Jalkoja pakottaa

öisin, uni ei tuu!

Osaisko joku auttaa tai vinkata mikä auttas ku öisin pakottaa pohkeita? Nukun sukat jalassa (ilman en osaa nukkua), joskus laitan jalkaan jopa säärystimet ja nukun lämmin jyväpussi peiton alla, koska lämpö tuntuu auttavan mutta jyväpussikaan ei kestä koko yötä lämpimänä. OIre on pahimmillaan aamuyöstä. Auttasko joku vitamiini? Oon aika pieniruokainen, voi olla et ois joku puutostila. Käytän villasukkia kesät talvet, oon vähän vilukissa. Liiasta urheilusta kipu ei voi johtua, päinvastoin... Mut joskus liikunnan jälkeen jalat on erityisen levottomat öisin. Sama oire oli raskausaikana, silloin enemmän suontavetävänä tai levottomuutena et koko ajan sai jalkoja hytkyttää ja kipristellä, rauhatonta! Pikainen apu ois tarpeen, yöunet häiriintyy levottomista jaloista :( Kiitos jo etukäteen!

7

2804

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla

kokeillut nostaa koivet ylös sein´ää vasten aina iltaisin? itseä tuo auttaa välillä.

• hoidettu

Etsi lääkäri, joka osaa diagnosoida Si-nivelen dislokaation ja käy kysymässä diagnoosi. Olisi kiva tietää... oireet kun sopivat teoriassa, mutta yhtäkään kaltaistasi en ole tavannut.

• jalat

Voi tuota SI -mutu-google-"tutkimus" hoidettua.

Ensisijaisesti voisi olla hyvä käydä neurologilla.

Omia konsteja voisivat olla iltaisin jo ehdotetun jalkojen ylösnoston lisäksi hieronta, kuuma/kylmä kylpy sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Urheilun välttäminen iltaisin. Hyvä lihashuolto muutenkin.

Kahvilla/alkoholilla/tupakoinnilla voi myös olla yhteyttä oireistoon.

Onko suonikohjuja?

Folaatilla, raudalla ja magnesiumilla voi olla merkitystä.

• Eve 37
    • kokeilisin

kuuriluontoisesti nautittuna E-epaa. saattaisi vaikka auttaa. ei varmasti ainakaan pahenna tilannetta. myös jotkut happamat marjat voi aiheuttaa. minulla puolukka menee jalkoihin.

• löytyy

Mangnesiumin puute.Itselläni oli aikaisemmin viheliään kivuliaat jalat öisin ja levottomat.
        Ei ole enää,Magnex 350mg.auttaa tehokkaasti,illalla ennen nukkumaan menoa 1kpl.
        Hyvä verenkierolle ja jopa rauhalliselle unelle.
        Kannattaa jatkuvasti käyttää,joskus olen kokeilu-
        luonteisesti jättänyt ottamatta,seurauksin levoton yö.

• tatti
        löytyy kirjoitti:

Mangnesiumin puute.Itselläni oli aikaisemmin viheliään kivuliaat jalat öisin ja levottomat.
        Ei ole enää,Magnex 350mg.auttaa tehokkaasti,illalla ennen nukkumaan menoa 1kpl.
        Hyvä verenkierolle ja jopa rauhalliselle unelle.
        Kannattaa jatkuvasti käyttää,joskus olen kokeilu-
        luonteisesti jättänyt ottamatta,seurauksin levoton yö.

Magnesium auttaa minullakin ja jalkojen kunnollinen lämmittäminen, villasukkaa jne...varsinkin talvella kiusaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe