Mielipiteitä?

kristitty

Kertokaapa, mitä mieltä olette branhamilaisuudesta?

10

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • påhdiskelija

Paljoo en siitä tiiä, mutta sen verran kyllä, että se on höpöhöpöhöpöhöpö-oppia.

• lopunajan profeettana , Eliana tai Johanneksena, jonka tehtävänä oli palauttaa alkuperäinen kristinusko, jonka kirkot - helluntaiherätys mukaan lukien - olivat turmelleet.

B:n kuoltua auto-onnettomuudessa v.1965, hänen kannattajansa vasta pääsivät oikein vauhtiin. B:sta tehtiin oikein tosissaan legendaa ja hänen odotettiin jopa nousevan kuolleista...

Branhamilaisuuden oppi on peräisin amerikkalaisten äärifundamentlistien ja helluntailaisten piiristä. Se korostaa mm. seksuaalisuuden vastaisuutta ja miehen ja naisen roolieroja.

B:n profetiat ei ainakaan kaikilta osin toteutuneet: 1977 ei tullut Tuomiopäivää eikä USA tuhoutunut vaikka hän näin oli ennustanut.

Branham kävi v.1950 saarnailemassa Suomessakin ja myös meillä on jokin verran esiintynyt (en tiedä esiintyykö enää) branhamilaisuutta.

• Ex-Baalinpalvoja

Olemme saaneet jo uuden Branhamin.. Hän tulee Suomen Turust.. Ainakin jutut on ihan samat ja päämäärät..

• Nimetön

Itse olen monta kertaa lukenut nuo sanat jotka tulivat hänen suustaan saarnatessa:

....TE SANOTTE että minä olen profeetta minä olen vain veli....samoin hän ei missään ehdottomana totuutena sanonut että Herra tulee jonain määrättynä päivänä, niinkuin yleisesti pannaat sanoja hänen suuhunsa.

Ehdottaisin että nuo ihmiset lukisivat WB:n opetukset Danielin 70 vuosiviikosta sekä Kysymyksiä ja vastauksia saarnojen vastaukset kyseisestä aiheesta.

Muistaakseni profeetat Raamatussa eivät kertoneet ja kerskanneet itsestään että heillä oli jokin palvelustehtävä, mutta toiset kyllä huomasivat tuon lahjan ihmisessä (5 Moos. 18:20-22).

Jeesus esimerkiksi kysyi itsestään Matt. 16 kenenkä ihmiset sanovat hänen olevan, ja samoin Jeesus tunnisti ja kertoi ihmisille kuka Johannes Kastaja oli, eli huomaamme kuinka Jumala tunnisti sen ajan profeetan ja vahvisti hänen palvelustehtävänsä.
        Mutta Jeesus ei ole NYT lihan ruumiissa kertomassa, kuka olisi profeetta tälle ajalle, mutta Pyhä Henki on VAHVISTAMASSA TÄMÄN AJAN PROFEETAN (Mal. 4:5,6, Ilm. 10:7)ihmein ja merkein ja Pyhän Hengen julkitulemisen kautta.

• mutta....

sitten hän ylpistyi ja meni harhaan. Eli branhamilaisuus on loppujen lopuksi harhaoppia.

• kristitty.ihminen

Branhamilaisuuden suurimpia harhoja ovat jeesusyksinoppi ja käärmeensiemenoppi.

Mutta on se kuitenkin luterilaista kirkkaampaa
        oppia.

• Kovin hyvin en tiedä Branhamilaisuudesta, mutta alkujaan hän oli kaiketi opetuksessaan selkeästi Raamatullinen ja kristillinen, mutta myöhemmin hän harhautui ja alkoi opettamaan ns, "Jeesus yksin" oppia, siis ettei Jeesuksella ollut "Isää" Jumalaa! jne... Varmaankin netistä löytyisi paremmin tietoa hänestä ja hänen myöhemmistä harhaopetuksistaan!?

Hän harhautui pahasti selkeästä kristillisestä Raamatun opetuksesta ja sai surmansa autokolarissa joskus -60 luvulla!?

• kristitty.ihminen

Ihmeellistä, TaistoRa!
        Laitoimme äskeiset vietsit tarkalleen samaan aikaan. Lähes samansiltöisiäkin ne ovat.

• Nimetön

Kaikki profeetat ja samoin juutalaiset uskovat yhteen Jumalaan eikä roomalaisen kirkon monijumalaisuuteen ja Marioihin.

William Branhamilla on saarna aiheesta JUMALUUS SELITETTYNÄ jonka hän piti 400 saarnaajalle joista jotkut oli babtisteja toiset "ykseyden" kannattajia toiset hyvin voimakkaita kolminaisuuden kannattajia, ja hän vetosi lopussa kokouksen että jos jollakin on nyt jotain sanottavaa häntä vastaan kyseisestä asiasta tulkoon NYT LAVALLE tai OLKOON AINAISESTI HILJAA ja nauhalla kuuluu selvästi se hiljaisuus ja veljesyhteyden tuleminen kokoukseen.Tuossa saarnassa hän selvästi toi julki ajatuksen ettei ole olemassa kolmea eri "persoona-Jumalaa."

Jumaluus on ilmestys. Matt. 16, samoin Joh. 14 myös William Branhamilla oli saarna Ykseys. On myös Kol. 1:15 jossa sanotaan että Hänessä on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2622
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2516
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1740
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      771
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      724
    Aihe