Eräs äiti soitti minulle ja pyysi auttamaan koska oli masentunut. Kilttinä ihmisenä ja ammattilaisena (terveydenhoitaja-sosionomi, lapsi-ja nuosisotyöhön, sekä perhetyöhön erikoistuneena) lähdin matkaan. Tämä äiti lupasi mennä hoitoon ja menikin.
Masennus ei ollut ainoa syy, vaan vahva alkoholiongelma, jonka vuoksi tämä äitikkä oli joutunut useita kertoja putkaan ja sukulaiset olivat hakeneet lapset poliisiasemalta. Nyt kaikki sukulaiset olivat kyllästyneet tähän hyvään puhujaan ja sosiaalityöntekijöiden harhauttajaan. Niinpä hän kääntyi minun puoleeni. Olinhan tarpeeksi kaukainen sukulaisten sukulainen, jota hän ei ollut nähnyt kuin ollessaan lapsi.
No äitikkä meni hoitoon, mutta karkasi ryyppäämään jo muutaman hoitopäivän jälkeen. Minulle hän kehui, miten hyvä valehtelemaan hän on ja miten hän osaa puhua lapstenvalvojan ympäri, ettei mitään ongelmia ole.
Yhdellä lapsella oli jo koulussa käytöshäiriöitä, mutta tämä äitikkä pani kaiken "tyhmän opettajan" syyksi.
Tälle äitikälle oli määrätty mieliala lääkkeitä jo kesällä, ja hän oli hakenut ne apteekista, koska "Kela vaatii niiden ostamista". Tietenkään hän ei syönyt noita "paskalääkkeitä", koska niiden aikana ei saa juoda alkoholia. Tämä äiti makasi selällään sängyssä ja joi kaljaa ne muutamat päivät, jotka vietimme yhdessä, ennenkuin hän meni hoitoon. Koti oli hirvittävän likainen ja äitikkä ei ollut siivonnut varmaankaan vuosiin. Kolmen viikon jälkeen siellä ei ollut enää niin likaista, kun siivosin joka päivä jonkun kohteen, kun lapset olivat koulussa.
No tämä äiti karkasi hoidosta ryyppäämään, ei mennyt hoitoneuvotteluihin, vaan meni iltapäivällä kännissä psykiatrian osastolle ja alkoi riehumaan. Hänet vietiin putkaan. Äiti jätti hoidon kesken, iski ulkomaalaisen miehen ja jatkoi juomistaan.
Lastenvalvoja teki vihdoin päätöksen, että lapset otettiin huostaan. Olin lasten turvana ja tukena lastenkotiin mennessä, kun lastenvalvoja haki heidät.
Äiti raivostui lasten huostaanotosta ja soitti heittäneensä tämän uuden miesystävänsä auttamana kaikki vaatteeni ja tavarani roskiin. Onneksi löysin ne sieltä, kun lähdin lastenvalvojan kanssa niitä hakemaan. Kun olimme hakemassa tavaroita, meni tämä alkoholisti, uuden miesystävänsä kanssa lastenkotiin ja rikkoi ison lasioven kivellä, aikoen hakea lapsensa pois. Lastenkodista soitettiin poliisit, ja äiti lähti karkuun.
Lapset siirrettiin perhekotiin ja äiti soitti ja lähetti viestejä jopa 30 kpl illassa. Perhekoti ei uskaltanut ja jaksanut pitää lapsia luonaan äidin uhkailujen vuoksi. Lapset siirrettiin toiseen lastenkotiin.
Äiti soitteli kaikille sukulaisilleen ja surkutteli itseään. Hän lähetteli hävyttömiä viestejään ja "kuolemani on sinun syytäsi"-kirjoitelmiaan. Hänessä itsessään ei hänen mielestään ole vikaa ja kaikki viranomaiset, sukulaiset ja minä "olemme hulluja".
Itsemurhauhkailuistaan, hoidon keskeyttämisestään, sairaalassa ja lastenkodissa riehumisestaan ja putkaan joutumisistaan huolimatta tätä äitiä ei voida ottaa Suomen lain mukaan pakkohoitoon. Nyt hän käy katsomassa lapsiaan, lähettelee hävyttömiä tekstiviestejään ja tappouhkauksia ja itsemurhauhkauksia läheisilleen sekä valehtelee viranomaisille että kaikki on hyvin. Hän aikoo hakea lapsensa pois mahdollisimman pian lastenkodista. Hänessä ei ole hänen itsensä mukaan mitään vikaa. "Kaikki muut, lastenvalvoja, koulukuraattori, lääkärit, sukulaiset ja lasten opettajahan ne hulluja ovat".
Minun mielestäni tuossa jo täyttyy kaikki pakkohoidon kriteerit. Suomen lain mukaan ei täyty, kun äiti ei "ole tehnyt mitään". Onneksi asun hyvin, hyvin kaukana ja hän on jättänyt minut rauhaan tappouhkauksilta ja itsemurhauhkauksiltaan. Hän aikoi lähettää "jonkun panemaan minut kylmäksi". Onneksi vielä elän. Tämä sekopää äitikin elää, eikä ole tehnyt itsemurhaa, vaikka on viikkokausia sillä sukulaisiaan ja minua uhkaillut.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia psykopaateista ja paranoidisista ihmisistä. Psykopaatithan osaavat esittää jonkin aikaa hyvin viehättävää osaa....
Sekopää äiti ja suloiset lapset
4
456
Vastaukset
- tiedän
Minulla on useampi veli, välillä normaaleja välillä viina repii heidät matkaansa.
Vanhempi veljeni jo 30, ryyppäsi noin kaksikuukautta, pakoili, sekoili uhkaili itsemurhalla ja oli pois töistä.
Eräänä iltana n 2viikkoa valvottuani ja itkettyäni tilannetta päätin soittaa ambulanssin hakemaan hänet. Olin jo itse äitini kanssa niin poikki jutusta että oltiin jo melkein valmiita itse hoitoon.
No kuitenkin soitin illalla klo 22.?? numeroon 112 ja pyysin itkien APUA! Niin sieltä sanottiin että:" veljeni pitäisi itse hakeutua hoitoon koska on jo niin vanha, ja jos hän tekee itsemurhan niin se on sen oma päätös ( eikä suinkaan viinan). Joten en saanut veljeäni hoitoon vaan minun piti itse alkaa päivittäin vahtimaan häntä ja hoitamaan hänet takaisin ruotuun.
SUOMI SUCKS VÄLILLÄ TOSI PAHASTI.- Perhetyön ammattilainen
Tuntuu todella pahalta, ettei läheistään saa hoitoon, ENNENKUIN hän tekee jotain todella kamalaa. Sitten kun tuollainen sekopää TEKEE jotain hirveää, voi olla liian myöhäistä. On todella raskasta kun toinen edes uhkailee itsemurhalla tai antaa tappouhkauksia, niinkuin tuo "sekopää äitikin" minulle.
Onneksi nuo hoitamani lapset ovat turvassa lastenkodissa. Sekopää äiti ei ole vieläkään mennyt hoitoon ja aikoo vain hakea lapset pois lastenkodista. Ihan "sekopäiltä" kun puuttuu kokonaan sairauden tunne ja heidän mielestään "kaikki muut ovat hulluja".
Lastenvalvoja kertoi, että tuollaiset psyykkisesti sairaat alkoholistit etsivät aina vain kaukaisempia ja kaukaisempia sukulaisia heitä auttamaan. Kaikkein läheisimmät ovat jo ihan väsyneet noihin alkoholistin temppuihin ja riehumisiin. Minullekin tuo ihminen soitti surkeana ja valitti ettei "KUKAAN VÄLITÄ" eikä auta heitä. Totuus oli, että kaikki läheiset olivat kyllästyneet tyjiin lupauksiin ja valheisiin sekä jatkuvaan avun tarpeeseen. Juttelin monenkin tuon alkoholisti-äidin läheisen sukulaisen kanssa. - Perhetyön ammattilainen
Tuo sekopää äiti on taas tänään ryypännyt ja lähetellyt useita tekstiviestejä. Kaikki tekstiviestit ovat tallessa kännykässäni. Viesteissä hän toivoo minun pikaista kuolemaani.
Lisäksi hän on tänään soitellut ja aikoi lähettää jonkun tappamaan minut. Sanoin hänelle, ettei syy ole minussa vaan hänen juomisessaan ja riehumisessaan. Viesti ei mene perille.
Hei teenkö jo rikosilmoituksen vai odotanko kotona tuleeko joku toinen, tuon sairaan palkkaama hullu, minut tappamaan.
Olen jo eläkkeellä ja haluaisin olla rauhassa. Toteuttaakohan tuo sairas ihminen aikomuksensa?
En ikinä olisi lähtenyt hoitamaan noita suloisia lapsia jos olisin tiennyt millaista riesaa tuosta sekopää äidistä minulle tulee. Olen täysin ulkopuolinen tässä koko asiassa. Mikään kaunis puhe ei auta tuolle paranoidiselle äidille. Hoitoon hän ei mene.
Eikö Suomen laista löydy mitään pykälää, jolla tuollaiset sekopäät saadaan hoitoon ? - Perhetyön ammattilainen
Perhetyön ammattilainen kirjoitti:
Tuo sekopää äiti on taas tänään ryypännyt ja lähetellyt useita tekstiviestejä. Kaikki tekstiviestit ovat tallessa kännykässäni. Viesteissä hän toivoo minun pikaista kuolemaani.
Lisäksi hän on tänään soitellut ja aikoi lähettää jonkun tappamaan minut. Sanoin hänelle, ettei syy ole minussa vaan hänen juomisessaan ja riehumisessaan. Viesti ei mene perille.
Hei teenkö jo rikosilmoituksen vai odotanko kotona tuleeko joku toinen, tuon sairaan palkkaama hullu, minut tappamaan.
Olen jo eläkkeellä ja haluaisin olla rauhassa. Toteuttaakohan tuo sairas ihminen aikomuksensa?
En ikinä olisi lähtenyt hoitamaan noita suloisia lapsia jos olisin tiennyt millaista riesaa tuosta sekopää äidistä minulle tulee. Olen täysin ulkopuolinen tässä koko asiassa. Mikään kaunis puhe ei auta tuolle paranoidiselle äidille. Hoitoon hän ei mene.
Eikö Suomen laista löydy mitään pykälää, jolla tuollaiset sekopäät saadaan hoitoon ?Mitäpä tässä miettimään !
Tein eilen rikosilmoituksen. Tuollaisen ihmisen paikka lienee korkeiden muurien sisällä, kuten esimerkiksi vankimielisairaalassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097062Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662106- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541106Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992