Taas tulee joulu ja tuttu tilanne, pitäkää vain minua niuhona kun tällaisesta edes valitan mutta tässä tämä tulee:
Olen vaimoni kanssa kohtuu käyttäjiä alkoholin suhteen.
Jouluateria on kuitenkin niin juhlava juttu, että silloin tekisi mieli ottaa viiniä/olutta muutama lasillinen. Mutta vanhempieni perheessä ei osata suhtautua asiaan. Emme odota tietenkään että heillä olisi tarjolla mitän juomaa, toisimme itse omat kohtuumäärät juomiamme ja tarjoisimme niistäkin muille. Meille on siis sallittua nuo "omat pullot" joulupöytään. Luvalla tuotuja siis. Mutta NE KATSEET MITÄ luodaan kun pullot otetaan esille. Ennemmin juon ihan maitoa, kun niiden katseiden alla hienoa valkkarii. Ei oikein maistu.....
Tämä ei ole henkilö kohtaisista ongelmistani suurin mutta mielipidettä kiitos, puolesta ja vastaan!
Vielä korostan että juominen on sivistynyttä eikä mitään sekoilua ja olemme aikuisia ihmisiä, emme mitään teinejä enää. Oma tyttäremmekään (7v) ei tästä ole mitään sanonut.
Miten muissa perheissä, maitoa vai viiniä jouluaterialla?
christmas nightmare
36
5549
Vastaukset
- Miina
jouluaterialla. Kyllä se olut ja viini menee, eikä mielestäni ole syntiä. Ei siinä ison ruokamäärän ohessa paljon jaksa juodakkaan.
- joulu
miksi,ette vietä omaa joulua kodissanne, silloin saa tehdä mitä haluaa..kyllä anoppilassa pitää käyttäytyä talon tavalla,ja kunnioittaa heidän joulunviettoaan..
- aloittaja
Sekään ei ole hyvä, kun pitää tulla kylään aina, tulkitaan suuttumiseksi. Eikä haluta heitä suututtaa.
Taidetaan olla liian kilttejä.
- viinin ystävä
meillä on myös näin, mummolassa ei pulloja osteta mutta viemme aina itse viinit mukanamme.
Olen jo vuosia sitten tehnyt mummolle selväksi että me eletään omaa elämäämme niin, että joulu ym. pöytään kuuluu punaviini ja siitä emme luovu.
Mummo on siihen sopeutunut kyllä, mutta vielä saamme pitkiä katseita, onneksi emme välitä, emmekä anna sen asian häiritä päivällistä.
Olkaa vaan välittämättä asiasta. Kyllä vanhemmat voivat olla aikamoisia tyrannia välillä. Mutta olkoon. Jos he haluavat lapsensa joulupöytään, niin silloin saavat hyväksyä myös viinit. Meillä on sama juttu, että ollaan kohtuu käyttäjiä ja viiniäkin juodaan vaan pari- kolme lasillista ruokapöydässä.
Me kyllä tarjotaan aina kohteliaisuudesta myös mummolle, vaikka tiedämme että hän ei juo ja on vihainen alkoholille, sitten vielä höystetään ruokapöydässä että kyllä kunnon viini kruunaa aterian.
Toivottavasti sitä itse osaa käyttäytyä eritavalla kun lasten perheet tulevat syömään. Ainakin me tästä opimme sen, että emme tee samoja virheitä.- vatten
sitä suvaitsevaisuutta sitten lapsillesi! Siis toivon, että myös vesilinjalla pysyjiä ei sorsittaisi. Ymmärrän täysin, miten pahalta tuntuu, jos joulupöydässä luodaan pitkiä katseita viiniinjuojiin, nimittäin itse saan pitkiä katseita ja selän takana puhumista siitä, että en juo alkoholia, joten suvaitsemattomia tuntuu olevan yhtä hyvin kummassakin leirissä. Minua todella anoppilassa on selän takana haukuttu suvaitsemattomaksi, kun en ole ottanut joskus harvoin tarjottaessa viiniä. Minulle taas on ollut itsestään selvää, että anoppilassa juodaan alkoholia, enkä siitä ole ikinä mieltäni pahoittanut, ainoastaan siitä pahoitan mieleni, että minut leimataan suvaitsemattomaksi, vaikka todellisuudessa onkin niin päin, että minun juomattomuuttani ei suvaita. Uskokaa pois, jos ei juo alkoholia, tulee varmasti elämässä vähintään yhtä paljon eteen tilanteita, joissa kokee tulevansa syrjityksi tai tuomituksi. Minulle muitten alkoholinkäyttö on se ja sama, toivoisin vain, että minunkin juomattomuuteni suvaittaisiin. Syy omaan juomattomuuteeni ei ole tuomitsevuus tai että olisin jotenkin muita parempi vaan ainoastaan se, että minulle tulee pienestäkin alkoholista epämiellyttävä olo. Sen verran tähän ikään mennessä olen alkoholia nauttinut, että tiedän aivan hyvin, haluanko sitä käyttää vai en. Muitten on se vaikea tajuta nimenomaan alkoholin kohdalla, mutta kuka haluaisi ehdoin tahdoin jollekin syöttää kalaa kala-allergikolle?
- laisinkaan
vatten kirjoitti:
sitä suvaitsevaisuutta sitten lapsillesi! Siis toivon, että myös vesilinjalla pysyjiä ei sorsittaisi. Ymmärrän täysin, miten pahalta tuntuu, jos joulupöydässä luodaan pitkiä katseita viiniinjuojiin, nimittäin itse saan pitkiä katseita ja selän takana puhumista siitä, että en juo alkoholia, joten suvaitsemattomia tuntuu olevan yhtä hyvin kummassakin leirissä. Minua todella anoppilassa on selän takana haukuttu suvaitsemattomaksi, kun en ole ottanut joskus harvoin tarjottaessa viiniä. Minulle taas on ollut itsestään selvää, että anoppilassa juodaan alkoholia, enkä siitä ole ikinä mieltäni pahoittanut, ainoastaan siitä pahoitan mieleni, että minut leimataan suvaitsemattomaksi, vaikka todellisuudessa onkin niin päin, että minun juomattomuuttani ei suvaita. Uskokaa pois, jos ei juo alkoholia, tulee varmasti elämässä vähintään yhtä paljon eteen tilanteita, joissa kokee tulevansa syrjityksi tai tuomituksi. Minulle muitten alkoholinkäyttö on se ja sama, toivoisin vain, että minunkin juomattomuuteni suvaittaisiin. Syy omaan juomattomuuteeni ei ole tuomitsevuus tai että olisin jotenkin muita parempi vaan ainoastaan se, että minulle tulee pienestäkin alkoholista epämiellyttävä olo. Sen verran tähän ikään mennessä olen alkoholia nauttinut, että tiedän aivan hyvin, haluanko sitä käyttää vai en. Muitten on se vaikea tajuta nimenomaan alkoholin kohdalla, mutta kuka haluaisi ehdoin tahdoin jollekin syöttää kalaa kala-allergikolle?
Sanon vain reippaasti että ei maistu, ei siinä sen kummempaa. Ei ole syrjitty mitenkään sen takia. Aina on jotain mehua tai jotain löytynyt, käyhän esim. alkoholiton siideri oikein hyvin ja saattaa jopa näyttää juhlalliselta valkoviiniltä jos nyt semmosesta välittää että miltä juoma näyttää lasissa.
Juon mieheni kanssa usein hiilihapollista sitruunavettä ruoan kanssa. - Jarski
Jos ihmisen on pakko juoda alkoholia, hän on mielestäni jo alkoholisti. Vuodessa on 365 päivää. Onko tosiaan niin, ettet yhtä päivää voi olla juomatta? Sinulla on ne 364 päivää, jolloin voit kitata niin paljon kuin sielu sietää. On todella moukkamaista mennä juhla-aterialle kylään ja juoda siellä omia juomia vastoin isännän ja emännän toivetta. Mikset pysy kotonasi? Siellä saisit ryypätä pääsi täyteen ilman muiden merkitseviä katseita.
- .......
Jarski kirjoitti:
Jos ihmisen on pakko juoda alkoholia, hän on mielestäni jo alkoholisti. Vuodessa on 365 päivää. Onko tosiaan niin, ettet yhtä päivää voi olla juomatta? Sinulla on ne 364 päivää, jolloin voit kitata niin paljon kuin sielu sietää. On todella moukkamaista mennä juhla-aterialle kylään ja juoda siellä omia juomia vastoin isännän ja emännän toivetta. Mikset pysy kotonasi? Siellä saisit ryypätä pääsi täyteen ilman muiden merkitseviä katseita.
Kyse pään täyteen vetämisestä vaanruokajuomasta. Joulu ei ole mikä tahansa päivä, vaan siihen liittyy monilla ihmisillä vuoden hienoin ateria. On ihan tosiasia, että kun viinejä oppii juomaan ja niiden erot huomaamaan, niin ruoka maistuu paremmalta oikean viinin kanssa (suklaakakku on ainoa, johon viinit eivät asiantuntijoiden mielestä sovi).
Parin viinilasillisen kieltäminen juhla-aterian kanssa on sama kuin kieltäisi kaikki mausteet jouluruoasta. Kyse ei ole alkoholista (silloin kantsisi juoda kossua), vaan nimenomaan viinistä, joka tukee ruoan makua.
Toki voi jäädä omaan kotiin, mutta aloittajalla tämäkin aiheuttaa närää anoppilassa, joten kaikkien kannalta mukavinta olisi, jos isäntäväki tuon pari sivistynyttä lasillista hyväksyisi.
PS. Punaviini on terveellistä, kun sitä nauttii keskimäärin korkeintaan lasillisen päivässä. Verisuonisairauksista kärsivälle isoisälleni lääkäri määräsi lasin punaviiniä joka ilta. - Annaliisa
....... kirjoitti:
Kyse pään täyteen vetämisestä vaanruokajuomasta. Joulu ei ole mikä tahansa päivä, vaan siihen liittyy monilla ihmisillä vuoden hienoin ateria. On ihan tosiasia, että kun viinejä oppii juomaan ja niiden erot huomaamaan, niin ruoka maistuu paremmalta oikean viinin kanssa (suklaakakku on ainoa, johon viinit eivät asiantuntijoiden mielestä sovi).
Parin viinilasillisen kieltäminen juhla-aterian kanssa on sama kuin kieltäisi kaikki mausteet jouluruoasta. Kyse ei ole alkoholista (silloin kantsisi juoda kossua), vaan nimenomaan viinistä, joka tukee ruoan makua.
Toki voi jäädä omaan kotiin, mutta aloittajalla tämäkin aiheuttaa närää anoppilassa, joten kaikkien kannalta mukavinta olisi, jos isäntäväki tuon pari sivistynyttä lasillista hyväksyisi.
PS. Punaviini on terveellistä, kun sitä nauttii keskimäärin korkeintaan lasillisen päivässä. Verisuonisairauksista kärsivälle isoisälleni lääkäri määräsi lasin punaviiniä joka ilta.Näin juuri!
Sama kuin joku kieltäisi kaikki joulukakut ja piparit koska lihottavat jne.
- Sara
vaikka pidänkin kovasti normaalielämässä kyseisestä nautaeläimen tuotoksesta, ei tulisi mieleenikään yhdistää sitä juhla-ateriaan.
Toisaalta taas - jos ollaan kylässä, pitää ottaa huomioon talon tavat.
Siispä kimurantti juttu. Kaksi vaihtoehtoa - juotte maitoa ja luotte vuorostanne oikein järkyttyneitä ja paheksuvia katseita :) Tai sitten - eikö joulu kotona ole kaikkein parasta. - minun mielipide
ei juoda alkoholia ainakaan humalahakuisesti.molemmat juodaan pullo olutta saunan jälkeen illalla.jos on vieraita syömässä niin kuin viime jouluna niin juomaksi oli punaviiniä,olutta,vettä ja maitoa-jokainen ottaa mitä tykkää.esim:pari lasia punkkua ei heilauta puoleen eikä toiseen.humalaan juominen on toinen juttu-sitä en hyväksy,eikä kyllä miehenikään.appi ukko on ollut joka joulu niin jumalattomassa kaasussa ettei ymmärrä edes sitä että ollaan käymässä siellä-tapana on ollut että aattona käydään lapsen kanssa anoppilassa-viime joulu oli aivan kauhea-oli todella ihana joulu fiilis mutta appiukon naaman näkeminen sai kyllä pahalle tuulelle,toinen silmä kiinni urvelsi jotain aivan käsittämätöntä.tänä jouluna ei sitten sinne mennäkkään koska miksi tämä olisi erillainen? mutta kohtuu kaikessa,myös alkoholin käytössä-ei ole lapsillekkaan kivaa jos äiti ja isä on kännissä.omat lapsuuden muistoni joulusta on perheen yhteistä puuhastelua-muistoni ovat turvallisia ja iloisia-tämän haluan antaa myös omalle lapselleni.toivoisin kaikille maailman lapsille iloisia ja turvallisia jouluja.
- hohhoijakkaaaa
Mentiinköhän tässä viestissä IHAN vähän aiheesta sivuraiteelle kenties? Mentiin ja pahasti.
- ei jaksais
Karmeen näköstä tekstiä, ei jaksa lukea.
- morsian.
Täällä juo jokainen aterialla sitä mitä mieli tekee :) Eli on glögiä, olutta jne. Ja ihan sivistyneesti.
- ei kai
Glögi ei ole kinkun painike.
- ///
Jos hyvaksytte vierailukutsun, on todella mautonta olla hyvaksymatta tarjotut ruoat ja juomat, oli joulu tai juhannus.
Jos kutsuja, siis isanta tai emanta tarjoaa vetta tai maitoa viinin sijasta kaikille, on todella moukkamaista edes mainita tarjoamatta olevasta viinista, josta niin kovasti tykkaatte.
Kerroit etta olette aikuisia, kayttaytykaa aikuisten lailla.Tai ainakin sivistyneen kohteliaasti. - talon tavalla
vieraat kulkee ajallaan, talo elää tavallaan...
- alkoholistin tytär
Oma isäni on raitistunut alkoholisti. Mutta sen verran ymmärsi kun veljen kanssa oltiin pieniä, ettei alkoholi kuulunut jouluun. Ikinä. Eikä kuulu vieläkään.
Miehen kotona sen sijaan kohtuullinen alkon käyttö on kuulunut myös jouluun. Eli siellä juodaan jouluaterialla alkusnapsi, ruuan kanssa viiniä ja kahvin kanssa konjakkia. Kun siellä oltiin joulunvietossa 3 päivää, niin alkoi tottumattomasta jo tuntua ryyppäämiseltä - itse en ole tottunut päivittäiseen käyttöön.
Mutta eipä tulisi mieleenkään viedä omien vanhempieni luona omia pulloja joulupöytään, koska haluan tukea isääni raittiudessa.
Lisäksi olen kyllä sitä mieltä, että jos aterialle on kutsuttu, niin silloin syödään ja juodaan sitä mitä talo tarjoaa, eikä viedä omia eväitä. Niitä voi nauttia sitten kotona. Nämä ovat sarjassamme alkeellisimpia mahdollisia käytöstapoja.- ..aika
.. sujuvasti alkuperäisestä aiheesta sivupolulle!
Alkuperäisenhän vanhemmat olivat nimenomaan SANONEET ETTÄ TUOKAA OMAT VIININNE JOS HALUATTE. Sitä ei siis kielletty, mutta katseet kertovat jotain joulupöydässä.
Onko tässä maailmassa nyt muutama lasillinen jouluaterialla kaiken pahan alku ja juuri ja terveyden ja hengen tuhoaja! Kyllä nuo raittiit osaavat olla joskus rasittavia. Itse ovat paljon sairaampia kuin kohtuukäyttäjät.
Juokaa vaikka homeista piimää jouluna mutta minä en oluitani jätä vaikka pöydässäni istuisi piispa. - sivustaseuraajako
mikä se sellainen alkoholisti joka ei jouluna juo? Ihan eri käytäntö kyllä alkkiksilla yleensä.
Ja jos olikin niin ihme jeesustelua. Silläkö faijas "kuittasi" 362 päivän/vuodessa sikailut!
Mutta hyvä että on raitistunut! - alkohlistin lapsi
sivustaseuraajako kirjoitti:
mikä se sellainen alkoholisti joka ei jouluna juo? Ihan eri käytäntö kyllä alkkiksilla yleensä.
Ja jos olikin niin ihme jeesustelua. Silläkö faijas "kuittasi" 362 päivän/vuodessa sikailut!
Mutta hyvä että on raitistunut!vastaa.
Minun isäni kuoli alkoholismin aiheuttamiin
sairauksiin 46 vuotiaana.
MUTTA jouluna ei hän ikinä ollut kännissä,
se kun on lasten juhla.
Alkoholistin on vaikea olla selvinpäin, mutta
on alkoholisteja,jotka rakastavat silti lapsiaan niin paljon,että haluavat edes sen joulun olevan onnellinen,kun eivät muuta kykene tarjoamaan.
Rakastin isääni paljon, vaikka alkoholisti olilin, ja sain sain paljon lämpöä ja rakkautta lapsena.Ei se alkoholisti aina ole lapsille ärjyvä ja hakkaava hullu, vaan sairas IHMINEN.
- tykkää
viiniä,olutta,kotikaljaa,piimää,maitoa,vettä.kai se nyt on aivan sama mitä juo.itse juon piimää koska siitä tykkään.eikös se ole pääasia että nauttii kokonaisuudessaan joulu ruuasta.humalaan juominen on kyllä törkeää varsinkin jos perheessä on pieniä lapsia.
- Ihansama
Jouluruokaa tarjoo kunnon väki.. Meillä "äitillä" on tarjolla vettä, maitoa ja kotikaljaa, myös vävylle ja ukille pullo keskaria. Ei kovin vaarallista... Iltamyöhään ukki tarjoaa vävylle kossupaukun, mutta siinä se. Ei todellakaan ole vaarallista kerran vuodessa kunnioittaa isäntien ja emäntien joulupöytää. Se punaviini tulee sitten juotua joskus muulloin. No onpas siinäkin taas ongelma! Vanhaa sananlaskua mukaellen; Talon tavoilla tai talosta pois!
pahemmin ko. juomia käytäkkään, niin ei tulis mieleenkään vaatia muilta alkoholitonta linjaa.
kyllä meillä on joskus käynyt niin, että yömyöhällä on mies ja jotkut kamut menneet pulkalla mäkeä laskemaan pienessä hiprakassa..
ei se mua ainakaan mitenkään suututtanut, vaan mulla ainakin oli hauskaa, kun näin, miten hauskaa muillakin oli.
tosin monet, varsinkin vanhemmat ihmiset pitävät jo outona sitä, että joulua vietetään "vieraiden" ihmisten kanssa.
omatkin vanhemmat aikoinaan kyseenalaistivat sen, mutta mielestäni kaikki saavat viettä juhlansa miten haluavat.
aina on myöskin vanhemmat kutsuttu mukaan.
välillä tulevat, ja välillä eivät.
ei meilläkään appivanhemmat käytä alkoholia, mutta ei se ainakaan meillä este ole, jos muut haluavat juoda.
eihän niiden ole pakko meille tulla, eikä meidän sinne mennä.
en mä ainakaan vuoden ihaninta aikaa menis pilaamaan jollain viinin nauttimisella tai nauttimatta jättämisellä.
kukin saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee.
älkää menkö vanhemmillesi (turha ajatella, että loukkaatte heidän "tunteitaan". eiväthän hekään ajattele mistä pidätte tai ette pidä), vaan viettäkää vaikkapa kotona ihana ja rentouttava joulu viiniä maistellen.
ihanaa joulunalusaikaa kaikille!!!!- N 44
Minusta alkuperäisellä kirjoittajalla on ongelmana lähinnä oman tahdon puute. Muistan itsekin miten aikoinani tajusin, etten ehkä aina tahdo viettää joulujani muiden tahtoa mukaellen. Aikuiset ihmiset voivat ihan itse päättää mennäkö anopille vai ei. Jos appivanhemmat ovat suvaitsemattomia, niin lienee parasta pysyä poissa. Mielestäni ei ole kenenkään etu hampaat irvessä viettää yhteistä joulua. Riippuu tietysti välimatkasta, mutta voihan sitä vierailla vaikka joulupäivänä tai uutena vuotena, jos ei tavat täsmää.
- aikuinen_____nainen
"eiväthän hekään ajattele mistä pidätte tai ette pidä"
- veikkaisin, että tässä tapauksessa vanhemmat ajattelee siitä, että olisi kivaa nähdä lapsia lapsenlapsia jouluna ja järjestää ihanan juhlan.
Jos joskus itse järjestät sukulaisille vapaaehtoisesti joulujuhlan, ymmärrät miten iso urakka se on. Kiitokses siitä voi kunnioittaa vanhempien toivoa, jos asia oikeasti niitä häiritsee. Minun joulu ei menis pieleen siitä etten sais alkoholia.
- vieraana kun olet
vanhempiesi luona jouluna: jos he todella sinun mielestä katsein osoittavat etteivät pidä alkoholista joulupöydässä, ja ehkä heidän poikanaan vaistoat sen muutenkin, niin parasta se viini on sitten jättää pöydästä pois.
Jos sen viinin pois jättäminen on ongelma niin sitten on kyllä alkoholiongelma ainakin alullansa!- aloittaja
Tutustupa minuun, ja seuraa elämääni parin viikon ajan ja tule sanomaan vielä että alkoholiongelma on alussa! Jos uskallat nimittäin.
Jos haluan juoda muutaman viinilasin jouluna niin se ei tee musta juopppoa!
Oletko kuullut koskaan semmoisesta kuin kohtuus ja nautinto? Nyt kuulit.
Minulla ei ole alkoholiongelmaa alussa eikä lopussa. - no minusta..
aloittaja kirjoitti:
Tutustupa minuun, ja seuraa elämääni parin viikon ajan ja tule sanomaan vielä että alkoholiongelma on alussa! Jos uskallat nimittäin.
Minulla ei ole alkoholiongelmaa alussa eikä lopussa.sittenpä ei varmaan viinin pois jättäminen yhdeltä juhla-aterialta ole ongelma.
En oikein ymmärrä kyllä mikä tässä noin voimakkaasti tunteita nostattaa.
Ellei sitten kalikka kuitenkin kolahtanut? - normaali ihminen
no minusta.. kirjoitti:
sittenpä ei varmaan viinin pois jättäminen yhdeltä juhla-aterialta ole ongelma.
En oikein ymmärrä kyllä mikä tässä noin voimakkaasti tunteita nostattaa.
Ellei sitten kalikka kuitenkin kolahtanut?En ole äskeisen aloittanut mutta kommentoisin vain hänen "puolestaan" seuraavan:
Joulun seutu on alkossa yksi vuoden vilkkaimmista myynti ajankohdista. Eli herääkin pienoinen gysymys, lapsukaisten pulkkamäen jäädykkeeksikö ne kaikki iloliemet uhrataan vai keksiikö joulukansa niille jotain muuta käyttöä?
En siis ihan lähtisi jokaista viinin/ oluen /konjamiinin kippaajaa nimittämään juopoksi. Aika monta deekua meillä täällä suomen maalla sitten on? - no minusta
normaali ihminen kirjoitti:
En ole äskeisen aloittanut mutta kommentoisin vain hänen "puolestaan" seuraavan:
Joulun seutu on alkossa yksi vuoden vilkkaimmista myynti ajankohdista. Eli herääkin pienoinen gysymys, lapsukaisten pulkkamäen jäädykkeeksikö ne kaikki iloliemet uhrataan vai keksiikö joulukansa niille jotain muuta käyttöä?
En siis ihan lähtisi jokaista viinin/ oluen /konjamiinin kippaajaa nimittämään juopoksi. Aika monta deekua meillä täällä suomen maalla sitten on?todella en ole nimittänyt ketään juopoksi sen perusteella että käyttää alkoholia. Käytän sitä itsekin ja osaan kyllä jopa vetää lärvitkin.
Minusta vain yksi alkoholismisairauden merkeistä on (eikä vain minusta vaan monen asiantuntijankin mielestä) se, että ei osaa olla ilman silloin kun tilanne sitä vaatisi.
Ja jos menee kylään jonkun luo, joka ei halua että hänen kodissaan nautitaan alkoholia, niin se on semmoinen tilanne joka vaatii olemaan ilman.
En millään ymmärrä mikä tässä oli vaikeaa. - kun tässähän
no minusta kirjoitti:
todella en ole nimittänyt ketään juopoksi sen perusteella että käyttää alkoholia. Käytän sitä itsekin ja osaan kyllä jopa vetää lärvitkin.
Minusta vain yksi alkoholismisairauden merkeistä on (eikä vain minusta vaan monen asiantuntijankin mielestä) se, että ei osaa olla ilman silloin kun tilanne sitä vaatisi.
Ja jos menee kylään jonkun luo, joka ei halua että hänen kodissaan nautitaan alkoholia, niin se on semmoinen tilanne joka vaatii olemaan ilman.
En millään ymmärrä mikä tässä oli vaikeaa.nimenomaan aloittanut sanoi että sinne saa tuoda omat pullot! Ja jos tuo niin katsotaan kuin pahentunutta makkaraa.
