luovista koskettimista paljon (Dimmu Borgir - In Death´s embrace).
Elikkä hakusessa bändejä joissa yhdistyisi mahdollisimman monet kohdat ylläolevista. Osaako kukaan auttaa? :)

12

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PgDn

      Vaikka esimerkeissäsi käytit vähän eri tyylisiä bändejä, kannattaa Iced Earthiin tutustua. Laulaja Matthew Barlown kausi on silkkaa parhautta.

      Burnt Offerings
      Dark Saga
      Something Wicked This Way Comes
      Alive In Athens (triplalive)
      Horror Show

      Noista albumeista kannattaa aloittaa. Suosittelisin etenkin Burnt Offeringsia ja Alive In Athens-liveä. Uusimmalla Glorious Burden-levyllä laulaa ex-judas priest-mies Tim Owens. Sef-titled debyyttiä0 en suosittele, sillä siinä laulaneen Gene Adamin auluääni on "mielenkiintoinen". (Days Of Purgatory-kokoelmalla on kuitenkin yhtä biisiä lukuunottamatta koko debyytti Barlown laulamana)

      • Helloweenin uusimmat on kyllä tosi melodisia. vielä enemmän ku vanhemmat. Ja Rage on kanssa tosi hyvää. Gamma rayhan on myöskin tosi melodista ja sitten Savatagen varsinkin 90 luvun levyillä on tosi melodista meininkiä. Savatage on muuteskin ihan huippubändi.


    • musamies

      ehkä in flames sopis parhaiten, eikös? hööhööhöö! sitten koskettimia löytyy ainakin dimmu borgirin in death's embrace biisistä..hööhööhöö!

    • Osculum

      uppoaa noihin vaatimuksiin oikein mukavasti, jos jättää alkupään tuotannon pois laskuista.

    • Ounaaja

      Metallican biiseistä Nothing Else Matters sopisi tuohon aika hyvin mutta Edguy voisi olla parempaa Usiin levy (Superheroes) tai vaikka Mandrake olisi sopiva aloitus. Kappaleista mainittakoon muutama hyvä. The Piper never dies, Superheroes,King of Fools,Fallen Angels ja Tears of Mandrake.

    • Hevimies

      Suomalainen Eternal tears of sorrow.Siinä on kaikkea,mitä normaali ihminen tarvitsee elääkseen.

    • Lunarfire

      Otapa kuunteluun:
      NEVERMORE, Jenkkibändi, todella hyvää, taiteellista ja monipuolista, muttei kuitenkaan itsetarkoituksellisen kikkailevaa kauraa. Laulaja Warrel Dane on mielestäni metalligenren aliarvostetuimpia vokalisteja. Tsekkaa levyt Dead Heart In A Dead World ja uusin The Godless Endeavor. Danen edellinen bändi Sanctuary on myös hyvää melodista power-thrashiä 80- ja 90-lukujen taitteesta, mutta aika tavalla erilaista kuin Nevermore.
      QUEENRYCHE, Legenda, jolta kaikki aina suosittelevat levyä Operation:Mindcrime, joka sekin on hyvä, mutta itse pidän parempina ensimmäistä EP:tään Queen of The Reich ja debyyttiään Warning. Loistavaa laulantaa kovaa ja korkealta sekä tarttuvia progehtavia biisejä.
      HELSTAR, Nosferatu -levy
      KING DIAMOND, 4 ensimmäistä levyä
      FATES WARNING, Levyt Awaken The Guardian ja The Sceptre Within

      • Lunarfire

        Bändi on siis QUEENSRYCHE, äsken unohtui s välistä
        ja FATES WARNINGin levy on The Spectre (pahansuopa henkiolento)Within, ei sceptre (valtikka) niin kuin äsken virheellisesti informoin...


      • Lunarfire kirjoitti:

        Bändi on siis QUEENSRYCHE, äsken unohtui s välistä
        ja FATES WARNINGin levy on The Spectre (pahansuopa henkiolento)Within, ei sceptre (valtikka) niin kuin äsken virheellisesti informoin...

        Queensryche on tosi hyvää ja myäs King diamond. Ja kannattaa vielä Mercyful fateakin kokeilla.


    • xxx

      löysää paskaahan se mun mielestä on, mutta siinä on ainakin koskettimia ja pojat osaa ainakin soittaa

      • kalvotaiteilija

        Motörheadin Sacrifice tai Terminal Show ovat mukavan leppoisia kappaleita.


    • eggo

      kuuntele kokeeksi myös annhilatoria...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe