Elikkäs voisiko kiljun valmistaa käyttämällä veden tilalla lidli kolaa? ja paljonko pitäisi sokeria ja hiivaa laittaa 12 litraan?
Vai kannattaako tehdä vain vesi kilju ja sitä sitten juoda?
Kilju?
8
1218
Vastaukset
- kuappinen
ei kannata tehhä kiljua ollenkaan. ei saa ku mahan löysäks ja kauheen kanunan.
- luulen että
Ei onnistu noihin virvoitusjuomiin, niissä on mukana happamuudensäätöaine, ja se tappaa hiivan. Eli: Vesikilju Turbohiivalla, sokeria 330gr/litra. Voihan siihen laittaa jotain hedelmää kokeeksi. Ei niistä mitään vaivoja tule, kun annat käydä loppuun. Ja sakan saa pois, kun antaa seistä kylmässä viikon pari ja lappoaa sit tavaran toiseen astiaan.
- kana
kuinka kylmässä pitää olla, että ihan pakkasessa vai vaan viileässä?
- luulen että
kana kirjoitti:
kuinka kylmässä pitää olla, että ihan pakkasessa vai vaan viileässä?
Kun tekee super-hiivalla, prosentteja tulee noin 17. Se kestää varmaankin 10`C pakkasta. Paremmin pakkasessa laskee sakat pohjaan ja jäätyy sinne, ei lähde liikkeelle lapotessa. Ja muista sit tehdä ne astiasta toiseen siirrot oikealla lapolla missä on letkun pohjassa se kappale mikä estää sakan mukaan lähdön. Hauskaa Joulua!
- asd
luulen että kirjoitti:
Kun tekee super-hiivalla, prosentteja tulee noin 17. Se kestää varmaankin 10`C pakkasta. Paremmin pakkasessa laskee sakat pohjaan ja jäätyy sinne, ei lähde liikkeelle lapotessa. Ja muista sit tehdä ne astiasta toiseen siirrot oikealla lapolla missä on letkun pohjassa se kappale mikä estää sakan mukaan lähdön. Hauskaa Joulua!
Ei lähe käymään ku on säilöntäaineita...
- viisitoista euroa
Juomat kannattaa ostaa kaupasta, Alkosta tai ruokakaupasta.
No mulla on ikää yli 40-v. ja voin tehdä niin. - vitun pellet imekää
Vitun homot ostrakaa cannabis absinttia ja juokaa koko pullo ja kuolkaa pois saatana
- kiljun kiljahdus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281838Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3521565- 1471181
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131164Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 111014
- 285995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4989Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938