Kaksinaismoralismia tässä - aikuinen_____nainen
aloittaja kirjoitti:
Minulla ei ole alkoholiongelmaa alussa eikä lopussa.Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Voit viettää joulua kotona ja tehdä mitä haluat. Et ole enää äidin pikkupoika (selkeästi) etkä asu enää kotona... siispa olet VIERAS ja hyvä vieras kunnioittaa talon sääntöjä. Se on yksi tapa sanoa "kiitos" kutsusta ja ruoasta.
Jos jossain ei juoda alkoholia, niin minä en rahaa omaa pulloa mukaan.
Varsinkin jouluna jokaisen pitäisi saada olla rauhassa ja nauttia joulusta. Uskon, että vanhemmillasi on oikeus nauttia rauhasta ja (jos siltä tuntuu) alkoholittomasta joulusta kotonaan.
Ne ovat kuitenkin antaneet luvan tuoda omat "juomat", mutta huomaat, että asia silti vaivaa niitä. Mitä teet seuraavaksi? Jätät väliin tänä jouluna? Jäät itse kotiin? Vai menet nettiin haukkumaan omia vanhempia?
Kuten huomaat, asian voi tulkita eri tavalla. Jos suutut herkästi, et opi mitään vastauksista. - vastausta:
aikuinen_____nainen kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Voit viettää joulua kotona ja tehdä mitä haluat. Et ole enää äidin pikkupoika (selkeästi) etkä asu enää kotona... siispa olet VIERAS ja hyvä vieras kunnioittaa talon sääntöjä. Se on yksi tapa sanoa "kiitos" kutsusta ja ruoasta.
Jos jossain ei juoda alkoholia, niin minä en rahaa omaa pulloa mukaan.
Varsinkin jouluna jokaisen pitäisi saada olla rauhassa ja nauttia joulusta. Uskon, että vanhemmillasi on oikeus nauttia rauhasta ja (jos siltä tuntuu) alkoholittomasta joulusta kotonaan.
Ne ovat kuitenkin antaneet luvan tuoda omat "juomat", mutta huomaat, että asia silti vaivaa niitä. Mitä teet seuraavaksi? Jätät väliin tänä jouluna? Jäät itse kotiin? Vai menet nettiin haukkumaan omia vanhempia?
Kuten huomaat, asian voi tulkita eri tavalla. Jos suutut herkästi, et opi mitään vastauksista.Kyllä minä sinne menen mutta en voi ymmärtää vain miten he kehittävät näin naurettavasta asiasta tuollaisen ongelman. Eli motivaatio hukassa, kun pari lasia viiniä vain ottaisin, olen lähes auton ajo kunnossa, en todellakaan rähjää tai mitään, minkä ei pitäisi kenekään häiritä.
Ihan sama kuin jos sulta kiellettäisiin laittamasta vaikka tummansinistä villapaitaa jouluaattona.
- Änkyrä
7 vuotiaalla olla mielipiteitä teidän alkoholikäyttäytymiseenne.olet aika pihalla.Anna lapsen olla lapsi ja pidä vain itse huoli omasta alkoholikyttäytymisestäsi.Kasvaisit jo aikuiseksi.
- ja erittäin usein myös on
minusta viini sopii joulupöytään, se ei mitenkään häiritse. useimmiten olen itsekin sitä jouluna juonut.
toinen ongelma tässä maassa onkin sitten se, että jos haluaa olla juomatta alkoholia (nuorena miehenä) niin johan joutuu selittelemään.
kun kieltäytyy alkoholista, saattaa joutua kuuntelemaan vaikka miten kauan suoranaista vittuilua.
tässä maassa on erittäin vaikea olla juomatta, koska painostus on kova. jos jollain on taustalla alkoholiongelma, niin silloin viinasta kieltäytyminen sujuu useimmiten aika kivuttomasti, mutta jos on tavallinen kohtuukäyttäjä (jolla on silloin tällöin lähtenyt käsistä), niin johan joutuu kuuntelemaan paskanjauhantaa. ne nousuhumalassa olevat ovat kaikkein kovimpia painostamaan, silloin ei puhuta vain paheksuvista katseista.
pitää olla todella vahva luonne, että tässä maassa voi juomatta olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281179Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83951
- 74921
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351913- 61788
- 49761
- 50756