Gabapentin kivun hoidossa

nimetön

Sain 300mg:n Gabapentin -lääkkeitä hermosäryn lievittämiseen.
Onko kellään kokemusta ko. lääkkeestä yleensäkin kivun hoidossa?

79

45283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuniska

      ainakin minulla auttaa, sivuoireita ei paljon,mitä
      nyt muisti huononee ja väsyttää) kallista vain.

      • nimetön

        Halpaa se on Lyricaan nähden, jossa 3kk:n satsi maksoi päälle 400e.

        Väsyttääkö se aina ja paljonkin?
        Kävin pyytämässä sairaslomaa, kun edelliset kipulääkkeet väsyttivät niin paljon etten töitä enää jaksanut tehdä, niin vaihtoivat tähän eivätkä antaneet sairaslomaa.


    • saanut

      olen syönyt Gabapentiniä (1 aamuin/illoin) jo muutaman kuukauden
      selän nikamaliukumasta johtuvaan hermovauriokipuun.
      Lääke ei kokonaisuudessaan ole minulta kipua
      poistanut, mutta kivun terävyyden kylläkin ja
      siitäkin olen ylen tyytyväinen.
      Ensimmäisellä viikolla oli muutamia sivuoireita,
      ei kovin pahoja,
      eikä kylläkään väsymystä, mutta ne hävisivät sen
      viikon jälkeen.
      Olen kokeillut myös Lyricaa - ja sen myötä
      väsymys oli aivan valtaisaa ja kipuihin en
      siitä apua saanut lainkaan.

      • nimetön

        Lyrican kanssa on vaan pönttö sekasi 24h/vrk ja se ei enää nyt näin muutaman kuukauden käytön jälkeen vie sitä kivun terävyyttä pois. Nyt menee sitä 600mg/vrk eikä riitä.
        Ei vaan enää jaksais montaa kertaa lääkettä vaihtaa ja alkaa vaihtoehdotkin loppua jo. Mutta pitää nyt se Gabapentin kokeilla..
        Loppupeleissä ei varmaan pitemmän päälle mitkää lääkemäärät riitä viemään kipua pois, ei ainakaan kokonaan.


      • apua saanut
        nimetön kirjoitti:

        Lyrican kanssa on vaan pönttö sekasi 24h/vrk ja se ei enää nyt näin muutaman kuukauden käytön jälkeen vie sitä kivun terävyyttä pois. Nyt menee sitä 600mg/vrk eikä riitä.
        Ei vaan enää jaksais montaa kertaa lääkettä vaihtaa ja alkaa vaihtoehdotkin loppua jo. Mutta pitää nyt se Gabapentin kokeilla..
        Loppupeleissä ei varmaan pitemmän päälle mitkää lääkemäärät riitä viemään kipua pois, ei ainakaan kokonaan.

        aivan, noin se oli mullakin ton Lyrican kanssa -
        nuppi tuljui ne vähät valveillaoloajat siihen
        malliin, että ei se enää kannustanut pidempään
        yritykseen.
        Missä sulla on hermosärkyä?


      • nimetön
        apua saanut kirjoitti:

        aivan, noin se oli mullakin ton Lyrican kanssa -
        nuppi tuljui ne vähät valveillaoloajat siihen
        malliin, että ei se enää kannustanut pidempään
        yritykseen.
        Missä sulla on hermosärkyä?

        Kädessä koiranpureman jälkitila. Hermo on kiinni arvessa.


    • könttyyjä

      Hei mulla on ollut Gababentiini lääke jo 5 vuotta.Enkä vaihtais pois.Eihän se vie kipua pois mutta,taittaa terävimmän kärjen kivulta.Ja kipua sitä riittää 24 tuntia vrk.Mulla on kipu lihaksissa etupäässä ja mitä nyt pientä muuallakin.Meni liian pitkään lääkärit vaan ihmetteli,niin kipu muuttuikin hermovaurioksi.Tosin "etitään"oikeaa diaknoosia kun eihän tämä pyöritys ole kestänyt kun vasta kohta 7 vuotta,Ja sehän on ihan sama millä diaknoosilla minä "könttyän".Kun täytyy vaan uskoa että saisin hoidon ja oikeat lääkkeet jos tautiin ois niitä.Eihän tämä ole kuin asennoituskysymys!Suosittelen Gababentiinia!

      • nimetön

        Tänään aloitin sitten sen syömisen.. Väsyttää vaan julmetun paljon.
        Meneekö se ohi vai tuleeko niistä aina nuutunu olo?


      • Viheltävä Ville
        nimetön kirjoitti:

        Tänään aloitin sitten sen syömisen.. Väsyttää vaan julmetun paljon.
        Meneekö se ohi vai tuleeko niistä aina nuutunu olo?

        Onkohan kellään kokemusta mainitun lääkkeen vaikutuksesta Tinnutukseen, korva soinut yhtäjaksosesti 1.5 vuotta, alkaa häiritä kun korvalla ei muuten kuule mitään.


      • fibromyalgia
        Viheltävä Ville kirjoitti:

        Onkohan kellään kokemusta mainitun lääkkeen vaikutuksesta Tinnutukseen, korva soinut yhtäjaksosesti 1.5 vuotta, alkaa häiritä kun korvalla ei muuten kuule mitään.

        Hei! Olen syönyt muutaman kuukauden Gapapentiniä firomyalgiaan mulla se on auttanut ardinexin kanssa,aamuin illoin gapapentiniä 1kpl ja ardinexia vaihtelevasti 4-6 kpl päivässä.Olen pärjännyt tällä pari kuukautta hyvin kipua ei ole tuntunut.En tiedä lihottaako tämä gapapentin mulla on paino noussut tasaiseen tahtiin kesästä tammikuuhun noin 6kg voi olla että joudun lopettamaan kyseisen lääkkeen.Kysyisin onko kellään muulla paino noussut?Ardinexistä se ei ainaskaan johdu ja olen kasvis syöjä joten en liikoja harrasta syömistä.Muita sivuoireita ei ole ollut.


      • Korvavaurio
        Viheltävä Ville kirjoitti:

        Onkohan kellään kokemusta mainitun lääkkeen vaikutuksesta Tinnutukseen, korva soinut yhtäjaksosesti 1.5 vuotta, alkaa häiritä kun korvalla ei muuten kuule mitään.

        Pitäisi auttaa jos tinnitus on traumaperäinen. Olen nyt viikon syönyt ja tuntuu että tinnitusääni on siirtynyt pään sisältä ulos ja vaimentunut vähän. Minulla tinnituksen aiheutti äkillinen kova ääni. Syön yhden kapselin per päivä, mieli tekisi nostaa kahteen kun on noita kipujakin..


      • ohvi

        Mäkin oon lihonu Syötyäni Gabapentiiniä.
        Onks muille tullu turvotusta.


      • Ensihoitaja12345

        Ardidexin sis. burana kerää nestettä myös.


      • Selkävikainen

        Mulla on paino tippunut 8kk ajalla 12kg, Gabapentiini vie nälän tunteen pois. Syön sitä selän hermovauriokipuun annoksella 300mg 600mg 300mg /vrk


      • Anonyymi
        Korvavaurio kirjoitti:

        Pitäisi auttaa jos tinnitus on traumaperäinen. Olen nyt viikon syönyt ja tuntuu että tinnitusääni on siirtynyt pään sisältä ulos ja vaimentunut vähän. Minulla tinnituksen aiheutti äkillinen kova ääni. Syön yhden kapselin per päivä, mieli tekisi nostaa kahteen kun on noita kipujakin..

        Gabapentiinia otan itse 1 tabl.3x vuorokaudessa, joten voi ottaa enemmän. Voi vieläkin nostaa annosta,mutta lääkärin lupaa olisi hyvää. Säryt pysyneet poissa kokonaan ja pään tinnitys hävisi myös,


      • Anonyymi
        Selkävikainen kirjoitti:

        Mulla on paino tippunut 8kk ajalla 12kg, Gabapentiini vie nälän tunteen pois. Syön sitä selän hermovauriokipuun annoksella 300mg 600mg 300mg /vrk

        Sama mulla , ei ole nälkä.


      • Anonyymi
        ohvi kirjoitti:

        Mäkin oon lihonu Syötyäni Gabapentiiniä.
        Onks muille tullu turvotusta.

        minä laihduin 10 kiloa ja nyt paino nousee.kapapentin ohjeissa lukee painon nousuja ja laskuja.nyt tuli mahahaava tai en tiedä jos on suolistossa tutkitaan.veri arvot meni niin huonoksi että lääkäri sanoi sen olevan vakavaa.se haava vuotaa.kapapentin ohjeissa luki myös että saattaa tulla verenvuotoja.en tiedä onko kapapentiinin aiheuttama vai muiden lääkkeiden kanssa yhteisvaikutusta.veriarvot alkoi kohta kapapentiinin käytön alettua heitellä.sitä ennen ei ollu tällaista.useampi verikokeen ns.arvo on pielessä.kai sitä tutkitaan ainakin odotan lähetettä keskus sairaalaan.


    • +10vkipua

      kuukauden kokemuksella avan HIRVEÄ lääke !!. ei poista kipuja yhtään karmeat sivuoireet en suosittele !!

      • Anonyymi

        Näin on!


    • Kollega

      Yhdyn edelliseen, Lyrica parempi.
      Kun lääkekorvauskatto täynnä yli 600 e, aivan sama mitä maksaa, kunhan toppaa edes vähän kipuja.

    • Itsellä on gabapentin vasemmassa kädessä ilmenneeseen hermosärkyyn.
      Suosittelen!!
      Ainoastaan lievää väsymystä sivuoireena.
      Poistaa ihan hyvin kivun.
      Vaihdettiin Lyrica tähän.

    • kokeillut

      minulla lyricaa, on hyvä lääke ahdistukseen ja kipuihin. alussa menee päähän mut sit olo tasottuu,joutuu vaan nostaa annosta isommaks ni kannattaa ite säännöstellä et joku päivä esim 2.päivänä peräkkäin 300mg vaikka annos ois 600mg ni se auttaa taas paremmin,miten usein pystyyki noi ni sen parempi. lopetin viime vuonna 2,5kk kokonaan ja ne vierotus oireet oli järkyttävät kuumia aaltoja,kylmä,hermot kireällä,paniikkinen olo..yms aloitin uudestaan mut lopetan niin pian kun mahd. minun tilanteessa on. mutta yksi parhaista lääkkeistä ennen kaikkee ahdistukseen mutta myös kipuun. jotkut tutut sanoneet et ei ole ollu mitään vieroitus.o,sekin yksilökohtaista. gabapentin lääkettä kokeillut kahtena iltana väsyttää,yhteensä 300mg ja 600mg!!

    • hyrisijä

      ny sain gabat, ei oo siint kokemust mut kaikki muut kokeiltu, lyricat oli aluks ok, vaikka tuli lepponen fiilis ja muutenki "huppeli" olo, lyrica on moni toimi lääke, auttaa kaikkii sen "haitta vaikutuksii"(kin). käsi leikattu 2 otteesee ja meni kyl tovi ekaaki kertaa n.1v. samoist vanhoist kuvist ne kuitenki sit löys jtn ja sit viel uusiks... kauhee rumba eikä vielkää muutaku pahentunu, tunto pois yhest sormest ja koko kämmen juilii niin et öisin herää montakertaa.. ny oottelee et miten gaba toimii,, uhkas tohtori et viel kerta leikkuu pöydälle... noo mut kyl noi tohtorit kokeilee kaikki mömmöt ku eivät jaa "kovia" roppeja... mullekki tuupattu yli kymmenen eri kokeilu nappii triptyylist muuhu, opioidii saanu leik.jälkee, autto mut päivittäisee noi trit ei anna. piikkejä on per.... useita lykätty. oik,käsi rikki mäsä ollu jo usean vuoden ja oik kätinen viel. mut jospa gaba ny ees jtn rupeis auttaa...

      • juutu

        Gabapentin vaikutus loppu vajaan vuoden käytön jälkeen sitä ennen lyrica nyt norsban laastari joka tuntuu hyvälle sekä masennuslääke


      • Anonyymi

        Voi luoja mitä kielioppia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi luoja mitä kielioppia..

        Ei tänne kukaan olekkaan tullut mitään kieliopillista tutkielmaa pitämään Vaan omat mielipiteensä omista kokemuksista ÄRSYTTÄÄ TOLLÖSET NS. PAREMMAT TURHAN TÄRKEÄT "IHMISET"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tänne kukaan olekkaan tullut mitään kieliopillista tutkielmaa pitämään Vaan omat mielipiteensä omista kokemuksista ÄRSYTTÄÄ TOLLÖSET NS. PAREMMAT TURHAN TÄRKEÄT "IHMISET"

        Voi EIII tuliko ny kirjotus virhekkin SIIS TOLLASET tarkoitin, anteeksi vaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tänne kukaan olekkaan tullut mitään kieliopillista tutkielmaa pitämään Vaan omat mielipiteensä omista kokemuksista ÄRSYTTÄÄ TOLLÖSET NS. PAREMMAT TURHAN TÄRKEÄT "IHMISET"

        Turpakii miks iniset


    • Sairas..

      Sain olkapääkipuun Gabapentin Actavis 300mg.
      Ensin 300mg 3 krt. vrk. Sitten ollaan nostettu hissukseen..
      nyt otan 1200 mg kolme kertaa vuorokaudessa. Pää menee sekaisin ja suuta kuivaa, mutta kipuun se ei vaikuta lainkaan!

      Meinaan tänään alkaa ajamaan sitä alas. Tähän menee kai väh. viikko, mutta en halua syödä sitä, koska kipuun se ei vaikuta.

      K.o. lääke voi auttaa muita, mutta mua ei..
      Ottakaa te, joita se jeesaa.

      • Malla-mummo

        Ajatteluttaa kun lukee näitä kommentteja,ite sain juuri näitä lääkkeitä käsivarren kipuun(monta kk) eli vasta alotan,kipu kyllä niin kova että olen valmis kokeilemaan melkeimpä mitä vain,saa ny nähä mitä mulle tekevät Gabapentin actavis 300mg


    • vooooiiiiiiivooooi

      eihän se ole kipu lääke hölmöt vaan hermo.

      • dr. pepper

        Se kyllä nostaa kipukynnystä/ kupukattoa. Joten kipulääke se myös on. Toimii vaan hermokipuun paremmin kuin moni muu lääke.


      • dr pepper
        dr. pepper kirjoitti:

        Se kyllä nostaa kipukynnystä/ kupukattoa. Joten kipulääke se myös on. Toimii vaan hermokipuun paremmin kuin moni muu lääke.

        Ja pitää muistaa että kaikki lääkkeet ovat yksilöllisiä ja toimivat eri henkilöillä eri tavalla, sekä pitää huomioda mahdolliset muut lääkkeet jotka ovat käytössä. Esim. Jos käyttää lyricaa ja on vielä loratsopaamia esim. Rivatril. Ja siihen pari bisseä niin ei välttämättä aamul aukee silmät, joten olkaa varovaisia. Joten kertokaa lääkärissä myös muut lääkkeet, vaikka lääkärit sen jostain syystä usein unohtavat kysyä, eikä siinä ole hävettävää... Että onko muita lääkkeitä tms. Ite alotan tänään gababentin lääkityksen, olen korvaushoidossa a-klinikalla ja minulla menee suboxone rivatril ja nyt gababentiini päälle, koska selkä hajosi kuukausi sitten. Yritin pärjätä miedoilla kipulääkkeillä kauan mutta hermosärky jatkui ja oli pakko hakea jotain kipuun. Toivottavasti nämä auttaa.


      • vilpertkirsti
        dr. pepper kirjoitti:

        Se kyllä nostaa kipukynnystä/ kupukattoa. Joten kipulääke se myös on. Toimii vaan hermokipuun paremmin kuin moni muu lääke.

        Kabapentiin on käsitykseni mukaan nostamaan kipukynnytä,äidilleni aloitettiin n.2 kk sitten kyseinen lääke koska hän koki esim.peiton päällelaittamisen kipuna.yäpukukin saattoi aiheuttaa kipua jos se ollut juuri oikein asetettu selänalle.Myöskin jonkun esineen putoaminen vaikkapa lusikan aiheutti niin sietämätöntä kipua,että hän huusi,"älä revi minua".Lääke on auttanut siinämäärin,että nyt on helpompi tehdä hänelle hoitotoimenpiteet.Äidilleni tämä lääke on sopinut.


      • Näky666

        Rivatrilin vaikuttava aine on klonatsepaami ei mikään loratsopaami.


      • Ehkpäpä
        Näky666 kirjoitti:

        Rivatrilin vaikuttava aine on klonatsepaami ei mikään loratsopaami.

        Nii ja tarkottee varmaa lorazepamia mikä taas on Temesta.


      • Anonyymi
        Näky666 kirjoitti:

        Rivatrilin vaikuttava aine on klonatsepaami ei mikään loratsopaami.

        Aikovat sitten vetää Rivatrilinkin pois Suomen markkinoilta .Sehän tuodaan Saksasta Minkähän keksivät tilalle ja mikä syy ettei sitä enää sitten sieltä haeta ? JAA..A SIINÄPÄ TAAS KYSYMYS?? Päättäjät ne on ku pelaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikovat sitten vetää Rivatrilinkin pois Suomen markkinoilta .Sehän tuodaan Saksasta Minkähän keksivät tilalle ja mikä syy ettei sitä enää sitten sieltä haeta ? JAA..A SIINÄPÄ TAAS KYSYMYS?? Päättäjät ne on ku pelaa !!!

        Canoe tilallr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Canoe tilallr

        Xanor tilalle


    • Tanjaz

      Minulla on taas päinvastoin.
      Gabapentin väsyttää niin paljon ettei tahdo tulla päivällä mistään mitään.
      Lyrica taas on helpottanut masennukseen, ja piristää minua sekä vie hermorata kipuja pois todella hyvin.

    • jarr2

      minulla on hermovaurio kipu vasemmassa kämmenessä, varmaankin kaikki neurologiset kåyty läpi, viimeksi ollut norspan kipulaastari. ei apua. nyt kokeillaan sitten gabapetin lääkettä, vähän hirvittää, kun kaikki valittaa hirveetä väsymystä?leikkausta on ehdoteltu, mutta eipä ole asia edistynyt, kun diagnoosi ei ole varma? onko joku! joka on saanut leikkaus avun? jarno

      • korvamerkitty

        minulle on asennettu Neuristimulaattori ja apu on ollut sanoinkuvaamaton. Nyt on alkanut olla kipukohtauksia joihin olen joutunut ottamaan opiaatteja.


    • nuori nainen

      Mää otan kolme kertaa 600 mg gapaa vuorokaudessa loukattuani selkäni ja halvaannuttuani.Auttaa tosi hyvin hermosärkyihin.Aluksi oli kova väsymys ja keskittymiskyky huono mutt nyt en tunne mitään sivuoireita vaikka mulla on korkea annnostus.Kannattaa kokeilla.Joillekkin sopii.

      • Nainen 47

        Fibromyalgiaan otan nyt 3xvrk 300mg. Gabapentin lääkettä. Ei ole vielä vienyt kaikkea kipua pois, mutta olen vasta kolme viikkoa syönyt lääkettä. Aluksi viikko 1tabletilla, toisella 2. ja nyt 3. päivässä. Tuntuu jo vähän paremmalta ja sivuoireita ei paljon ole ollut. Vähän huimaa ja heittää, joskus päässä vähän surraa, mutta toivon oireiden tasaantuvan ajan myötä.
        On kokeiltu montaa lääkettä. Lyrica oli aivan kauhea, otin yhden tabletin ja olin yli vuorokauden aivan kauhean kipeä, oksetti, eto ja särki. En pystynyt millään jatkamaan sen syömistä.

        Onkohan toi ardinex millainen lääke fibromyalgiaan?


    • larlar

      moikka,itselläni tapaturmasesti selkä meni 5 vuotta sitten,
      ust nyt keväällä tuli 5v täyteen.
      olen siitä lähtien siis tuntenut kroonista kipua,,eli jos teilläkin pitkäaikaista kipua yli vuosi niin pyytäkää lähetettä kipupolille jossa saatte puudutus ja sähköhoitoja,ne auttaa ja on tosi hyviä.
      itselläni ollut kivun hoitoon kipolin ja fysioterapian lisäksi jonka jo 3 kertaa käynyt seuraavat lääkkeet;
      tramal 300mg 200mg 100mg 50mg,10pv teemut ja 14pv kontit pahimpina aikoina,lyrica oli 5kk käytössä,klotriptyl,oridiusgeeli,titzanid,norflexin,gapapentin 300mg 3krt /vrk sekä arcosxia 90mg sekä tietenkin piipit tk;ssa ja sairaalalla (oridius,tramal ,norflexin)
      eli kaikenlaista kokeiltu :D
      lyricasta oli n. 4 pv;ää usvassa mutta meni sitten ohi
      kun se on sellanen lääke että elimistö tottuuu siihen hirmu nopeasti ja siksi annostuskin nousee nopeasti isommaksi.
      kontit ja teemut oli ihan liian vahvoja,
      olin niin usvassa etten pystynyt koiraa käyttämäänb ja tajunta hälveni välillä,
      olin siis kuin huumattu kovilla aineilla!!!
      klotriptyl oli yhtä tyhjän kanssa 3vk jaksoin napsia ja sitten palautus apteekkiin sama oli lyricojen kanssa,palautus apteekkiin meinaan :)
      oridiusgeeli on hyvä kun käyttää aamu/päivä /ilta ja kipulääkkeiden kanssa.
      titzanid sekä norflexin on vain lihasrelaxanteja
      joten ne ei kivun hoidossa ollut lainkaan oikeanlaisia lääkkeitä
      joita tk sijainen minulle määräsi
      kera 800mg buranan ja 1g panadolin kanssa.
      Burana ja 1g panadoli ei auta itselleni lainkaan.
      gabapentin 300mg on ollut hyvä arcosxia 90mg kanssa iltaisin
      ja aamuisin 200mg tramal ja sen kanssa 50mg tramal,
      jako näin koska tramal depotissa menee n.1h ennen vaikutuksen alkamista 50mg siksi sen kanssa
      että vaikutta miltei heti ja kun yhdessä toimivat helpottavat selän tuskaa,aamulla laitan myös oridius geeliä sekä päivällä.
      illalla gabapentin 300mg ja arcosxia 90mg
      ja on mua auttanut!!
      tosiaan kipupolikäyntien lisäksi :)
      lisäksi salilla kun käy,
      kipulääkeiden voimin ,vahvistanut selälihaksia.
      ystäväni on salilla töissä ja teki minulle hyvän treenin
      joka ei vahingoita selkääni ja joka kuitenkin vahvistaa selän lihaksistoa.
      kun selkäni meni olin 98kg (iiiiiso nainen)
      nyt olen 68kg nainen,eli tiputin painoa ,lääkärin käskystä,sillä se oli yksi rasite selälleni.
      huomasin justiinsa että lyrica ja gabapentin on näitä
      mitä ihmiset ei mielellään syö
      koska unettavat ja on "usvainen olo"
      vaikkakin ne auttavat hyvin, ovat nämä myös erittäin kalliita,
      verrattuna tramal 200mg ( alle parikymppiä 100kpl)
      vaihtakaapa siihen tramaliin niin säästätte ja on tehokas eikä uneta ,
      voi hiukan vain ramaista.
      jaksamisia kaikille kivuista kärsiville lääkkeet niin kovat ettei alkoa tippaakaan)
      jos liian kauan yksin murehtii kivusta,
      eikä pysty kenellekkään juttelemaan kivuista
      ja sen tuomista kurjuuden tunteista ,
      menee usein myös psyykkeen puolelle,
      eli masentuu jatkuvasta kivusta.
      kannattaa etsiä vertaistuki ryhmä
      jossa käydä ,taikka sitten jokin tuntematon ihminen,
      jonka kanssa käydä kipu asioita läpi
      ja vaihtaa kokemuksia sähköpostitse,siinä ystävystyykin:)
      tapaa uusia kasvoja ,jotka samassa tilassa
      ja jopa loppujen lopuksi saa toisilta samassa tilassa olevilta
      niin hyviä vinkkejä että kivut on kurissa
      oikealla lääkehoidolla ja kipupolilla sekä fysioterapialla.
      **iloista kesän alkua**

      • Palovammainen

        Minä paloin 59% ja olen syönyt nyt lyricaa vuoden, ei muita sivuvaikutuksia kun näön hämärtyminen mutta paino noussut melkeen 30 kiloo. Nyt kipupolilla vaihdettiin Gabapentiiniin. Koitan sitä, meinaan Tää hirvittävä painon nousu rupee olee ongelma. Mulla vaihdetaan lääkkeet lennossa. Huomenna aloitan lääkkeen. Lyrica on toiminut muuten ei sekavuutta ja hermo särkyyn auttanut. Kokeilen nyt sitten tätä lääkettä. Kertokaa mulle norspan laastarista kokemuksia jos on, iho on vielä siinä kunnossa ettei sitä voi käyttää vielä. Lisäksi syön oxynormia.


      • Kipuinen
        Palovammainen kirjoitti:

        Minä paloin 59% ja olen syönyt nyt lyricaa vuoden, ei muita sivuvaikutuksia kun näön hämärtyminen mutta paino noussut melkeen 30 kiloo. Nyt kipupolilla vaihdettiin Gabapentiiniin. Koitan sitä, meinaan Tää hirvittävä painon nousu rupee olee ongelma. Mulla vaihdetaan lääkkeet lennossa. Huomenna aloitan lääkkeen. Lyrica on toiminut muuten ei sekavuutta ja hermo särkyyn auttanut. Kokeilen nyt sitten tätä lääkettä. Kertokaa mulle norspan laastarista kokemuksia jos on, iho on vielä siinä kunnossa ettei sitä voi käyttää vielä. Lisäksi syön oxynormia.

        Mulla kohta 9. v kipuhelvettiä takana,ja monia leikkauksia. nyt hermoratatutkimus paljasti s1 hermovaurion. lääkkeenä nyt gabapentin 300 mg 2x3 ja targiniq 1 päivässä. elokuussa laitetaan kipustimulaattori.toivottavasti on apua.


      • dr philips

        Se on vaan harmi kun joskus ei käy, eikä voi syödä opiaatti lääkitystä.. niin joutuu syömään kalliimpia.. esim gapapentin ja lyrica


      • Anonyymi

        Onko tramal 50 Mg x 4 yhteensopiva neurontin kanssa, että onko nämä yhteis käytössä ok? Lääkäri määrännyt mutta mietityttää🤔


    • Whiplashin jälkitila

      Gabapentiinin kanssa on syytä olla varovainen: ”Gabapentin ratiopharm voi aiheuttaa vakavan tai henkeä uhkaavan yliherkkyysreaktion, joka voi vaikuttaa ihoon
      tai muihin elimistön osiin, kuten maksaan tai verisoluihin. Reaktioon voi liittyä tai olla liittymättä ihottumaa. Se voi edellyttää sairaalahoitoa tai Gabapentin ratiopharm-käytön lopettamista.”

      Jouduin eilen illalla viemään vaimoni päivystykseen: vaikea ihottuma ja huonovointisuus. Maksa oli kunnossa, mutta valkosolut hajonneet. Hengenmeno oli lähellä.

      • dasdsadsad

        Jengi vetää ihan käsittämättömän surutta kaikenmaailman nappeja ja kuvittelee niiden olevan jotenkin onnea & auvoisuutta tuovia. Lääkkeissä on AINA haittansa ja riskinsä, kannattais sen takia keskittyä enemmänkin pääsemään kivuista eroon muilla konsteilla ja jos se ei onnistu, niin opetella tulemaan toimeen kipujen kanssa...


      • Hrrmon
        dasdsadsad kirjoitti:

        Jengi vetää ihan käsittämättömän surutta kaikenmaailman nappeja ja kuvittelee niiden olevan jotenkin onnea & auvoisuutta tuovia. Lääkkeissä on AINA haittansa ja riskinsä, kannattais sen takia keskittyä enemmänkin pääsemään kivuista eroon muilla konsteilla ja jos se ei onnistu, niin opetella tulemaan toimeen kipujen kanssa...

        Huomaa, ettei ton kommentin kirjottaja tiedä esim. hermosäryistä yhtään mitään. Siinä ei paljon auta ohje "yritä vain oppia elämään kivun kanssa". Mutta turha kai se on yrittää sitä kipua selittää ja kuvailla jollekki, jolla ei omaa kokemusta oikeasta kivusta ole.


      • ihmettelijä2
        dasdsadsad kirjoitti:

        Jengi vetää ihan käsittämättömän surutta kaikenmaailman nappeja ja kuvittelee niiden olevan jotenkin onnea & auvoisuutta tuovia. Lääkkeissä on AINA haittansa ja riskinsä, kannattais sen takia keskittyä enemmänkin pääsemään kivuista eroon muilla konsteilla ja jos se ei onnistu, niin opetella tulemaan toimeen kipujen kanssa...

        Turha tulla tänne kommentoimaan: opetella tulemaan kipujensa kanssa toimeen tai poistaa ne muilla keinoilla kuin lääkkeillä.Et tiedä vuosien hermokivuista hevonpaskaa. Pysy poissa tai tule vasta sitten, kun on jotain kokemusta asiasta.


      • makemakemakemake
        dasdsadsad kirjoitti:

        Jengi vetää ihan käsittämättömän surutta kaikenmaailman nappeja ja kuvittelee niiden olevan jotenkin onnea & auvoisuutta tuovia. Lääkkeissä on AINA haittansa ja riskinsä, kannattais sen takia keskittyä enemmänkin pääsemään kivuista eroon muilla konsteilla ja jos se ei onnistu, niin opetella tulemaan toimeen kipujen kanssa...

        Ei näköjään kokemusta millaista on kun kipu on sietämätön! Minulla on reisikipuja johtuen eniten revähtymistä ja menee 900mg Gabapentiniä kolmesti päivässä, vasta tällä alkoi kipu
        kunnolla talttua. Ja vielä menee neljä Altermolia ja 1200mg Ibuprofeenia päivässä.


      • Vältti

        Mulla on nyt gababentin kipuun kolmas päivä annoksena 3 kertaa 1200mg /vrk . Väsymys ja utuinen olo. Tottuukohan tähän . Onko kellään kokemusta .


      • Auttaa
        Vältti kirjoitti:

        Mulla on nyt gababentin kipuun kolmas päivä annoksena 3 kertaa 1200mg /vrk . Väsymys ja utuinen olo. Tottuukohan tähän . Onko kellään kokemusta .

        Sama annostus ollut 6kk, auttaa kun syöt säännöllisesti.paras toiminta alkoi noin 1 viikon jälkeen. Rinnalla tramal ja Venlafaxin. Sairautena ohutsäie neuropatia.


    • eija60

      Mulla niska ihan älyttömän jumissa. Ensin Norfkexiä ja Naprometin. uudestaan lekuriin ja nyt Gababentin 300 mg 2xpäivässä. Syönyt 6 päivää ja kipu edelleen sietämötän ja älyttömän huono olo. Tuntuu et Burana helpottaa enemmän. Jattkaako vai eikö??? Ylipainoinen diabeetikko

      • jeriko1

        Moi tuntuu ihmeelliseltä jos Burana auttaa,eikä Gabapentin tai Norfkexi ei auta,pitäisi ehkä nostaa Gabapentin 600mg kolmesti päivässä.Kysyppä lääkäriltäsi.Itselläni kovat hermo kivut koko oikeassa jalassa,leikattiin,tuli puolet huonommaksi.Itselläni kova lääkitys ja auttaa noin 60%PS oletko käynyt hierojalla jos niskasi on jumissa.Siunausta sinulle,koita jaksaa.


      • janaski

        Selkärankaytimen ahtaumaleikkausta tyrkytetään,koska johtanut alaraajojen hermojen osittaiseen vaurioitumiseen.Hoidettu aijemmin Burana 800mg sekä Panacodilla nyt pitäs aloittaa Gabapentin 300 Olen lisäksi 2-Db siitä kaikki seurannais sairaudet.Jaloissa lievää tunnottomuutta ja vasenpohjelihas aikas heikoilla ja öisin esiintyy kivuliaita kramppeja.Jalkasäryt lekurin mielestä johtuvat hermojen vaurioista,joita nyt ton Gaban pitäs jeesata.Kun oikeesti on luokiteltu epilepsianhoitoon niin olen ollut arka uskaltamaan sen kokeilua,lekuri uhkas vetää muut kipulääkkeet veke jos en aloita geban kokeilua.Tänään sitten popsin sen saas nähdä jäänkö henkiin :D


      • Anonyymi
        janaski kirjoitti:

        Selkärankaytimen ahtaumaleikkausta tyrkytetään,koska johtanut alaraajojen hermojen osittaiseen vaurioitumiseen.Hoidettu aijemmin Burana 800mg sekä Panacodilla nyt pitäs aloittaa Gabapentin 300 Olen lisäksi 2-Db siitä kaikki seurannais sairaudet.Jaloissa lievää tunnottomuutta ja vasenpohjelihas aikas heikoilla ja öisin esiintyy kivuliaita kramppeja.Jalkasäryt lekurin mielestä johtuvat hermojen vaurioista,joita nyt ton Gaban pitäs jeesata.Kun oikeesti on luokiteltu epilepsianhoitoon niin olen ollut arka uskaltamaan sen kokeilua,lekuri uhkas vetää muut kipulääkkeet veke jos en aloita geban kokeilua.Tänään sitten popsin sen saas nähdä jäänkö henkiin :D

        Jäitkö henkiin ja auttoiko?
        Itse sain tän Gaban just ja samoilla vaivoilla


    • grf

      Kuten aloittaa varmaan huomasi, kokemukset lääkkeestä vaihtelevat aika paljon palstalaistenkin kesken. Itselläni satunnaisessa käytössä (nyt viimeksi kun viisurileikkauksen yhteydessä hermot ottivat osumaa) on toiminut aika hyvin, taittaa kivulta pahimman terän mutta ei kyllä tee täysin kivuttomaksi. 30 vuotta lähentelevä veli kuitenkin sai muutamaksi kuukaudeksi Gabapentin 300mg:n annostuksen maksimiin ja oireet alkoivat melkein saman tien - silmien ja hiuspohjan kuivumista, ihottumaa, ihonalaiset finnit ilmestyivät kasvoille ja paino lähti kovaan nousuun. 24/7 veetutus oli myös hänellä päällä. Olivat ilmeisesti aika tavanomaisia sivuoireita ja lääkkeet korvattiin lopulta Lyricalla, mikä on toiminut oikein mahtavasti - jos sitä nyt liian usein erehtyy ottamaan niin on kuulemma vähän out-fiilis hetken aikaa mutta tarkan käytön kanssa pystyy elämään lähes normaalia elämää kroonisten kipujen kanssa. :)

    • mummuli

      Auttaa todella hyvin ainakin polvileikkauksen jälkeiseen hermo kipuun.

      • Anonyymi

        Kyllä olen samaa mieltä. Polvi leikattu ja ainoa lääke, mikä auttaa hermosärkyyn. 🤗


    • PlussatJaMiinukset

      Kallista, mutta auttoi hyvin krooniseen niskakipuun.

      Lopettaminen olikin sitten mielenkiintoinen juttu. Ei väsyttänyt eikä uni juurikaan tullut viikkokausiin. Kukuin hereillä yötä päivää ilman sen kummempaa väsymyksen tunnetta.

    • Kokoikänsäkipee

      Hei
      Tosi hyvä lukea, kiitos kaikille,,
      Mut lähetettiin kipupolille, ku koko kroppa kipee, nivelrikkoja, pää,hartia,selkä,jalat, lihakset kovat ja särkyä aina. Johtu varmaan antiestrogeenilääkitykstä, jota joutus syämään 5 v, jos pystyy rintasyövän, rintojen poiston jälkeen.
      Oon käyny urheiluhietojil jo 3 v 1-2/ vko 80 min. Ku toi syövän jälkihoito kuivattaa kaikki lihaskalvot ja muut nesteet kropasta et muuttu ku betoniks.
      Kipupolilla vasta uskottiin , annettiin norsplanlaastarit tappiin asti ja gabaa , joka aona siis alkaa vasta vaikuttaa kiukauden jälkeen;
      Norspaneista en mitää oikee tuntenu apua ja gabaa on nostettu 3 x300 ...neljään päivässä.Lopetin ite sen antiestrogeenin jo viime kesänä 2 v jälkeen
      Muute on kivut hävinny nyt,mut väsymys ja heikotus on aivan
      järkyttävää,pakko vähentää gabaa. Tosin en nuki ilma 2 x klotriotyl mite ja 10 mg insominia,jotka vois väsyttää. Tosin niit o menny yli 20 v eikä ne oo enne väsyttäny.
      Eli ilman kipua ja raatona tai kipujen kaa mut jotenki voimissaan. Tällä hetkellä jälkimmäinen joukutta. Ojasta allikkoon välillä. Näin se menee nykylääketieteessä usein, ku nokka irtoo ni pyrstö tarttuu ja päinvastoin.

    • agffweefwe

      mullla veti iskias koko jalkaan ja alaselkä tosi kipee, harkitsin jopa viinaa lääkkeksi mutta meninkin asian osaavalle fysioterapeutille joka nuljutti lantion takasin paikalleen ja leipoi lihaksia, hiihto onnistuu nyt hyvin ja pää kääntyy
      oliko ollut se paljon puhuttu si nivelen antiorinen tiltti,mene ja tiedä, ei sivuvaikutuksia, ei maha kipu, ei huimausta ei maksa arvojen nousua
      vielä pitäs kerta käydä kiellon päälle ja pam
      juu ja on nikaman protruusiota ja hapertuneisuutta sekä muutakin

    • Turbomies666

      Ite vedän yleensä 3000mg alkuun gabaa et sais jotain oloja ja kivut veke jalasta. ihan lepponen olo joten isot annokset ei tunnu tappavan ainakaan minua mutta toimii... ja otin just 1200mg lisää. Eli tunnissa 4200mg.. turhaan varottelevat isojen annosten vaaroista

    • Jouko7500

      Tänään määrättiin tuo lääke. Kokeillaan nyt, mutta ei minua päätä särje ja en koe olevani henkisesti kipeä..
      2015 onnettemuus jonka seurauksena niska murtui johon levytys, sisäisiäverenvuotoja epäiltiin ja vatsa avattiin, kylkiluut oli pitkin kroppaa, joten maailmanlaajuisesti harvinainen kylkiluitten levytys tehtiin, nii ja käsi oli poikki siihen levytys. 1vkon tehohoidon ja 3vkon osastolla olon jälkeen kotiutettiin. Ihmettelin älytöntä särkyä säärissä, jotka ihan kunnossa. Erään acuta käynnin jälkeen sitten huomattiin 2cm liukuma selän nikamissa heti häntäluun yllä, tähän hätäleikkaus halvaantumisen vällttämiseksi. KYSYNKIN. EIKÖ TÄSSÄ MAASSA SAA KIVUNLIEVITYSTÄ?
      2017 toukokuu 2x verkotus oikea puolelle vatsaa, koska aimempi vatsan avaus oli vienyt hermotuksen vatsalihakselta.seuraus vatsalihakset surkastui pois, mistä tyrä.
      Määrätään näitä, höpöhöpö lääkkeitä, panacodia saanut nämä vuodet ja uudelleen koulutuksessa mutta en pysty keskittymään kipuineni.

      Jouko

    • Anonyymi

      Mulla selästä jalkaan säteilevää kipua ollut 4,5kk. Menee Burana 600mg 1x3,, Panadol 1g 1x3, Tramal 100mg 1x2, Gabapentin 300.g 3x3. Kipuja silti. Onko muilla Tramal mennyt Gabapentinin kanssa kuinka kauan? Hieman arveluttaa yhteissyöminen. T. Kikka

      • Anonyymi

        Kikka vielä. Lisäys edelliseen. Gabapentin siis 300mg 3x3 menee


      • Anonyymi

        Gabapentiini on turha lääke, lyrica on tehokkaampi kipuun, on vaan järkyttävät vierotusoireet lopetettaessa. Paras olis saada Opioideja mutta kun kivunhoito ei lääkäreitä rakkaassa maassamme kiinnosta.


      • Anonyymi

        Itse syön hermokipuihin 300mgx4x3 päivässä 100mg triptyliä. Ei ole aiheuttanut vieroitusoireita, jonkinmoista kivun lievitystä ehkä havaittavissa. Itsellä näin.


    • Anonyymi

      Targiniq-takapenkin yhdistelmällä pää menee vain pyörryksiin ja kivut säilyy.

    • Anonyymi

      Hei,mulla ollut selän krooninen hermovauriokipu vuodesta-2007 eli nyt 14 vuotta. Palloteltiin sinne sun tänne. Jorvissa hätäleikkaus 30.11.2008,selän avarrus-ja deesileikkaus. Auto-onnettomuudessa jo-1989 L-4 nikama siirtynyt 1,5cm paikoiltaan ja selän hermot selkäydinkanavassa pinteessä siis samasta tapahtumasta johtuen,mutta kun Töölön sairaalassa ei lääkärit osanneet katsoa magneettikuvia edes oikein-1989 niin seuraavana aamuna lähetettiin kotiin. Pienempää kipuilua siitä lähtien. "Kiitos" Töölön toheloiden,seurauksena ikuinen selän hermovauriokipu. Tämän vuoksi sairaslomalla -2007,kuntoutustuella 2008-2013 ja työkyvyttömyyseläkkeelle 1.1.2014 44-vuotiaana. 1.Jorvin kipuklinikalla hoidossa 2008-2009 Kipuepiduraalipuudutus sarjoja,Lyrica,Tramal,TNS-hoitoja,joista ei mitään hyötyä!! Meilahden kipupolilla seuraavaksi,ja tätä paikkaa en voi parhaalla tahdollanikaan suositella yhdellekään kipupotilaalle!!! Kokeiltiin gabapentiin ihan maksimiin nostaen,Triptyl 50-100mg,Cymbalta,Arcoxia jne. En edes muista enää mitä kaikkea,mutta Kipupolin ns.Käypähoitosuositusten mukaiset lääkkeet ei minua auttaneet. Onneksi ymmärsin viimein mennä Ortonin kipuklinikalle,jossa Kivunhoidon Asiantuntijalääkäri aloitti heti Norspan-bubrenorfiini kipulaastarit aloittaen 10mcg viikon välein vaihtaen sekä Panacod 2 tabl×3/pvä ja Gabapentin jätettiin annoksella 300mg×3/pvä,jota en syö kun ei siitä mulle ole mitään apua ollut. Norspan nostettiin jo viikon jälkeen 20mcg ja parin kk:den jälkeen 30mcg ja nyt Norspan mennyt maximiannoksella eli 40mcg viimeiset 8 vuotta. Kipulaastarit pelasti mun elämän!!! Panacodia menee silloin tällöin,mutta ei todellakaan niin isolla annoksella kun on määrätty. Meilahden kipupolilla huomasin 1,5 vuoden aikana sen ikävän tosiasian,ettei ihmisiä kohdeltu yksilöinä vaan olisi pitänyt sopia heidän Käypähoitosuosituslääkkeidensä sanelemaan muottiin. Lyrikasta lihoin ja turposin,gabapenttiini aiheutti jatkuvan flunssakierteen,cymbaltasta oksensin päivät pitkät ja triptylin on todettu näin jälkikäteen tarkemmin tutkittuna aiheuttavan muistivaurioita,jotka eivät korjaannu. Kokeile ihmeessä gabapentiniä jos se sinulle sattuisi sopimaan ja mikäli ei niin en suosittele jatkamaan kovin montaa kuukautta. Toki tulee kalliiksi mennä yksityiselle ja mullakaan ei siihen varaa olisi ollut!!! Onneksi menin kuitenkin. 1.Kivunhoidon Spesialisti,joka aidosti otti myös omat toiveeni huomioon ja kohtasi kipukroonikon'ihmsenä'. Kun lääkitys on ollut kohdallaan heti toisen käynnin jälkeen niin 2 kertaa vuodessa on etävastaanotto riittänyt tai pelkkä soittopyyntö,mikäli ei ole ollut mitään sen kummempia,eikä ole. Toki myös teen itseni eteen töitä esim.tarkoin suunnitellut kuntosali-ja kotitreeniohjeet,että pysyy lihakset hyvässä kunnossa ja kävelylenkit päivittäin. Kipuja on toki 24/7,mutta hyvin vähän verrattuna siihen kun olin Jorvin-ja Meilahden kipupolien rieputeltavana. Kipuni on osa elämääni,mutta tokihan se kipukynnyskin nousee ja nimenomaan ilman Triptylin kaltaista myrkkyä. Tsemppiä kaikille kivuista kärsiville ja toivottavasta saatte apua ja parempaa elämänlaattua itsellenne,ihan jokainen😊!!

    • Anonyymi

      Viikon syönyt gabapentiiniä 300mg 1 1 2 ja ihan yhtä tyhjän kanssa.
      Annostuksen voisi vielä nostaa 2 2 2, mutta en tiedä auttaisiko se mitään, kun kerran ei viikossa ole mitään tapahtunut.
      Haittavaikutuksia on sitten ollut sitäkin enemmän. Turvotusta, huimausta, näköhäiriöitä.
      Eikö hermosärkyyn ole olemassa mitään lääkitystä? Ennen gabaa kokeiltiin arcoxiaa, sirdaludia, panacodia, buranaa. Panacod ja burana 800mg auttoivat gabaa enemmän. Ei sekään kipuja vienyt pois kuin hetkeksi, mutta olin kivuton sen muutaman tunnin. Se oli ihanaa verrattuna tähän.
      Olen masentunut, koska tätä on jatkunut jo liian kauan. Kipu häiritsee elämääni.
      Vasta arvuutellaan, että mitä tämä voisi olla.
      Tutkimuksiin ei katsota olevan tarvetta. En tiedä miten lääkäri olettaa, että saisi vian parannettua, jos ei tiedä mikä kipua aiheuttaa? Itse veikkaan pullistumaa niskassa. Ainakin oireet viittaisi siihen. Lääkärin mielestä kyse on tulehtuneesta lihaksesta. Eikö arcoxian olisi pitänyt siihen auttaa?
      Itken päivät pitkät, koska kivut ovat niin kovat ja lääkäri ei ota minua tosissaan.
      Nukun korkeintaan 2 tuntia vuorokaudessa. En tiedä miten kauan jaksan tätä enää.

    • Anonyymi

      Neurontin haittavaikutukset.Minulle tuli ripuli ja mahakipu.Kävin lääkärissä,ei apua.Mitä Tehdä?

    • Anonyymi

      sain siitä klamydian

    • Anonyymi

      Mullekin Gabapenttiini. Accord 300mg... mulle ei auta sitten yhtään mitään.30: vuotta päihdehistoria lääkäri ei vaan tajua että hermopinne ja nyt kaularangan höyläykseen mutta 3kk kipu helvettiä on jo ollut itkin melkein lääkäri ei mitään kirjoittanut.olen kylläkin korv: hoidossa 10mg zubua.lääkärit vaan ajattelee sillä on noin kova kipu lääkitys pohjalla.töölö päätti toisin ja kipu lääkettä pitäisi antaa mulle kunnolla ihme juttu.. Kertokaa jos samoja.mää.

    • Anonyymi

      ei gaba vie yksinään multakaan kipua pois onnettomuudessa polvi paskaks ja leikkaus vituralleen sen jälk. selässä pahoja vaurioita muusta syystä. minulla tällä hetkellä lääkitysenä gaba 1800 mg d, noritren 150 mg d, tramal 150mg d, tramal 3x50mg d, norspan 20 mg vko, joskus syöttivät lähes väkipakolla mm panadolia 3g d, ja verikokeissa maksa-arvot tapissa, väittivät alkon syy vaikka kielsin, lopetin panadolin kokonaan kun sain tuon toimivan lääkityksen ja uudet verikokeet niin asat 13, alat samoten 13, ja oli todella laajat verikokeet 50 erilaista koetta. kerää nestettä kehoon ja nostaa kolesterolia, taijan lopettaa nuiden syiden takia, pitää kattoa miten vaikuttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe