Eberin nollaus

lämmintä lisää

elikkä kävin tänään luetuttamassa huoltoliikkeessä eberin vikakoodin/nollaamassa ku oli hehku menny pimeäks vähän aikaa sitten jonka olen vaihtanut uuteen. Noh eberi rupes toimimaan niinku pitää mut sitten tulikin uusi vika koodi joka johtui ylikuumentumisesta, ja eberi meni pimeäks, 5 kokeilun jälkeen tuomio oli että se menee pimeäks ylikuumentumisesta. Nyt pitäis avata se masiina viikonloppuna ja tarkistaa lämpötila anturin johot eberistä ja liittimet että saako ne kunnon kosketusta. Kysymys kuuluukin että saako ton eberin vikakoodit nollattua koti konstein, tiedän että ajastimella saa nollattua mut kun ei ole sellaista. ei viittisi joka rassauksen jälkeen maksaa 20 euroa vikakoodin nollauksesta

9

25015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

      Siellähän on sitten erikseen lämpöanturi ja ylilämpöanturi. Vertaa niiden arvoja keskenään. Pitäis olla samanlaiset arvot -10%. Toimiikohan sun vesipumppu? Ylilämpöä ei pitäisi tulla niin kauan, kun pumppu pyörii. Tosin anturissa voi olla vikaa tai sen kosketuksissa. Luulin joskus, että nämä on ihan yksinkertaisia vehkeitä ammattilaiselle, mutta eivät hekään tunnu saavan kerrasta kuntoon.

      Tosin ei minulla ole tarvinnut mitään nollata. Aina ebe yrittää uudelleen, kunhan vaan jaksaa vieressä istua karvalakki päässä ;) heh.

      Mikä malli sinulla?

      • lämmintä lisää

        se 4.2 kilowattinen, ja se on niitä asennuksia mikä lähtee päälle ku on tarpeeks kylmä ja kone on kylmä, mut ei se mitään, on mulla ohjeet että miten sen saa sellaiseksi että saa napista päälle sen millon haluaa. just äsken ku ajoin kämpän pihaan nii kuulu hirveä pohina ku oli eberi taas päällä. rupesin tossa miettimään että ku se eilen oli siinä piuhan päässä ja auto oli käynnissä niin se näytti viaks ylikuumentumista, että saavuttiko se auton kone sen tarvittavan lämpötilan ja se sammu sen takia, koska se huoltomies sano että joka kerta kun se laitto sen päälle niin se sammu, hmm. noh täytynee tarkkailla eka ennen kuin avaan sen


    • www

      olisko mitenkään mahollista saada noita ohjeita että sais napista päälle...mulla kans toi automaattimalli

      • lämmintä lisää

        tuossa on linkki missä on ohjeet:
        http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eberi.html
        en tiedä sitten millainen toi on toteuttaa, kuullostaa tosi helpolta ja yksin kertaiselta. Itelleni suunnittelin että tekisin tuon ohjeen mukaan, mut ku Ebriin maksais 90 euroa uusi kello ajastin, säästäis aikaa paljon


      • www
        lämmintä lisää kirjoitti:

        tuossa on linkki missä on ohjeet:
        http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eberi.html
        en tiedä sitten millainen toi on toteuttaa, kuullostaa tosi helpolta ja yksin kertaiselta. Itelleni suunnittelin että tekisin tuon ohjeen mukaan, mut ku Ebriin maksais 90 euroa uusi kello ajastin, säästäis aikaa paljon

        nyt ei sit tarvita muuta ku työhaluja


    • Raimo

      Eikös noi vehkeet nollaa ittensä aina kun liittimet on tarpeeks kauan (muutama minutti) irti?
      Kannattaa ainakin koittaa ennen irti repimistä.

    • tee näin

      ota ne kaikki 3-sulaketta irti vähäksi aikaa
      niin vikamuisti nollautuu.

      • lämmintä lisää

        soitin tänään yhteen liikkeeseen missä korjataan ebereitä ja selitin sinne asiani ja sieltä sanottiin että siitä on menny jokin lämpö anturi rikki, uusi maksaa noin 70 egee, joten se siitä muistin tyhjäämisestä


      • Anonyymi

        Mistä sulakkeet irti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe