Masennuslääkkeet ja seksi

Teen Kuopion yliopistossa lopputyönäni tutkimusta aiheesta masennuslääkkeiden käyttäjien kokemuksia lääkkeiden aiheuttamista seksuaalitoimintojen häiriöistä. Haluaisin tietää, miten merkitykselliseksi olette kokeneet nämä sivuvaikutukset elämässänne. Lisäksi haluaisin tietää, millaista lääkeinformaatiota olette saaneet aiheesta ja keneltä.
101264
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Mitenkäs tässä ei ole edes yhteystietoja?

Äänestä
  • Olen koonnut aineistoani jo puolen vuoden ajalta tältä ja eräältä muulta keskustelupalstalta Internetistä. Tätä aineistoahan voi käyttää vapaasti erilaisissa tutkimuksissa. Tämän takia en näe yhteystietojen kertomista olennaisena. Kyseessä on kuitenkin hyvin arkaluontoinen tutkimus ja ihmiset voivat esiintyä anonyymisti. Kenenkään potilastietoja en käytä!
    [email protected]

    Äänestä

  • tutkimuksessa kirjoitti:

    Olen koonnut aineistoani jo puolen vuoden ajalta tältä ja eräältä muulta keskustelupalstalta Internetistä. Tätä aineistoahan voi käyttää vapaasti erilaisissa tutkimuksissa. Tämän takia en näe yhteystietojen kertomista olennaisena. Kyseessä on kuitenkin hyvin arkaluontoinen tutkimus ja ihmiset voivat esiintyä anonyymisti. Kenenkään potilastietoja en käytä!
    [email protected]

    olen juuri puolittanut efexori lääkitykseni 75mg alkuperäinen annostus. Orgasmivaikeuksia ja tunnottomuutta. Tämä efe ei suinkaan ollut pahin näisät ssri-lääkkeistä. Kaikki aiemmin kokeilemani ovat olleet vieläkin pahempia.Nyt kun syön puolet tuosta minimiannoksesta seksi pelaa taas normaalisti.

    Äänestä

  • tutkimuksessa kirjoitti:

    Olen koonnut aineistoani jo puolen vuoden ajalta tältä ja eräältä muulta keskustelupalstalta Internetistä. Tätä aineistoahan voi käyttää vapaasti erilaisissa tutkimuksissa. Tämän takia en näe yhteystietojen kertomista olennaisena. Kyseessä on kuitenkin hyvin arkaluontoinen tutkimus ja ihmiset voivat esiintyä anonyymisti. Kenenkään potilastietoja en käytä!
    [email protected]

    Ok. Jaksamista tutkimuksen tekoon! Toivottavasti saat materiaalia kyllin.

    En ole lain lääkekielteinen mä, mutta kyllä medikalisaatiossa on ongelmansa siinäkin. Nykyisessä lääketieteen harjoittamisessa ehkä pikkuisen liian suuri rooli on farmakologialla, olkoonkin että monet uudet - ja vanhatkin! - tropit toki eri kelpoja ovat. Lääketehtaat toki tekevät parhaansa mainostaakseen omiaan, ja raha pyörii varmaan liiankin kovaa. Löydä tässä sitten keskitie...

    Äänestä

http://health.groups.yahoo.com/group/ssrisex/

Tuossa on linkki palstalle, jonka jäsenet kärsivät SSRI-lääkkeiden aiheuttamasta pysyvästä seksuaalitoimintojen häiriöstä. Itse olen palstalla aktiivijäsen.

Minua hoitava lääkäri on johtava asiantuntija psykofarmakologiassa ja hän aikoo raportoida tapaukseni lääketieteellisessä julkaisussa.

Minulla on aiheesta paljon tietoa sähköisessä ja painetussa muodossa. Jos kiinnostaa, niin laitahan meiliä:

[email protected]

Markus

Äänestä
  • oon 35v paniikkihäiriöinen jätkä, syön ssr/benso. ei se mitään tee kun lääkitys on kohdallan, ottaa tietysti aikansa. jos elämä on vaikeeta niin ei siinä ny seksikään kiinnosta. hrmm sä oo varmaan sexsy hyvää joulua!

    Äänestä

Syön Seronilia 20Mg/vrk. Aluksi söin pienempää annosta mutta sain luvan suurentaa sitä kun ei alkanut vaikuttaa. Aluksi ei seksi pahemmin huvittanut. Ei tippaakaan! Sellaista oli parisen viikkoa muun pahan olon lisäksi. Sitten alkoi paha olo poistua pikkuhiljaa ja seksikin alkoi taas kiinnostamaan. Mutta suoraan sanottuna silloin kun se ei kiinnostanut niin jopa naisten ajatteleminenkin tuntui vastenmieliseltä. Aika outoa mutta niin oli.

Äänestä

Kaikki lääkkeethän pitäisi olla jo tarkkaan tutkittu,ennen markkinoille pääsyä!Vai onko EU muötä tullut tullut muita direktiivejä???

Äänestä
  • Kyllä se lääkkeiden tutkiminen jatkuu vielä markkinoille tulemisen jälkeenkin. Itse en kovin vähän aikaa markkinoilla ollutta lääkettä uskaltaisi käyttää, koska kaikki harvinaisia sivuvaikutuksia ei välttämättä ole kliinisessa vaiheessa tutkittu.

    Äänestä

Itse kärsin paniikkihäiriöstä ja syysmasennuksista. Lääkkeenä syön zoloftia 50mg/pv. Olen juuri lopettamassa, kerta masennushan vain paheni. Eipä siinä paljon iloa oikeasti ole jollei enää tee seksiä mieli ja orgasmi on kiven takana, ja tuntuu ettei tunnu edes enää samalta. Aika masentava lisä. On ihme jos joku pystyy sanovansa että on paremmassa kunnossa sen jälkeen ku halut katoaa ja nautinto. Itseäni vei vain alaspäin. Nyt on pakko lopettaa lääkitys että pääseee taas nauttimaan elämästä ja seksistä. Ja lääkkeiden takia musta on tullut tasaista viivaa elävä ihminen, joka ei oikeasti osaa enää nauttia oikein mistään, eikä surra oikein mitään. Tappavan masentava olotila.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Teen tutkimusta kirjoitti:

Teen Kuopion yliopistossa lopputyönäni tutkimusta aiheesta masennuslääkkeiden käyttäjien kokemuksia lääkkeiden aiheuttamista seksuaalitoimintojen häiriöistä. Haluaisin tietää, miten merkitykselliseksi olette kokeneet nämä sivuvaikutukset elämässänne. Lisäksi haluaisin tietää, millaista lääkeinformaatiota olette saaneet aiheesta ja keneltä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu