Kaksi vuotta taaksepäin tein opinnäytetyötäni ja nautin monista elämän pienistä asioista, kuten kesästä, meren tuoksusta ja liiknnasta. Sitten vain jokin muuttui. Muutama viikko, kuukausi ja lopulta vuosi muutti minut hiljaiseksi ja erittäin pelokkaaksi. Tunne, että en pysty enää oppimaan uutta potki otsaan teräskärkisellä kengällä. Odotin ensin kesän tuovan ilon takaisin, mutta toisin kävi. Huomasin synkkkien ajatusten pilven peittävän elämän auringon ja lopulta nukuin yli puolet vuorokaudesta. Pienikin asia muuttui raastavan tuskalliseksi. Itsemurha nousi ainoaksi ajatusleikin aiheeksi. Paskat enää koulutuksesta ja työstä, tarkkaan hiottu suunnitelma oman hengen riistämiseksi tarvitsi hiomista päivä toisensa jälkeen. Ahdistuneet ajatukset siirtyivät sukulaisiin ja aivot kertoivat, että en voi tehdä mitään niin itsekästä. Halusin lääkäriin mutta en uskaltanut mennä. Löysin vain negatiiviset puolet ja luin vain tarinoita, joissa apua ei saanut. Pakotin itseni hautaamaan ajatuksen. Suljin pahanolon ja samalla kaiken muunkin pois ajatusmaailmastani.
Nyt etsin epätoivoisesti elämää, joka luiskahti pois sormistani. Tasaisen harmaa taivas roiskii rapaa kasvoilleni. Haluan vain olla rauhassa, en kenenkään taakkana, yksin omassa elämässäni.
Ehkä painajainen päättyy ja herään pirteänä näkemään ne värikkäät asiat, jotka olen jo unohtanut. Ehkä en sittenkään jaksa.
Ennen iloinen
nyt synkkä
2
346
Vastaukset
- paperipoika
joka ihastui poikaan. En koskaan tunnustanut tätä parhaalle ystävälleni, joka kysyikin melko suoraan asiaa.
- ***************************...
Samanlaista meillä kotona. Minä menin lääkäriinkin peräti, en saanut apua. Menin toisenkin kerran, sama vika. Sinnittelen ja odotan aurinkoisen paistetta risukasaani...
Mutta mene sinä lääkäriin, ota joku mukaan tueksi ja vaatikaa apua, jotakin. Älä lähde pois ilman. Mä en jaksanut yksinään vaatia, kävelin kotiin itsemurhayrityksen jälkeen. Ei kannata sekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen633884Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2053466Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172382932Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina712499Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3191879Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään41542Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121537Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t11492Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik501444Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291408