Vuonna 1890, jolloin monet sanoivat, etteivät kansat enää nostaisi miekkaa toistaan vastaan, ettei siis sotia enää tulisi, vaan kultainen tuhatvuotiskausi olisi odotettavissa. E.G.White kirjoitti lehdessä Sign of the Times seuraavan rohkean lausunnon: "Myrsky nousee ja meidän on valmistuttava sen raivoa vastaan kääntyen katuen Jumalan puoleen. Herra nousee maata peljättämään hirvittävästi. Me tulemme näkemään vaikeuksia kaikkialla. Tuhannet laivat syöksyvät meren syvyyteen. Laivastoja tuhoutuu, ja ihmishenkiä uhrataan miljoonittain. Tulipaloja syttyy odottamatta, eikä mikään inhimillinen ponnistus saa niitä sammumaan. Maan palatsit häviävät lieskan kuumuudessa olemattomiin. Rautatieonnettomuudet tulevat yhä tavallisemmiksi; sekasortoa, yhteentörmäyksiä ja kuolemaa saadaan kokea ilman hetkenkään varoitusta liikenteen valtaväylillä. Loppu on lähellä, armonaika päättyy. Oi, etsikäämme Jumalaa, koska hän löydetään, avuksi huutakaamme häntä, koska hän läsnä on!"
Tuskin mikää profetia olisi voinut kirjaimellisemmin ja tarkemmin toteutua. Mutta koska Jumala ilmoittaa palvelijoilleen profeetoille mitä tuleman pitää, me voimme olla turvallisin mielin ja luottaa Jumalaan ja hänen profeettoihinsa.
"Korottakaa Jeesusta te jotka opetatte kansaa, korottakaa häntä, kun saarnaatte, laulatte tai rukoilette...Korottakaa häntä ylösnoussutta Vapahtajaa...Älkää panko saarnaanne mitään Kristuksen, Jumalan viisauden ja voiman lisäksi." Näin hän neuvoi saarnaajia toimimaan. White korotti itse aina Kristusta ja kehoitti kaikkia tekemään niin.
Pastori J.N.Loughborough kertoo E.G.Whiten tilasta erään näyn aikana. Hän näki Whiten näkytilassa noin 50 kertaa.
"kun hän tulee näkytilaan, niin hän huudahtaa "kunnia", jonka hän toistaa kaksi kertaa, jälkimmäisellä kerralla hiljaisemmin, mutta liikuttavimmin. Se muistuttaa sellaisen henkiön ääntä, joka on poistumassa ja lopulta menee kuulomatkan rajan ulkopuolelle. neljän tai viiden sekunnin ajan hän on kuin horroksessa tai kuin voimansa menettäneenä. Sitten hän näyttää heti saavan yliluonnollista voimaa. Toisinaan hän nousee seisomaan ja kävelee ympäri huonetta. Usein hän liikuttaa käsiään osoittaen oikealle tai vasemmalle samalla kääntäen päätään samaan suuntaan. Kaikki liikkeet tapahtuvat hyvin luontevasti ja miellyttävästi. Kukaan ei pysty muuttamaan hänen käsivartensa asentoa. Hänen silmänsä ovat aina auki, mutta hän ei räpytä niitä lainkaan. Hänen päänsä on pystyssä ja hän katsoo ylöspäin miellyttävällä tavalla. Näyttää niinkuin hän tarkkaisi jotain kaukana olevaa kohdetta. Hän ei hengitä, mutta valtimo sykkii säännöllisesti. Hänen kasvojensa ilme on miellyttävä ja hänellä on sama väri kasvoilla kuten tavallisesti."
Mielenkiintoista että hän ei pitkänkään näkytilansa aikan hengittänyt lainkaan. Raamatun mukaan näkyihin liittyy fyysillisiä ilmiöitä, kuten: 1.Voiman menetys, 2.Yliluonnollisen voiman saaminen, 3.Hengityksen lakkaaminen ja 4.Tietämättömyys ympäristöstä.
"Jos keskuudessanne on profeetta, niin minä ilmestyn hänelle näyssä, puhun hänen kanssaan unessa"(4.Moos12:6).
White kirjoittaa tilastaan näyssä mm. näin: "Monien tiedustelujen johdosta, jotka koskevat tilaani näyssä ja sen jälkeen, tahtoisin sanoa. että kun Herra näkee hyväksi antaa näyn, minut temmataan Jeesuksen ja enkelien seuraan ja kadotan kokonaan maalliseta asiat näkyvistäni."
Myöhemmät näkynsa White sai lähinnä yöllä profetallisina unina.
Hän kertoo: "Näyn lakattua en voi heti muistaa kaikkea, mitä minulle on näytetty, eikä asia ole minulle selvänä edessäni ennen kuin alan kirjoittaa; silloin voin tehdä sen helposti...Olen yhtä riippuvainen Herran Hengestä kertoessani tai kirjoittaessani näystä kuin näyn aikanakin."
"Vaikka olen yhtä riippuvainen Herran Hengestä kirjoittaessani kuin saadessanikin näkyjä, kuitenkin sanat, joita käytän, ovat omiani, paitsi ne, jotka enkeli minulle lausuu ja jotka aina panen lainausmerkkeihin"
Hän sanoo myös Raamatun innoitetuista kirjailijoista, että he "olivat Jumalan kirjureita eivätkä hänen kyniään."
Profetiat toteutuvat
7
431
Vastaukset
- köykäiseksi havaittu.
1. Kuningas Belsassar laittoi suuret pidot tuhannelle ylimyksellensä, ja
hän joi viiniä näiden tuhannen edessä.
2. Kun viini oli makeimmillaan, käski Belsassar tuoda ne kulta- ja hopea-astiat, jotka hänen isänsä Nebukadnessar oli ottanut Jerusalemin temppelistä, että kuningas ja hänen ylimyksensä, hänen puolisonsa ja sivuvaimonsa joisivat niistä.
3. Silloin tuotiin ne kulta-astiat, jotka oli otettu temppelistä, Jumalan huoneesta, Jerusalemista, ja niistä joivat kuningas ja hänen ylimyksensä, hänen puolisonsa ja sivuvaimonsa.
4. He joivat viiniä ja ylistivät kultaisia ja hopeisia, vaskisia, rautaisia, puisia ja kivisiä jumalia.
5. Sillä hetkellä ilmestyivät ihmiskäden sormet ja kirjoittivat kuninkaan palatsin kalkitulle seinälle, vastapäätä lampunjalkaa, ja kuningas näki käden, joka kirjoitti.
6. Silloin kuninkaan kasvot kalpenivat, ja hänen ajatuksensa peljästyttivät hänet; hänen lanteittensa nivelet herposivat, ja hänen polvensa tutisivat.
7. Kuningas huusi kovalla äänellä ja käski tuoda noidat, kaldealaiset ja tähtienselittäjät. Kuningas lausui ja sanoi Baabelin tietäjille: "Kuka ikinä voi lukea tämän kirjoituksen ja ilmoittaa minulle sen selityksen, hänet puetaan purppuraan, ja hänen kaulaansa pannaan kultakäädyt, ja hän on oleva yksi valtakunnan kolmesta valtamiehestä".
8. Silloin tulivat kaikki kuninkaan viisaat, mutta he eivät voineet lukea kirjoitusta eivätkä ilmoittaa kuninkaalle sen selitystä.
9. Kuningas Belsassar peljästyi silloin suuresti, ja hänen kasvonsa kalpenivat, ja hänen ylimyksensä tyrmistyivät.
10. Kuninkaan äiti tuli kuninkaan ja hänen ylimystensä puheen tähden pitohuoneeseen. Kuninkaan äiti lausui ja sanoi: "Eläköön kuningas iankaikkisesti! Älkööt sinun ajatuksesi peljättäkö sinua, älköötkä kasvosi kalvetko.
11. Sinun valtakunnassasi on mies, jossa on pyhien jumalien henki ja jolla sinun isäsi päivinä havaittiin olevan valistus ja ymmärrys ynnä viisaus, samankaltainen kuin jumalien; hänet asetti isäsi, kuningas Nebukadnessar, tietäjäin, noitien, kaldealaisten ja tähtienselittäjäin päämieheksi - sinun isäsi, kuningas -
12. sentähden, että erinomainen henki ja tieto ynnä myös taito selittää unia, arvata arvoituksia ja ratkaista ongelmia havaittiin juuri hänessä, Danielissa, jolle kuningas oli antanut nimen Beltsassar. Kutsuttakoon nyt Daniel, niin hän ilmoittaa selityksen."
13. Silloin Daniel tuotiin kuninkaan eteen. Kuningas lausui ja sanoi Danielille: "Oletko sinä Daniel, joka on niitä juutalaisia pakkosiirtolaisia, mitkä minun isäni, kuningas, on tuonut Juudasta?
14. Minä olen kuullut sinusta, että sinussa on jumalien henki ja että sinussa on havaittu valistus, taito ja erinomainen viisaus.
15. Ja nyt tuotiin minun eteeni viisaat ja noidat lukemaan tätä kirjoitusta ja ilmoittamaan minulle sen selitys, mutta he eivät voineet sen selitystä ilmoittaa.
16. Mutta sinun minä olen kuullut voivan antaa selityksiä ja ratkaista ongelmia. Nyt siis, jos voit lukea kirjoituksen ja ilmoittaa minulle sen selityksen, niin sinut puetaan purppuraan, ja kultakäädyt pannaan sinun kaulaasi, ja sinä olet oleva yksi valtakunnan kolmesta valtamiehestä."
17. Silloin Daniel vastasi ja sanoi kuninkaalle: "Lahjasi pidä itse, ja antimesi anna toiselle. Mutta kirjoituksen minä luen kuninkaalle ja ilmoitan hänelle sen selityksen.
18. Sinä kuningas! Korkein Jumala antoi sinun isällesi Nebukadnessarille kuninkuuden, voiman, kunnian ja valtasuuruuden.
19. Ja sen voiman tähden, jonka hän oli hänelle antanut, vapisivat kaikki kansat, kansakunnat ja kielet ja pelkäsivät hänen edessään. Hän tappoi, kenen hän tahtoi, hän jätti henkiin, kenen hän tahtoi, hän ylensi, kenen hän tahtoi, hän alensi, kenen hän tahtoi.
20. Mutta kun hänen sydämensä paisui ja hänen henkensä kävi korskeaksi ja ylpeäksi, syöstiin hänet kuninkaalliselta valtaistuimeltansa, ja hänen kunniansa otettiin häneltä pois.
21. Hänet ajettiin pois ihmisten seasta, ja hänen sydämensä tuli eläinten sydämen kaltaiseksi; hänen asuntonsa oli villiaasien parissa, ja hän joutui syömään ruohoa niinkuin raavaat; hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta, kunnes hän tuli tuntemaan, että korkein Jumala hallitsee ihmisten valtakuntaa ja asettaa sen päämieheksi, kenen hän tahtoo.
22. Mutta sinä, hänen poikansa Belsassar, et ole nöyryyttänyt sydäntäsi, vaikka tämän kaiken tiesit;
23. vaan sinä olet korottanut itsesi taivaan Herraa vastaan: hänen huoneensa astiat on tuotu sinun eteesi, ja sinä ja sinun ylimyksesi, sinun puolisosi ja sivuvaimosi olette juoneet niistä viiniä, ja sinä olet ylistänyt hopeisia ja kultaisia, vaskisia, rautaisia, puisia ja kivisiä jumalia, jotka eivät näe, eivät kuule eivätkä mitään tiedä. Mutta sitä Jumalaa, jonka kädessä on sinun henkesi ja kaikki sinun tiesi, sinä et ole kunnioittanut.
24. Sentähden on tämä käsi lähetetty hänen tyköänsä ja tämä kirjoitus kirjoitettu.
25. Ja tämä on kirjoitus, joka on tuonne kirjoitettu: 'Mene, mene, tekel, ufarsin'.
26. Ja tämä on sen selitys: mene merkitsee: Jumala on laskenut sinun valtakuntasi luvun ja on tehnyt siitä lopun.
27. Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.
28. Peres: sinun valtakuntasi on pirstottu ja annettu meedialaisille ja persialaisille."
29. Silloin Belsassar antoi käskyn, että Daniel oli puettava purppuraan ja kultakäädyt pantava hänen kaulaansa ja julistettava, että hän oli oleva yksi valtakunnan kolmesta valtamiehestä.
30. Samana yönä tapettiin Belsassar, kaldealaisten kuningas,
31. ja Daarejaves, meedialainen, sai haltuunsa valtakunnan ollessaan noin kuudenkymmenen kahden vuoden ikäinen.
4.Moos.12:5. Silloin Herra astui alas pilvenpatsaassa, asettui majan ovelle ja kutsui Aaronia ja Mirjamia; molemmat menivät sinne.
6. Ja Herra sanoi: "Kuulkaa minun sanani. Jos keskuudessanne on profeetta, niin minä ilmestyn hänelle näyssä, puhun hänen kanssaan unessa.
7. Niin ei ole minun palvelijani Mooses, hän on uskollinen koko minun talossani;
8. hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa.
(Korostus sanalle "keskuudessanne") - taivaasta
Totta, Jumala huolehtii omistaan, erityiseti lopunaikana profetian hengen kautta. Adventistit ovat saaneet ihmeellisen lahjan Jumalalta ja sen mukaan meidän on varoitettava maailmaa ja luopuneita kirkkokuntia.
- tuon naisen kohdalla
Ihmeellistä mutta totta.
Tutkittaessa Raamatun profeettojen tunnusmerkkejä,
niin egw ei täytä niistä merkeistä yhtään .
Tutkittaessa profeettojen sanomien sisältöä niin käy samoin.
Mikään Raamatun profetia ei tue EGW:n antamia "profetioita".
Suomessa vajaat kaksituhatta viidestä miljoonasta (0,3/1000)uskoo egw:n ,silti he tyrannisoivat näitä palstoja humbuugillaaaaaaaaan
Joo, ensi vuonna on myrskyjä, ihmisillä on vaikeuksia, laivoja haaksirikkoutuu, miljoonia kuolee sairauksiin, on tulipaloja, pommeja räjähtelee, on tulvia, tauteja tarttuu, on riitoja, teitä rakennetaan, nilkkoja nyrjähtelee, on lentokone-, tulee maanjäristyksiä, auto- ja junaonnettomuuksia, ihmisiä menee naimisiin, ihmisiä kuolee, ihmisiä syntyy, ihmisiä joutuu vankilaan, vanhuksia kuolee....
Tuommoiseen puheeseen ei tarvitse seisoa silmät tapillaan eikä saada kohtausta, menee vain naapuriin kahville näin loppuvuodesta, niin siellä joka mummo ja vaari juttelee tuommoisia. Jos jatkaa kahvittelua kauemminkin, niin saa kuulla ihan seuraavien vuosikymmenienkin leviävistä sairauksista ja rikollisuuden kasvusta.- kolme enkeliä
Hah haa!
Vuonna 1890 maailman johtajat uskoivat ikuiseen rauhaan kansalaisten tavoin. 1890 ei ollut liikenteen valtaväyliä jotka toteutuivat moottoriteinä 1950 luvulla. Ellen White näki profeetallisin silmin tulevaisuuteen 1. ja 2. maailmansodan sekä liikenteen valtavan kasvun aikana jollion autolle ei luvattu tulevaisuutta ja junat kulkivat 50 km/h. 1890 ei uponnut laivastoja, nämä laivastot upposivat 1914-1918 ja 1939-1945. Tulipaot riehuivat pahimillaan 1942-1945 euroopassa ja nimenomaan Saksassa. kaiken tämän Jumala näytti profeetalleen.
Ellen Whiten alkupuolen näyt tapahtuivat valveilla koska näin Jumala tahtoi näyttää epäilijöille että tämä kaikki on taivaasta, myöhemmin kun oli saatu varmuus että näyt ovat varmasti Jumalasta, Ellen sai näkynsä pääasiassa unina. Hän piti kerran ojennetussa kädessään 8 kg painavaa Perheraamattua puoli tuntia. Tähän ei edes uskova_1 pysty, vaikka hänellä onkin Faaraon luonne ja sama neuvonantaja. kolme enkeliä kirjoitti:
Hah haa!
Vuonna 1890 maailman johtajat uskoivat ikuiseen rauhaan kansalaisten tavoin. 1890 ei ollut liikenteen valtaväyliä jotka toteutuivat moottoriteinä 1950 luvulla. Ellen White näki profeetallisin silmin tulevaisuuteen 1. ja 2. maailmansodan sekä liikenteen valtavan kasvun aikana jollion autolle ei luvattu tulevaisuutta ja junat kulkivat 50 km/h. 1890 ei uponnut laivastoja, nämä laivastot upposivat 1914-1918 ja 1939-1945. Tulipaot riehuivat pahimillaan 1942-1945 euroopassa ja nimenomaan Saksassa. kaiken tämän Jumala näytti profeetalleen.
Ellen Whiten alkupuolen näyt tapahtuivat valveilla koska näin Jumala tahtoi näyttää epäilijöille että tämä kaikki on taivaasta, myöhemmin kun oli saatu varmuus että näyt ovat varmasti Jumalasta, Ellen sai näkynsä pääasiassa unina. Hän piti kerran ojennetussa kädessään 8 kg painavaa Perheraamattua puoli tuntia. Tähän ei edes uskova_1 pysty, vaikka hänellä onkin Faaraon luonne ja sama neuvonantaja.Oletpa hupaisa. Oletko "kolmeksi enkeliksi" syntynyt "laintaulut"? Laintauluja oli kaksi, nyt enkeleitä on kolme, seuraavaksi kai synnyt kymmeneksi neitsyeksi.
Ellen alkuaikoinaan antoi tarkkoja profetioita ja kun huomasi, etteivät ne toteutuneet alkoi antaa tuommoisia ympäripyöreitä naapurinmuijan jaarittelu"profetioita".
Sanot: "Hän piti kerran ojennetussa kädessään 8 kg painavaa Perheraamattua puoli tuntia. Tähän ei edes uskova_1 pysty"
Minkä ihmeen takia noin pitäisi tehdä?
- gargoyle
Raamatun apokalyptinen päätös on lopetus suoralle jatkumolle Genesiksestä, missä perimmäinen syntiinlankeemus tapahtuu. Genesiksen kuvaama syntiinlankeemus on vertauskuva Tiedon Puun muodossa sille, kuinka jokainen ihminen syntyy maailmaan ja oppii nopeasti jakamaan kaiken dualistisesti hyvään pahaan, valkoiseen mustaan, jne. Kuitenkin tärkein on huomata, että tämä tapahtuu sanoin. Nuo sanojen muodostama verkko, on juuri tuo tiedon puu ja sen hedelmät ovat herkullisia mutta petollisia.
Genesiksessä Tiedon Puu toimii myös varoituksena lukijalle, että tulevaa ei kannata sitten ottaa liian kirjaimellisesti tai olet kuollut. Pilaantunut puu kun ei voi tuottaa oivaa hedelmää sitten millään.
Maailmanloppu on ihmisen mielen loogisuudesta ja sanojen toiminnan tavasta johtuva väistämätön rationaalinen lopputulos, mikä seuraa aina lähti ajatusrakennelmaansa kokoamaan _johdonmukaisesti_ reunasta käsin tavalla tai toisella. Aikaansaatu rakennelma horjuu aina vain enemmän kunnes sen täytyy romahtaa ja siinä vaiheessa tapahtuu maailmankuvan romahtaminen tai mahdollisesti ikuinen silmukka, jossa samaa maailmakuvaa kootaan uudestaan ja uudestaan tuohon pisteeseen. Se aiheuttaa valtavaa kärsimystä, koska sitä ei voi täydentää loppuun ikinä.
Buddhalaisittain sama sanottaisiin: "Kun avaat suusi, astut harhaan."
Odotat oman mielesi täyttymystä, et kirjaimellista universaalia maailmanloppua, vaikka tietysti sekin voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Nuo kaksi vain eivät liity toisiinsa millään tavoin ja se mistä raamatussa puhutaan, liitty vain sinun omaan päähäsi ja siihen kuinka se paukkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti38140431Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1168867Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316080Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224708Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623885Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543680Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743221- 342883
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192458Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192282