pakkohan se

merli¤

on avaus tehdä..Mulla ei oo oikein käsitystä mitä täällä nyt tapahtuu, paitsi että hiljaista on..hyvin hiljaista.

Kohta on joulukuun ensimmäinen päivä ja itselleni se ainakin merkitsee joulun odotusta,piparin tuoksua,lasten kanssa askarteluja...kaikkea sellaista hyvää mieltä synnyttävää tunnelmaa.

Viime joulun alla tälläkin palstalla annettiin joululahjoja,toivoteltiin mukavaa joulua puolin ja toisin.Osa ketjuista oli hyvänmielen ketjuja.

Aika ikävissä tunnelmissa näyttää tämä joulukuu alkavan,jos nyt yleensä ymmärsin asiasta yhtään mitään.
Elämä jatkuu...välillä on pakko lähteä,kulkea eteenpäin saapuakseen jonnekkin.

Toivottelen mukavaa joulunodotusta ihan jokaiselle:)...en ole menossa minnekkään.Kurkin ja kirjoittelen,jos ja kun siltä tuntuu.

*ripustaa kahvilan ikkunaan joulutähden*

15

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostetaan esille niin

eihän se auta yhtään asiaa?Junnaa vaan paikoillaan.

• tuli talvihalla

kuuraparta tuiskutukka
        lumiviitta harmaasukka
        rati riti ralla
        sellainen on halla.

• merli¤

se tahtoo olla,mutta nekin on olemassa ja toisaalta asiaa ei auta jos ne lakaistaan maton alle..tieto siitä että ne on siellä kiusaa sekin.

Jep,olet oikeassa tuosta paikoilleen jämähtämisestä.Sitä luulee etenevänsä...mutta maisemat ei vaihdu ollenkaan:)

Mun puolesta ei enempää ikävää,vaan aletaan valmistautua joulukalenterin luukkujen aukaisuun:D

• TiinaKº

*Ripustaa mistelinoksia kahvilan ovien päälle*

Joulu! Mikä erinomainen syy suukottaa kaikki miehet! ;)

• merli¤

tuli tuosta mieleen telkkarissa aikoinaan pyörinyt The Joulukalenteri:D

Se oli tosi hyvä sarja näsineen ja jukkakukkulan sukka oy:neen...unohtamatta Ollia ja Kerttua...ja isoa joulukoristelaatikkoa:D
        ..."juhuu Olli,seison mistelinoksan alla"...
        ..."Olli,joulukoriste palaa"...

*nauraa ääneen*

• puhuri

Saanko mä ripustaa tohon sun tähden viereen tämän joulupalloryppään. Aletaan vaan kohottamaan sitä joulumieltä. Tule kahville tohon mun pöytään ni tarjoan siirappipiparia!

• merli¤

koristellaan tää kahvila jouluun mennessä hienoksi:)

Nam...oon heikkona pipparkakkuihin.Joulutorttuja en oikeen tykkää syödä..onnistun aina töhräämään hillon kans,mutta muuten nekin on hyviä:D

En oo vieläkään löytänyt ulkojouluvaloja ja eka adventtikin meni jo:( Mun täytyy vissiin luovuttaa ja käydä kilisyttään kaupan kassaa..pihakuusi näyttää vähän surulliselta.

• puhuri
        merli¤ kirjoitti:

koristellaan tää kahvila jouluun mennessä hienoksi:)

Nam...oon heikkona pipparkakkuihin.Joulutorttuja en oikeen tykkää syödä..onnistun aina töhräämään hillon kans,mutta muuten nekin on hyviä:D

En oo vieläkään löytänyt ulkojouluvaloja ja eka adventtikin meni jo:( Mun täytyy vissiin luovuttaa ja käydä kilisyttään kaupan kassaa..pihakuusi näyttää vähän surulliselta.

Pihakuusi tarvii kans valot. Sit voiskohan tossa pihalla polttaa ulkoroihuja. Joka ilta ku laittais siinä neljän aikoihin ku tulee hämärä, ni oisko kivan näköstä? Mites siellä montulla mahtaa ollane valojutut? Tarttis varmaan hoidella porukalla taas sekin.

• lyytikaisa

punaisen kynttilän tuohon kaffeen pöydälle tuomaan iloista joulun odotusta kaikille.....noin nyt liekki loistaa kaffeen hämärässä.
      Lämpöistä piparin tuoksua täällä.....nammmm :)

• Marion.T

Nyt oikein iiisssoooo kuuma ja pirun alkoholipitoinen paukku, koko palsta tyhjenee, enkä mä ymmärrä mistään mitään....mitenkäs toi monttu, jääkö se vai katoaako sekin historian aamuhämärään.....NYYHHH.........

• merli¤

kynttilät kuuluu jokaiseen iltaan joulua odotellessa:)

Tulikin mieleen omat kynttilänvalu kokeilut teini-ikäisenä..:) Sulateltiin tyttöporukalla kynttilänloppuja kahdessa kattilassa ja silputtiin sydänlankaa(taisi olla kaverin äidin ompeluspussista tavallista puuvillaista)...hauskaa oli..siihen asti kun porukat tuli kotiin.
        Steariinia oli keittiö hulveisillaan, toinen kattila pilalla ja vanhemmat vihaisia.
        Se siitä sitten:)

Kynttilänlopuilla(hamstraan kaikki talteen) on muuten näppärä sytyttää saunanpesä tai nuotio,jos puut on vähän kosteita.Käärii vaan sanomalehteen tai paperiin ja kyllä syttyy:)

• merli¤

aika kömpiä pehmoiseen petiin:)

Hyvää yötä:)

• merli¤

nyt on merkillistä....:)

*kaivelee hymyillen isoa joulukoristelaatikkoa*

Aikana kuluksi lisään muutaman koristeen...kunhan ensin löydän ne täältä koristeiden joukosta:)

*asettelee pöytiin piskuisia veikeitä tonttuhahmoja*

Joko on joulukalenterin ykkönen avattu:)

Sain suklaakellon ja langoista tehdyn pikkuisen kisumisun:)

• tullut hankittua joulukalenteria ja nuoriso hankkii itse aina suklaakalenterit, ei ne halua muunlaisia :(. Kuvakalenterit olis paljon jännempiä, ei tiedä etukäteen mikä kuva sieltä paljastuu.

Itse ajattelin tuossa viikonloppuna penkoa joulukoristeet esiin. Jokohan jouluvaloja vois laittaa ikkunoihin, en nimittäin ole vielä täälläpäin niitä nähnyt? Ettei nyt naapurit kauheesti alkaisi päivitellä jos laitan tänään kynttilät ikkunoihin ja pari tähteä. Ei, en taida kuitenkaan vielä laittaa.

Kohta lähden jouluostoksille kun saan ensin pyykit narulle.

• merli¤
        Mariet kirjoitti:

tullut hankittua joulukalenteria ja nuoriso hankkii itse aina suklaakalenterit, ei ne halua muunlaisia :(. Kuvakalenterit olis paljon jännempiä, ei tiedä etukäteen mikä kuva sieltä paljastuu.

Itse ajattelin tuossa viikonloppuna penkoa joulukoristeet esiin. Jokohan jouluvaloja vois laittaa ikkunoihin, en nimittäin ole vielä täälläpäin niitä nähnyt? Ettei nyt naapurit kauheesti alkaisi päivitellä jos laitan tänään kynttilät ikkunoihin ja pari tähteä. Ei, en taida kuitenkaan vielä laittaa.

Kohta lähden jouluostoksille kun saan ensin pyykit narulle.

ihmisten päivitellä:)
        Laita vaan jouluvalot,ei tästä enää kovin montaa viikkoa ole jouluun.Meilläpäin laittelevat aika aikaisin jouluvaloja,jo marraskuun puolella.Tänä vuonna on ollut vaisumpaa,liekö syynä lumi joka on antanut odottaa itseään:)

Mulla on tapana pikkuhiljaa ripotella koristuksia taloon...jonain päivänä enkelikoriste ikkunaan,toisena himmeli pirtinpöydän päälle,kolmantena lumimaisemaa eteisen laseihin jne,miltä milloinkin tuntuu:)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1779
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1111
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1086
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      972
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      829
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      150
      799
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      53
      745
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      684
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe