Kaksi vuotta taaksepäin tein opinnäytetyötäni ja nautin monista elämän pienistä asioista, kuten kesästä, meren tuoksusta ja liiknnasta. Sitten vain jokin muuttui. Muutama viikko, kuukausi ja lopulta vuosi muutti minut hiljaiseksi ja erittäin pelokkaaksi. Tunne, että en pysty enää oppimaan uutta potki otsaan teräskärkisellä kengällä. Odotin ensin kesän tuovan ilon takaisin, mutta toisin kävi. Huomasin synkkkien ajatusten pilven peittävän elämän auringon ja lopulta nukuin yli puolet vuorokaudesta. Pienikin asia muuttui raastavan tuskalliseksi. Itsemurha nousi ainoaksi ajatusleikin aiheeksi. Paskat enää koulutuksesta ja työstä, tarkkaan hiottu suunnitelma oman hengen riistämiseksi tarvitsi hiomista päivä toisensa jälkeen. Ahdistuneet ajatukset siirtyivät sukulaisiin ja aivot kertoivat, että en voi tehdä mitään niin itsekästä. Halusin lääkäriin mutta en uskaltanut mennä. Löysin vain negatiiviset puolet ja luin vain tarinoita, joissa apua ei saanut. Pakotin itseni hautaamaan ajatuksen. Suljin pahanolon ja samalla kaiken muunkin pois ajatusmaailmastani.
Nyt etsin epätoivoisesti elämää, joka luiskahti pois sormistani. Tasaisen harmaa taivas roiskii rapaa kasvoilleni. Haluan vain olla rauhassa, en kenenkään taakkana, yksin omassa elämässäni.
Ehkä painajainen päättyy ja herään pirteänä näkemään ne värikkäät asiat, jotka olen jo unohtanut. Ehkä en sittenkään jaksa.
Ennen iloinen
nyt synkkä
2
314
Vastaukset
- paperipoika
joka ihastui poikaan. En koskaan tunnustanut tätä parhaalle ystävälleni, joka kysyikin melko suoraan asiaa.
- ***************************...
Samanlaista meillä kotona. Minä menin lääkäriinkin peräti, en saanut apua. Menin toisenkin kerran, sama vika. Sinnittelen ja odotan aurinkoisen paistetta risukasaani...
Mutta mene sinä lääkäriin, ota joku mukaan tueksi ja vaatikaa apua, jotakin. Älä lähde pois ilman. Mä en jaksanut yksinään vaatia, kävelin kotiin itsemurhayrityksen jälkeen. Ei kannata sekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818