tramal 1000mg

hessu1951

Joudun syömään 1000mg/päivä tramalia päivässä kipuun. Mietin vain käyttääkö kukaan muu vastaavanlaisia määriä? vai onko tämä täysin epänormaalia?

61

42213

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen käyttäjä

      Itselleni määrättiin Tramal 50 mg (max 300 mg päivässä). Jos otin kaksi pilleriä ja menin nukkumaan, niin siitä ei tullut mitään, kun alkoi kaikenlaiset hallusinaatiot ja järjettömät filmit pyöriä päässä. Huume mikä huume. Miten ihmessä voit syödä tuollaista määrää, ja kuka lääkäri sitä edes kirjoittaa?

      Tradolan Retardia (joka on samaa ainetta mutta pitkävaikutteista) olen syönyt myös, eikä siitä tule ollenkaan Tramalin kaltaista huumaavaa oloa.

      • tramal1000

        olen syönyt noin 2vuotta aloitn 100mg jokatehosihyvin nyt ei meinaa tehota tuo1000mg


      • ent.käyttäjä
        tramal1000 kirjoitti:

        olen syönyt noin 2vuotta aloitn 100mg jokatehosihyvin nyt ei meinaa tehota tuo1000mg

        pyytää lääkäriltä mielummin tuota pitkävaikutteista Tradolania. Vai oletko jo kokeillut? Ihmettelen jos lääkärisi ei ole sitä sinulle ehdottanut. Minulle kipuklinikan lääkäri kirjoitti Tradolania, koska Tramalilla ei saada pitempiaikaista kivunlievitystä, vaan siinä lääkemäärä on veressä aluksi korkea, mutta laskee nopeasti, eli varsin jyrkkiä vaihteluita.

        Itse en saanut Tramalista kivunlievitystä, pelkästään huumatun olon. Onko sinulla muita lääkkeitä käytössä, esim. kipukynnystä nostavia lääkkeitä? Itselläni on Tradolanin rinnalla Noritren.


      • hessu09876
        ent.käyttäjä kirjoitti:

        pyytää lääkäriltä mielummin tuota pitkävaikutteista Tradolania. Vai oletko jo kokeillut? Ihmettelen jos lääkärisi ei ole sitä sinulle ehdottanut. Minulle kipuklinikan lääkäri kirjoitti Tradolania, koska Tramalilla ei saada pitempiaikaista kivunlievitystä, vaan siinä lääkemäärä on veressä aluksi korkea, mutta laskee nopeasti, eli varsin jyrkkiä vaihteluita.

        Itse en saanut Tramalista kivunlievitystä, pelkästään huumatun olon. Onko sinulla muita lääkkeitä käytössä, esim. kipukynnystä nostavia lääkkeitä? Itselläni on Tradolanin rinnalla Noritren.

        olenkokeilut ei apua muuten ei 1200mg ole aiheutanut sivuvaikutuksa enkylläsuosittele jolekkin on varmasti vaaralista


      • Anonyymi
        ent.käyttäjä kirjoitti:

        pyytää lääkäriltä mielummin tuota pitkävaikutteista Tradolania. Vai oletko jo kokeillut? Ihmettelen jos lääkärisi ei ole sitä sinulle ehdottanut. Minulle kipuklinikan lääkäri kirjoitti Tradolania, koska Tramalilla ei saada pitempiaikaista kivunlievitystä, vaan siinä lääkemäärä on veressä aluksi korkea, mutta laskee nopeasti, eli varsin jyrkkiä vaihteluita.

        Itse en saanut Tramalista kivunlievitystä, pelkästään huumatun olon. Onko sinulla muita lääkkeitä käytössä, esim. kipukynnystä nostavia lääkkeitä? Itselläni on Tradolanin rinnalla Noritren.

        Huom! Me kaikki ihmiset olemme erilaisia ...jopa lääkkeitten vaikutusten suhteen !


      • Erilaisia vaikutuksia, erilaisia ihmisiä, ei ole ollut hallusinaatioita, auttaa kipuun, mikä on tarkoituskin.


      • Anonyymi

        Ei mulla kyllä mitään hallusinaatioita eikä muutakaan tule vaikka otan 2×50mg tramalia


      • Anonyymi
        ent.käyttäjä kirjoitti:

        pyytää lääkäriltä mielummin tuota pitkävaikutteista Tradolania. Vai oletko jo kokeillut? Ihmettelen jos lääkärisi ei ole sitä sinulle ehdottanut. Minulle kipuklinikan lääkäri kirjoitti Tradolania, koska Tramalilla ei saada pitempiaikaista kivunlievitystä, vaan siinä lääkemäärä on veressä aluksi korkea, mutta laskee nopeasti, eli varsin jyrkkiä vaihteluita.

        Itse en saanut Tramalista kivunlievitystä, pelkästään huumatun olon. Onko sinulla muita lääkkeitä käytössä, esim. kipukynnystä nostavia lääkkeitä? Itselläni on Tradolanin rinnalla Noritren.

        Mulla on polvi leikattu. Leikkaus vaikea. Sain nyt Tradolania 100mg lääkäriltä. Paremmin auttaa kuitenkin 100mg tramalia.


    • äkkiä

      Mene äkkiä lääkäriin,voi olla vaikea päästä eroon lääkityksestä....

      SE ON HUUMETTA
      Ja toi menee myös kadulla hyvin kaupaksi
      Ps.lääkäriin siitä,ja lopetat sen syönnin

      • pekkateppo

        Nojaa, huumetta ja huumetta. Teho kuitenkin 1/6 - 1/10 morfiinin tehosta, melko laimeaa tavaraa.

        Itsellä menee päivässä 300-400mg särkytilojen hoitoon, ekat pari päivää oli melko tutkalla oloa mutta jos nyt haluaisi vastaavan olotilan niin ilmeisesti annos pitäisi heittää sinne 600mg nurkille jolla maksimaalinen hyöty saavutetaan (nuo 1000mg jne ihan paskapuhetta koska ei yksinkertaisesti vaikuta sen tehokkaammin kuin 600mg).
        Tosin, samalla menee panacodeja (4kpl/vrk) kurkusta alas.

        Toimii, tosin viinaksia nyt ei pysty nappailemaan, kuitenkin tarkoitus välttää hengityslama säilyttää maksa edes siinä kunnossa missä se nyt on.


      • maria28

        juuri näin ole täysin samaa mielyä otsikolla voi.voi kirjoittajan kanssa!!!!maria


      • Tuskainen

        Se joka joutuu kovan kivun kanssa elämään ei ihmettele annosta,vaan sitä mikä helpottaa. Kipua ei saada pois, mutta iso annos mahdollistaa nukkumisen ja yeensä elämän. Nämä kivut pahimmillaan vie tsjun, lievimmillään tärisen ja vesi valuu silmistä. En itke !


      • Anonyymi

        APUA SE ON HUUMETTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        APUA SE ON HUUMETTA

        Juu.
        Tuntuu siltä että aloitus ei ole ihan tosi juttu.
        Tramalin max. päiväannos on sen 300 mg.

        Eihän kukaan lääkäri edes kirjoita tuollaisia määriä kuin 1000 mg päivässä.


    • leiffi

      kyllä sitä muutkin käyttää isoja annoksia itse olen syönyt noin 3-4vuotta ensin 150-450m pari vuotta välillä joitain päiviä ilman ilman mitään vierotus oireita.nyt reilu vuos on menny 1000m 1800m päivä otan 5kp 150m kerralla ja sitä mukaan lisää kun tuntuu olevan tarvetta. ja jos on loppu kauheet viekat ei pysty tekeen mitään edes pesulla käymään ja hermot on ihan loppu lapsille ja vaimolle tulee karjuttua pää punasena kannattaa koitttaa lopettaa jos vain voi itsekin haluaisin irti jo tästä tapletti helvetistä

    • kivut

      joo noita 150millisii tuli aluks syötyy joku puolikas ja siit meni jo hyviksii..siis hupikäytössä nyt vuos kaks myöhemmi taas sorruin nyt on pari viikkoo menny ettei pysty ilman olla ku alkaa tulee kaikkii särkyi....JA VITUTTAA.
      kyl jostai 300m lähtee iha hyvät valveunet ja turpaa kutittaa aika lailla...ja tieteki oksennusta voi puskee ja kylmää hikee

    • Heppa-75

      Ei todellakaan annokset ole kovin suuria. Vedän tuplat eli 2000 mg Tramal Depot -kapseleita vuorokaudessa. Joudun yöllä kellon laittamaan vielä soimaan, jotta muistan ottaa lääkkeet puoleltaöin ja klo:03.00. Vie kivut hyvin pois. Itse asiassa ruokailunikin jäävät väliin usein kun tulen toimeen pelkällä lääkkeellä.

      • MJSF

        Suurin suositeltu annos sekä Tramalille ja Tramadol Retardille on 400mg. Laboratorio-oloissa / valvonnassa maksimia 600mg. Noi tonni ja kaksi tonnia alkaa olee jo hiukan ylivetoa. Tramadolin voimakkuus on 1/5 osa morfiinin tehosta. Kannattaisi jo pyytää morfiinia jos meinaatte tosissaan vetää tollaisia määriä Tramadolia. Maksa tykkää todella paljon, oletteko mahdollisesti käyneet maksakokeissa vai annostelitteko ihan itse kyseiset 1g-2g annokset.
        Varmaan tuntuu hyvälle, mutta mitä kehossa oikeasti tapahtuu niin ei ole todellakaan hyvää.
        Ihan oikeesti, nyt järkeä sinne päähän.


      • kokemusta....

        lueskelin tossa noita kertomuksia huimista määristä tota tramdolia, joku kertoi ottavansa 2000mg/pv, se on aika vitun paljon sekin, mutta mulla itellä viime syksynä oli todellinen super kuuri tramalia, otin aamulla herätessä heti 10*200mg, ja sitten iltapäivällä, illalla heitin vielä sellaset n.1000mg lisää, siittä tuli vaan niin helvetin super olo!!

        Mutta kuinkas kävi: yhtenä kauniina päivänä laskin kait pöllyssä väärin annostuksen ja jälkeen päin laskin, että otin n.20*200mg sen n. 5-6tunnin aikana, niitähän sais ottaa 2*200mg=400mg/pv.
        olin autoliikkeessä tekemässä papruja autosta, ja seuraava muistikuvaonkin ambulanssista, ei mitään muistia tapatuneesta, vaimo kertoi että olin kesken lauseen vaan tipahtunut pää edellä pöytään ja alkanut helvetillinen kouristus kohtaus, toinen puoli kehosta alkoi vispaamaan ja toinen puoli kramppas ihan täysin, vaahtoo tuli suusta ja olin tosiaan n.25min , kouristellut maassa ja vispannut. siitä autokaupasta en muista kun pieniä välähdyksiä sieltä täältä ja sen jälkeiset ajat ku mentiin sairaalasta sairaalaan ni on aivan hukassa, oikeestaan seuraava aamu alkaa olemaan muistissa!

        lekurit sanoi, että tolla annoksella ei pitäisi enää ihmisen elää, 4000mg oli annos ja 5-6h aikana. tosin oli mulla jo vuoden kokemus aineesta muutei tälläsillä annoksilla, ne oli aiemmin sellasta max.2000mg/pv. ja olen aika korsto mies, punttimies ja painoo 110kg, että kait toi kokokin vähän vaikuttaa tohon annostukseen, senku olis napannu 50kg nainen ni henki ois mennu että vilahti,

        ja tästä helvetin myrkystä on todella vaikea päästä irti jos olet kunnolla koukussa siihen, mulle ainakin tulee ihan hirveet viekut, mitään ei vohdä, en jaksa etes postilaatikolla käydä jos loppuu lääkkeet kesken, silmit valuu, maha sekas, ja huimaa, pyörrytää, ei tahdo pysyy pystyssä jne.ei pysty etes nukkuun eikä syömään.
        Mutta nyt odottelen paikkaa vieroitus hoitoon, menen heti ku pääsen, reilu 2vuotta näitä paskoja olen syönyt ja isoilla määrillä,
        älkää kukaan koskaan kokeilko tramalia, vai voi kokeilla, mutta ei saa missään tapauksessa käyttää muutamaa viikkoo pidempään, ja pienille satsaille!


      • Jees mies
        kokemusta.... kirjoitti:

        lueskelin tossa noita kertomuksia huimista määristä tota tramdolia, joku kertoi ottavansa 2000mg/pv, se on aika vitun paljon sekin, mutta mulla itellä viime syksynä oli todellinen super kuuri tramalia, otin aamulla herätessä heti 10*200mg, ja sitten iltapäivällä, illalla heitin vielä sellaset n.1000mg lisää, siittä tuli vaan niin helvetin super olo!!

        Mutta kuinkas kävi: yhtenä kauniina päivänä laskin kait pöllyssä väärin annostuksen ja jälkeen päin laskin, että otin n.20*200mg sen n. 5-6tunnin aikana, niitähän sais ottaa 2*200mg=400mg/pv.
        olin autoliikkeessä tekemässä papruja autosta, ja seuraava muistikuvaonkin ambulanssista, ei mitään muistia tapatuneesta, vaimo kertoi että olin kesken lauseen vaan tipahtunut pää edellä pöytään ja alkanut helvetillinen kouristus kohtaus, toinen puoli kehosta alkoi vispaamaan ja toinen puoli kramppas ihan täysin, vaahtoo tuli suusta ja olin tosiaan n.25min , kouristellut maassa ja vispannut. siitä autokaupasta en muista kun pieniä välähdyksiä sieltä täältä ja sen jälkeiset ajat ku mentiin sairaalasta sairaalaan ni on aivan hukassa, oikeestaan seuraava aamu alkaa olemaan muistissa!

        lekurit sanoi, että tolla annoksella ei pitäisi enää ihmisen elää, 4000mg oli annos ja 5-6h aikana. tosin oli mulla jo vuoden kokemus aineesta muutei tälläsillä annoksilla, ne oli aiemmin sellasta max.2000mg/pv. ja olen aika korsto mies, punttimies ja painoo 110kg, että kait toi kokokin vähän vaikuttaa tohon annostukseen, senku olis napannu 50kg nainen ni henki ois mennu että vilahti,

        ja tästä helvetin myrkystä on todella vaikea päästä irti jos olet kunnolla koukussa siihen, mulle ainakin tulee ihan hirveet viekut, mitään ei vohdä, en jaksa etes postilaatikolla käydä jos loppuu lääkkeet kesken, silmit valuu, maha sekas, ja huimaa, pyörrytää, ei tahdo pysyy pystyssä jne.ei pysty etes nukkuun eikä syömään.
        Mutta nyt odottelen paikkaa vieroitus hoitoon, menen heti ku pääsen, reilu 2vuotta näitä paskoja olen syönyt ja isoilla määrillä,
        älkää kukaan koskaan kokeilko tramalia, vai voi kokeilla, mutta ei saa missään tapauksessa käyttää muutamaa viikkoo pidempään, ja pienille satsaille!

        Paska aine mikä paska aine! Itse vuoden niitä popsin, jatkuvasti annosta nostaen kunnes yksi kaunis päivä taju napsahti kankaalle täysin yllättäen suorilta jaloilta. Nenä murtui jne. Lääkkeen lopetin kiukkuisena melkein heti, ja kipu jatkui helvetillisenä mutta kirkkaampi pää (viikon kohtuu vittumaisten vieroitusoireiden jälkeen) auttoi hoitoon pääsyn vaatimisessa yms. ja pian jo olinkin kunnossa. Nyt voisin vaikka vannoa että tuota paskaa en suuhuni laita, mutta kyllä viikkotolkulla jatkuva särky ja valvominen muutta ja murentaa kenen vaan mielen :(


      • hivlääke
        kokemusta.... kirjoitti:

        lueskelin tossa noita kertomuksia huimista määristä tota tramdolia, joku kertoi ottavansa 2000mg/pv, se on aika vitun paljon sekin, mutta mulla itellä viime syksynä oli todellinen super kuuri tramalia, otin aamulla herätessä heti 10*200mg, ja sitten iltapäivällä, illalla heitin vielä sellaset n.1000mg lisää, siittä tuli vaan niin helvetin super olo!!

        Mutta kuinkas kävi: yhtenä kauniina päivänä laskin kait pöllyssä väärin annostuksen ja jälkeen päin laskin, että otin n.20*200mg sen n. 5-6tunnin aikana, niitähän sais ottaa 2*200mg=400mg/pv.
        olin autoliikkeessä tekemässä papruja autosta, ja seuraava muistikuvaonkin ambulanssista, ei mitään muistia tapatuneesta, vaimo kertoi että olin kesken lauseen vaan tipahtunut pää edellä pöytään ja alkanut helvetillinen kouristus kohtaus, toinen puoli kehosta alkoi vispaamaan ja toinen puoli kramppas ihan täysin, vaahtoo tuli suusta ja olin tosiaan n.25min , kouristellut maassa ja vispannut. siitä autokaupasta en muista kun pieniä välähdyksiä sieltä täältä ja sen jälkeiset ajat ku mentiin sairaalasta sairaalaan ni on aivan hukassa, oikeestaan seuraava aamu alkaa olemaan muistissa!

        lekurit sanoi, että tolla annoksella ei pitäisi enää ihmisen elää, 4000mg oli annos ja 5-6h aikana. tosin oli mulla jo vuoden kokemus aineesta muutei tälläsillä annoksilla, ne oli aiemmin sellasta max.2000mg/pv. ja olen aika korsto mies, punttimies ja painoo 110kg, että kait toi kokokin vähän vaikuttaa tohon annostukseen, senku olis napannu 50kg nainen ni henki ois mennu että vilahti,

        ja tästä helvetin myrkystä on todella vaikea päästä irti jos olet kunnolla koukussa siihen, mulle ainakin tulee ihan hirveet viekut, mitään ei vohdä, en jaksa etes postilaatikolla käydä jos loppuu lääkkeet kesken, silmit valuu, maha sekas, ja huimaa, pyörrytää, ei tahdo pysyy pystyssä jne.ei pysty etes nukkuun eikä syömään.
        Mutta nyt odottelen paikkaa vieroitus hoitoon, menen heti ku pääsen, reilu 2vuotta näitä paskoja olen syönyt ja isoilla määrillä,
        älkää kukaan koskaan kokeilko tramalia, vai voi kokeilla, mutta ei saa missään tapauksessa käyttää muutamaa viikkoo pidempään, ja pienille satsaille!

        Ei normaali jos otat 20kpl vaikka 2 pitäisi ottaa taitaa näkö olla huono hanki silmälasit!! Meitä on monia jotka on vetänyt overit lääkkeistä,suosittelisin sinulle valvottua lääkkeiden ottoa eli haet ensiavusta tai vastaavasta päivän lääkityksen,huh. itse joudun syömään teemuja 0,4 3sti pv. NENÄN KAUTTA niin en tarvitse kun kaksi mutta jos nielen niin säryt ei lähde joten tohtori sykeröt keksikää temgesic nenäsuihkeet niin ei tartte niin paljon nappeja syödä popsia niitä. Ja paino ei vaikuta lääkitykseen ku se on se tole.


      • crossfire
        hivlääke kirjoitti:

        Ei normaali jos otat 20kpl vaikka 2 pitäisi ottaa taitaa näkö olla huono hanki silmälasit!! Meitä on monia jotka on vetänyt overit lääkkeistä,suosittelisin sinulle valvottua lääkkeiden ottoa eli haet ensiavusta tai vastaavasta päivän lääkityksen,huh. itse joudun syömään teemuja 0,4 3sti pv. NENÄN KAUTTA niin en tarvitse kun kaksi mutta jos nielen niin säryt ei lähde joten tohtori sykeröt keksikää temgesic nenäsuihkeet niin ei tartte niin paljon nappeja syödä popsia niitä. Ja paino ei vaikuta lääkitykseen ku se on se tole.

        Paljon paljon tehokkaampi on ketamiini- nenäsuihke, ainakin minulle...se lievittää helvetillistä särkyä, panee pään sopivasti sutturalleen ja tarpeellisen paljon ( 8-12 annosta) suihkutettuna se vie tajun nopeasti ja täydellisesti. Nukutukseen ja unen saantiin se on tarkoitettukkin. Vitutusta se ei kuitenkaan vie pois ja haittapuolina on verenpaineen ja sykkeen nousu. Ja riippuen suihkutusten määrästä aamulla ei välttämättä ole asiaa ylös sängystä. Toivoo vain että vois jäädä peiton alle nukkumaan.


      • aptk
        hivlääke kirjoitti:

        Ei normaali jos otat 20kpl vaikka 2 pitäisi ottaa taitaa näkö olla huono hanki silmälasit!! Meitä on monia jotka on vetänyt overit lääkkeistä,suosittelisin sinulle valvottua lääkkeiden ottoa eli haet ensiavusta tai vastaavasta päivän lääkityksen,huh. itse joudun syömään teemuja 0,4 3sti pv. NENÄN KAUTTA niin en tarvitse kun kaksi mutta jos nielen niin säryt ei lähde joten tohtori sykeröt keksikää temgesic nenäsuihkeet niin ei tartte niin paljon nappeja syödä popsia niitä. Ja paino ei vaikuta lääkitykseen ku se on se tole.

        kyseisiä lääkkeitä ei missään nimessä saa niellä koska silloin ne ei juuri vaikuta! kyseiset lääkkeet pitää sulattaa kielen alla! luehan ens kerralla tuoteseloste!


      • OMG!

        OTA YHTEYTTÄ LEKURIISI JA KERRO OIKEASTI MITEN PALJON NIITÄ SYÖT! (KOSKA TUSKIN MIKÄÄN LÄÄKÄRI TUOLLAISIA ANNOKSIA!!!!!! SAIRASTA TUO SUN TOUHU! SIIS 2000 MG/VRK!


    • jojosu

      Tänä pv:nä syön Tramal Retard 100mg 2kertaa pv:ssä,Lyrica 300mg 2kertaa pv:ssä,Cympalta 60mg 1kertaa pv:ssä,Trileptal 300mg 2kertaa pv:ssä.

    • Lime86

      Normaali ja siedettävä annos on juuri tuo 600mg päivässä. Ei tuota lääkettä ole tarkoitus tuhansia milligrammoja ottaa vaan silloin on väärä lääke. Jos esim burana 800mg ei tehoa niin ei kukaan sitä 5x800mg ota vaan silloin siirrytään johonkin vahvempaan. Panacod hyvä ja toimiva lääke buranan jälkeen lyhyessä käytössä.
      Ei se ole kova/fiksu joka vetää kauheita annoksia naamaan vaan se joka pystyy tiedostamaan asian ja hakemaan siihen apua.

      Tramal hyvä lääke normaaleilla annoksilla ja lyhyen aikaa. Voimia kaikille ja kivut on perseestä..I know!

      T: Maantiekiitäjä

    • traml

      Tramadolia voi käyttää vaikka vuosikausia pienellä annoksella ja toimii, jos malttaa välillä vierottaa itseään, eli olla vaikka muutaman päivän normaalia pienemmällä annoksella ja välillä hetken ilman kokonaan. Toleranssi alenee hyvin äkkiä. Itselläni vaikein vieroitusoire on ollut ajoittainen unettomuus.

    • kipua ja särkyä

      Joo, ensinnäkin pitää todeta, että se mikä toiselle toimii, voi toiselle olla täysin kuvittelematonta. Itsellä vaikea kipu selkärangassa ja säteilyä kumpaankin jalkaan ja käteen.

      Lääkityksen alaisena 10 vuotta pian täynnä. Erilaisia komboja syönyt. Paras kipulääkitys unikon kotatee, 3-10 unikon kotaa ja varsineen kattilaan, keittää melko pitkään ja tarjoilu parhaasta teemukista sitruunan ja sokerin kera. Paras kipuvaste, itsellä parempi kuin fentanyyleistä ja pidempi. Oxycontinin retardit myös erittäin hyviä vasteeltaan.

      Nyt kuitenkin kipulääkityksenä 12 - 18 kpl panacodia (otan vain pelkän kodeiinin), tramadol retard 150mg pari kolme päivässä, noritren 50mg 3 kpl päivä, ja nukahtamislääkkeet yöksi (jotka eivät muuten jatkuvassa käytössä auta, vaan lähestulkoon piristävät). Nyt lääkäri halusi minun aloittavan vielä neuroleptin käytön kramppien ja käsien vapinan vuoksi, en ole vielä ainakaan aloittanut, peratsiini vai mikähän se mahtoi olla.

      Temgesicistä en muuten saanut kovinkaan hyvää vastetta kivuilleni, kummastuttaa. Kielenalla sulattelin mintun makuisia, mutta ei vaan kipu taittunut, melko mietoja taitaa silti olla nuo pillerit.

      Mitään fentanyyliä ei minulla enää ole, mutta yhteen aikaan oli jonkun verran vei kipua pois, mutta tuli kyllä niitä valveuniakin ennen kuin sittemmin tottui lääkkeeseen, ihan hyvä lääke.

      Kuulostaa hurjilta määriltä nuo 1000 mg ja sellaset tramalia. Monesti vieroittautunut lääkkeistä ja tramalista kannattaa todellakin hiljalleen vieroittautua, kuten monesta muustakin lääkkeestä. Masentaa ja tulee ylivilkkautta ja inhottavimpana asiana tulee sellaisia sähköiskuja aivoissa kun liikuttaa silmiä nopeasti kohteesta toiseen. Aina olen kyllä hyvin päässyt eroon, mutta pitää olla kärsivällisyyttä ja pitää laskea tarkkaan annokset.

    • vierivä kivi ei....

      En tiedä ihmisten olosuhteista ja elämästä mutta ihmettelen noita lääkkeen määriä. Ovatko ne oikeasti tarpeellisia vai onko niitä helpompi vain ottaa purkista ja turvata terveytensä niiden varaan kuin hoitaa itseään liikunnalla ja terveellisillä elämän tavoilla joka vaatii enemmän vaivannäköä. Ei ole tarkoitus loukata ketään joka on sairas ja ei voi sille mitään. Paljon on sellaisiakin ihmisiä jotka vaan ei välitä hoitaa itseään. Esim. aikuisiän diabetes on liikunnanpuutteesta johtuva sairaus ja samoin monet vaivat.Ihmiset on myrkkyjä täynnä kun turvaavat vain lääkkeisiin ja liian helposti mikä on tietysti lääkefirmoille erityisen mieleistä.

    • pyörivä pallo

      Olen käyttänyt Tradolan Retard 150 mg 1-2/vrk noin 5 vuotta, Norspan 5 mikrog /viikko kipulaastari kesäkuusta 2011, Panadol forte 1 g 1-3/vrk sekä Imovane 7,5 mg 1-1 1/2 iltaisin noin 14 vuoden ajan. Aluksi meni Imovanea 1/2- 1 iltaisin. Odottelen luudutusleikkausta silti kovin kivuliaana. Leikkaus on tulossa (suunnitelmissa) ensikuussa.

    • tohtori mengel

      olet syönyt siis melko pitkään tramalia...jne se on jo aika iso annos!!!itse söin aikoinaan kipuun 20-30 kpl 200mg tramal kipuun jatramalin vieroitusoireisiin eli tle kasvaa nopeasti yrirä pysyä siinä 1000mg älä enää lähe nostamaan sitä,ei mitään hyöyä kuin et joudut syömään päivä päivältä enempi!!!! t, tohtori mengel

    • Sinde vm--82

      Onko ne kalliita? Jos ei ole psykiatrian ja psykologian takia enää edes olemassa sellaisia kipulääkkeitä. Esimerkiksi nenäsuihke kuulostaa todella kalliilta. Nykyään on sellainen, että pitää olla lääkitystä vastaanottavassa tilassa, jos ei ole (jatka tätä lausetta: synnytystä vastaavassa kunnossa; keskeytys) Lääkitystä vastaava kunto esim. kasvohermollisuus.

      "En saa käydä töissä olen lääkärin omainen."

    • paksumamma

      Mulla on tramal retard 100mg 1 -2 tbl tarvittaessa ja pronaxen 500mg 1 tabl 2x vrk ja niistä ei ole mihinkää.

      Mulla murtui lonkka joku vuosi sitten eikä se ole ikinä korjaantunut ennalleen.Varsinki öisin särkee pirusti ja y menee asentoa hakiessa.En edes tiedä koska olen viimeks nukkunu kunnolla.Ylipainoa on runsaasti ja ristiselkää särkee niin pirusti kun vatta painaa. Painoa tarttis saada pois ainakin 50kg jollei enempiki.Liikkumaan ei pysty ku astman takia ei henki kulje ja särkylääkkeet ei tehoo selkäsärkyyn.Mieli on maassa ku en tykkää itestäni ja läskeistäni.Panacodia sain jonki aikaan Buranan kans migreenin estolääkityksenä, mut sitä alko menee lääkärin mielestä liikaa ja sano et hän ei näitä sul enää kirjota...en tiä.. enää viittis ees nousta sängystä ku tietää et särkee ja ei pääse liikkeelle.Verenpainelääke Amlodipin 5 mg pitää verenpaineen siedettävänä,turvottaa jalat ym kropan, mut ei pahenna astmaa.Yskänlääke Codesan comp ei ihan aina piippujen lisäksi riitä pitämään astmaa kurissa.Oon jo miettiny, mite sais lääkäriltä jotain kunnollisia laihdutuslääkkeitä.Lääkäriltä semmosia joskus kysyinki ja se kirjotti xenicalia mistä sinänsä ei ole mitään hyötyä ku en syö rasvaisia ruokia.Joskus aikoinas oli Mirapront, mut seki poistettiin ku joitain kuoli sen takia..mitä hittoa mä teen ??

    • 1+1

      ÄLKÄÄ POTILAAT LUKEKO TOTENA EDELLÄMAINITTUJA TRAMADOLIN ANNOSTUKSIA.ENIMMÄISMÄÄRÄ ON 400 MG VUOROKAUDESSA.SEN JÄLKEEN OLLAAN JO HENGENVAARALLISELLA ALUEELLA.ILMEISESTI NÄMÄ TARINAT OLISI SYYTÄ SENSUROIDA.LÄÄKÄRI MENETTÄÄ TOIMILUPANSA AINAKIN MÄÄRÄAJAKSI,JOS ON TODELLA KIRJOITTANUT RESEPTIN TÄMMÖISILLE LÄÄKEANNOKSILLE.

    • d34td

      Mulle riittää yks puolikas Tradolan Retard 150 mg tabletista ja oon aika sekaisin. :O
      En ymmärrä miten joku ees voisi syödä 1000 mg päivässä... aikainen hauta vaan odottaa. :)

    • Tuleva sekakäyttäjä

      Olen nuori, 20 vuotias, olen aloittanut tramalin käytön, koska käytin sitä buranana/panacodina ja unettomuuteen (panacodia otin ilman suurtakaan kipua). Ennen meni 1kpl 50mg, nyt on mennyt 2 viikkoa, otan jo 3kpl illassa, ainoastaan siksi että tarvitsen sitä, olen koukussa. Ostan tramalia kadulta, kun reseptiä en siihen edes koita saada. Pelkäämpä että nämä luvut nousevat aika vilkkaasti tulevaanpäin, mutta minkäs teet, kun haluat nukkua yösi hyvin, ilman unetonta sivuvaikutusta. Itselläni, tramal tekee hyvän mielen otettuaan, niitä pari kolme illassa. Milloin tramal ei enää riitä? Milloin tulee tarve siirtyä vahvempiin? :/

      - Tuleva sekakäyttäjä :/

    • mummeli 57

      Olen ollut kohta puolisen vuotta käyttämättä Tradolania. Käytin noin 6 vuotta säännöllisesti hermokipuun. Vierotusoireet olivat kamalat. Suolen toiminta oli myös huono lääkkeen käytön aikana. Toivottavasti en koskaan kyseistä lääkettä tarvitsisi aloittaa.

    • napitnaamaan

      Just joo. Jengi popsii tramalia ku karkkia. 1 gramma tramadolia päivässä on ihan hemmetisti. Ja tulevalle sekakäyttäjälle tiedoksi että tramal on suht kehno unilääke koska sillä on suht piristäviä vaikutuksia. Rupee popsimaan bentsoja tai melatoniinia koska et voi olla 4 viikon jälkeen niin koukussa että et siitä ominavuin irti pääsis. Ootte aika daijua porukkaa.

    • vaarallista touhuu

      No asiasta pirusti tietävänä voin kertoo, että osa jää tramaliin kiinnni siks ku saavat sitä kipuun ja sit se euforisoi jo pienellä määrällä ja kivut katoo ja virtaa tulee. Ja annos lähtee kasvamaan hurjaa tahtia, näin myös minulla, koskaan kuullutkaan ja 2v sain silloin tällöin pikkurespan ja se johti vuosien kierteeseen, eroon, kouristuskohtauksiin jne... voipa melkein sanoo että vahingossa koukkuun!?! Annokset oli tuhansia mg pahimmillaan. Sit on se vitun "viihteily" porukka joka ottaa tram. Huvikseen ja kyselee palstoilla kuinka hevosenpaska buustaa tramalin kanssa.... ja paljo PITÄÄ ottaa ett saa ne olot! Siinä kun koukuttuu ihan samalla kaavalla ja nämä harvahampaat pilaa oikeesti lääkkeitä tarvitsevien mahd. Saada lääkettä ns. Tarpeeseen. Kadehdin sitä osaa ihmisistä joka ottaa yhen 50mg kapselin ja oksentelee ja voi pahoin, oikeesti ja siks että jos kuuluisin samaan ryhmään niin en ehkä ois menettänt mitä menetin. Tuleepa joku pikkuräkänokka kyseleen et paljo pitää ottaa ni vedän turpaan. Kävin 3krt katkolla tramalista ja ei kai se lähtökään ole kaukana ollut.... sen voin sanoo niille jotka ekaa krt kokeilee tram. Ja siittä tulee vitun hyvä olo niin lääke on VÄÄRÄ!!! Heti helvettiin ne ja toinen lääke..
      Ja ne 5000mg annokset on mahd. Seuraukset voi olla vaan mahdottomia.

    • Achtung!!

      Olen ehdottomasti samaa mieltä kirjoittajan "vaarallista touhuu" kanssa, Itse loukkasin raajan aikanan pahasti ja sitä ei hoidettu asiallisesti vaan työnnettiin lääkkeitä. tutustuin silloin tramaliin.. aluksi teki olon voittamattomaksi ja annokset alkoivat kasvaa pikkuhiljaa. lopulta hain lääkettä monelta eri lääkäriltä ja katukaupasta. Jäin kotona kiinni väärinkäytöstä ja olin hilkulla menettää vaimoni. Sain kaksi tajuttomuuskohtausta ja aine johti muidenkin huumaavien käyttöön koska toleranssi oli jo niin kova ettei tramal yksin enää riittänyt. En osannut ajatella enää muuta kuin itseäni ja sitä että mistä ainetta saa. Aineet vie tunteet ja kaiken pois.. tunsin lähinnä vaan vihaa. Suoritin onnistuneesti operaatio kylmäkalkkunan (kaikki jotka lopettaneet tuntevat termin) eli heitin kerrasta kaiken pois.. ensimmäisen päivän aikana en huomannut muutakuin pientä vapinaa ja tykytystä. Seuraavana päivänä olo alkoi todenteolla huonontua, tuntui kipeältä ja raastavalta. Helvetti leimahti liekkeihin kolmantena aamuna.. tuntui kuin olisi sisältä raastettu ja sydän oli tulla rinnasta ulos.. (suosittelen pientämäärää bentsoa tässä vaiheessa jos haluaa/on, mut aina parempi ilman) kouristeli hikoilutti vapisi ahdisti ja kaikkea mahdollista.. täydellinen lamaantuminen kaikkeen toimintaan. tätä kesti monta päivää. En osaa sanoa missävaiheessa olo helpotti, mutta lopulta fyysiset oireet tasoittuivat ja sähkärit lähinnä kulkivat päässä.. Ne nyt eivät enää niin hankalia olleet. Arviolta parinviikon kuluttua fyysisesti olo alkoi olla hyvä.. henkiseltä puolelta palautuminen kesteli pitkään. Suosittelen kaikkia pysymään erossa opiaateista.. siis kaikkia ketkä eivät osaa lääkärin annostusta noudattaa. En usko edes että opiaatit ovat kivun hoidossa edes hyviä. Olen lukenut paljon täällä kirjoituksia joissa niitä puolustetaan. Toki ymmärrän senkin, jos koukussa on. Oikeasti opiaatit ei edes kipuun auta yhtä tehokkaasti kuin esim tavallinen tulehduskipulääke. Koko tramal pitäisi kieltää, sillä sen vaikutus perustuu vain euforisoivaan efektiin. Tietty ymmärrän sen käytön esim sairaaloissa ja muussa hyvässä valvonnassa. Kaikki on tietysti yksilöllistä ja kaikki vaikuttaa erilailla eri ihmisillä. Mutta näin minun kohdallani. Valehtelisin jos väittäisin ettei aina välillä mieli ole tehnyt ottaa douppia, mutta tiedän mihin paskaan se johtaa, joten onneksi olen pitkään jo erossa pysynyt, enkä usko että ainakaan nykyisissä oloissa sorrun niitä syömään. Voimia kaikkille ongelmien kanssa kamppaileville.. 4cl Jägermeisteria olkoon minun lääkitykseni kipuun tarvittaessa.. eikä sekään jatkuvaan käyttöön. Muuten olen pärjännyt panadolilla ja buranalla kohtuullisesti.

    • xxx18

      Uskomattomia viestejä. En ymmärrä, miten lääkäreiltä edes saa reseptejä lääkkeille ja vielä noilla käyttömäärillä. Itsellä hankala kiputila joka on tosi huonolla hoitotolalla ja lääkärit kirjoittavat pelkkää 1000 mg panadolia ja 800 mg buranaa. Ei auta kipuun, vaikka ottaa molemmat. Olisi varmaan syytä saada vahvempaa lääkettä, mutta miten lääkärin saa ymmärtämään, että tarvitsee ja että on kauheat kivut?

    • reetwee

      Ja Kanarian lomalla tuli ostettua Tramalia ihan ilman reseptiä, käsikauppatavarana 3 euroa 65 senttiä...

      • Tetty

        Ei muuten onnistu! Älä viitsi keksiä valheita!


    • subu vs tramal

      Ja haistakaas yliannostuksenne ja lääkärinluvanmenettämiset...mulle ihan tk psyk.lääkäri määränny 8mg subun 2 kertaa päivässä heroiiniriippuvuudenvuoksi,johon ei nykyään tarvita mitään katkolakäyntiä.

    • Anonyymi

      Hei nyt soitat kiinalainen lääketiede hoitajat Google sivusta otan jonkun omalta paikkakunnalta.Akupunktio voi auttaa tähän.Ainakin saat hyvät ruokavalio ohjeet.

    • Anonyymi

      Aivan maksimiannos päivässä on 300-400 mg. 1000 mg varsinkin ilman toleranssia voi olla jo vaarallinen. Kohtausriskit kasvaa jos 400 mg ylitetään. Siitä voi tulla seurauksena hengityslama ja serotoniinisyndrooma.

      • Anonyymi

        Täällä yksi hullu. Nimittäin kerran uteliaisuuksissani kokeilin ottaa 7 kpl 150 vahvuista Tramadol Retardia. Lääkäri on tuon lääkkeen minulle kirjoittanut krooniseen alaselkä/takamussärkyyn, jolle ei syytä ole löytynyt. Reseptissä lukee 2-3 tbl vuorokaudessa.
        Ja kun sen 7 kappaletta olin ottanut niin kauhistuin kun tajusin, että siinähän oli yli gramma. Luin sitten netistä kauheita juttuja, että kooma voi tuollaisesta annoksesta jo seurata. Olin silloin töissä täällä toimistolla ja odotin mitä tuleman pitää. No eipä siitä seurannut kuitenkaan kuin sellainen olo, että kun menin vessassa tai keittiössä käymään niin tuntui kuin olisin ilmassa kävellyt, keveiltä tuntuivat jalat. Aamulla oli kyllä päänsärkyä, mitä minulla ei yleensä koskaan ole.
        Tramaliin kyllä ainakin minulla on toleranssi kasvanut. Muistan kun aikoinaan sain reseptin niistä nopeavaikutteisista 50-millisistä Trameleista ja kun yhden otin niin tunsin ihan leijailevani ilmassa. Näläntunne katosi kokonaan ja laihduin useamman kilon. Nyt tuntuu, että Tramalilla ei ole enää psyykkisiä vaikutuksia ellei sitä ota isompaa annosta kuin on määrätty. Mutta kun pitää viikon tauon niin toleranssi on kadonnut.
        Onneksi tuosta lääkkeestä ei tule minkäänlaisia vieroitusoireita. Toisin kuin Lyricasta, joka on minulla myös kipulääkkeenä. Yritin kerran lopettaa kesälomalla sen käytön, mutta se viikko oli aivan kauhea. Olin niin masentunut ja ahdistunut, että minun oli pakko ottaa yksi 300-millinen. Ja elämä kirkastui hetkessä. Eli on melkoista myrkkyä. Onneksi olen saanut tiputettua annostuksen ainoastaan yhteen 75-milliseen kun aiemmin resepti oli 2x300 milliä. Tramal on sinänsä hyvä lääke, ainakin minulta vie kivun toisin kuin tuo Lyrica. Johon se toleranssi vasta kasvaakin. Mutta Tramalin kanssa ei pidä kyllä leikkimään ryhtyä, koska sehän varmasti vaikuttaa eri tavalla eri ihmisiin, ja yliannostuksesta se kooma voi sitten seurata.


    • Anonyymi

      Haluan vain tietää kuinka paljon oikeesti Tramalia saa syödä päivässä? Minulla on Tramal 200mg ja 100mg eli yhteensä 300mg käytettävissä päivässä muttase ei auta mun järkyttäviin selkäkipuihin. Selkä on nyt leikattu jo 4 kertaa eikä se vaan tunnu tulevan kuntoon. Tradolania ei kuulemma enään saa jota käytin ennen 200mg kolmasti päivässä. Se auttoi mutta nyt kivut on palannut ja tuo 300mg päivässä ei riitä.....voinko siis ottaa 200mg kolmasti päivässä.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe