Eilinen kirjoitukseni hävisi taivaan tuuliin vai menikö väärään paikkaan...onkohan palstalla sensuuri kun olen aivan liian nuori tänne? :)
Eli, olin kysymässä vinkkejä sopivasta aikakausilehdestä lahjatilauksena kahdeksankymppiselle ystävälle. Aikaisemmassa keskustelussa onkin jo ruodittu nuo muoti- ja juorulehdet. Mikä olisi teistä hyvä lehti? Liialliset sisustus-, ruoka- ja kuntoiluohjeet on turhia, terveysasioita saa olla ja tavallisten ihmisten asiaa. Jos löytyy jotain maalaiselämästä tai muistoja menneiltä vuosikymmeniltä niin olisi varmaan mieluisa.
Kiitos etukäteen vastaajille!
lehtilahja
10
609
Vastaukset
- Iili
Kaikki aikauslehdet ova nykyisin niin huonoja, että ei niitä oikein voi enää suositella. Minun äitini sanoi eläessään: Älä enää tilaa minulle lehtiä.
Mitenkä olisi sellainen sanomalehti, joka ilmestyy paikkakunnalla? Jos asianomainen henkilö esim. tilaa valtakunnallista lehteä, niin hän voisi olla iloinen paikallisesta lehdestä - tai päinvastoin.- Helepeena
Olen tilannut vanhimmalle tyttärelleni ET-lehden ja hän piti siitä kovasti. Itselleni (82v) se on tullut jo useita vuosia. Ei juorua vaan asiaa.
Tiedän vastaavani vähän asian vierestä, mutta kerron kuitenkin:
National Geographic -lehdessä on mielestäni hyvä hinta-laatu -suhde, upeita valokuvia ja kiinnostavia, asiantuntijoiden tekemiä luontoaiheisia juttuja. Sitä saa nykyisin jo suomenkielisenäkin. (Englannin kielisenä sitä joutuvat varmaan melkein kaikki suomalaiset lukemaan sanakirjan kanssa, koska siellä on paljon erikoissanastoa.)
Tieteen kuvalehti olisi minusta ihan mielenkiintoinen ja tiedän joidenkin virkeiden vanhustenkin lukevan niitä mielellään.
Kuvaamastasi aiheesta tulee mieleeni ET:n lisäksi vaan Yhteishyvä ja Pirkka. ;)
Miten olisi, jos hankkisit itse divarista jonkin sopivan aikakauslehden vuosikerran - mieluiten lahjan saajalle merkitykselliseltä vuodelta - ja postittaisit ne sitten aikataulun mukaan pitkin vuotta ystävällesi? Luulisin, että persoonallinen lahja voisi ilahduttaa saajaa.
Keksin ajatuksen juuri ja taidan kehitellä itsekin ajatusta eteenpäin eri-ikäisille ystäville.- uzma-m
sopiikaikille ja entas helpot ristikot ym.
- joulupukki
Divarilehdet onkin kiva idea. Ainakin 50-60 -luvun kuvalehtiä näyttää olevan hyvin saatavana.
Luonto-ohjelmia hän katsoo televisiosta, joten sellainen lehtikin varmaan olisi kiinnostava. Eipä tullut mieleenikään. Kiitos! - Helepeena
joulupukki kirjoitti:
Divarilehdet onkin kiva idea. Ainakin 50-60 -luvun kuvalehtiä näyttää olevan hyvin saatavana.
Luonto-ohjelmia hän katsoo televisiosta, joten sellainen lehtikin varmaan olisi kiinnostava. Eipä tullut mieleenikään. Kiitos!Hyvänen aika, me vanhukset emme enää haikaile menneen perään. Olemme yhä kiinni ajassa ja haluamme ajantasalla olevaa tietoa.
Meistä useimmat pitävät luonto-ohjelmista ja muista asiaohjelmista. Emme tykkää sodasta emmekä melskeestä vaan rauhallisesta ja leppoisasta ohjelmasta.
- jalkamies
jos tuttavasi on nainen, tilaa ET-lehti, siinä on kaikkea vanhemmallekin. Jos hän on mies, eiköhän kuitenkin vielä noi Miesten Lehdet aina vaan miellytä silmää.
- Hauska harrastus
Jos hän harrastaa aivojumppaa, tilaa ristikkolehti. Saattaa olla hyvinkin mieluinen, sillä se pitää aivot liikkeessä ja sanavaraston entisenä, vaikka puhekavereita ehkä ei niin paljon enää ole.
- wwq2
Lehdet saa nykyään kätevämmin tilattua tuolta.
http://www.tinyurl.com/lehtitilaus- -.-.-
Netistä luen ja kirjastosta loput
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472