Osaisko joku auttaa tai vinkata mikä auttas ku öisin pakottaa pohkeita? Nukun sukat jalassa (ilman en osaa nukkua), joskus laitan jalkaan jopa säärystimet ja nukun lämmin jyväpussi peiton alla, koska lämpö tuntuu auttavan mutta jyväpussikaan ei kestä koko yötä lämpimänä. OIre on pahimmillaan aamuyöstä. Auttasko joku vitamiini? Oon aika pieniruokainen, voi olla et ois joku puutostila. Käytän villasukkia kesät talvet, oon vähän vilukissa. Liiasta urheilusta kipu ei voi johtua, päinvastoin... Mut joskus liikunnan jälkeen jalat on erityisen levottomat öisin. Sama oire oli raskausaikana, silloin enemmän suontavetävänä tai levottomuutena et koko ajan sai jalkoja hytkyttää ja kipristellä, rauhatonta! Pikainen apu ois tarpeen, yöunet häiriintyy levottomista jaloista :( Kiitos jo etukäteen!
Jalkoja pakottaa
7
2804
Vastaukset
- milla
kokeillut nostaa koivet ylös sein´ää vasten aina iltaisin? itseä tuo auttaa välillä.
- hoidettu
Etsi lääkäri, joka osaa diagnosoida Si-nivelen dislokaation ja käy kysymässä diagnoosi. Olisi kiva tietää... oireet kun sopivat teoriassa, mutta yhtäkään kaltaistasi en ole tavannut.
- jalat
Voi tuota SI -mutu-google-"tutkimus" hoidettua.
Ensisijaisesti voisi olla hyvä käydä neurologilla.
Omia konsteja voisivat olla iltaisin jo ehdotetun jalkojen ylösnoston lisäksi hieronta, kuuma/kylmä kylpy sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Urheilun välttäminen iltaisin. Hyvä lihashuolto muutenkin.
Kahvilla/alkoholilla/tupakoinnilla voi myös olla yhteyttä oireistoon.
Onko suonikohjuja?
Folaatilla, raudalla ja magnesiumilla voi olla merkitystä.
- Eve 37
Oiskos sulla levottomat jalat?
Täältä löytyy siitä tietoa ja googlella lisää.
http://www.uniliitto.fi/uni/rls e.htm - kokeilisin
kuuriluontoisesti nautittuna E-epaa. saattaisi vaikka auttaa. ei varmasti ainakaan pahenna tilannetta. myös jotkut happamat marjat voi aiheuttaa. minulla puolukka menee jalkoihin.
- löytyy
Mangnesiumin puute.Itselläni oli aikaisemmin viheliään kivuliaat jalat öisin ja levottomat.
Ei ole enää,Magnex 350mg.auttaa tehokkaasti,illalla ennen nukkumaan menoa 1kpl.
Hyvä verenkierolle ja jopa rauhalliselle unelle.
Kannattaa jatkuvasti käyttää,joskus olen kokeilu-
luonteisesti jättänyt ottamatta,seurauksin levoton yö. - tatti
löytyy kirjoitti:
Mangnesiumin puute.Itselläni oli aikaisemmin viheliään kivuliaat jalat öisin ja levottomat.
Ei ole enää,Magnex 350mg.auttaa tehokkaasti,illalla ennen nukkumaan menoa 1kpl.
Hyvä verenkierolle ja jopa rauhalliselle unelle.
Kannattaa jatkuvasti käyttää,joskus olen kokeilu-
luonteisesti jättänyt ottamatta,seurauksin levoton yö.Magnesium auttaa minullakin ja jalkojen kunnollinen lämmittäminen, villasukkaa jne...varsinkin talvella kiusaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809