onko kellään kokemusta mustasukkaisuudesta puolison taholta
mustasukkaisuus
21
1560
Vastaukset
kyllä on ja monella muullakin veikkaan. Aina epäiltiin ja vihjailtiin, se kulutti ja koetteli rakkautta. Huonosti siinä lopulta kävi, ei kestänyt syyttäjä ei syytetty. Mustasukkaisuus on kamala tuhoava tunne.
- Lilja-Orvokki
ei katoa,häviä eikä vähene. Se tuppaa kasvamaan aina vaan suuremmaksi, jos se on tupaan päässyt asettumaan. Järjen häivää eikä totuuden sanaa,m ielikuvitus ruokkii sitä.
- harva monista
Aviossa jo 30 v....ja ilman mustasukkasuutta.
Jos alat epäilemään niin sitä sarkaa riittää....olen sellaisen ajatuksen itsestäni karkottanut.
Samaa voin sanoa omasta vaimostani.
Omilla reissuilla ei liikuta...yhdessä tehdään mitä sitten tehdääkin.
Oman mielen hallintaa kysyy. - ja......
kokoajan pahenee.
- entinen hullu
oli mutta se loppu avioeroon.Ei ole varmaan paljon ihmisiä jotka vaan katsoo vierestä hyväksyen kaiken kun puoliso pitää kakkosta ja elää tämän kanssa suurimman osan ajasta.
- Itseluottamus
Mustasukkaisuushan on merkki omasta epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta.
Jostain syystätähän kaksi ihmistä on päätynyt parisuhteeseen.
Minua on väitetty sovinistiksi kun olen vastannut kysymyksiin koskien vaimoni uskollisuutta että, jos hän jostain paremman miehen tavoittaa niin hänen velvollisuutensa on tarttua kiinni tähän maahdollisuuteen. Tiedän nimittäin, ettei hän mistään sellaista tavoita. Niitä saattaa olla olemassa mutta ne ovat sitten vaimon tavoittamattomissa.
Mutta tositilanne: 60 tuttavapariskunta vieraanamme. Naiset käväisevät talomme kohdalla ulkona kahvilla illalla n. 22.00.
Heidän tullessaan sisään mies on vastassa eteisessä: Mistäs akat tuon näköisinä?! Ja sitten turpiin. Saatesanoin: Kun minä lyön niin se sitten tuntuu!!
Täysin turhaa. Kyllä luonto jo suojelee vaikka rouva ei sitä tahdo hyväksyäkään.En ole oikea henkilö analysoimaan mustasukkaisuuden syitä,Joten sen tehkööt kaikki kohdallaan itsensä näköiseksi/-sesti?
Olen kyllä monesti sanonut,että jos vaimo löytäisi "paremman" puolison,niin päästäisin irti ja antaisin hänelle sen mahdollisuuden.
En siksi,että tuntisin olevani jotenkin ylivertainen henkilö/puoliso,tai ettei vaimo "löytäisi/saisi" uutta miestä, vaan siksi,että rakastan häntä niin paljon,etten voisi olla hänen onnensa esteenä.
Hänelle olisi kyllä ns.'helppo nakki'löytää uusi ja vaikkapa komeampi,
nuorempi,terveempi,varakkaampi mies,joten on vain omasta, hänen halusta se asia kiinni.
Tunnen, että hän on minulle se "oikea" ja samalla ylivertainen puoliso ja itse en muuta tarvitse/kaipaa.
Silti,tai juuri siksi,en voi kahlita tai estää häntä elämästä sitä hänelle parasta elämää.
Onneksi olen saanut jakaa hänen kanssaan yli kolmekymmentä yhteistä vuotta ja vain yhden kerran on ollut tilanne,joka oli päättää avioliittomme.
Siitäkin on jo aikaa lähes kaksikymmentä vuotta ja sekin kriisi toi suhtelle sen 'palasen',joka siitä siihen asti puuttui.
Mustasukkainen en vaimostani ole,eikä ole mitään syytäkään siihen.
Molemmilla on hyvin paljon omaa yksityistä elämää ja se on vain suhdetta parantavaa ja siihen tarkoitusta tuovaa kokemista/-musta,eikä ole meiltä kummaltakaan pois,vaan elävöittää ja antaa virtaa parisuhteeseen.
ps.Saattaisin kyllä yhtyä ajatukseen,että asenteesi on sovinistinen,jos se todella perustuu edes jossain määrin arvioon,että luonto on esteenä,uuden kumppanin saamisessa?- Pirre*
emw34 kirjoitti:
En ole oikea henkilö analysoimaan mustasukkaisuuden syitä,Joten sen tehkööt kaikki kohdallaan itsensä näköiseksi/-sesti?
Olen kyllä monesti sanonut,että jos vaimo löytäisi "paremman" puolison,niin päästäisin irti ja antaisin hänelle sen mahdollisuuden.
En siksi,että tuntisin olevani jotenkin ylivertainen henkilö/puoliso,tai ettei vaimo "löytäisi/saisi" uutta miestä, vaan siksi,että rakastan häntä niin paljon,etten voisi olla hänen onnensa esteenä.
Hänelle olisi kyllä ns.'helppo nakki'löytää uusi ja vaikkapa komeampi,
nuorempi,terveempi,varakkaampi mies,joten on vain omasta, hänen halusta se asia kiinni.
Tunnen, että hän on minulle se "oikea" ja samalla ylivertainen puoliso ja itse en muuta tarvitse/kaipaa.
Silti,tai juuri siksi,en voi kahlita tai estää häntä elämästä sitä hänelle parasta elämää.
Onneksi olen saanut jakaa hänen kanssaan yli kolmekymmentä yhteistä vuotta ja vain yhden kerran on ollut tilanne,joka oli päättää avioliittomme.
Siitäkin on jo aikaa lähes kaksikymmentä vuotta ja sekin kriisi toi suhtelle sen 'palasen',joka siitä siihen asti puuttui.
Mustasukkainen en vaimostani ole,eikä ole mitään syytäkään siihen.
Molemmilla on hyvin paljon omaa yksityistä elämää ja se on vain suhdetta parantavaa ja siihen tarkoitusta tuovaa kokemista/-musta,eikä ole meiltä kummaltakaan pois,vaan elävöittää ja antaa virtaa parisuhteeseen.
ps.Saattaisin kyllä yhtyä ajatukseen,että asenteesi on sovinistinen,jos se todella perustuu edes jossain määrin arvioon,että luonto on esteenä,uuden kumppanin saamisessa?onkin sitä oikeaa rakkautta, tuo kun haluaa aina ajatella sen puolison parasta ja kannalta, se on jo jotenkin niin jumalaista, että tämä maailma olisi jo paratiisi..tai ainakaan avioelämä ei olisi vain helvetin esikartano..
- miksi vahtia
kun jotku pariskunnat todella ovat joka paikassa yhdessä eli varmaan on mustasukkasta käytöstä jomman kumman puolelta.
- oonkuitenkin
hyväksynyt, kestänyt jne
Jo nuorena otin opikseni kun sain läheltä seurata, mitä mustasukkaisuus voi aiheuttaa parisuhteelle. Päätin, etten koskaan mene naimisiin. Toisin kävi. Osasin onneksi tiedostaa vaarat, jotka mustasukkaisuuden valtaan antautuminen aiheuttaa.
Alkuun mustasukkainen puolisoni odotti kiukkuisena kotona ja esitti usein ikäviä kysymyksiä kotiin palattuani. Koska tiesin, miten yksityiskohtainen tilinteko voisi johtaa yhä kiristyvään kontrollointiin, en suostunut edes vastaamaan ilkeämielisiin kysymyksiin. Myöhemmin keskustelimme parempina hetkinä mustasukkaisuuteen liittyvistä kysymyksistä ja myös siitä mitä oikeasti oli tapahtunut.
Jos tunnistin mustasukkaisia tunteita itsessäni, torjuin ne päättäväisesti samoinkuin houkutuksen vakoilla salaa kumppaniani asioiden varmistamiseksi. Päätin luottaa toiseen niin kauan kuin haluan elää yhdessä. Tiesinhän ettei ketään voi pidellä väkisin ja siksi halusin muilla tavoin tehdä parhaani oman parisuhteeni hyväksi. Onneksi meillä oli keskusteleva ihmissuhdeverkosto ja pohdimme myös mustasukkaisuuteen liittyviä asioita.
Tulimme siihen tulokseen, ettei kenelläkään toisella ihmisellä ole oikeutta yrittää rajoittaa tai kahlita aikuisen kumppaninsa elämää. Parisuhteen pitäisi tuoda elämään monenlaisia lisäarvoja - ei rajoittaa sitä, perheessä kaikkien pitäisi voida varauksetta luottaa toisiinsa, ja kodin pitäisi olla paikka johon jokainen haluaa mielellään palata. Kun kotona asiat ovat hyvin, ruoho ei enää näytäkään vihreämmältä aidan toisella puolella.
Jo molempien työkuvioihin liittyen meillä kummallakin olisi ollut runsaasti tilaisuuksia erilaisiin seikkailuihin. Koska sain kotona paljon enemmän kuin kukaan vieras olisi voinut tarjota, en tuntenut mitään tarvetta antautua houkutuksille. Samasta syystä oli oikeastaan helppoa luottaa omaan kumppaniin.
Saimme ihan kantapään kautta opittuna kokea, miten mukavaa on palata kotiin rakastavan kumppanin luo vaikkapa hauskan ravintolaillan jälkeen ja nautiskella elämän tarjoamista riemuista jo valmiiksi esilämmitetyn oman rakkaan kanssa.- kokemusta
On,ihan henkilökohtaisesti,sillä minä olin se sairas,sairautta jota ei ole aijnakaan tarkkaan diakonisoistu,eli sairaan mustasukkainen mies.
Se oli vaikeaa aikkaa.Vallankin ex vaimolleni,myös minä kärsin siitä.
Vallankin silloin kun olin humalassa mustasukkaisuuteni oli kamalaa. Usko tai älä,jos olisin tavannut vaimoni sängyssä vieraan miehen kanssa,niin ei epäilystäkään etten olisi ainakin yrittänyt tapaa kumpaisenkin.Olen onnellinen,että vaimoni otti minusta eron,jo,ja ennenkaikkea lapsemme tähden.Kun hän muutti kotiseudulleen meillä oli välimatkaa 400kilometriä,onneksi. Oli kuule hieno tunne kun sain vapautua moisista harhoista.Tänään elän uudessa avioliittosuhteessa,mustasukaisuudestani ei ole jäljellä kuin kipet muistot.
Mustasukkainen mies on vaarallinen,vallankin humalapäissään!- on,
hyvä kun hengelle vielä haisen tänäpäivänä..
- kokemusta
Mustasukkaisuudesta kirjoittaminen -puhuminen on arka asia.Siksipä sinun rehelliseen avaukseesi ei ole liiemalti vastauksia tullut.Vallankin miehelle mustasukkaisuudesta puhuminen on kuin härälle vilauttelisi punaista vaatetta!
- Itseluottamus
Mistä päättelet, että aihe olisi arka nimenomaan miehille?
Onko miehillä enemmän aihetta?
Ehkä miehillä ilmenemismuodot ovat näkyvämpiä?
En pysty hahmottamaan asiaa. Tuntuu vieraalle. - oonkuitenkin
Mix et voi noita asioita mun kanssa puhuasa. juttelet kaikkine muiden kanssa... mikä vika mussa on
- goskus
onko kivaa 0lla poski turvoksissa ihan tosta noim vaan
- Itseluottamus
Jos tarkoitat, että ukkosi on tintannut sinua niin tulee mieleen, että onko se ensimmäinen kerta?
Jos ei, niin syytä itseäsi!
Meidän muijaa ei lyötäisi ainakaan kolmatta kertaa!
Ehkä ei toistakaan! - mode55
Itseluottamus kirjoitti:
Jos tarkoitat, että ukkosi on tintannut sinua niin tulee mieleen, että onko se ensimmäinen kerta?
Ehkä ei toistakaan!kiitti, ja mun vika tietenkin
- kokemusta
Itseluottamus kirjoitti:
Ehkä ei toistakaan!sinun ja vaimosi rikkautesi on hyvä itsetunto,vaan ei meillä kaikilla ole niin kuin teillä,varmaan tietänetkin,että me ihmiset olemme yksilöitä.Ei parisuhteesta ole niin vain helppo lähteä,vaikkakin mies on mustasukkainen.Jos mustasukkaisuus on jatkuvaa,niin kyllä suosittelisin ensiksi ehdottaa miehelle terapiaa,ellei se hänelle käy,niin ero,vallankin jos perheessä on pieniä lapsia!
- itseluottamus
kokemusta kirjoitti:
sinun ja vaimosi rikkautesi on hyvä itsetunto,vaan ei meillä kaikilla ole niin kuin teillä,varmaan tietänetkin,että me ihmiset olemme yksilöitä.Ei parisuhteesta ole niin vain helppo lähteä,vaikkakin mies on mustasukkainen.Jos mustasukkaisuus on jatkuvaa,niin kyllä suosittelisin ensiksi ehdottaa miehelle terapiaa,ellei se hänelle käy,niin ero,vallankin jos perheessä on pieniä lapsia!
Olen nähnyt vierestä käsittämättömiä ilmiöitä.
Pitkäaikainen tuttavapariskunta luonamme vierailulla.
Naiset piipahtavat ulkona kahvilassa, ilmeisesti omia juttuja.
Palatessaan kaverini vastassa ja eukkoa turpiin saatesanoilla; Kun minä lyön niin se myös koskee!!
Rouva käynyt aiemmin lääkärissä puhjenneen tärykalvonsa johdosta ja kertoi ilmiön olevan toistuva.
Yli 30 vuotta aviossa ja asuvat edelleen yhdessä ja vakuuttavat syvää rakkauttaan.
Maailmassa on paljon asioita joita minä en ymmärrä. Tämä on yksi niistä!
Ps. Minun treenattu painoni on noin 85kg, nyt silavan kera yli 90kg.
Jos minä suuttuneena löisin vaimoani päähän, siitä särkyisi jotain.
Jos taas en olisi vimmoissani ja löisin, niin se olisi raskauttava, sikamainen temppu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472